Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda II

Xyas

Swashbuckler
Re: Vilka ska det läggas press på

Paxen said:
när jag blir utröstad så är det xyas eller krank att rösta ut sen.
Det stämmer. När vi röstat ut dig (vilket jag hoppas vi gör) så sker följande scenarion:

1 - Du var kättare. Krank är då misstänkt då min förmåga säger att där fanns minst en kättare
2 - Du var inte kättare och man tror inte på mig. Då är det dags att rösta på mig.
3 - Du var inte kättare och man tror på mig. Då är det dags att rösta på krank. Om inte du är kättare så måste han vara det.

Om scenario 1 inte stämmer så kommer min röst nästa runda tveklöst att falla på krank. Jag kommer då även villigt och utan argumentation att acceptera att folk väljer scenario 2 som troligare och röstar på mig den rundan. Men jag är övertygad om att scenario 1 stämmer.

Xyas

Swashbuckler

unfair said:
Jag vet inte, det är svårt. Xyas utger sig för att vara en nybörjare (eller?) men har inte direkt gjort några misstag, så det kan ju vara ett sätt för denne att få oss att ignorera små missar.
Fan vilken dryg människa jag vore om jag ljög om att vara nybörjare. Jag vet inte vad du anser vara "missar" men jag har varit ärlig och tydlig hela vägen. Jag gissar att det drar ned risken för "missar".

Unfair

Hero

xyas said:
unfair said:
Jag vet inte, det är svårt. Xyas utger sig för att vara en nybörjare (eller?) men har inte direkt gjort några misstag, så det kan ju vara ett sätt för denne att få oss att ignorera små missar.
Fan vilken dryg människa jag vore om jag ljög om att vara nybörjare. Jag vet inte vad du anser vara "missar" men jag har varit ärlig och tydlig hela vägen. Jag gissar att det drar ned risken för "missar".
Att uppge sig vara mer nybörjare än vad man är är inte så ovanligt, det har tex jag vunnit med som varulv.

Men vist, jag håller med om att man som bybo/doomtrooper oftast tjänar mer på att vara ärlig i allt, vilket Konrad är ett bevis på.

Unfair

Hero

xyas said:
Paxen said:
Det stämmer. När vi röstat ut dig (vilket jag hoppas vi gör) så sker följande scenarion:

1 - Du var kättare. Krank är då misstänkt då min förmåga säger att där fanns minst en kättare
2 - Du var inte kättare och man tror inte på mig. Då är det dags att rösta på mig.
3 - Du var inte kättare och man tror på mig. Då är det dags att rösta på krank. Om inte du är kättare så måste han vara det.

Om scenario 1 inte stämmer så kommer min röst nästa runda tveklöst att falla på krank. Jag kommer då även villigt och utan argumentation att acceptera att folk väljer scenario 2 som troligare och röstar på mig den rundan. Men jag är övertygad om att scenario 1 stämmer.
Jag håller med xyas här, att säga
Paxen said:
betyder ingenting då det är något som krank eller xyas också skulle kunna säga, det du säger med det är helt enkelt "Jag är inte kättare", vilket vi redan vet att du påstår.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

xyas said:
What.

Alltså, "minst 1" betyder i det här fallet "1, 2 eller 3". Varför blir jag misstänkt om det visar sig att vi rökt ut en kättare ur Mishima? Jag förstår hur du tänker, men jag vet inte om man ska lägga så stor vikt vid ordet "minst"...

Unfair

Hero

krank said:
xyas said:
What.

Alltså, "minst 1" betyder i det här fallet "1, 2 eller 3". Varför blir jag misstänkt om det visar sig att vi rökt ut en kättare ur Mishima? Jag förstår hur du tänker, men jag vet inte om man ska lägga så stor vikt vid ordet "minst"...
Håller med krank här. Jag tolkar mist som att det finns 1 och sedan eventuellt fler men det är upp till oss att bedöma. Och om vi ser det statistiskt så vore det underligt om det fanns 2 kättare bland en grupp på 3 personer utav 10. Speciellt då det kanske bara är två kättare, vi ska inte gå och vara helt säkra på att det är tre kättare.

Jag bedömer att om Paxen visar sig vara kättare så är sedan inte krank eller xyas mer misstänkta än någon annan här.

!Paxen

Swashbuckler

unfair said:
xyas said:
Paxen said:

Jag håller med xyas här, att säga
Paxen said:
betyder ingenting då det är något som krank eller xyas också skulle kunna säga, det du säger med det är helt enkelt "Jag är inte kättare", vilket vi redan vet att du påstår.
det jag försöker trycka på är att ni måste trycka på xyas och krank också, så nin inte står där efter denna runda och vet inte vem ni ska rösta på.

Brynolf

Dum fan

Den som lade den avgörande rösten på konrad var Nässe. Något som ej bör glömmas bort.

Xyas

Swashbuckler

krank said:
xyas said:
What.

Jovisst. Jag inkluderade det för helhetens skull, men det var kanske överflödigt.

Unfair

Hero
Röst: Nässe
Då det behöver hända något här och jag tror vi gräver våran grav ifall alla röstar på Paxen och han visar sig vara Doomtrooper, jag vill få reda på något mer denna rundan. Och Nässe känns som en väldigt passiv spelare, som låtsas vara överdrivet oförstående på varför saker sker omkring honom.

Xyas

Swashbuckler

krank said:
xyas said:
What.

Efter att ha funderat lite så har du och unfair såklart rätt här.

1 - Du var kättare. Krank är då misstänkt då min förmåga säger att där fanns minst en kättare inte mer misstänkt än någon annan

Men det förändrar väl ingenting här och nu tycker jag?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

xyas said:
Men det förändrar väl ingenting här och nu tycker jag?
Nope. jag var bara nyfiken på hur du tänkte =)

Nässe

Myrmidon
unfair said:
Röst: Nässe
Då det behöver hända något här och jag tror vi gräver våran grav ifall alla röstar på Paxen och han visar sig vara Doomtrooper, jag vill få reda på något mer denna rundan. Och Nässe känns som en väldigt passiv spelare, som låtsas vara överdrivet oförstående på varför saker sker omkring honom.
Jag är inte låtsas oförstående. Jag har tex inte sett det inlägget där Vic säger att hans kraft är att veta att alla bauhaus är gröna. Förrän han påminde mig om det. jag hittar inte att han sagt det innan heller, bara att han vet, med understrykning. Det vanliga sättet att uttrycka sig är att säga: min kraft säger att alla bauhaus är gröna. Inte jag vet... Nu i efterhand tror jag att det är så att hans kraft är detta- men när jag var förvirrad så hade jag tankar på att Bauhaus skulle kunna vara den tredje fraktionen- och på så sätt vet Vic att hans polare är gröna.

Jag tycker det dras mycket konstiga slutsatser. saker som inte stämmer.

Som att Lukas antas vara en viktig spelare för att Paxen säger det, samtidigt som de flesta av oss i det här läget inte litar på Paxen

Ah, jag vet inte på mer. Jag tycker inte tankegångarna är ett dugg tydliga. Shoot me.

Och ja, jag lade den avgörande rösten på Konrad- vilket var väldigt medvetet och tydligt- gå tibax och kolla. I det läget kändes Bauhaus-spåret riktigt men Vic var alldeles för... fladdrig för att jag skulle tro att han varulvade.

Nässe

Myrmidon
Att det är svårt att hänga med i svängarna visar väl rättingen av att Krank inte blir mer trolig som skurk om Paxen röstas ut- jag hade inte tänkt så lång, och inte andra heller.

Nässe

Myrmidon
Tänkte det kunde vara spännande med lite statistik över inlägg:

Paxen 21
Unfair 18
Brynolf 12
Krank 11
Yxas 13
Nässe 9 (med detta)
Lukas 4
Vic 4
Korpa 1
Konrad 1

Unfair

Hero
Nässe said:

Paxen 21
Unfair 18
Brynolf 12
Krank 11
Yxas 13
Nässe 9 (med detta)
Lukas 4
Vic 4
Korpa 1
Konrad 1
Mycket spännande även om det kan bero på folks irl liv. Tack. Och jag ser att jag trodde fel om att du hade varit få inlägg (du hade 6st då vilket var mer än jag trodde). Du kan för övrigt skippa att nämna Konrad nästa gång :gremgrin:

Ska läsa alla Vic's och Korpas inlägg nu och sedan eventuellt flytta min röst.

Anledningen till att jag tyckte du var lite väl velig förut var främst på grund av det du skrev i dina 2 första poster + att du missas vad vicotnik gick ut med.

Unfair

Hero
unfair said:
Anledningen till att jag tyckte du var lite väl velig förut var främst på grund av det du skrev i dina 2 första poster + att du missas vad vicotnik gick ut med.
Dina två första poster denna rundan givetvis.

Nässe

Myrmidon
Mer statistik

Såhär har vi röstat under denna runda:

Paxen: Lukas Krank
Unfair: Nässe
Korpa: Har inte röstat
Vic: Paxen
Lukas: Paxen
Brynolf: Lukas, Paxen
Yxas: Paxen
Krank: Paxen
Nässe: Paxen

Nässe

Myrmidon
unfair said:
Nässe said:

Paxen 21
Unfair 18
Brynolf 12
Krank 11
Yxas 13
Nässe 9 (med detta)
Lukas 4
Vic 4
Korpa 1
Konrad 1
Mycket spännande även om det kan bero på folks irl liv. Tack. Och jag ser att jag trodde fel om att du hade varit få inlägg (du hade 6st då vilket var mer än jag trodde). Du kan för övrigt skippa att nämna Konrad nästa gång :gremgrin:

Ska läsa alla Vic's och Korpas inlägg nu och sedan eventuellt flytta min röst.

Jag tycker dock du har rätt i sak- även om vi har misstankar på Paxen så är det dumt att ägna hela rundan med att vänta på svar till runda 3. Vi borde agera mer och pressa på andra spår.

Jag tycker dock att Krank har en poäng när han påpekar att det känns som om Paxen fiskar efter väktaren.

Det är dock svårt att bestämma vem man ska pressa- det finns mycket parbildande

Om Paxen inte är skurk så borde inte Lukas vara det heller (eftersom då stämmer Paxens krafter som säger att Brödraskapet är mäktigast)
Om vic är god så är inte Korpa skurk
Om Yxas är god så är antingen Krank eller Paxen skurk (eller så ljuger ngn om Korp-tillhörighet)

Korpa känns inte så himla skum i mina ögon i och med att Vic känns grön...

Unfair

Hero
Du menar alltså att det är du (nässe), jag (unfair) och brynolf som bör pressas mest, och bland de andra så bör det vara vicotnik, paxen och lukas.

Eller missade jag något?