Sådär, intervjun är avklarad och jag kan lägga mitt fokus här. Då jag inte hade energin igår så backar jag lite.
Varför dog Konrad? För att ulvarna trodde att han var ett spöke, men inte med motiveringen att de vill få ut spöken tidigt. Jag tror att de vill undvika att få sitt nattoffer skyddat av väktaren och att väktaren sannolikt väktat sig själv första rundan.
Jag tror för övrigt att vi har en väktare, vilket är varför vi INTE ska massouta. Det är inte en ryggradsreflex, det är en analys av hur spelet är upplagt. Byn kommer att få det svettigt och det kommer bli fruktansvärt jobbigt att analysera saker medan zulvarna kommer sitta lika säkert som vi bybor.
Varför röstar jag på Sidd hellre än Vimes just nu? För att jag är 95% säker på Sidds zulvighet. Jag vet att jag är en reaktiv spelare och kastar lite sten i glashus här, men Sidd är värre. R1 var Sidd som en vindflöjel som bara vände sig efter det som senast skrevs och kunde från ett inlägg till ett annat skriva "Heja K.K!" till att i nästa misstänka honom för att vara zulv, enbart för att andra skrivit om sånt innan. Jag säger inte att Vimes är grön, bara att Sidd är rödare.
Korpa [R1] Grön enligt basse
#289, är emot massoutning
#112, halvgrönar Basse och grönar KK
#181.
Några av mina gröningar var med på hens 4-rödlista
#208, har logiska resonemang när man bör outa sig dock
#248.
Är ändå mer
gul än grön för mig numera, detta pga. dess rödlista.
@Korpa - är din rödlista uppdaterad?
Nej, men det ligger på min att göra-lista. I skenet av vad som hänt hittills så lär den förändras på något sätt.
Svarade på det här inlägget i runda 1. Det är hur vi än gör helt omöjligt att veta om Basse är siare och att du uppmanar till att rösta ut honom med den motivationen samtidigt som du sparar din röst på Sidd gör att du stiger i misstanke för mig.
Jag var ärligt talat osäker på siarclaimet. I skenet av att ha tidigare gett upp så kändes det väldigt osäkert, men när Basse drog igång med sin superintensiva analys och massiva arbete så blev det ännu svårare att bedöma. Vid det laget var dock ödet beseglat då de som hade sina röster på Basse inte var benägna att flytta på dem. Inlägget blev en slags reflektion över hur läget var och om Basseröstarna hade hoppat till någon annan så hade vi haft Basse kvar och stor osäkerhet, det är ett faktum.
Såhär formulerades det av LJS:
"Konrad Konvalj (nattmördad av ulvar)"
Är läsningen här att "nattmördad av ulvar" även innefattar zombie-nattmord?
Nej. Det står uttalat att K.K nattmördades av ulvar. Däremot vet vi inte säkert vilken roll han hade, därav frågetecknen (antar jag). Plus att man vanligtvis får veta faktionen på den som mördades och grönt är byn.