fan, förlåt.Vicotnik said:Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det:
Jag vet att Bauhauhs inte har några kättare i sina led.
Därför är Korpa grön i mina ögon.
Morgontrött.
Sorry, vic.
fan, förlåt.Vicotnik said:Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det:
Jag vet att Bauhauhs inte har några kättare i sina led.
Därför är Korpa grön i mina ögon.
Rimligen för att de beskrivits - av någons kraft - såsom varandes "den mäktigaste" korporationen.Nässe said:Varför skulle någon vilja döda Brödraskapet?
Inget utom sin förmåga, väl? Om vi nu tror att hans förmåga stämmer och han talar sanning om den.Nässe said:Du har inget som säger att Bauhaus är rent.
Lite nyfiket då, vilken är den främsta anledningen till att du tror att han är en kättare? Och varför går du ut med det andra först?xyas said:Det är dessutom inte den främsta anledningen till att jag är säker på att han är en kättare.
Ja, Paxen har sagt det.krank said:Rimligen för att de beskrivits - av någons kraft - såsom varandes "den mäktigaste" korporationen.Nässe said:Varför skulle någon vilja döda Brödraskapet?
Den stora outningen var väll knappast något problem? Varför tycker du det, den har ju gett oss massor med (förhoppningsvis äkta) information. Förklara.Paxen said:Med skyldig så menar jag förstås att du skulle kunna vara kättare/varulv, vilket du natuligtvis förstod, egentligen. Det du försöker nu är att bara förvirra bybor.
Visst var den stora outingen ett problem, nu i efterhand, vi vet inte så mycket mer.
Att lägga alla röster på i detta skede är väl smart då jag är högst misstänkt. Men resten då? Om vi vill vinna mot kättarna så måste vi veta vem av mishima som är kättare, för jag vet att jag inte är det.
Vänligen läs mina tidigare inlägg. Förslagsvis det där jag ger Paxen min röst. Jag tänker inte upprepa mina skäl stup i kvarten.unfair said:Lite nyfiket då, vilken är den främsta anledningen till att du tror att han är en kättare? Och varför går du ut med det andra först?xyas said:Det är dessutom inte den främsta anledningen till att jag är säker på att han är en kättare.
Ah, var det han? Hade inte tid att dubbelkolla vem. Ställer saken i nytt ljus.Nässe said:Ja, Paxen har sagt det.
Jag är inte bekant med världen och den info som den skulle kunna ge (som jag sagt tidigare), men vad är det i den som indikerar på att brödraskapet skulle vara mäktigare eller mer utsatta? För Paxen hade ju inte sagt sitt när bla Konrad valde att ljuga.krank said:Ah, var det han? Hade inte tid att dubbelkolla vem. Ställer saken i nytt ljus.Nässe said:Ja, Paxen har sagt det.
Men det är, samtidigt, rimligt.
Förlåt för det.Nässe said:Lukas förstår jag inte. Nästan passiv. Grönad och uotad som viktig/ mäktig- av Paxen.
Fluffmässigt är brödraskapet ofta mäktiga magiker.unfair said:Jag är inte bekant med världen och den info som den skulle kunna ge (som jag sagt tidigare), men vad är det i den som indikerar på att brödraskapet skulle vara mäktigare eller mer utsatta? För Paxen hade ju inte sagt sitt när bla Konrad valde att ljuga.krank said:Ah, var det han? Hade inte tid att dubbelkolla vem. Ställer saken i nytt ljus.Nässe said:Ja, Paxen har sagt det.
Men det är, samtidigt, rimligt.
ehm för att du tog upp det och sa att du skulle hålla på det ett tag kanske?krank said:Jag noterar frånvaron av förklaring till varför du tycker att vi ska diskutera väktarteorier öppet.Paxen said:Med skyldig så menar jag förstås att du skulle kunna vara kättare/varulv, vilket du natuligtvis förstod, egentligen. Det du försöker nu är att bara förvirra bybor.
Och nu försöker du vända ett retoriskt grepp till ett "försök att förvirra bybor". Halmstrån, much?
Det här inlägget?xyas said:Vänligen läs mina tidigare inlägg. Förslagsvis det där jag ger Paxen min röst. Jag tänker inte upprepa mina skäl stup i kvarten.unfair said:Lite nyfiket då, vilken är den främsta anledningen till att du tror att han är en kättare? Och varför går du ut med det andra först?xyas said:Det är dessutom inte den främsta anledningen till att jag är säker på att han är en kättare.
Du misstänker alltså Paxen framför Krank (vilket även jag gör även fast jag inte röstat ännu) för att han har anklagat dig för att vara kättare?xyas said:Sjukt tråkigt att komma tillbaka och se en doomtrooper borta.
För mig är det här pissenkelt just nu. Nu verkar det nästan helt som att de som tillhör Mishima är jag, Paxen och krank. Och jag vet fortfarande att minst en av de två andra är kättare.
Och sedan jag outade min info och röstade på paxen har denna i flera inlägg försökt diskreditera min information och utmåla mig som en potentiell kättare.
Röst: Paxen
Det ska rätt mycket till för att den rösten ska ändras kan jag säga. Kranks info om Mishima verkar stämma så Paxen är mer misstänkt, och en av dem måste vara en kättare.
Du är som sagt kraftigt misstänkt men jag håller med om att krank eller xyas fortfarande kan vara kättare.Paxen said:ehm för att du tog upp det och sa att du skulle hålla på det ett tag kanske?krank said:Jag noterar frånvaron av förklaring till varför du tycker att vi ska diskutera väktarteorier öppet.Paxen said:Med skyldig så menar jag förstås att du skulle kunna vara kättare/varulv, vilket du natuligtvis förstod, egentligen. Det du försöker nu är att bara förvirra bybor.
Och nu försöker du vända ett retoriskt grepp till ett "försök att förvirra bybor". Halmstrån, much?
Jag vet inte hur ni planerar, när jag blir utröstad så är det xyas eller krank att rösta ut sen. Varför är ni så mot att kolla öbver vem av dom som den mest troliga varulven? Planerar ni att skita i mishima-spåret sen för att ni då blir för veliga?
Brödraskapet är... Tja, tänk dig vateikanen i en värld där nästan alla är katoliker. De har ganska mycket att säga till om inom många korporationer, är initiativtagare till vapenvilor etc och är de starkaste och bästa vad gäller bekämpning av mörkret. De har allehanda magiska/psioniska förmågor.unfair said:Jag är inte bekant med världen och den info som den skulle kunna ge (som jag sagt tidigare), men vad är det i den som indikerar på att brödraskapet skulle vara mäktigare eller mer utsatta? För Paxen hade ju inte sagt sitt när bla Konrad valde att ljuga.
Ah tack, det förklarar lite.krank said:Brödraskapet är... Tja, tänk dig vateikanen i en värld där nästan alla är katoliker. De har ganska mycket att säga till om inom många korporationer, är initiativtagare till vapenvilor etc och är de starkaste och bästa vad gäller bekämpning av mörkret. De har allehanda magiska/psioniska förmågor.unfair said:Jag är inte bekant med världen och den info som den skulle kunna ge (som jag sagt tidigare), men vad är det i den som indikerar på att brödraskapet skulle vara mäktigare eller mer utsatta? För Paxen hade ju inte sagt sitt när bla Konrad valde att ljuga.
Och förutom Mishima är et helt klart Bröädraskapare som har störst potential att bli riktigt överbiffiga rollpersoner. (Mishima vinner på att de också har skumma psykiska krafter, och dessutom helt vansinniga svärd).
Jag förlorade tron på konrad när det visade sig vara så att konrad ljög om tillhörighet. Tänkte också att brödraskapet var ett ensamt företag dum som jag är. Jag har absolut inget att försvara mig med.unfair said:Den stora outningen var väll knappast något problem? Varför tycker du det, den har ju gett oss massor med (förhoppningsvis äkta) information. Förklara.Paxen said:Med skyldig så menar jag förstås att du skulle kunna vara kättare/varulv, vilket du natuligtvis förstod, egentligen. Det du försöker nu är att bara förvirra bybor.
Visst var den stora outingen ett problem, nu i efterhand, vi vet inte så mycket mer.
Att lägga alla röster på i detta skede är väl smart då jag är högst misstänkt. Men resten då? Om vi vill vinna mot kättarna så måste vi veta vem av mishima som är kättare, för jag vet att jag inte är det.
Att du säger att du inte är kättare betyder inget, så sluta slänga med det bara för att få något sagt, det ger oss andra ingenting.
Sedan så är dina anklagelser mot krank rätt märkliga, det känns som att du famlar i luften och bara hoppas greppa något som du kan anklaga honom för.
Okej. Igen.unfair said:Du misstänker alltså Paxen framför Krank (vilket även jag gör även fast jag inte röstat ännu) för att han har anklagat dig för att vara kättare?
Jag var mest nyfiken på om det var något annat som ytterligare stärkte din misstro emot honom.
Först, jag har inte röstat på dig, även om jag misstänker dig så är du inte död ännu, rundan tar slut först på måndag.Paxen said:Jag förlorade tron på konrad när det visade sig vara så att konrad ljög om tillhörighet. Tänkte också att brödraskapet var ett ensamt företag dum som jag är. Jag har absolut inget att försvara mig med.unfair said:Den stora outningen var väll knappast något problem? Varför tycker du det, den har ju gett oss massor med (förhoppningsvis äkta) information. Förklara.Paxen said:Med skyldig så menar jag förstås att du skulle kunna vara kättare/varulv, vilket du natuligtvis förstod, egentligen. Det du försöker nu är att bara förvirra bybor.
Att du säger att du inte är kättare betyder inget, så sluta slänga med det bara för att få något sagt, det ger oss andra ingenting.
Sedan så är dina anklagelser mot krank rätt märkliga, det känns som att du famlar i luften och bara hoppas greppa något som du kan anklaga honom för.
sen så tror jag att antingen krank eller xyas är varulv, men krank är jävligt emot att kolla över resten av korp. Vilket vi bybor kommer förlora på . För som sagt, vem ska ni rösta ut efter mig?