LJSLarsson
Hero
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj
Om Varulv 1888 inte gått av stapeln än är jag gärna med.
Om Varulv 1888 inte gått av stapeln än är jag gärna med.
Jag är alltid på, hela tiden, närsomhelst.Recca said:Jag är jättesugen på att spelleda ett ulvspel.
Jag har nämligen ett koncept och jag har tänkt ut nästan alla roller.
Som det ser ut kommer mitt spel heta Ulv 666 eller Ulvhammaren.
Är det nån som redan nu tycker det låter spännande?
Låter kul med dig som SL, Recca. Jag gissar på något häxjaktstema?Recca said:Jag är jättesugen på att spelleda ett ulvspel.
När tycker du vore vettigt att vi har mitt spel? För min del spelar det ingen större roll men vore skönt att sätta upp ett datum så att man kan se hur många som anmäler sig. Just nu vet jag ju inte riktigt när 1888 ska hållas men typ hur lång tids paus ska man ha mellan spelen? Typ en månad? Och i så fall drar vi igång med ulv 1888 i mitten av mars?Vimes said:Låter kul med dig som SL, Recca. Jag gissar på något häxjaktstema?Recca said:Jag är jättesugen på att spelleda ett ulvspel.
(Alltså, jag vill vara med. Bara det inte hamnar för nära inpå Varulv 1888)
Rent teoretiskt tror jag att du skulle vara en väldans bra ulv, men nu har du å andra sidan visat ett väldigt utpräglat bybospel. Det svåraste för dig som ulv kommer vara att hålla samma tempo tror jag.Vimes said:(fö ska det bli intressant om jag blir ulv snart, har ingen aning om hur jag skulle klara det)
Och du kommer du få en föreläsnings av de som kan sannolikhetslära om att det inte är så sannolikhet fungerar.Mukwa said:(jag tror att jag ska börja rösta statistiskt första rundan. "Du har inte varit ulv på länge, då är du förmodligen det nu."
Och det är ju snarast ett väldigt ulvigt beteende, överlag, att börja kasta obefogade misstankar omkring sig så där och kalla det för "statistik"...Lu-kaazh said:Och du kommer du få en föreläsnings av de som kan sannolikhetslära om att det inte är så sannolikhet fungerar.Mukwa said:(jag tror att jag ska börja rösta statistiskt första rundan. "Du har inte varit ulv på länge, då är du förmodligen det nu."
Jorå. På G nu snart. Kanske kommer upp en tråd ikväll om jag inte fastnar i en ölburk eller två.Recca said:Jag är så hyped inför att leda ett spel nu.
Skynda dig K.K.
Jag kommer sannolikt ha fel, men statistiskt sett har jag rätt. Ha!Lu-Kaazh said:Och du kommer du få en föreläsnings av de som kan sannolikhetslära om att det inte är så sannolikhet fungerar.
Det är också ett ulvigt beteende att gömma sig i nåt så trivialt som ett han-röstar-statistiskt-drev. Sannolikt misstänkt.Sapient said:Och det är ju snarast ett väldigt ulvigt beteende, överlag, att börja kasta obefogade misstankar omkring sig så där och kalla det för "statistik"...
Vafan?! Jag trodde Vimes hade kommit överens om att det är Xyas vi ska rösta på för att. Om du går emot den principen måste du även gå emot Vimes, varför går du inte på honom då? Håller du honom om ryggen? Statistiskt sett håller ulvarna varandra om ryggen.Sapient said:Jag tror jag ska rösta på Mukwa, för att.
Inte för att märka ord, men enligt doktrinen är det helt ok att inte rösta på Xyas, bara man är medveten om att detta inducerar ett sumprunkarskap.Mukwa said:Vafan?! Jag trodde Vimes hade kommit överens om att det är Xyas vi ska rösta på för att.
Haha! men så länge Vimes är bybo är begreppet 'sumprunkare' synonymt med 'varulv'.Inte för att märka ord, men enligt doktrinen är det helt ok att inte rösta på Xyas, bara man är medveten om att detta inducerar ett sumprunkarskap.
Jag är anmäld !Paxen.!Paxen said:Hmm, folk verkar ha missat att jag hade tänkt starta ett varulvsspel den 10 mars (som, om jag inte minns fel, jag fick 1 anmäld till.. ). Det sagt, jag kan gå med på att vara efter K.K. och Recca, om folk ens är intresserade av mitt spel