Ok, nu är jag här igen.
Först och främst så ska det sägas att IFALL kättarna klantade, så skulle det innebära att minst en (troligtvis två) av dem bör ha varit frånvarande under kvällen.
Sedan så vill jag säga att även om vi röstade ut en doomtrooper så ska vi se det som en possitiv runda, vi förlorade statistiskt sätt ganska lite (i första rundan bör vi förlora strax under 1.7 doomtroopers), och vi har väldigt få (om några) informations hål i informationen angående korporationerna.
Om vi fortsätter på spåret statistik så är det givetvis så att kättarna såg det som bra att vi röstade ut Konrad. Och sedan så är det givetvis så att det är större risk att Paxen och Vicotnik (de två med näst mest röster) är kättare än vad det är att Konrad var det (0%), vilket innebär att statistiskt sätt så skulle en kättare hellre rösta på Konrad än Paxen/Vicotnik, bara för att detta statistiskt sätt är ett säkrare drag, även om en röst på någon av dessa skulle göra dig mindre misstänkt så skulle det även kunna vara en avgörande röst, vilket de inte vill om det är en kättare (och om det inte är en kättare så skulle det skapas samma situation som nu, en doomtrooper utröstad med minst en kättar röst på sig). Det jag försöker säga är alltså att jag tror att det statistiskt sätt är det färre kättare bland de som röstade på Paxen & Vicotnik än de som röstade på Konrad (eller någon annan som inte var nära att fällas är givetvis också säkert för en kättare att rösta på även om denne också vore en kättare). TL;DR: jag skulle gissa att majoriteten av kättar rösterna inte låg på Paxen & Vicotnik, samt att Paxen & Vicotnik fortfarande är minst lika misstänkta som i förra rundan.
Någon som skulle vilja sammanfatta hur rösterna mer exakt låg i slutet av förra rundan?
Sedan tror jag inte att Paxen är kättare på grund av den förmåga som han utger sig för att ha, nämligen:
Paxen said:
Den infon jag har är att Brödraskapet HÖR till fraktionens mäktigaste medlemmar.
Detta, är något som han själv inte tjänar på så mycket, detta gör egentligen så att han info skyddar brödraskapet från att bli utrustade, lockar dit en eventuell väktare för att skydda lukas och han lockar givetvis dit kättare som vill döda de mäktigaste först. Jag måste säga att detta är en förmåga som vi har tjänat på, även om den skulle visa sig vara en lögn (vilket jag inte tror).
Och så håller jag med paxen om:
Paxen said:
Får jag föreslå att vi lägger mer press på Nässe och Korpa i nästa runda?
och
Paxen said:
Vi har ju en del personer som inte har gett oss någon info mer än Korp. Nässe och Korpa tänker jag på. varför är dom så tysta (förutom att dom har ett liv utanför wrnu ). Tyvärr har dom ju sagt att dom ska hålla sig undan nu under kvällen, så vi kan ju inte få mer info från dom, utan det enda skulle vara att rösta ut någon av dem.
Så nu skulle jag vilja ha mer press på Korpa eller Nässe, då jag inte vet vad för mer information vi kan få ut ur Paxen bara sådär, då han redan ska ha outat sin korporation och sin förmåga.
Röst: Nässe
Detta med motiveringen som jag nämnt ovan samt att korpa har detta lilla som skydd:
Korpa said:
Jag är inte övertygad och jag tänker behålla min röst på dig.
Jag litar fortfarande inte på varken Vicotnic eller Konrad och min röst kommer stå sig till rundans slut eftersom jag ska iväg och spela rollspel nu. Jag kanske hinner med ett sista inlägg innan min buss går, beroende på hur lång tid middagen tar.
Vilket känns som ett relativt onödigt drag som kättare.