Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda II

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
xyas said:
Jag inser att jag tar en personlig risk med att gå såhär hårt på Paxen, och om det visar sig att jag mot förmodan har fel så kommer jag troligen ryka i tredje rundan.
Inte alls. Det blir jag som ryker; om Paxen är snäll kan likförbaskat sin "en i mishima är dum"- kraft stämma, och då räknar jag med att folk tänker på dig som grön. Det vore fantastiskt korkat av dig - som sagt - att gå ut med att någon i din egen lilla grupp om tre pers är skummis, om du själv var skummis.

Eller så har du ballar av stål.

Folk får gärna peka och skratta åt mig om jag har fel - argumentera gärna emot mig - men jag har svårt att se dig, xyas, som annat än rätt grön i det här läget.

Om Paxen är oskyldig vet jag däremot inte riktigt vad jag ska tro. Eller ja, det finns tre alternativ:

1. Ballar av stål.
2. Din passiva förmåga visar fel.
3. Någon är hemlig mishiman. Men varför i helvete skulle nån vara det?

Nu när jag tänker efter har jag en gissning på varför en eventuell fjärde mishiman ljugit om sin tillhörighet. Men det är rätt långsökt: Det är en kättare, som pusslade ihop att jag var Mishiman och att jag hade en kraft som rörde korporationstillhörighet. Vederbörande valde att ljuga om korporationstillhörighet för att det fanns en chans att min förmåga handlade om hur många kättare det fanns i Mishima.

Rätt långsökt, som sagt.

Xyas

Swashbuckler
krank said:
1. Ballar av stål.
Kan jag väl ha ändå :gremsmile:

krank said:
2. Din passiva förmåga visar fel.
Sjukt taskigt upplägg från spelaren i så fall :gremfrown:

krank said:
3. Någon är hemlig mishiman. Men varför i helvete skulle nån vara det?
Nej det är ganska långsökt. Dessutom så lyckade ju inte Konrad ljög ljuga om det särskilt länge.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
xyas said:
Dessutom så lyckade ju inte Konrad ljög ljuga om det särskilt länge.
Fast han var ju en klant som gick ut tidigt. Jag snackar ju om nån som isf gick ut mot slutet.

Brynolf

Dum fan
Äh, eftersom Paxen inte vill vara med längre är det ju ingen mening att rösta på honom hela rundan utan att något händer. Jag föreslår att Nässe trissar upp sin aktivitet lite.

Röst: Nässe

Nässe, vad säger du om Paxens påstådda förmåga exempelvis? Är den inte lam, så säg? :gremcool:

Brynolf

Dum fan
krank said:
Om Paxen är oskyldig vet jag däremot inte riktigt vad jag ska tro.
Samma här. Jag har ljusgrönat både dig och Xyan för tillfället. Om Paxen är doomtrooper blir det mkt komplicerat.

Nässe

Myrmidon
Brynolf said:
Äh, eftersom Paxen inte vill vara med längre är det ju ingen mening att rösta på honom hela rundan utan att något händer. Jag föreslår att Nässe trissar upp sin aktivitet lite.

Röst: Nässe

Nässe, vad säger du om Paxens påstådda förmåga exempelvis? Är den inte lam, så säg? :gremcool:
Vet inte om jag har så mycket att säga om Paxens krafter än vad jag sagt tidigare:

https://www.rollspel.nu/threads/52266

Det här har jag sagt om vad jag tycker vi borde göra nu:

jag tror Paxen är skum- om du ser när han skrev sin kraft så redan då ifråagsatta jag vad han menade.

Jag tycker det verkar vara idiotiskt att som i dagsläget gröna halva startfältet. men jag väntar gärna till nästa runda och pratar vidare så vet vi var vi står.

Jag tycker det var skumt att Paxen fortsatt gräva i vem som är väktare (vilket Krank påpekade) men jag tycker också det är sukmt att Yxas fortsatte gräva.

Om Paxen är kättare skulle jag vilja höra mer från Lukas- som påstådd Brödraskapare. Det kanske är självklart att Brödraskapet är gott och mäktigt (jag kan inte MC)- alla delar denna bild- vilket låter lite för jävla självklart. Både att skapa den roll från SL- och en bra roll att ta på sig som varulv.

Nä, jag tycker vi missar dyrbar tid- men jag kan inte ha en dialog med mig själv, och det känns som om de flesta faktiskt inte är intresserade av att prata- då tappar jag sugen helt enkelt, på spelandet. Har varit inloggad nu flera gånger och inte pallat posta.

/ Nils

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag har inte varit hemma på hela helgen och har inte haft möjlighet att vara inne på forumet över någon längre tid. Nu är det åter igen vardag och så är man tillbaka på jobbet så nu lär min aktivitet öka igen.

Jag tänker inte flytta min röst från Paxen men som det nämts så tjänar vi inget på att diskutionen dör ut.

Då det kommer till koperationerna så har vi följande info:

Mishima: xyas, krank, paxen
Capitol: unfair
Bauhaus: Vicotnik, (Konrad Konvalj), korpa
Bröderaskapet: Lukas (Konrad Konvalj)
Cybertronic: Brynolf
Imperial: Nässe

Konrad Konvalj, sätter jag inom (då han är död).
Den enda jag litar på är Korpa och det är utifrån min förmåga. Lukas har jag en vis tillit till, men jag tänker inte fria honom från misstankar bara för han tillhör bröderaskapet.
De som jag har som misstänkta som jag gärna ser att vi pressar är i första hand är Brynolf, Nässe och unfair anledningen till det är att de är själva i sin koperation. Den jag har starkast misstankar emot är Brynolf utav den anledningen att det känns som om han försöker få drevet mot paxen att minska genom att flytta sin egen röst därifrån och uppmuntra andra att göra det samma för att försöka pressa andra spelare. Trots att Brynolf är Cybertronic och det fluffmässigt sägs att Cybertronic är immun mot mörksymetri så är jag inte villig att fria honom på fluff och inte heller Lukas, då alla kan falla till mörkret oavsätt koperation.

Sen så skulle jag vilja pressa både Nässe och unfair då dessa är helt ensamma i sin koperation och något säger mig att det är troligt att vi hittar minst en kättare bland Capitol, Imperial och Cybertronic.

När det kommer till Mishima, så anser jag xyas information vara trovärdig, även kranks information har visat sig trovärdig. Om nu Paxen visar sig vara Doomtroper, så anser jag att det är troligast att krank är kättare, att xyas skulle vara kättare anser jag vara en liten chans, men det som stör mig när det kommer till xyas är hans förmåga och ordet "minst", då det lämnar spelrum för spekulationer. Pratar vi då om 1 eller 2 kättare i mishimas led?
Oavsätt vilket så anser jag det är just nu en övervägande risk att om vi skickar in krank först nästa runda dödar än av våra egna om paxen visar sig vara kättare, är paxen oskyldig så vill jag se krank leda nästa stormanfall.
Är Paxen kättare så bör vi fokusera på att pressa unfair, Brynolf och Nässe nästa runda.

Xyas

Swashbuckler
xyas said:
Röster och röstningstillfälle:

11.46 Brynolf röstar på Vicotnik
14.03 unfair röstar på Konrad
14.08 krank röstar på Konrad
14.40 Konrad röstar på Paxen
14.43 Lukas röstar på krank
15.27 Vicotnik röstar på Paxen
15.34 Korpa röstar på Konrad
15.55 xyas röstar på Paxen
17.02 Nässe röstar på Konrad
20.55 Paxen röstar på Konrad
Det här är kanske mindre viktigt, men det stör mig ändå lite.

Det låter som de flesta anser mig vara grön och min information trovärdig. Om nu det stämmer, varför röstade ni inte på Paxen förra rundan? All information jag har gick jag ut med då. Bevisbördan mot Paxen har inte förändrats sedan dess precis (även om jag tycker hans agerande denna rundan är skumt).

Xyas

Swashbuckler
Nässe said:
Jag tycker det var skumt att Paxen fortsatt gräva i vem som är väktare (vilket Krank påpekade) men jag tycker också det är sukmt att Yxas fortsatte gräva.
Vad är det jag grävt i? För inte är det efter väktaren väl?

Xyas

Swashbuckler
Nässe said:
xyas said:
Nässe said:
Svårt att tolka det här inlägget som något annat:

https://www.rollspel.nu/threads/52266/post-668018

eller?
Det tycker jag nog inte alls faktiskt. Vad jag var ute efter var hur många som outat och hur vi ser på den info de outat. Om den är trovärdig eller ej.

Nässe

Myrmidon
Ang Paxen och misstankar- och varför jag inte röstade på honom förra rundan trots Yxas info:

Jag vet inte riktigt, om jag ska vara helt ärlig. Det blev så jäkla rörigt i slutet av förra rundan och jag hade mycket fokus på att det kändes konstigt med Vics utspel och bauhaus.

Det som gör att jag misstänker Paxen nu är:

En teori är att Yxas är grön och då är någon av Krank och paxen kättare (eller ngn som ljuger om sin tillhörighet)

Paxen har en skum och konstig förmåga

Paxen rotar i vem som skulle kunna taänkas vara väktare och liknande

Paxen har en förmåga som säger att Brödraskapet är mäktigast och röstar ändå på en av dem, dessutom far han dit med sin röst i absolut sista stund.

- så man kan säga att bevistyngden på Paxens axlar ökat sedan slutet av förra rundan, även om han var misstänkt även då.

Nässe

Myrmidon
xyas said:
Nässe said:
xyas said:
Nässe said:
Svårt att tolka det här inlägget som något annat:

https://www.rollspel.nu/threads/52266/post-668018

eller?
Det tycker jag nog inte alls faktiskt. Vad jag var ute efter var hur många som outat och hur vi ser på den info de outat. Om den är trovärdig eller ej.
ja, och varför lägger du upp den infon? Vilket tankespår är det som du börjar väcka och dra i? När Krank ganska nyligen påpekat att paxen gjorde en liknande grej?

Xyas

Swashbuckler
Nässe said:
xyas said:
ja, och varför lägger du upp den infon? Vilket tankespår är det som du börjar väcka och dra i? När Krank ganska nyligen påpekat att paxen gjorde en liknande grej?
Att skärskåda den information vi har är väl knappast samma sak som att gräva efter ny (potentiellt skadlig) information?

Nässe

Myrmidon
xyas said:
Nässe said:
xyas said:
Att skärskåda den information vi har är väl knappast samma sak som att gräva efter ny (potentiellt skadlig) information?
OM du skulle vara skurk tror jag knappast du skulle säga

"Hej flickor vem tror ni är Väktare- tankar någon?, kom igen, upp med all info på bordet!"

Utan snarare lite lömskt föra in tankespåret på detta, eller skapa ett läge där det blir misstänkt att INTE avslöja sin kraft.

Xyas

Swashbuckler
Nässe said:
xyas said:
Nässe said:
xyas said:
OM du skulle vara skurk tror jag knappast du skulle säga

"Hej flickor vem tror ni är Väktare- tankar någon?, kom igen, upp med all info på bordet!"

Utan snarare lite lömskt föra in tankespåret på detta, eller skapa ett läge där det blir misstänkt att INTE avslöja sin kraft.
Baserat på den posten? Väldigt långsökt.

På samma sätt som du nu försöker misstänkliggöra mig och den information jag sitter på som riskerar att få Paxen utröstad? OM du skulle vara skurk skulle du knappast säga "Paxen är oskyldig, låt oss rösta på xyas istället!" utan snarare göra det såhär.

Nässe

Myrmidon
xyas said:
Baserat på den posten? Väldigt långsökt.

På samma sätt som du nu försöker misstänkliggöra mig och den information jag sitter på som riskerar att få Paxen utröstad? OM du skulle vara skurk skulle du knappast säga "Paxen är oskyldig, låt oss rösta på xyas istället!" utan snarare göra det såhär.
jag har inte ändrat min röst från Paxen och tänker inte göra det heller. verkar ganska långsökt tycker jag att en varulv i det här läget skulle försöka få sin varulvskompis Paxen att inte bli hängd.

Paxen och Krank pratar om vem som är väktare- och att det är skumt att fokusera på folks aktiva förmågor i det här läget. Några poster senare börjar du rota i vem som har lagt ut sina förmågor.
Jag har inte sagt att jag tycker det är nog för att jag ska börja misstänka dig- men jag kan notera att du gör som du gör.

För min del känns det som om kommer bli antingen grönad eller varulvs-märkt beroende på hur det blir med Paxen.

jag diskuterar och pratar kring vad som sker- vilket jag tror är nödvändigt om vi vill salma info. En del av det är att lyfta upp saker som andra gör för att belysa vad som sker. Fiska. Det är vad jag gör.