Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 1

Xyas

Swashbuckler
Recca said:
Okay att min vapenoutning var vag men tanken var ju faktiskt lite att jag skulle väcka uppärksamhet och se vilka som reagerade. Mukwa reagerade jätte-extremt och det pingade för mig.
Och mig bara ignorerar du?

Xyas

Swashbuckler
Re: Rösträkning

Vimes said:
Vi drevar mot NN för drevandets och för infons skull, inte för misstanke.
Inte alls. Min röst på Recca hamnade där, inte på grund av att hon outade minimalt, utan mer för sättet hon gjorde det på. Det bästa sättet att fortsätta den diskussionen var att be henne outa mer. Hennes reaktion på det gav ytterligare information.

Så, röst baserad på misstanke (som alltid), inget annat.

Brynolf

Dum fan

Enligt mina anteckningar är de enda som inte lättat på någonting alls om sina vapen Konrad, Xyas, Korpa och jag.

Recca

Femme Fatale
xyas said:
Recca said:
Okay att min vapenoutning var vag men tanken var ju faktiskt lite att jag skulle väcka uppärksamhet och se vilka som reagerade. Mukwa reagerade jätte-extremt och det pingade för mig.
Och mig bara ignorerar du?
Du skriver ju aldrig nåt typ. "Jag röstar på magkänsla..." ...

Mukwa

Swashbuckler
Mukwa outar och förklarar

Ok. Det är en hel del att gå igenom och jag har bara skummat, men det är ett stort drev på mig och ni vill att jag ska bena ut lite grejer.

Det är väldigt olyckligt eftersom det fortfarande är en hel del som inte outat, men jag vill inte låsa byn på mig heller.

Jag har en het Sig Sauer P226 till försäljning om någon vill ha. Jag har även en färdighet, men den tänker jag inte outa än.

Först trodde jag, eftersom det är ett typiskt polisvapen, att åtminstone en av ulvarna hade ett sånt vapen och då skulle jag kunna fälla ulven om det outades. Därför reagerade jag så starkt på LJSLarssons vapen som har ett P med en siffra i namnet. P22X tänkte jag då. När Lu-Kaazh sedan skrev att han hade ett polisvapen tänkte jag att det kanske inte riktigt var så lätt som att hitta en kopia av mitt vapen. Men det var fortfarande ett polisvapen och högst misstänkt att han inte hade någon färdighet/fluff som gav nån förklaring till att han hade ett polisvapen.

LJSLarsson skrev förvisso att hans vapen var tyskt, och det är mitt också enligt wiki (även om S:et i SIG missvisande står för Schweizerische), men han skrev också att det inte var ett typiskt polisvapen. Tids nog får vi hans vapen och då kan vi avgöra om det stämmer, för LJSL kan lika gärna fått kalla fötter. Några började snacka om att polisvapen inte spelade någon roll, men det tror ju jag att det gör. Framförallt eftersom Lu-Kaazh inte har någon anledning till att ha det vapnet, och det menar alltså jag att jag har.

Några har även blivit misstänksamma mot mig för att jag har tagit så hårt på att Recca inte outade någonting när byn ville det. Ja, och det står jag för. Byn förväntade sig att hon skulle outa någonting så att vi fick något att gå på. När hon inte gjorde det och vägrade att samarbeta tolkar jag förstås det som att hon är ulv. Samtidigt gör hon precis som Vic och forskar kring vad som är det viktiga i vapennamnen, men vägrar promt att släppa nåt vapen. Varför? Ja, min slutsats är förstås för tillfället att hon inte vågar gå ut med vapnet eftersom hon inte vet vad som är byboigt eller ej. Märk väl att jag fortfarande tror att ulvarna har fått snutvapen, men vill hon ljuga om det behöver hon veta hur det ska se ut i roll-pm:en.

Nu när jag gått ut med den här "infon" så är den också förlorad, men samtidigt tror jag som sagt att jag har hittat en ulv med hjälp av det också, och för att gröna mig själv så att vi kan jobba vidare på att dreva ut Lu-Kaazh så är det helt klart bäst för byn.

Xyas

Swashbuckler
Recca said:
Du skriver ju aldrig nåt typ. "Jag röstar på magkänsla..." ...
Har jag inte skrivit en ändå gång den här rundan. Jag hade till och med en direkt fråga till dig. Men det spelar ingen roll längre. Din spelstil den här rundan är väldigt tydlig.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Mukwa outar och förklarar

På rak arm började SJSLs vapen på ett P och innehöll en siffra så jag greppar inte riktigt hur du får det till en Sig Sauer. Eller jo ja greppar ju hur du har tänkt, men SJSL var ju rätt tydlig med att det började på P och inte S.

Mukwa

Swashbuckler

På rak arm började SJSLs vapen på ett P och innehöll en siffra så jag greppar inte riktigt hur du får det till en Sig Sauer. Eller jo ja greppar ju hur du har tänkt, men SJSL var ju rätt tydlig med att det började på P och inte S.
Nä, men jag frågade också om det var tillverkaren eller typen som började på P, och det ville han inte svara på. Givetvis ser jag också att Sig Sauer börjar med S, men namnet på pistolen är trots allt P226.

Korpa

Umenörd

Vi har kommit väldigt lindrigt undan hittills, ja. Särskilt jag som inte ens fått en röst på mig än.

Om vår plan är att hinna dreva alla spelare innan rundans slut så känns det som om vi behöver lägga på ett kol och byta fokus, men jag är också helt okej med att fortsätta gräva ned sig i sånt som är intressant just nu. Nackdelen med den planen är att vi riskerar att missa andra intressanta saker som kommer gå förlorade då två personer ryker inför nästa runda.

Jag röstar för att lägga fokus på personer som klarat sig undan hittills iaf och när jag fått i mig middag så kan jag skriva mer.

Tyr

Hero

Mukwa said:
Nu när jag gått ut med den här "infon" så är den också förlorad, men samtidigt tror jag som sagt att jag har hittat en ulv med hjälp av det också, och för att gröna mig själv så att vi kan jobba vidare på att dreva ut Lu-Kaazh så är det helt klart bäst för byn.
Jag är mest intresserad av hur din information om varför du har ett snutvapen presenterades. Kan du ge en ledtråd utan att avslöja för mycket? Typ om det har med roll, vapen, färdighet eller något annat att göra. Bara något så att vi kan gå vidare.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Mukwa said:
Jag har även en färdighet, men den tänker jag inte outa än.
Varför går du ut med detta för? Det hade räckt med att gå ut med ditt vapen.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Korpa said:
Nackdelen med den planen är att vi riskerar att missa andra intressanta saker som kommer gå förlorade då två personer ryker inför nästa runda.
Men vi styr ju det ena bortfallet och vi skulle ju inte skicka någon som inte outat till hängning. Om det nu skulle göras ändå så har väl den spelaren vett nog att släppa på sitt innan den hängs för att inte sätta byn i klistret.

Vi riskerar alltså information från en spelare om det slutar med att det finns några orörda och en av dessa skjuts av snuten.

Recca

Femme Fatale

Tyr said:
Kan du förklara hur din outning bevisar att Lu-Kaazh är en ulv?
Missförstå mig inte nu. Lukaazh har pingat en del genom:
1. dåligt motiverade och kappvändande röstningar
2. ett konstigt outat polisvapen

Om jag nu försöker bortse från att du, Mukwa, var på mig jättemycket för ett litet tag sedan, så tycker jag nog att du varit ganska byboig i första delen av rundan.

Det jag undrar är om du anser att det mest bindande beviset du har mot Lu-kaazh är att han inte har en flufftext kring varför han har ett vapen som poliser ibland använder?

Recca

Femme Fatale

Blä. Ovan inlägg och citatet är till och från Mukwa, så att säga. Suck... Ursäkta mig Tyr.

Tyr

Hero

Recca said:
Blä. Ovan inlägg och citatet är till och från Mukwa, så att säga. Suck... Ursäkta mig Tyr.
Lätt hänt, men tack för att du korrigerade. :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member

Brynolf said:
Enligt mina anteckningar är de enda som inte lättat på någonting alls om sina vapen Konrad, Xyas, Korpa och jag.
Av de på listan så tycker jag nog att Konrad Konvalj borde vara näste man på tur, då han brukar vara en person som för rätt mycket väsen av sig och hittills så har han varit ovanligt osynlig.

Så i väntan på att Lu-kaazh ska återkomma med svar på min fråga jag ställt till honom så läger jag min röst på Konrad.

Röst: Konrad Konvalj

Recca

Femme Fatale

Jag håller med dig. Han har ställt lite kringfrågor men varken nojjat speciellt mycket eller varit sitt mer aggressiva jag som man är van vid.

Röst: Konrad Konvalj

Vicotnik

Den onde
Staff member

Ska väl tillägga att jag är intresserad av varför du (Konrad) har hållt sån pass låg profil som du gjort.

Mukwa

Swashbuckler

Tyr said:
Jag är mest intresserad av hur din information om varför du har ett snutvapen presenterades. Kan du ge en ledtråd utan att avslöja för mycket? Typ om det har med roll, vapen, färdighet eller något annat att göra. Bara något så att vi kan gå vidare.
Vic said:
Varför går du ut med detta för? Det hade räckt med att gå ut med ditt vapen.
Därför att min färdighet är högst delaktig i varför jag tror att jag kan hitta snutar med hjälp av vapnet. Fluffet berör främst förmågan, men vapnet är kopplat till förmågan. Ledsen, det blev tydligen inte så preciserat.

Nu vill jag inte säga mer, men jag reder gärna ut oklarheter om det går utan att röja ytterligare info.

------

Min slutgiltiga röst kommer alltså med största sannolikhet ligga på Lu-Kaazh, men det är ett tag kvar och det vore bra om vi hann få ut mer av rundan. Jag tycker fortfarande att vi borde pressa Recca på att outa, för där finns det mest scum tells av de som ännu inte outat. Det är kasst att vi måste dreva henne en gång till för att få ut nån info, men jag vill inte släppa iväg henne.
Andra drev som startats nu har jag ingen koll på för tillfället. Fick precis min Matinébok så jag blev lite upprymd och har inte gått igenom tråden ordentligt än.