Konrad Konvalj
Myrmidon
Väl sammanfattat.Smrtihara said:Nu är det viktigt att vi resonerar kring hur era förmågor ska användas denna runda. Jag ska försöka:
Vimes - Bybo i mina ögon.
Xyas - Kvinna, bör inte ha symbiot.
Smrtihara -Duh, bybo.
Konrad Konvalj - man, bär symbiot.
Fain - man, bär symbiot.
Korpa - man.
Rent logiskt borde Xyas kollas efter symbiot innan vi går vidare. Om Xyas är grön kan hans förmåga utröna om Korpa bär symbiot. Förutsatt att K.K och Xyas inte ljuger då givetvis.
Om Xyas är safe så ljuger någon om kön. Om vi ska tro Xyas och K.K så är jag och Vimes gröna.
Vilket lämnar Korpa och Fain till att kollas. Jag tycker att K.K ska kolla Korpa.
Mina tankar har också kretsat kring att kolla Korpa. Alternativt dig.
I mina ögon borde det finnas en varulv till bland kvinnorna, och det spåret har väl även du varit inne på?
Eller är det något jag har missat någonstans som fått dig att ändra dig?Smrtihara said:Så för mig är det antingen Xyas eller Lukas. Xyas har en lite bättre backstory. Men tyvärr säger han "Däremot så börjar jag tvivla på kvinnospåret överhuvudtaget." vilket är riktigt konstigt eftersom vi vet att det finns fler kvinnliga varulvar. Att någon har ljugit om sitt kön är inte omöjligt men inte så sannolikt. Det om något skulle vara en riskabel sak att ljuga om eftersom så få hade avslöjat om de hade info om kön innan könen outades.