The usual suspects
A pair of Zorks
Ok, nu tänker jag göra ett sånt där konstigt uttalande igen om att jag tycker mig se två ondingar. Men istället för att säga hur mycket eller lite jag tror på det så tänkte jag istället helt enkelt lista skälen till att både Lexx och Andersson tillhör den onda sidan.
(Sammanfattning till Wilmer: Teorin går ut på att Andersson är ond för att han spelar under sin förmåga och dessutom på ett märkligt och irrationellt sätt försvarar Lexx. Lexx är ond för att han blir försvarad av Andersson plus att hans egna inlägg är oerhört skumma)
Vi börjar med att titta på vad Andersson har haft för sig, med den här teorin som glasögon.
Inlägg 1
Svär ederna, inte mycket att säga om. Men inte något som talar till hans fördel.
Inlägg 2
Röstar på mig med motivationen att jag inte svurit ederna.
Inlägg 3
Försvarar sin motivation om att rösta på mig för att jag inte svor ederna.
Inlägg 4
Försvarar det igen, nu med ett dubbelargument (jag skulle ha låtit bli att svära den för att sen skylla på ett misstag som någon slags dubbelfint)
Inlägg 5
Pratar om att han inte tror att det är ren slump hur rollerna delats ut, lite intressant men rätt meningslöst.
Inlägg 6
Ändrar sig och säger att hans röst på mig snarare berodde på att han inte gillar min spelstil. (Låter dock rösten på mig ligga kvar).
Inlägg 7
7 minuter efter att jag postat en fråga till Dice postar han nästan exakt samma fråga. Antagligen hade han väl kanske inte hunnit se mitt svar men det tillför uppenbarligen ändå inget.
Inlägg 8
Säger att han kommer ha väldigt lite nykter närvaro på forumet
Inlägg 9
Det här är ett väldigt intressant inlägg:
Bäste riddar Lexx. Emedan jag inte är särdeles övertygad om er skuld, vill jag ändå uppmana er att komma med ett mer engagerat försvar av er oskuld, då en uppgiven attityd från er sida i betraktarens ögon kan tyda på att de som anklagar er har rätt. Fatalism är varken särdeles fromt eller klädsamt.
Vad han gör här är alltså att försöka få det att se ut som att han också misstänker Lexx (ifall han skulle dö och visa sig vara maffia kan han peka på hur tidigt han misstänkte honom) samtidigt som han egentligen bara gör allt för att hjälpa honom överleva.
Inlägg 10
Frågar mig varför jag tror han är ond och upprepar sitt skäl till att rösta på mig (att han tycker jag spelar dåligt).
Inlägg 11
Analyserar röstningsbeteende och kommer fram till att Pilzeman, Basenanji har röstat på många olika. Men han anser att
Av dem är det kanske broder Basse som kommit med de bästa förklaringarna till sitt beteende, och också varit först att rösta på personen i fråga.
medans Pilzemans röstande är mer misstänkt.
Inlägg 12
Påpekar att Wilmer är en nybörjare
Inlägg 13
Säger att han inte är omöjlig att ändra sin röst men vill inte rösta på Wilmer och tycker det är oroväckande att stridsvagnen dras av de erfarna riddarna Rising, krank, Basenanji och Björn.
Inlägg 14
Hävdar att rising hade ett bra argument, funderar på att ändra sin röst.
Inlägg 15
Här kommer det i sammanhanget kanske intressantaste inlägget, jag får nog citera hela:
Jag har kontemplerat. Eftersom mina misstankar mot boder Björn var å på en svagare grund byggd, samtidigt som de enda som är med mig på den så kallade vagnen mot honom är herrar Dice och Snow, som uppvisat ett svagt deltagande denna helg, samt utifrån riddar Risings argumentation, så ändrar jag min röst.
Röst: Basenanji
När Andersson ändrar sin röst så närmare vi oss draget och röstningsläget just då är att Basenanji har fyra röster, Lexx har fyra röster och jag har tre röster. Enligt min tolkning så är det här röstbytet jättemärkligt ifall det inte är så att han i första hand vill försöka skydda Lexx. Han har tidigare (inlägg 11) hävdat att Basenanjis röstningsbyten inte är misstänkt, han har tidigare hävdat (inlägg 13) att han inte tycker om en vagn som dras av bl.a. mig och rising, vilket är två av de som röstat på den han kommer att rösta på.
Helt plötsligt ändrar han sig då baserat på en motivering som Rising själv säger är
Det är visserligen inte mycket till motivering, men jag tycker det är bättre än inget alls,...
Inlägget sker 19.18, strax efter det inlägget kommer ytterligare röster på mig och jag tror att han ångrar sig men det är ju det för sent att göra något åt. Enligt egen utsaga får vi dessutom anta att inlägg 8-14 gjordes under påverkan av alkohol.
Inlägg 16 (dag 2)
Han säger att han är osäker på rising och han återgår till att anklaga mig.
Inlägg 17
Postar röstningsmönstret, det här är konstruktivt men som vi sett i tidigare partier något som lika gärna kan göras av en Zorakier, det är dessutom så att det kanske är ännu mer intressant för Zorakierna att hålla löpande koll på röstningshögarna så det är inget som i min bok tar bort misstankar.
Inlägg 18
Säger att han inte kommer vara vid internet förrens tisdag kväll
Inlägg 19
Förklarar varför han presenterat röstningssiffrorna.
Inlägg 20
Ber om rösträkning.
Inlägg 21
Säger att han inte vet hur han tänker rösta men att han kanske kommer rösta på någon inaktiv.
För att sammanfatta. Andersson är en bra spelare, och han har under de här dagarna spelat under sin nivå, istället för att söka efter nya argument så fortsätter han bara tjata om mig, men när det väl kommer till kritan så gör han en jättemärklig ändring av röst, så att han röstar likadant som två han tidigare sagt att han inte vill rösta likadant som. Och det här är trotts 21 inlägg det enda han har gjort under två dagar. Jag har tidigare sagt att nåt har känts skumt med honom och nu när jag tog mig tid att gå igenom så börjar jag bli mer och mer övertygad om att så är fallet.
Men vi måste också ta oss tid och titta på vad hans i så fall förmodade kompanjon har gjort.
Lexx
Inlägg 1
Svär ederna, röstar på Rising
Inlägg 2
Nåt flummigt rollspelande om att han är beredd att slåss.
Inlägg 3
Säger att han är nöjd med att ha fått en gaffel, att han ska
Sova, läsa omgång 2, komma med analys och röst...
eftersom hans nästa röst skall vara baserad på mer analys.
Alltså det enda som skulle tala för att han inte är kardier är att det är svårt att se någon vara så ointresserad av spelet om man fått en specialroll, å andra sidan är han nog tillräckligt ny för att kunna göra sånt. Hans gaffelkommentar är fortfarande jätteskum, varför skulle han om han var god och fått en gaffel som säga att han pinga som ond jubla över det? Varför skulle han om han var ond låtsas vara glad över ett föremål som arvidos redan har sagt är dåligt? Jag tror det är större chans att han inte läst arvidos inlägg än att han inte lästs sitt PM.
P.S Skrev ihop det här inlägget i natt men lyckades aldrig posta det, nu ser jag att Andersson faktiskt tagit upp Lexx som misstänkt, men som dagen såg ut så var det nog svårt att undvika det och det är inte så att han varken anför några nya argument eller röstar på honom.
D.S
P.P.S Jag kommer nu spela rollspel hela dagen, men är vi inte klara tills det börjar bli dags att gå in i nästa rum så kommer jag kidnappa spelledarens dator. Någon borde ringa Dice föv.
Röst: Lexx
D.S