Re: RÖSTSTATUS med ~24 timmar kvar!
Appropå gafflar:
Arvidos kan läsa. Han läs ha läst Lexx' glädjebesked. Hade Arvidos varit zorakier och haft minsta vett och sans och förnuft så hade han inte motsagt den redan givna informationen. Nu skiner det nämligen en massa ljus på båda innehavarna av gafflar, från alla möjliga håll.
Det kan vara en lurig list, för att få folk att blicka mot Lexx, men den skulle isåfall kräva en del cohones och en god potion säkerhet vad gäller det egna beteendets oskyldighet. Om det är en sådan list, så tänker jag vara rätt impad, för den vore ganska smart. Men riskfylld, som sagt.
Effekten av Arvidos' claimande är att 1) han inte kommer att bli siad, 2) om han blir siad så ser han ut som en zorakier men har en god anledning till detta - att han visas som zorakier skulle inte tolkas som att han vore zorakier, utan som att hans föremål stämde. Det finns inget sätt att verifiera föremålet.
Samt såklart 3), att Lexx fått röster och allmän misstänksamhet mot sig.
Lite annat, i intresse av att ge information ifrån sig:
De som just nu har flest röster på sig tänkte jag kommentera.
Björn den Gode har en hel del riktigt skumma strategier för sig och jag är ärligt talat övertygad om att de är kassa. Jag tror dock att de är välmenande. Jag tror att BDG är kardier, eller mycket välspelande zorakier med kulor stora som schweiz. Det som skadat spelet mest hittills är dock tjafset mellan BDG och Rising angående lämpliga strategier, eftersom det under halvlång tid fick mindre erfarna spelare att springa runt som yra höns och mer erfarna spelare att inte ha så mycket att kommentera eller göra utom att ställa sig på den ena eller den andra sidan. Det tror jag inte var bra för någon utom zorakierna. Men som sagt, jag tror att BDG vill väl; om en röst skulle falla på honom vore det för att vi tycker att han är kass för vårt lag snarare än att han skulle tillhöra det andra. Vore jag zorakier skulle jag tycka att han var enormt hjälpsam. Välmenande, men hjälpsam.
Jag tycker dock att välviljan är tillräckligt viktig för att inte vilja slösa bort en röst på Björn.
Lexx
Har vi inte hört så mycket av på en stund, känns det som. Gafflandet kring gafflarna är som jag skrev ovan väldigt skumt. Jag är inte beredd att slänga en röst på lexx i dagsläget, det vore för enkelt. Det känns som början till en bandvagn, och därtill en sådan utan särdeles mycket bakom sig.
Wilmer
har mest kommit med ganska menlösa "jag håller med"- inlägg åt det ena eller det andra hållet. Väldigt lite konkret information. Jag skulle vilja att Wilmer skriver en lista över t.ex de fyra personer han misstänker mest, eller vad han tycker om de som fått mest/minst röster, eller nån annan lista som faktiskt ger oss rent konkret vad han tycker om folk, med hans egna ord. I dagsläget är Wilmer i mina ögon lite av en doldis trots att han skrivit en del; hans inlägg är luft. Det kan bero på brist på erfarenhet, så jag ljuder inga varningssirener riktigt ännu.
Min slutsats är att ingen av de tre som just nu leder omrösrtningen egentligen förtjänat någon röst från mig. Än. Likt andra väntar jag på Lexx' svar om skedarna, men annars får min röst stå kvar.