Nekromanti VARULVSGATE #4

Konrad Konvalj

Myrmidon
Smrtihara said:
Nu är det viktigt att vi resonerar kring hur era förmågor ska användas denna runda. Jag ska försöka:

Vimes - Bybo i mina ögon.
Xyas - Kvinna, bör inte ha symbiot.
Smrtihara -Duh, bybo.
Konrad Konvalj - man, bär symbiot.
Fain - man, bär symbiot.
Korpa - man.

Rent logiskt borde Xyas kollas efter symbiot innan vi går vidare. Om Xyas är grön kan hans förmåga utröna om Korpa bär symbiot. Förutsatt att K.K och Xyas inte ljuger då givetvis.

Om Xyas är safe så ljuger någon om kön. Om vi ska tro Xyas och K.K så är jag och Vimes gröna.

Vilket lämnar Korpa och Fain till att kollas. Jag tycker att K.K ska kolla Korpa.
Väl sammanfattat.

Mina tankar har också kretsat kring att kolla Korpa. Alternativt dig.

I mina ögon borde det finnas en varulv till bland kvinnorna, och det spåret har väl även du varit inne på?

Smrtihara said:
Så för mig är det antingen Xyas eller Lukas. Xyas har en lite bättre backstory. Men tyvärr säger han "Däremot så börjar jag tvivla på kvinnospåret överhuvudtaget." vilket är riktigt konstigt eftersom vi vet att det finns fler kvinnliga varulvar. Att någon har ljugit om sitt kön är inte omöjligt men inte så sannolikt. Det om något skulle vara en riskabel sak att ljuga om eftersom så få hade avslöjat om de hade info om kön innan könen outades.
Eller är det något jag har missat någonstans som fått dig att ändra dig?

Smrtihara

Warrior
Nej, jag ser bara logiskt på det, jag har inte ändrat mig. Men jag vill få bekräftat att Xyas är varulv i så fall.

Om vi får det bekräftat så är det slut på honom. Om du kollar Xyas och han inte bär på en symbiot så betyder det att någon man ljuger om sitt kön. Alltså blir hans förmåga användbar.

Fain

Warrior
Innan ni läser följande, kom ihåg vad jag sa i förra rundan och tänk över det med den informationen i bakhuvudet

Från början var vi:
4 sg-24 medlemmar
2 androider
3 Tok'ra (om inte KK eller jag ljuger)

Det verkar som att vi är två som kan känna symbioter. Personligen kollade jag Purgatory(stavning) och K.K, båda var positiva (alltså hade en symbioter i sig) Det var av detta jag baserade på att det var 3 Tok'ra från början. Större inlägg kommer senare (fortfarande på jobbet)

Xyas

Swashbuckler
Fain said:
Innan ni läser följande, kom ihåg vad jag sa i förra rundan och tänk över det med den informationen i bakhuvudet

Från början var vi:
4 sg-24 medlemmar
2 androider
3 Tok'ra (om inte KK eller jag ljuger)

Det verkar som att vi är två som kan känna symbioter. Personligen kollade jag Purgatory(stavning) och K.K, båda var positiva (alltså hade en symbioter i sig) Det var av detta jag baserade på att det var 3 Tok'ra från början. Större inlägg kommer senare (fortfarande på jobbet)
Såhär då eller?

SG-24: Vimes, Smrt, Maniac, Xyas
Tok'ra: K.K., Fain, Purgatory
Inföding: Lukas
Androider: Kopra, Möller(?för någon sa väl att det skulle vara 2 androider?)
Goa'uld: Barcaii

En eller flera måste ju ljuga dock.

Jag är lite småvilse över vem man ska rösta på. Men jag är lite si och så till lögnen du drog första rundan Fain.

Varning, långt och förvirrat resonemang följer. Det är inte 100% genomtänkt, och ganska fluffbaserat, men jag känner i nuläget att det finns ingen anledning att sitta och hålla på tankar.

Såhär: fluffmässigt kan de med symbioter känna närvaron av andra med symbioter. Vi har två personer som påstår sig ha symbioter som bägge har samma förmåga (kan känna andra symbioter). Det verkar då inte orimligt att det här är något som varulvarna också kan göra? (Goa'uld har ju också symbioter, precis som Tok'ra).
Dvs varulvarna kan sia efter siare. Komplext värre men jag tror det är så.

Om det nu är så, borde varulvarna ha dragit samma slutsats. När så Fain outar sig förra rundan som Tok'ra, varför tar de inte livet av Fain om de i så fall misstänker att han kan sia efter symbioter (nu antar jag att varulvarna har koll på fluffet). Men Fain får leva? Kanske var de rädda att en eventuell väktare skulle skydda Fain, men jag tror inte det.

Tillbacka till Fains lögn första rundan. Han (och varulvarna) har då inte hunnit sia någon och är skäligen rädda för att berätta att de har symbioter. När så Fain har siat Purgatory och fått reda på att han har en symbiot drar varulvarna slutsatsen att det finns snälla typer med symbioter i spelet och därmed kan Fain ångra sig och gå ut med att han är en Tok'ra istället för att få en roll som håller bättre mot kritik än hans påhittade.

Där finns säkert flera hål i det här resonemanget, men det håller väl nog för mig just nu.

Röst: Fain

Korpa

Umenörd
Röst: Konrad Konvalj
Motivering: Jag litar på Fain eftersom jag inte tror att en varulv skulle komma på att ljuga om att vara Tok'ra. Jag skriver att det finns en eller flera och sedan är K.K snabb med att skriva att han minsann är tok'ra och nämner bara sådant som är gammal info. Han har en kollega, Fain, och att han har med massförstörelsevapnet att göra (vapnet vi redan kände till sedan tidigare eftersom tok'ran Fain är här för att undersöka det). Jag tror på Fain när han skriver att K.K och Purgatory bar symbioter. Purgatory dräptes och det innebär att han var en tok'ra, men jag tror inte att K.K också är det.

Jag ska till jobbet nu och ska se till att göra en mer djupgående analys för vad som hänt under hela spelet på först och främst K.K och sedan xyas, det är prio ett för mig iaf.

Fain

Warrior
Första saken först. Det där med att det finns(fanns) 2 androider från början var jag som sa.

Ditt resonemang är bra, det måste jag säga. Någon sa att det fanns EN eller FLERA Tok'ra i spelet, eftersom Purgatory blev mördad och hade en symbios kan vi ju ganska lugnt säga att han säkerligen var Tok'ra. Då återstår alltså jag och Konrad. Det första som slår mig var att jag Outade en jäkla massa av min anledning till att vara här (När jag ljög ljög jag som sagt om yrket och inget annat) på grund av ett massförstörelse vapnet och att jag kom hit efter de andra. Konrad upprepar i princip bara min Outning, men ändrar den som att han var med Tau'ri först och att jag kom in senare (vilket kan vara sant) det jag frågar mig dock är:
Varför skrev han inget om detta när jag sa att jag var Tuk'ra? (Notera, jag är i ett varulvs spel för första gången, så han kanske bara trodde att det var ännu en lögn eller liknande) Ett snabbt, jag har fakta om att vi skulle vänta oss en Tuk'ra eller liknande hade gjort att mitt såg troligare ut än vad det va nu.

Jag kan ju säga att om jag hade varit varulv hade jag spunnit vidare på lögnen, varför avslöja sig som lögnare när det är meningen att man skall ljuga, speciellt när ingen har ifrågasatt det? Och framförallt, varför skulle jag påminna om den i mitt tidigare inlägg(Vilket jag gjorde för att folk inte skulle glömma bort det, utan istället diskutera det nu och inte bara låta det ligga där för varulvarna att plocka fram i ett kritiskt läge)

Jag gissar att de i första rundan inte dödade mig för att Purgatory var ett större hot, i och med att han är mer erfaren.

I andra rundan gissar jag på att de inte dödade mig för att skapa förvirring istället. (Vi hade två misstänkta, båda dog vi är nu tillbaks på ruta 1).

Ledsen om jag missat något eller gått emot allt man tror på, men detta är hur jag ser det.

Fain

Warrior
Tack för att någon tror på mig, och jag kan säga att du inte är den enda som är emot Konrad för tillfället. Jag började bli lite misstänksam redan under andra rundan, men jag kunde inte sätta punkten på vad. I tredje rundan växte min känsla, och nu i fjärde rundan har jag äntligen förstått vad det är som få den att växa.

Han är fortfarande vid liv.

Om jag var varulv hade jag sett honom som det största hotet nu, något som kanske skulle dras ned av att han började peka i fel riktning i slutet av förra rundan, vilket splittrade över oss till Lukas, men jag tror inte det hade räckt. Jag tror inte på att det finns mer än 2 Tok'ra, även om jag inte se det som en omöjlighet.

Att jag hittade en symbiot i Konrad fick mig bara mer misstänksam, något som dock svalnade när han skrev att han var Tok'ra. Men det är som du säger, han har bara gett oss information som redan finns. Tau'ris är människor, så han färdades alltså förmodligen samtidigt som SG-24(enligt sin berättelse).

Det vi bybor (och även varulvarna, men det är byborna jag bryr mig om) måste tänka på är att OM vi röstar ut en människa denna runda så är det Game over, varulvarna vinner, så jag tycker det är bättre att vi tar det lugnt och inte hetsar oss på varandra, detta kommer bli en kamp in i det sista!

Kan ju också tillägga att OM vi får ut en varulv så kommer jag vara nästan garanterat vara nästa att dödas, tror inte varulvarna vill ha en person som kan se om de bär symbiot mot sig.

Fain

Warrior
Nu skall jag dock återgå till jobbet(5 min), är inte säker på om jag kan svara på något förens vid 17,15 ungefär ikväll.

Xyas

Swashbuckler
Jag hör var du säger Fain, men om jag måste välja mellan dig och K.K. (vilket det ser ut som att denna rundan kommer handla om) så pingar du mer varulv för mig. K.K. har i mina ögon inte gjort något misstänkt förutom att påstå sig vara en Tok'ra, och han gick dessutom ut med att han hade en symbiot innan du gick ut med att du kollat honom.

Varför skulle han ta den enorma chansningen om han var varulv? När alternativet i så fall skulle varit att bara vänta lite till (varken vimes eller smrt har ju mass-outat sig än) eller försöka påstå sig ha en annan roll?

Så min röst ligger kvar på dig i nuläget.

Xyas

Swashbuckler
Jag menar det som Vimes efterfrågade (och som jag håller med om). Alla kort på bordet. Förmågor, kön, rank, ras, whatever. Det har korpa, jag och K.K gjort. Och Fain förra+denna rundan.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Till att börja med. Jag har lite fler saker att komma med, men min bror kom precis från Norge så jag måste ta hand om honom.

Jag kommer inte sitta tyst i den här frågan så jag ber att få återkomma.

Fain said:
Varför skrev han inget om detta när jag sa att jag var Tuk'ra?
Min första tanke var: Nu ryker Fain.

Rent fluffmässigt är ju Tok´ra motståndare mot Goa'ulderna, och jag vet ju vad jag kan göra med min förmåga så baserat på detta trodde jag att Fain var varulvarnas nästa mål. Det vart Lukas istället, och det skapade stor förvirring hos mig.

Att stödja dig, och på något vis påpeka att jag är Tok´ra, eller har kunskaper gällande det kändes inte som ett bra val. Det sista jag ville var ju att varulvarna skulle få upp ögonen för ännu en bärare av symbioten, ännu en Tok´ra.

Idag skriver du själv

Fain said:
Kan ju också tillägga att OM vi får ut en varulv så kommer jag vara nästan garanterat vara nästa att dödas, tror inte varulvarna vill ha en person som kan se om de bär symbiot mot sig.
Vad tror du min tanke förra rundan var? Om jag går ut med något som förknippar mig själv med Fain kan lika gärna jag nattmördas. För att säkerställa att minst 1 av oss överlevde den nattliga räden var det absolut inte läge att gå ut med någon information.

Fain said:
Någon sa att det fanns EN eller FLERA Tok'ra i spelet, eftersom Purgatory blev mördad och hade en symbios kan vi ju ganska lugnt säga att han säkerligen var Tok'ra.
Att Purgatory hade en symbiot är det du som har informerat oss om eftersom du har siat honom.

Att jag bär en symbiot har du också informerat övriga om efter att jag berättat att jag bär på en symbiot.

Att du kan avläsa om någon har en symbiot har vi ju trots allt ingen aning om eftersom jag inte har siat dig. Du har berättat för oss andra att jag bär på en symbiot efter att jag har berättat det för de övriga. Du har berättat för oss att Purgatory bar på en symbiot, men det kan ju ingen bekräfta.

Fain

Warrior
Jag kommer svara utförligt så fort jag kommer hem om en och en halv timme ungefär. Du har en hel del poäng och jag drar tillbaka min röst tills att det finns mer bevis.

Röst: Ingen

Fain

Warrior
Så äntligen hemma, nu skall jag först svara på det du skrev Konrad och sen sammanställa vad vi vet.

Dessa saker du har att säga är saker jag gärna se komma fram, det kanske kan hjälpa oss ringa in något.

Din punkt med att Tok'ra är motståndare till Goa'uld borde jag ha tänkt på, det måste jag ju säga. Du var inte ensam med att bli förvirrad, dock blev jag förvirrad på grund av andra punkter. Om vi nu får en varulv denna runda, och vi båda siar varsin av de som är kvar så har vi ju nästan garanterat fått fram vem som är varulven, om nu inte en av oss ljuger och är varulv.

Det var helt korrekt handlat av dig, och jag ursäktar mig för att jag inte tänkte på detta. (Kan säga att det var en stressig dag på jobbet när jag skrev det inlägget. På tal om det så skall jag även anmäla att jag jobbar hela helgen mellan 10-18, och kanske inte är hemma förrän 20 tiden, vilket gör att det är en stor chans att jag blir den som åker känns det som, men men.)

Att jag informerade de övriga med att du bar en symbiot efter dig måste jag ge dig, skall jag vara helt ärlig glömde jag helt att Tok'ra har symbiots i sig. STOR miss av mig! (Vet inte om du har sagt det andra gånger, isåfall har jag missat hela inlägg.)

Tyvärr är det sant att vi inte kan bekräfta att Purgatory bar på en symbiot, vilket förmodligen får mig att sticka ut ännu mer, då det skulle kunna vara ett sätt för mig att få det att verka som att Konrad blir "en för mycket Tok'ra". Tyvärr verkar ingen sitta på informationen om hur många Tok'ra det finns, detta skulle kanske kunna rentvå mig och Konrad, alternativt bara den ena.

Nu skall jag sätta mig och sammanfatta all information vi har, på återseende om en liten stund.

//Fain, som förstår om han blir utröstad denna runda.

Fain

Warrior
Under tiden jag bläddrade igenom de andra trådarna på information insåg jag en sak.OM två bybor åker ut denna runda, men varulvarna fortfarande inte vinner så kan det betyda två saker.
1. Det var bara 2 Varulvar från början
eller
2. Möller var den tredje varulven.

Jag detta till er att tänka på, vet inte om vi har diskuterat detta särskilt mycket.

Fain

Warrior
Vad vi vet så långt

Sagda kön (från början):
Män: Korpa, Smrtihara, Purgatory, Konrad Konvalj, Fain, Vimes

Kvinnor: Barcaii, Lukas, Maniac, Xyas
Kvar i spel:
Män: Korpa, Smrithara, Konrad, Fain, Vimes
Kvinnor: Barcaii

Korpa har uppgett:
Att han kan hjälpa att nysta i detta med Tok’ra

Smrithara har uppgett:
Det är lika andel män som kvinnor i SG-24
Minns lite vagt att vi blev anfallen av kvinnor

Fain har uppgett:
Att två androider befinner sig med oss.
Claimar att han är forskare och här för att undersöka ett massförstörelse vapen
Att han har graden doktor
Att han har ljugit för gruppen, uppger sig nu för att vara Tok’ra istället.
Att det har varit strid i templet, han kom ditt senare
Att det finns Goa’uld symbioter här (Duh)

Vimes har uppgett:
Sig vara militär
Att alla bybor inte är SG-24 medlemmar
Att det är 4 medlemmar i SG-24
Att han är Major

Barcaii har uppgett:
Militär med gradbeteckning löjtnant, här som stargate medlem.

Lukas har uppgett:
Att det finns androider i spel
Sig vara civil, som hatar Goa’ulds för vad de gjorde mot hans folk.
Tillhör rasen Ilempri

Maniac har uppgett:
Sig ha information om SG-24
Att det finns en civil i ”vår grupp”.
Är mening i Amerikanska armen och medlem i SG-24

Xyas har uppgett:
Det finns fler varulvskvinnor än män.
Att han tillhör IOA och inte har någon militär grad

SG-24 crewen:
Vimes - Major, Man
Xyas -Civil, Kvinna
Maniac Menig, Kvinna
Smrtihara: Löjtnant, Man
Barcarii sa att han var Löjtnant

NOTERA:
Jag kan ha missat en massa! Har bara kollat igenom trådarna snabbt. Om det är någon info ni har uppgett som jag missat så skriv den, ingen är perfekt!
Notera även att denna runda inte är inräknad!

Vimes

Sillkung
Jag har inte tid att göra något ordentligt idag, men det ser ut som om det händer en massa spännande grejer.

Jag vill bara droppa att jag har en rätt dålig känsla för Korpa, vad har hon bidragit med? Den magkänslan ska jag nysta i. Xyas har en ganska bra teori kring Fain, men jag vet inte om jag tror den håller. Fain känns grön. K.K. har jag blitt fundersam över också, väldigt få inlägg, verkar lite väl försiktig och genomtänkt.

Nå, som sagt. Ska återkomma.

Vimes

Sillkung
Kort om kön.

Vi får inte tappa det här med kön nu. Visst är symbiotspåret viktigt, men om vi ska plocka en varulv denna runda bör vi nog lyckas få ihop dem. (De båda spåren alltså)

Såhär har vi outat kön (överstrukna gröna är bybor som rykt och röda varulvar):

Möller kan ha varit kvinna, men even so så verkar det onekligen vara så att någon varulv har ljugit om sitt kön. Om vi tror på Smrt alltså.

I sådana fall ser det ut såhär:

Xyas grönas av att om någon varulv har ljugit om kön är Xyas INTE "Den andra kvinnan". Skulle Xyas vara varulv vore det helt överjävla dumt av varulvarna att nypa både Lukas och Maniac (eller så har Xyas enorma ballar, så stora att han behöver en liten skottkärra att köra runt dem med.)

Så, om Smrt är ärlig och bybo är en eller två av gänget Korpa, K.K. och Fain varulvar. Jag litar inte på Korpa. Och jag litar helt klart mer på Fain än K.K. Eftersom både Fain och K.K. är symbioter väljer jag att börja där (K.K. och Korpa som varulvspar är helt klart en möjlighet). Så: