OK.
Först egna tankar. Jag vet att jag är god och Genesis har nu sänkt sig i mina ögon från gulgrön till superröd. Han skiter förstås i mig, för er andra har han lyckats stiga från suspekt till jättegrön. Jag fattar ju hur det här ser ut, han hade ju suttit ganska säkert om han hållit truten och hade ingen anledning att ljuga om sin roll.
Nu måste han åka ut i R5 om jag blir utröstad i R4...
...om det blir någon R5. Jag tror Genesis fraktion vinner om vi lynchar en bybo inatt.
För det första kan vi ju utesluta alla scenarier där Genesis är ensam på sitt scumlag. Han blir hängd i R5 och förlorar, sagan slut.
Är han en av två zombies så kan de vara två av fyra spelare imorgon - de tar en ulv, vi och ulvarna tar ut en bybo var om Genesis lyckas valla byborna till att ta mig. Finns det inte två ulvar kvar då så vinner zombies.
Vi kan utgå från att zombies har ringat in minst ett ulv att nattmörda vid rätt tillfälle, genom att försöka nattmörda Stöveln och kanske någon av Empi/Halo.
I så fall är Stöveln god, Genesis och Tant zombies, och zombies vet att bara Empi och Halo är ulvar för att de försökt nattmörda Stöveln och misslyckats.
Det här känns som ett lagom ballsy move med bra payoff. Tant satt rätt illa till också, och trackern skulle kanske ta mitt tipz och kolla Genesis nästa natt så de kan ha känt att risken redan är tagen.
Om Genesis är en av tre ulvar så behöver de bara få ut vem som helst som inte är ulv så vinner de. Byn och ulvarna tar en bybo var, även om zombierna tar en ulv så är det två ulvar mot två andra vilket är vinst för ulvarna.
Empi och Halo satt illa till i R3 och även om Genesis satt rätt bra måste han ha vädrat att han stod på tur att lynchas när ulvarnas nattmord fortsätter. Stöveln är fortfarande grön för att zombies inte nattmördat honom. Tant Ragnar är ensam zombie.
Här är det också logiskt att Genesis gör det här draget.
Genesis en av två ulvar då? Här ligger deras fortlevnad i zombiehänder. De och vi tar ut två bybor, zombies dödar en ulv, fyra spelare kvar. En är ulv, en-två är zombies, jag tror på två zombies annars är det lite klen scumsida på så stor by. Zombievinst. Inte lika safe att Genesis gör det här draget men han kanske känner sig tvungen för att snaran dras åt.
@Tant Ragnar, inte för att kommendera runt dig eller så men om du är ensam zombie är det dags att börja döda ulvar, annars vinner de. I värsta fall är det för sent.