Min motivering till röstningen är Stövelkattens röda lista som jag inte riktigt håller med om och det kändes typiskt med ett alibi just innan runda ett var slut. För det gick ju rätt fort sen när nattmordet var klart. Och att KK kolade nämndes det inte nämnvärt om efteråt heller. Känns som, ja, då var det avklarat, låt oss gå vidare och tänka på vårat nästa byte, typ.Bra frågor.
Empiricus stiger på min misstankelista pga av att han stannade på Genesis och inte ville ta ställning mellan Basse och Sidd. Egentligen är det att ta ställning om Basse var grön eller röd men det är också så att Ulvar gärna sprider ut sig på olika drev.
Xyas är skum eftersom Vimes skrev att Xyas drevet var slött. Det är möjligt att han hade rätt i det men nu när Vimes ligger högst på min misstankelista så måste jag ändå undra om inte Vimes försökte avstyra ett drev mot Xyas av andra anledningar. Xyas röstade dessutom på Basse efter hans okontestade claim vilket inte grönar direkt? Kanske tyckte han det var vettigt att gömma sig på det största drevet? Jag ställer mig frågande till både Vimes och Xyas om de överhuvudtaget övervägde möjligheten att Basse talade sanning och om inte... varför?
Jag kan lika gärna även säga att jag misstänker att vi har ett scum på Sidd drevet med tanke på att ulvar gillar att sprida sig. Att det skulle vara Empiricus + tre scum på Bassedrevet känns osannolikt? Inte omöjligt iofs eftersom Sidd också är misstänkt.
Vill du utveckla varför du röstade på Stövelkatten?
Bra tankar angående Vimes och Xyas, har inte ens tänkt i de banorna. Varför är Sidd misstänkt? Är det pga. att han hoppade på ett drev som han trodde var korrekt? Jag undrar eftersom jag precis trodde mig förstå att han kanske inte är så farlig trots allt.