Ond bråd död said:
Mukwa said:
Ujuj.
Jag har klantat mig. Känns särskilt illa eftersom jag hackade på Recca en del...
Så här är hela storyn. Jag är väktare, men lyckades läsa fel TVÅ gånger. Först fick jag för mig att inte nog med att jag var en väktare, jag var automatiskt skyddad 2 gånger själv också. Det var därför jag ansåg att Lukaz förmåga var lite för bra, om ni minns. Ok, sen förra rundan insåg jag mitt misstag, men fick istället för mig att jag blev skyddad själv om jag inte meddelade något. Nu när jag kom tillbaka läste jag om min förmåga innan jag kollade tråden, och blev skitskraj. Min plan var ju att locka ulven att skjuta på mig (jag trodde inte att väktare kunde skydda sig själva, men av nåt svar här antyds att de kan det), så jag trodde jag hade en unik förmåga som inte ulven skulle ana sig till.
Sorry!! Jag har verkligen drulat till det när jag trodde att jag var listig.
Jag är långt ifrån övertygad. Du skrev att du skyddade K.K. förra rundan. Vem skyddade du den här rundan? Vad i din roll fick dig att tro att du överlevde TVÅ nattmord? Grönast av alla här inne var Tyr, jag och K.K. och du menar att du skulle rikta uppmärksamheten mot dig själv? När det sedan inte händer så skyller du på att du läst fel. Kan nån kolla brödsmulor från LJSL och hur OBD betedde sig mot Lu-Kaazh när han outade bullet-proof?
Min tanke var att ulven skulle välja mig eftersom jag var väktare. Jag visste inte att väktare kunde skydda sig själva i vanliga fall. Denna runda skyddade jag ingen, eftersom jag fått för mig att om jag inte valde nån så skyddade jag mig själv.
Men vad skulle en ulv vinna på att uppträda så här konstigt? Om jag var ulv skulle jag väl bara luta mig tillbaka (nja, jag skulle nog ha lite panik eftersom mina ulvkompisar var hängda) och låta er döda Brynolf och Xyas i tur och ordning. Det sista jag skulle önska är att dra till mig uppmärksamhet.
Du har en fråga kvar att svara på: Varför trodde du att du kunde överleva TVÅ nattmord? Jag tycker att det låter som en illa uttänkt efterkonstruktion, men visst, det hade varit lättare för en ulv att ljuga om vem som beskyddades. Din reaktion på Lu-Kaazh:
Det första som berör Lu-Kaazh förmåga:
Glömde säga att Lukaz förmåga känns lite väl mäktig med den info som jag har. Antingen är spelet obalanserat till vår fördel, eller också ljuger han lite. Eller också sitter ulvarna på riktigt kraftiga förmågor också...
Balanserar upp det här med:
Spelets skummisar enligt mig är Recca, Lukaz, Tyr, Brynolf och Korpa. Jag gillar inte heller att Vicotnic har tystnat. Finns nån anledning?
Jag har inget emot att Lukaz lynchas, men eftersom jag är så alternativ av mig röstar jag:
Röst:Recca
...
Jag har fått uppfattningen att du hållit dig osynlig en hel del. Sånt gör mig misstänksam.Det är jobbigare för varulvar att bidra till spelet.
Det är inga starkare indicier än så. Recca och Lukaz är de skummisar som är några levlar högre
Fortsätter dock:
Tillägg: värre är dock personer som inte bidrar men ändå skriver. Nu på slutet tycker jag Lukaz betett sig så.
Jag ser inte heller poängen med att han outat förmågan. Det är inget byn vinner nåt på, bara ulvarna.
Det här skulle kunna vara ett skrik på hjälp för att vända Lu-Kaazh-drevet:
Ja, hur ser röstandet ut egentligen? Väldigt många som hoppar på Lukaz tycks det.
Det ser rätt misstänkt ut hörrni ulvar. Hur ni än röstar så ger det oss mer data att analysera! Snart är ni alla döda!
Sedan är OBD för att vi ska pressa Xyas mer och skriver så här:
Sen bör Lukaz skärpa sig och komma in och försvara sig mer. Annars åker han ut denna runda!
Brukar Lukaz spela så här annars? Han brukar väl vara aktivare sa nån? Hur är han som varulv? Han har ju iofs en titel som skvallrar lite...
Senare låter det så här:
Får intrycket av att Lukaz är en ulv som gett upp.
Först nu bygger OBD case mot Lu-kaazh och släpper honom inte alls, men jag tror visserligen att ulvarna visste att loppet var kört långt innan.
Hafsade ihop det här, så ta det för vad det är. Måate iväg till jobbet nu. Jag tycker inte att OBDs reaktion mot Lu-Kaazh är särskilt hård, och hade någon claimat en roll som jag trodde mig ha skulle jag propsa på att den spelaren åkte ut fortare än fort. Det tycker jag inte OBD gör riktigt. Snarare anpassar han sig till byn. Han är dock på Lu-Kaazh, så det är inte världens fetaste ping heller. Nån annan kan säkert göra nåt bättre av det här.