Nekromanti VARULVSGATE #4

Fain

Warrior
Re: Kort om kön.

Kan säga att jag har kvar mina misstankar på Konrad, men väntar med att rösta tills jag sett hans försvar.

Röstställning:
Konrad Konvalj: Vimes,
Xyas: Konrad Konvalj
Fain: Xyas
Ingen: Smrithara, Fain, Korpa

Vimes

Sillkung

Nej, du ska inte rösta tills du sett hans försvar. Du ska lägga en röst. Alla som har sina röster på "Ingen" slöar ner spelet helt i onödan och är varulvarnas bästa vänner. SKÄRP ER!

Korpa

Umenörd

Konrad Konvalj: Korpa, Vimes,
Xyas: Konrad Konvalj
Ingen: Smrithara, Fain

Jag ser film med en kompis så jag hinner inte med något längre inlägg, jag vill däremot rätta röstningsläget då jag la min röst på K.K tidigare i rundan.

Smrtihara

Warrior

Shit. Jag litar inte på Korpa, Xyas eller K.K. Knappt Fain heller, dock så har han resonerat som en bybo rakt igenom och verkar inte smartare än han skriver. Vilket är bra!

Xyas är lite gnällig och bitter samtidigt som han är lite ouppmärksam och vårdslös med orden ibland. Hans sätt liknar ibland Barcaiis.

K.K håller en jämn nivå och sammanställer gärna. En sak som gör honom mer by-boig är att inte såg till att få en lottning mellan Barcaii och Lukas när han hade chansen. Kanske var han smart nog att fatta att jag höll min röst på Xyas för att locka till sådant beteende, men jag tror inte det. Hans påstådda "siande" av Lukas och Vimes låter rimligt.

Korpa blir jag inte klok på alls. Bitvis dålig aktivitet där dessutom. Jag hör väldigt lite spekulationer från Korpa. Dock hade Korpa också chansen att få till slump mellan Barcaii och Lukas.

Jag pladdrar tror jag.

Röst: Xyas
Motivation: Han är en hon. Den enda kvarvarande kvinnan.

Vimes

Sillkung

Smrtihara said:
Röst: Xyas
Motivation: Han är en hon. Den enda kvarvarande kvinnan.
Ok, hur tror du att varulvarna resonerade när de plockade både Maniac och Lukas? Har Xyas världens största ballar?

Smrtihara

Warrior

Maniac var vi själva grymt bra på att plocka bort helt utan varulvar tror jag. Lukas kan ha dödats för att skapa ett villospår, ja. Hur ska man annars rädda den kvinnliga varulven? Jag säger inte att Xyas ÄR varulv utan att han kan vara det.

Jag ser inga andra, bättre sätt för varulvarna att rädda Xyas om han nu är varulv.

Fain

Warrior

Ledsen, måste ha missat detta. Uppdaterar igen:

Konrad Konvalj: Korpa, Vimes,
Xyas: Konrad Konvalj, Smrithara
Ingen: Fain

Xyas

Swashbuckler

För den som väljer att hålla kvar vid kvinnospåret (Det finns mer än en kvinnlig varulv - vi har hittat en - jag är den enda erkända kvinnan kvar) har jag inte så mycket att säga. Och det handlar på intet sätt om uppgivenhet. Jag har outat allt jag har, alla argumenten för och emot finns på bordet och all fakta finns där. Väljer man då att gå på kvinnospåret så är finns det inte sådär jättemycket jag kan säga till mitt försvar, förutom en sista grej:

Alla rollerna har ett kön och vi har information som ger oss var varulvarna finns könsmässigt. Men vi har ingen information om könsfördelning som hjälper oss att lokalisera köns-lögnare (Vimes har sin 50/50 i SG, men dess användbarhet är begränsad), förutom min sia-förmåga. Är jag varulv så skulle den förmågan säkerligen vara lögn och påhitt och vi skulle då ha ett spel där det finns information om kön, men inget sätt att verifiera den information. Något jag tycker verkar orimligt.

Jag svarar såklart gärna på direkta frågor, men i övrigt så känner jag att min tid är bättre spenderad på att resonera kring de andra spelarna.

Vimes

Sillkung

Smrtihara said:
Maniac var vi själva grymt bra på att plocka bort helt utan varulvar tror jag. Lukas kan ha dödats för att skapa ett villospår, ja. Hur ska man annars rädda den kvinnliga varulven? Jag säger inte att Xyas ÄR varulv utan att han kan vara det.

Jag ser inga andra, bättre sätt för varulvarna att rädda Xyas om han nu är varulv.
Om Xyas hade varit varulv hade det väl varit bra mycket rimligare att låta Lukas vara kvar. Inte minst med tanke på att Lukas var den som var andra-hands-alternativet efter Maniac.

Kanske går jag på varulvarnas jävligt modiga och luriga stunt nu. Men jag anser nog att förra rundans utröstning+nattdödande grönar Xyas.

Smrtihara

Warrior

Oj, oj. Här var det för tyst.

Fain, K.K, hur fungerar era förmågor? Får ni reda på hur det ligger till under rundan eller till nästa runda?

Fain

Warrior

Nästa runda är det på min iallfall. Jag tycker det är för tyst! Väntar fortfarande på att Konrad skall ge oss informationen.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Fain said:
Nästa runda är det på min iallfall. Jag tycker det är för tyst! Väntar fortfarande på att Konrad skall ge oss informationen.
Jaja, det kommer!

Jag fick besök av min bror som är hemma vid över helgen igår. Det slutade i missär, och med en öl i handen.

Dagen till ära var det dop, och 4 års kalas vilket har satt käppar i hjulen för mig.

Jag postar helt enkelt så snart det bara går, men som det har sett ut nu så har jag haft det brunt.

Fain

Warrior

Okej, bara det sker innan det är dags för avslut :gremwink:

Fain

Warrior
Kom igen nu folk!! Vill vi att varulvarna skall vinna på grund av våran inaktivitet? Dags att börja diskutera något! Släng ut er vad ni nu vill diskutera, så vi får igång det lite

Smrtihara

Warrior
Jag håller med! Men jag vet inte vad jag ska säga. Jag tycker att jag har tryckt ur mig tankar.

Jag lägger om min röst till Korpa på grund av att han är så tyst och det är verkligen det mest suspekta just nu.

Röst: Korpa

Konrad Konvalj

Myrmidon
Fain said:
Dessa saker du har att säga är saker jag gärna se komma fram, det kanske kan hjälpa oss ringa in något.
Som sagt var har jag funderat över saker och ting.

Om vi börjar i slutet av omgång 3 sammanfattar Fain en hel del, men säger sig glömma att nämna något gällande Korpa.

Upptakten av omgång 4 lägger Fain en röst på Korpa baserat på att Korpa endast har 6 inlägg i tidigare omgång, dock så är inte rösten huggen i sten.

Korpa börjar omgång 4 med att outa allt, däribland.

Korpa said:
Det jag minns är att det finns en eller flera tok'ra i spel
Korpa kommer också med inlägg så som:

Korpa said:
Jag litar på Fain eftersom jag inte tror att en varulv skulle komma på att ljuga om att vara Tok'ra
Korpa said:
Jag tror inte att Fain ljuger om att vara tok'ra, det är en farlig lögn för en varulv att dra, så därför är Fain grön i mina ögon.
Här börjar jag alltså misstänka att Korpa är en av de två varulvarna som jag tror är kvar i spelet.
Tidigare har jag inte haft något grepp om Korpa ty denne inte har varit så värst aktiv, och varken gjort till eller från.

Jag vill inte tro att Fain är den andra vaulven, därav lägger jag min röst på xyas. Han är den sista kvarvarande kvinnan, och därav är han grovt misstänkt i mina ögon.

Omgång 4 tuffar på, och helt plötsligt hakar Fain på Korpa gentemot mig, och hans argument är väldigt bra.

Jag lägger fram mina punkter gällande det hela, och förklarar varför jag valt att inte gå ut med min förmåga att kunna sia symbioter.

Fain ändrar sin röst till ingen i väntan på detta inlägg.

Tanken med det här inlägget vart inte som det var tänkt från start. Allt rörande Korpa & Fain känns väldigt ulvalikt helt plötsligt.

* Fain gör ett misstag, och ljuger om sin roll
* Fain går från inaktiv till aktiv
* Fain röstar på Korpa i denna runda ( ofarlig och helt meningslös röst)
* Korpa grönar Fain, men skapar starka misstankar gentemot mig på grund av att Fain´s Tok´ra roll är en sanning, och min Tok´ra roll inte är det.
* Fain ändrar sin röst till mig.
* Fain flippar sin röst till ingen.

Jag misstänker (men är inte säker på långa vägar) att Fain har gjort en helt klockren varulvsbluff och valt att erkänna att han bluffat gällande sin roll. Han har lagt fram det hela snyggt genom att förklara att han misstolkat det hela och nästan blivit rädd.

Fain said:
när jag läste min rollbeskrivning och tänkte FAN nu är jag varulv i mitt första spel (Detta tänkte jag på grund av en rad feltolkningar)
Det Fain läste var ju att han var varulv, och den optimala lögnen var ju att först bluffa att har var en forskare, och sedan gå ut med att det var en bluff för att han bar på symbioten, och sedan slinka under radarn.

Purgatory käkades upp på den första natträden, och det är klart som fan han bar en symbiot, och var en Tok´ra. Det finns ju ingen av oss bybor som kan bekräfta det direkt.

Min röst på xyas kommer inte ligga kvar efter det här inlägget. Korpa är en av varulvarna.

Den andre kan mycket väl vara Fain (jag vill fortfarande inte tro det trots mina misstankar), men om det inte skulle vara det har vi ett guldläge. Både jag och Fain kan läsa av vem som bär på en symbiot så spelar vi våra kort rätt är byborna säkrade, och vinsten är vår.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
K.K. har jag blitt fundersam över också, väldigt få inlägg, verkar lite väl försiktig och genomtänkt.

Nå, som sagt. Ska återkomma.

Det ända jag störde mig på här är att du är fundersam gällande antal inlägg från min sida. Jag håller klart med dig om att jag har genomtänkta inlägg, men om jag har få vet jag inte? Känns mest som att du griper efter halmstrån?

Kondrad Konvalj: Inlägg totalt: 46, (omg.1 = 13, omg.2 = 18, omg.3 = 7, omg.4 = 7)
Vimes: Inlägg totalt 32, (omg.1 = 1, omg.2 = 14, omg.3 = 12, omg.4 = 6)

Med detta inlägg kommer jag att ha 47.

Hur kan det hela förbrylla dig? Kollar du mig gentemot dig själv eller någon annan, exempelvis Fain som troligen har dubbelt så många som mig?

Jag anser ju att det är bättre med färre, men bra inlägg än något annat.

Jag vart bara tvungen att svara på det här ty det gällde att jag hade få inlägg. och det störde mig lite.

Notera! Jag kan ha räknat fel någonstans

Konrad Konvalj

Myrmidon

Smrtihara said:
Oj, oj. Här var det för tyst.

Fain, K.K, hur fungerar era förmågor? Får ni reda på hur det ligger till under rundan eller till nästa runda?
Jag kommer denna runda att välja att kolla upp xyas.
Resultatet av mitt siande får jag efter att nattmördandet ägt rum.

Är xyas en kvinna, och fri från en symbiot är det en bybo.
Är xyas en kvinna, och bär en symbiot är det en varulv.

Fain

Warrior

Väldigt bra inlägg från dig Konrad! Håller med dig om att Korpa verkar vara lite väll inaktiv för sitt eget bästa. Sen undrar jag om du missade med att ge informationen som du sa dig sitta på eller om du bara struntade i det? Jag läste igenom ditt inlägg men såg det inte nämnas någonstans.

Att jag kanske har flest inlägg beror nog mer på att jag skriver så mycket jag kan för att vara aktiv, och skriver sällan något som står som betydelse.

Ändrar du din röst till Korpa? Såg inte om du skrev ut "Röst:" någonstans.

Jag tror att jag kommer kolla Vimes eller Smri denna runda, mest för att jag redan har kollat dig och sen även för att det är som du säger, ett guld läge för oss att få ut vem som är varulv.

Så länge inte någon av oss är en ulv i fåra kläder.

Vill återigen påminna om att ifall det var 3 ulvar i spel från början MÅSTE vi ta en ulv denna runda!!

//Fain, som nu drar till jobbet, kanske inte svarar förens runt 19.30 idag!

Fain

Warrior

Eller på korpa om han inte åker ut. Jag tror jag skall låta byn bestämma.