Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda II

Nässe

Myrmidon
Vicotnik said:
Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det:

Jag vet att Bauhauhs inte har några kättare i sina led.

Därför är Korpa grön i mina ögon.
fan, förlåt.

Morgontrött.

Sorry, vic.

Nässe

Myrmidon
Då har vi alltså:

Yxas- någon i Mishima är kättare

Vic- Ingen i Bauhaus är kättare

Mindre användbara spår

Krank- Mishima är flest

Paxen- Brödraskapet är mäktigast (vad nu det betyder...?)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Nässe said:
Varför skulle någon vilja döda Brödraskapet?
Rimligen för att de beskrivits - av någons kraft - såsom varandes "den mäktigaste" korporationen.

Nässe said:
Du har inget som säger att Bauhaus är rent.
Inget utom sin förmåga, väl? Om vi nu tror att hans förmåga stämmer och han talar sanning om den.

Unfair

Hero
xyas said:
Det är dessutom inte den främsta anledningen till att jag är säker på att han är en kättare.
Lite nyfiket då, vilken är den främsta anledningen till att du tror att han är en kättare? Och varför går du ut med det andra först?

Nässe

Myrmidon
En viktig skillnad-

Minst en i Mishima är kättare

Såhär känner jag inför det hela

Jag tror på Vic- av någon anledning. Vilket gör att jag inte misstänker Korpa.

Både Paxen och Karnk känns skumma- men Paxen känns mer skum.

Jag har inget som gör att jag skulle misstänka Yxas. (det tråkiga är att om h*n är kättare så drar h*n oss rejält vid näsan- men som sagt, kan inte se det riktigt)

Lukas förstår jag inte. Nästan passiv. Grönad och uotad som viktig/ mäktig- av Paxen.

Unfair- ingen aning

brynolf- ingen aning

Unfair

Hero
Re: Vilka ska det läggas press på

Paxen said:
Med skyldig så menar jag förstås att du skulle kunna vara kättare/varulv, vilket du natuligtvis förstod, egentligen. Det du försöker nu är att bara förvirra bybor.

Visst var den stora outingen ett problem, nu i efterhand, vi vet inte så mycket mer.

Att lägga alla röster på i detta skede är väl smart då jag är högst misstänkt. Men resten då? Om vi vill vinna mot kättarna så måste vi veta vem av mishima som är kättare, för jag vet att jag inte är det.
Den stora outningen var väll knappast något problem? Varför tycker du det, den har ju gett oss massor med (förhoppningsvis äkta) information. Förklara.

Att du säger att du inte är kättare betyder inget, så sluta slänga med det bara för att få något sagt, det ger oss andra ingenting.

Sedan så är dina anklagelser mot krank rätt märkliga, det känns som att du famlar i luften och bara hoppas greppa något som du kan anklaga honom för.

Xyas

Swashbuckler
unfair said:
xyas said:
Det är dessutom inte den främsta anledningen till att jag är säker på att han är en kättare.
Lite nyfiket då, vilken är den främsta anledningen till att du tror att han är en kättare? Och varför går du ut med det andra först?
Vänligen läs mina tidigare inlägg. Förslagsvis det där jag ger Paxen min röst. Jag tänker inte upprepa mina skäl stup i kvarten.

krank

Nässe said:
Ja, Paxen har sagt det.
Ah, var det han? Hade inte tid att dubbelkolla vem. Ställer saken i nytt ljus.

Men det är, samtidigt, rimligt.

Unfair

Hero
krank said:
Nässe said:
Ja, Paxen har sagt det.

Jag är inte bekant med världen och den info som den skulle kunna ge (som jag sagt tidigare), men vad är det i den som indikerar på att brödraskapet skulle vara mäktigare eller mer utsatta? För Paxen hade ju inte sagt sitt när bla Konrad valde att ljuga.

Lukas

Mannen i Gult
Nässe said:
Lukas förstår jag inte. Nästan passiv. Grönad och uotad som viktig/ mäktig- av Paxen.
Förlåt för det.
men jag jobbar vidare på egna spår och tyvärr så kommer jag inte gå ut med mina tankar fören tidigast nästa runda.
Ja jag vet att det här ser misstänkt ut men om ni bara kan ha lite tålamod med mig.

Xyas

Swashbuckler
unfair said:
krank said:
Nässe said:
Ja, Paxen har sagt det.

Jag är inte bekant med världen och den info som den skulle kunna ge (som jag sagt tidigare), men vad är det i den som indikerar på att brödraskapet skulle vara mäktigare eller mer utsatta? För Paxen hade ju inte sagt sitt när bla Konrad valde att ljuga.
Fluffmässigt är brödraskapet ofta mäktiga magiker.

!Paxen

Swashbuckler

krank said:
Paxen said:
Med skyldig så menar jag förstås att du skulle kunna vara kättare/varulv, vilket du natuligtvis förstod, egentligen. Det du försöker nu är att bara förvirra bybor.
Jag noterar frånvaron av förklaring till varför du tycker att vi ska diskutera väktarteorier öppet.

Och nu försöker du vända ett retoriskt grepp till ett "försök att förvirra bybor". Halmstrån, much?
ehm för att du tog upp det och sa att du skulle hålla på det ett tag kanske?

Jag vet inte hur ni planerar, när jag blir utröstad så är det xyas eller krank att rösta ut sen. Varför är ni så mot att kolla öbver vem av dom som den mest troliga varulven? Planerar ni att skita i mishima-spåret sen för att ni då blir för veliga?

Unfair

Hero
xyas said:
unfair said:
xyas said:
Vänligen läs mina tidigare inlägg. Förslagsvis det där jag ger Paxen min röst. Jag tänker inte upprepa mina skäl stup i kvarten.
Det här inlägget?
xyas said:
Sjukt tråkigt att komma tillbaka och se en doomtrooper borta.

För mig är det här pissenkelt just nu. Nu verkar det nästan helt som att de som tillhör Mishima är jag, Paxen och krank. Och jag vet fortfarande att minst en av de två andra är kättare.

Och sedan jag outade min info och röstade på paxen har denna i flera inlägg försökt diskreditera min information och utmåla mig som en potentiell kättare.

Röst: Paxen

Det ska rätt mycket till för att den rösten ska ändras kan jag säga. Kranks info om Mishima verkar stämma så Paxen är mer misstänkt, och en av dem måste vara en kättare.
Du misstänker alltså Paxen framför Krank (vilket även jag gör även fast jag inte röstat ännu) för att han har anklagat dig för att vara kättare?

Jag var mest nyfiken på om det var något annat som ytterligare stärkte din misstro emot honom.

Unfair

Hero

Paxen said:
krank said:
Paxen said:
Jag noterar frånvaron av förklaring till varför du tycker att vi ska diskutera väktarteorier öppet.

Och nu försöker du vända ett retoriskt grepp till ett "försök att förvirra bybor". Halmstrån, much?
ehm för att du tog upp det och sa att du skulle hålla på det ett tag kanske?

Jag vet inte hur ni planerar, när jag blir utröstad så är det xyas eller krank att rösta ut sen. Varför är ni så mot att kolla öbver vem av dom som den mest troliga varulven? Planerar ni att skita i mishima-spåret sen för att ni då blir för veliga?
Du är som sagt kraftigt misstänkt men jag håller med om att krank eller xyas fortfarande kan vara kättare.

krank

unfair said:
Brödraskapet är... Tja, tänk dig vateikanen i en värld där nästan alla är katoliker. De har ganska mycket att säga till om inom många korporationer, är initiativtagare till vapenvilor etc och är de starkaste och bästa vad gäller bekämpning av mörkret. De har allehanda magiska/psioniska förmågor.

Och förutom Mishima är et helt klart Bröädraskapare som har störst potential att bli riktigt överbiffiga rollpersoner. (Mishima vinner på att de också har skumma psykiska krafter, och dessutom helt vansinniga svärd).

Unfair

Hero
krank said:
unfair said:
Brödraskapet är... Tja, tänk dig vateikanen i en värld där nästan alla är katoliker. De har ganska mycket att säga till om inom många korporationer, är initiativtagare till vapenvilor etc och är de starkaste och bästa vad gäller bekämpning av mörkret. De har allehanda magiska/psioniska förmågor.

Och förutom Mishima är et helt klart Bröädraskapare som har störst potential att bli riktigt överbiffiga rollpersoner. (Mishima vinner på att de också har skumma psykiska krafter, och dessutom helt vansinniga svärd).
Ah tack, det förklarar lite.

!Paxen

Swashbuckler

unfair said:
Paxen said:

Visst var den stora outingen ett problem, nu i efterhand, vi vet inte så mycket mer.

Att lägga alla röster på i detta skede är väl smart då jag är högst misstänkt. Men resten då? Om vi vill vinna mot kättarna så måste vi veta vem av mishima som är kättare, för jag vet att jag inte är det.
Den stora outningen var väll knappast något problem? Varför tycker du det, den har ju gett oss massor med (förhoppningsvis äkta) information. Förklara.

Att du säger att du inte är kättare betyder inget, så sluta slänga med det bara för att få något sagt, det ger oss andra ingenting.

Sedan så är dina anklagelser mot krank rätt märkliga, det känns som att du famlar i luften och bara hoppas greppa något som du kan anklaga honom för.
Jag förlorade tron på konrad när det visade sig vara så att konrad ljög om tillhörighet. Tänkte också att brödraskapet var ett ensamt företag dum som jag är. Jag har absolut inget att försvara mig med.

sen så tror jag att antingen krank eller xyas är varulv, men krank är jävligt emot att kolla över resten av korp. Vilket vi bybor kommer förlora på . För som sagt, vem ska ni rösta ut efter mig?

Xyas

Swashbuckler
unfair said:
Du misstänker alltså Paxen framför Krank (vilket även jag gör även fast jag inte röstat ännu) för att han har anklagat dig för att vara kättare?

Jag var mest nyfiken på om det var något annat som ytterligare stärkte din misstro emot honom.
Okej. Igen.

Jag vet, från min förmåga, att bland de andra Mishima finns det minst en kättare. Alltså är Paxen och/eller krank kättare.

- krank har gett oss info om Bauhaus som visat sig stämma
- Paxen har gett oss diffus information om Brödraskapet som inte hjälper någon utom möjligen kättarna som vet vart de ska rikta sina attacker
- Paxen har, efter mitt outande, varit väldigt ivrig i att påpeka mig som kättare för att diskreditera min information
- Paxen ändrade sin röst extremt sent

Unfair

Hero

Paxen said:
unfair said:
Paxen said:

Jag förlorade tron på konrad när det visade sig vara så att konrad ljög om tillhörighet. Tänkte också att brödraskapet var ett ensamt företag dum som jag är. Jag har absolut inget att försvara mig med.

sen så tror jag att antingen krank eller xyas är varulv, men krank är jävligt emot att kolla över resten av korp. Vilket vi bybor kommer förlora på . För som sagt, vem ska ni rösta ut efter mig?
Först, jag har inte röstat på dig, även om jag misstänker dig så är du inte död ännu, rundan tar slut först på måndag.

Sedan, ok, om vi nu utgår från att krank skulle vara en kättare, varför skulle han då gått ut med sin förmåga så tidigt, när det inte fans några andra belägg än att vi skulle börja misstänka Bauhau? Sedan så avslöjade ju Konrad sig och så blev det logik kring det krank sagt, det känns alltså inte som om han ljuger. Han är i alla fall inte lika misstänkt som dig, för då det bästa vi kan göra är att kolla tillbaka så ser det ganska bra ut för honom.

xyas då, jo först så har han ett rätt ok argument när han röstar på dig givetvis, så klart man vill rösta ut folk som misstänker än, både som doomtrooper och kättare. Men dennes förmåga då, att det skulle finnas en kättare inom Mishimas led känns som en trovärdig förmåga, speciellt då det är den största korporationen.

Jag vet inte, det är svårt. Xyas utger sig för att vara en nybörjare (eller?) men har inte direkt gjort några misstag, så det kan ju vara ett sätt för denne att få oss att ignorera små missar.

Jag vet inte vem jag ska rösta på just nu. Återkommer i eftermiddag när jag tänkt lite.