Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda II

!Paxen

Swashbuckler
Vem valde varulvarna?

Okej, jag funderar lite på vad varulvarna kanske tänkte på när dom röstade.

Låt oss säga att dom var klantiga. Dom hade planerat att döda Konrad för att.. Ja, för att ingen egentligen misstänkte honom tillräckligt mycket. Att döda konrad skulle bli förvirrade för oss, då den enda som egentligen lobbade för Konrad var Krank, iom att Krank hade infon om att Mishima var den största korporationen.

Eller så finns det en väktare. I detta fall så har väktaren antingen försvarat sig själv eller någon annan, föslagsvis Lukas. Varulvarna vet alltså att det i såna fall att det finns en väktare, frågan är vem som dom försökte döda.

Eller så tar varulvarna en bybo varannan runda. Då kan första rundan bara ha varit menad att förvirra folk, misstänka varandra.

Vad tror ni?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Vem valde varulvarna?

Paxen said:
Eller så finns det en väktare. I detta fall så har väktaren antingen försvarat sig själv eller någon annan, föslagsvis Lukas. Varulvarna vet alltså att det i såna fall att det finns en väktare, frågan är vem som dom försökte döda.
Jag tror att det här är det troligaste.

Jag har lite teorier om vem väktaren är, men väljer att inte spekulera högt.

Xyas

Swashbuckler
Sjukt tråkigt att komma tillbaka och se en doomtrooper borta.

För mig är det här pissenkelt just nu. Nu verkar det nästan helt som att de som tillhör Mishima är jag, Paxen och krank. Och jag vet fortfarande att minst en av de två andra är kättare.

Och sedan jag outade min info och röstade på paxen har denna i flera inlägg försökt diskreditera min information och utmåla mig som en potentiell kättare.

Röst: Paxen

Det ska rätt mycket till för att den rösten ska ändras kan jag säga. Kranks info om Mishima verkar stämma så Paxen är mer misstänkt, och en av dem måste vara en kättare.

!Paxen

Swashbuckler
xyas said:

För mig är det här pissenkelt just nu. Nu verkar det nästan helt som att de som tillhör Mishima är jag, Paxen och krank. Och jag vet fortfarande att minst en av de två andra är kättare.

Och sedan jag outade min info och röstade på paxen har denna i flera inlägg försökt diskreditera min information och utmåla mig som en potentiell kättare.

Det ska rätt mycket till för att den rösten ska ändras kan jag säga. Kranks info om Mishima verkar stämma så Paxen är mer misstänkt, och en av dem måste vara en kättare.
Well, antingen så är du bybo och har info om att en i Mishima är varulv, vilket betyder att antingen jag eller krank är varulv. Jag vet att jag inte är varulv, vilket då borde betyda att Krank är varulv.

Men, du kan ju själv vara varulv, och alltså vill du få mig och krank utröstade. Det är ju väldigt bra för varulvarna om det visar sig att jag inte är varulv, för då finns krank kvar, och visst kommer krank att bli närmast misstänkt då?

Sen finns ju alltid möjligheten att ingen av oss 3 är varulv, utan att det finns en fjärde individ som inte har viljat avslöja att dom tillhör Mishima. Men det tror jag inte ens på.

Så, ja visst fan misstänker jag dig Xyas.

!Paxen

Swashbuckler
FÖ så vore det bra att få veta vad ni vill pressa ut av mig. Jag antar att ni kommer byta någon gång, för vi tjänar inte på att hålla på och trycka på en individ.

!Paxen

Swashbuckler
Paxen said:
xyas said:

Well, antingen så är du bybo och har info om att en i Mishima är varulv, vilket betyder att antingen jag eller krank är varulv. Jag vet att jag inte är varulv, vilket då borde betyda att Krank är varulv.

Men, du kan ju själv vara varulv, och alltså vill du få mig och krank utröstade. Det är ju väldigt bra för varulvarna om det visar sig att jag inte är varulv, för då finns krank kvar, och visst kommer krank att bli närmast misstänkt då?

Sen finns ju alltid möjligheten att ingen av oss 3 är varulv, utan att det finns en fjärde individ som inte har viljat avslöja att dom tillhör Mishima. Men det tror jag inte ens på.

För den delen så finns det inget som säger att Krank inte kan vara både kättare och veta att mishima har flest medlemmar, eller hur?

Lukas

Mannen i Gult
Paxen said:
Paxen said:
xyas said:

För den delen så finns det inget som säger att Krank inte kan vara både kättare och veta att mishima har flest medlemmar, eller hur?
Nej tekniskt sätt inte men jag kan inte se varför en varulv skulle ha den förmågan,
det enda som jag skulle kunna se är att den finns där för att just den här diskunionen skall uppstå

Vicotnik

Den onde
Staff member
xyas said:

Jag är inne på samma spår som xyas när det gäller Mishima, vi har 3 outade var av minst 1 är kättare, med xyas så ger det oss minst 1/3 att vi hittar en kättare. Och den jag är mest skeptisk emot i nu läget så är det Paxen. Som knappt visar något intresse för att vilja rensa i de egna leden (Mishima) utan är snabb och hänger på Brynolf och anklagar Lukas för att han överlevde? Det är en anklagelse jag inte förstår mig på.
Jag tror vi har en väktare med i leken och även jag har mina gissningar på vem som kan vara det.

Så min röst faller på Paxen, då jag anser att man borde städa upp i sina egna led innan man ankagar en bröderaskapare för att han finns. I och med att lukas till och med var först ut med att claima det så anser jag det vore en jävligt stor gamble välja bröderaskapet som täckmantel ifall man är kättare, då är det lättare att gömma sig bland de övriga koperationerna.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
xyas said:

Jag är inne på samma spår som xyas när det gäller Mishima, vi har 3 outade var av minst 1 är kättare, med xyas så ger det oss minst 1/3 att vi hittar en kättare. Och den jag är mest skeptisk emot i nu läget så är det Paxen. Som knappt visar något intresse för att vilja rensa i de egna leden (Mishima) utan är snabb och hänger på Brynolf och anklagar Lukas för att han överlevde? Det är en anklagelse jag inte förstår mig på.
Jag tror vi har en väktare med i leken och även jag har mina gissningar på vem som kan vara det.

Så min röst faller på Paxen, då jag anser att man borde städa upp i sina egna led innan man ankagar en bröderaskapare för att han finns. I och med att lukas till och med var först ut med att claima det så anser jag det vore en jävligt stor gamble välja bröderaskapet som täckmantel ifall man är kättare, då är det lättare att gömma sig bland de övriga koperationerna.

Det var jag iofs som föreslog att vi skulle ta Mishima-spåret först i denna runda, men då Lukas började få röster mot sig så tänkte jag att vi kunde börja där.

Men som jag har sagt, jag antar att ni vill lägga press på mig för info. Så, vilken info vill ni ha?

!Paxen

Swashbuckler
Lukas said:
Paxen said:
Paxen said:
xyas said:

Nej tekniskt sätt inte men jag kan inte se varför en varulv skulle ha den förmågan,
det enda som jag skulle kunna se är att den finns där för att just den här diskunionen skall uppstå
Och det är inte en tillräckligt bra anledning? :gremsmile:

Brynolf

Dum fan
Ja, Lukas-rösten är ju rätt idiotisk egentligen. Jag ville bara starta rundan med lite röj. Det troligaste är som sagt att han blev skyddad av en väktare.

Men ni som röstade på Konrad, hur tänkte ni? Ok att det var lite dumt av honom att erkänna att han ljög, men varför skulle en kättare bete sig så?

Jag röstar nog på Paxen en stund, då han var en av dem och dessutom inte motiverade sin röst särskilt bra.

röst: paxen

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
Ja, Lukas-rösten är ju rätt idiotisk egentligen. Jag ville bara starta rundan med lite röj. Det troligaste är som sagt att han blev skyddad av en väktare.

Men ni som röstade på Konrad, hur tänkte ni? Ok att det var lite dumt av honom att erkänna att han ljög, men varför skulle en kättare bete sig så?

Jag röstar nog på Paxen en stund, då han var en av dem och dessutom inte motiverade sin röst särskilt bra.

Anledningen var att jag tyckte att Konrads ändring av korp-tillhörighet kunde betyda att han var en varulv, att varulvarna inte hade någon egentlig tillhörighet. Om det är motbevisat vet jag inte egentligen, men det blir iaf mindre troligt. Och vi har en brödraskapare mindre.

Brynolf

Dum fan
Paxen said:
Brynolf said:

Anledningen var att jag tyckte att Konrads ändring av korp-tillhörighet kunde betyda att han var en varulv, att varulvarna inte hade någon egentlig tillhörighet. Om det är motbevisat vet jag inte egentligen, men det blir iaf mindre troligt. Och vi har en brödraskapare mindre.
Jaha, du tänkte så... Men det går inte alls ihop med Xyas påstående om att "minst en INOM Mishima" är kättare. Att kättarna har en tillhörighet borde det inte vara något tvivel om, förutsatt att man litar någorlunda på Xyas. Och gjorde du inte det, varför röstade du inte på honom?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Brynolf said:
Men ni som röstade på Konrad, hur tänkte ni?
Det skrev jag redan då.

Sedan blev jag upptagen med skoljobb och en runda på löpbandet och sedan var rundan slut.

Men; jag vill nog också göra såhär:

För att... Tja, jag är inte kättare, det vore helt herp-derp av xyas att lägga en kättare i sin egen korporation om han själv var kättare (om nu detta inte är ett knep för att få oss att tänka just så)... och då har vi bara en Mishiman kvar.

Brynolf

Dum fan
Äh, jag hade tänkt vänta lite med det här, men nu har väl alla gått o lagt sig, så skit samma.

Krank känns smått grön just nu.

När Krank gick ut med sin förmåga, stämde inte hans info med outningarna. Enda anledningen till att han skulle ha hittat på förmågan själv skulle vara för att misstänkliggöra Bauhaus, och det bara var ren flax att Konrad visade sig ljuga.

Å andra sidan vore det ju vanskligt om det visade sig att det var en inom Mishima som ljög. Krank skulle då stå med brallorna nere. För riskabelt, anser jag. Enda kvarvarande möjligheten att Krank är varulv skulle vara att han verkligen HAR den förmåga som han påstår sig ha. Men som Lukas sa, det känns inte som den typen av förmåga som varulvar borde ha.

Unfair

Hero
Ok, nu är jag här igen.

Först och främst så ska det sägas att IFALL kättarna klantade, så skulle det innebära att minst en (troligtvis två) av dem bör ha varit frånvarande under kvällen.

Sedan så vill jag säga att även om vi röstade ut en doomtrooper så ska vi se det som en possitiv runda, vi förlorade statistiskt sätt ganska lite (i första rundan bör vi förlora strax under 1.7 doomtroopers), och vi har väldigt få (om några) informations hål i informationen angående korporationerna.

Om vi fortsätter på spåret statistik så är det givetvis så att kättarna såg det som bra att vi röstade ut Konrad. Och sedan så är det givetvis så att det är större risk att Paxen och Vicotnik (de två med näst mest röster) är kättare än vad det är att Konrad var det (0%), vilket innebär att statistiskt sätt så skulle en kättare hellre rösta på Konrad än Paxen/Vicotnik, bara för att detta statistiskt sätt är ett säkrare drag, även om en röst på någon av dessa skulle göra dig mindre misstänkt så skulle det även kunna vara en avgörande röst, vilket de inte vill om det är en kättare (och om det inte är en kättare så skulle det skapas samma situation som nu, en doomtrooper utröstad med minst en kättar röst på sig). Det jag försöker säga är alltså att jag tror att det statistiskt sätt är det färre kättare bland de som röstade på Paxen & Vicotnik än de som röstade på Konrad (eller någon annan som inte var nära att fällas är givetvis också säkert för en kättare att rösta på även om denne också vore en kättare). TL;DR: jag skulle gissa att majoriteten av kättar rösterna inte låg på Paxen & Vicotnik, samt att Paxen & Vicotnik fortfarande är minst lika misstänkta som i förra rundan.

Någon som skulle vilja sammanfatta hur rösterna mer exakt låg i slutet av förra rundan?

Sedan tror jag inte att Paxen är kättare på grund av den förmåga som han utger sig för att ha, nämligen:
Paxen said:
Den infon jag har är att Brödraskapet HÖR till fraktionens mäktigaste medlemmar.
Detta, är något som han själv inte tjänar på så mycket, detta gör egentligen så att han info skyddar brödraskapet från att bli utrustade, lockar dit en eventuell väktare för att skydda lukas och han lockar givetvis dit kättare som vill döda de mäktigaste först. Jag måste säga att detta är en förmåga som vi har tjänat på, även om den skulle visa sig vara en lögn (vilket jag inte tror).

Och så håller jag med paxen om:
Paxen said:
Får jag föreslå att vi lägger mer press på Nässe och Korpa i nästa runda?
och
Paxen said:
Vi har ju en del personer som inte har gett oss någon info mer än Korp. Nässe och Korpa tänker jag på. varför är dom så tysta (förutom att dom har ett liv utanför wrnu ). Tyvärr har dom ju sagt att dom ska hålla sig undan nu under kvällen, så vi kan ju inte få mer info från dom, utan det enda skulle vara att rösta ut någon av dem.
Så nu skulle jag vilja ha mer press på Korpa eller Nässe, då jag inte vet vad för mer information vi kan få ut ur Paxen bara sådär, då han redan ska ha outat sin korporation och sin förmåga.

Röst: Nässe

Detta med motiveringen som jag nämnt ovan samt att korpa har detta lilla som skydd:
Korpa said:
Jag är inte övertygad och jag tänker behålla min röst på dig.

Jag litar fortfarande inte på varken Vicotnic eller Konrad och min röst kommer stå sig till rundans slut eftersom jag ska iväg och spela rollspel nu. Jag kanske hinner med ett sista inlägg innan min buss går, beroende på hur lång tid middagen tar.
Vilket känns som ett relativt onödigt drag som kättare.

Unfair

Hero
Brynolf said:
Äh, jag hade tänkt vänta lite med det här, men nu har väl alla gått o lagt sig, så skit samma.

Krank känns smått grön just nu.

När Krank gick ut med sin förmåga, stämde inte hans info med outningarna. Enda anledningen till att han skulle ha hittat på förmågan själv skulle vara för att misstänkliggöra Bauhaus, och det bara var ren flax att Konrad visade sig ljuga.

Å andra sidan vore det ju vanskligt om det visade sig att det var en inom Mishima som ljög. Krank skulle då stå med brallorna nere. För riskabelt, anser jag. Enda kvarvarande möjligheten att Krank är varulv skulle vara att han verkligen HAR den förmåga som han påstår sig ha. Men som Lukas sa, det känns inte som den typen av förmåga som varulvar borde ha.
Håller med om att krank står relativt säker för tillfället, från vårt håll i alla fall.

Brynolf

Dum fan
Jag tror inte paxens förmåga gjort nån skillnad. Att brödraskapets medlemmar är mäktiga är så självklart. Om det inte hade varit för att jag inte fattar vad kättarna skulle tjäna på det, skulle jag tro att paxen hittat på sin förmåga själv, så menlös är den.

Brynolf

Dum fan
SLUTLIGA RÖSTER ROND 1

Om mina senaste anteckningar stämmer, såg röstningen ut så här i slutet av första rundan, i röstordning o allt:

Konrad: unfair, krank, korpa, nässe, paxen
Paxen: Vicotnic, xyas, konrad
Vicotnik: brynolf