Fain said:
Dessa saker du har att säga är saker jag gärna se komma fram, det kanske kan hjälpa oss ringa in något.
Som sagt var har jag funderat över saker och ting.
Om vi börjar i slutet av omgång 3 sammanfattar Fain en hel del, men säger sig glömma att nämna något gällande Korpa.
Upptakten av omgång 4 lägger Fain en röst på Korpa baserat på att Korpa endast har 6 inlägg i tidigare omgång, dock så är inte rösten huggen i sten.
Korpa börjar omgång 4 med att outa allt, däribland.
Korpa said:
Det jag minns är att det finns en eller flera tok'ra i spel
Korpa kommer också med inlägg så som:
Korpa said:
Jag litar på Fain eftersom jag inte tror att en varulv skulle komma på att ljuga om att vara Tok'ra
Korpa said:
Jag tror inte att Fain ljuger om att vara tok'ra, det är en farlig lögn för en varulv att dra, så därför är Fain grön i mina ögon.
Här börjar jag alltså misstänka att Korpa är en av de två varulvarna som jag tror är kvar i spelet.
Tidigare har jag inte haft något grepp om Korpa ty denne inte har varit så värst aktiv, och varken gjort till eller från.
Jag vill inte tro att Fain är den andra vaulven, därav lägger jag min röst på xyas. Han är den sista kvarvarande kvinnan, och därav är han grovt misstänkt i mina ögon.
Omgång 4 tuffar på, och helt plötsligt hakar Fain på Korpa gentemot mig, och hans argument är väldigt bra.
Jag lägger fram mina punkter gällande det hela, och förklarar varför jag valt att inte gå ut med min förmåga att kunna sia symbioter.
Fain ändrar sin röst till ingen i väntan på detta inlägg.
Tanken med det här inlägget vart inte som det var tänkt från start. Allt rörande Korpa & Fain känns väldigt ulvalikt helt plötsligt.
* Fain gör ett misstag, och ljuger om sin roll
* Fain går från inaktiv till aktiv
* Fain röstar på Korpa i denna runda ( ofarlig och helt meningslös röst)
* Korpa grönar Fain, men skapar starka misstankar gentemot mig på grund av att Fain´s Tok´ra roll är en sanning, och min Tok´ra roll inte är det.
* Fain ändrar sin röst till mig.
* Fain flippar sin röst till ingen.
Jag misstänker (men är inte säker på långa vägar) att Fain har gjort en helt klockren varulvsbluff och valt att erkänna att han bluffat gällande sin roll. Han har lagt fram det hela snyggt genom att förklara att han misstolkat det hela och nästan blivit rädd.
Fain said:
när jag läste min rollbeskrivning och tänkte FAN nu är jag varulv i mitt första spel (Detta tänkte jag på grund av en rad feltolkningar)
Det Fain läste var ju att han var varulv, och den optimala lögnen var ju att först bluffa att har var en forskare, och sedan gå ut med att det var en bluff för att han bar på symbioten, och sedan slinka under radarn.
Purgatory käkades upp på den första natträden, och det är klart som fan han bar en symbiot, och var en Tok´ra. Det finns ju ingen av oss bybor som kan bekräfta det direkt.
Min röst på xyas kommer inte ligga kvar efter det här inlägget. Korpa är en av varulvarna.
Den andre kan mycket väl vara Fain (jag vill fortfarande inte tro det trots mina misstankar), men om det inte skulle vara det har vi ett guldläge. Både jag och Fain kan läsa av vem som bär på en symbiot så spelar vi våra kort rätt är byborna säkrade, och vinsten är vår.