Fast det här går ju ändå inte ihop.Visst men de anar väl att de inte båda behöver ligga på Rasmus.
Jag tänkte att det är tillräckligt drev på Rasmus så en av dem då tyckte det kunde vara bra att vara nån annanstans.Fast det här går ju ändå inte ihop.
Rimligt att tro att ulvarna var för sig vill ha tydligt drev så att nattmordet kan ske i lugn och ro. Men de vet ju inte varandras identitet så hur menar du att det hår till?
Bra fråga!Basse, du har BioBonker högt upp på din röd-lista, varför?
Mina rödaste just nu
Impetigo
Basenanji
Biobunker
Pga märkliga resonemang, återkommer till var och en av er med dem.
Bio följer inte upp med fler frågor och inte heller med röst, utan följer drevet på Rasmus i inlägg #33 med som jag ser det svag motivering.Äldsta röst är inte längre av någon vikt då lika resultat i omröstningen gör att ingen röstas ut.
@fjodorsenuba du kastade in ett första inlägg, liksom förra gången, varför var det viktigt med att kasta in en slumpröst med det nu gällande reglerna?
1.Utröstning
2.Bybo-besvärjelse
3.Nattmord
1. Det första fetstilade tycker jag låter som en ulv-Bio som försäger sig. Bio har här förstått att det bara är Mästerulven (eller Förste ulv) som nattmördar. En vanlig tolkning hade annars varit att gissa att ulvarna i plural hade vunnit på att byborna avslöjar vem de ska skydda. Men Bio har alltså koll på att det är Förste Ulv som kommer skicka in nattmordet.BioBonker said:För övrigt tycker jag inte att vi ska läcka nån information om vem som skyddar vem då det ger ulven mer information när nattmordsoffret ska väljas.
Ordningen för natten:
Om vi röstar ut superulven i R1 bör alltså nattmordet utebli antar jag.
- Utröstningen genomförs.
- Bybornas förmågor börjar gälla
- Nattmord
Som jag tidigare skrev gäller väl samma sak väktandet.
Jag tolkar detta gräv från Basse att BB7 skulle vara 2:a-ulven som skriver om nattmördarulven och är rädd för att rösta ut denne.Bra fråga!
Om jag kollar på Bio's spel så tycker jag att inlägg 14, 15 och 16 är lite darriga, och till slut blir det en självrecension (brainfart) i inlägg 27. Biobunker är väl skarpare än så (tycker jag) så för mig blir det lite "nervig ulv som vill delta men inte dra på sig uppmärksamhet". Jag tolkar Biobunkers ursäkter mer som "oj nu skrev jag nåt dumt, men jag är inte ulv bara för det hörna!" <--- och det där är i min läsning ganska vanligt att känna som ulv. Man vill liksom inte dra på sig uppmärksamhet, man vill också verka var en sund, rimlig bybo.
Inlägg #31 där Bio misstänker Fjodor tycker jag verkar vara lite "kasta smuts på bybo"-inlägg:
Bio följer inte upp med fler frågor och inte heller med röst, utan följer drevet på Rasmus i inlägg #33 med som jag ser det svag motivering.
Inlägg #34 och #35 är liksom de tidigare sådana där "hallå, jag är inte ulvig hörni!"
Inlägg #38 är kanske (?) ett litet försök att smutsa ned mig?
Sedan tycker jag att det här är mest graverande:
1. Det första fetstilade tycker jag låter som en ulv-Bio som försäger sig. Bio har här förstått att det bara är Mästerulven (eller Förste ulv) som nattmördar. En vanlig tolkning hade annars varit att gissa att ulvarna i plural hade vunnit på att byborna avslöjar vem de ska skydda. Men Bio har alltså koll på att det är Förste Ulv som kommer skicka in nattmordet.
2. Det andra fetstilade om nattmordet mm ser jag också som ulvigt. det är lite inkonsekvent att först skriva att ulven (!) får mer information inför val av nattmord, för att sedan anta att nattmordet uteblir om den enda som kan nattmörda röstas ut. Ja?!
Sedan är jag i och för sig extra känslig mot att tolka uteblivet nattmord som att någon blivit väktad. Jag är mer rädd att uteblivet väktande handlar om att team ulv hittat varandra.
Ok, det jag reagerade på var att du först ser ut att vara helt på det klara med att Förste ulv skickar in nattmordet, för att därefter slå fast det ganska självklara "Om Förste ulv röstas ut sker inget nattmord". Det blir i min läsning lite som att en klok och insatt spelare först säger något skarpt, för att därefter byta persona och konstatera något ganska allmängiltigt och självklart.tänkte högt om att om superulven dör uteblir nattmord inte att det kan vara enda förklaringen till att nattmord uteblir. Mitt resonemang om uteblivet nattmord hänger alltså inte ihop med punkten om information till Team Ulv.
Jag är INTE nöjd Rasmus!Hm. Jag är faktiskt lite inne på att random-snubblande på spelmekanik inte är rödande. Om en inte har koll på läget är det uppmärksamhetsdragande att chans-skriva. Om något tror jag att ulvar som regel läser mer noggrant än byborna.
Jag har en känsla för minst en ulv som jag ska fila lite på. Tillsvidare lägger jag min röst på...
RÖST: Fjodorsenuba
Kan du ge en genomgång av spelet och minst ett möjligt case/motivering för en röd OCH en grön?
Det är korrekt uppfattat. Anledningen till fjodorsenuba över Rasmus är att vi redan drevar mot Rasmus och vill vi ha ställningstaganden från ulvarna lär vi ha mer än ett drev. Dock ska vi inte sluta på lika så det kommer jag hålla koll på under dagen.@Martin3 har jag förstått dig rätt om du misstänker Rasmus mest, men ändå röstar på Fjodor? Orkar du utveckla din syn på Fjodor?
Nej, det lär vi hålla koll på men just nu är det ju iaf intressant att hålla 2 drev uppe.Så här ser det ut när jag använder @Martin3 s fina API:
[{"name":"Fjodorsenuba","votes":3,"firstVotePosition":51,"voters":"Impetigo (51), Martin3 (81), RasmusL (94)"},{"name":"RasmusL","votes":2,"firstVotePosition":33,"voters":"BiobunkerVII (33), fjodorsenuba (36)"},{"name":"BiobunkerVII","votes":1,"firstVotePosition":90,"voters":"Sidd (90)"},{"name":"Dugillaralltsåid","votes":1,"firstVotePosition":97,"voters":"Basenanji (97)"}]
Tolkar jag det rätt om jag skriver så här?
RasmusL (3) BiobunkerVII, Fjodorsenuba, Basenanji
Fjodorsenuba (3) Impetigo, Martin3, RasmusL
BiobunkerVII (1) Sidd
Inte vill vi ha 3-3 i röstningen ikväll, right?