Tyr
Hero
Medan jag håller med dig så resonerar jag så här:Konrad Konvalj said:Efter runda 1 har du fallit tillbaka och inte synts till så mycket så att glida in och skriva att du är en av de grönaste här just nu ser jag inte som grönande.
Om Mukwa är röd. Det innebär att xyas förmåga är sann och att det alltså finns grönpingande snutar. Detta innebär att jag har fel någonstans med min vapenändelseteori. Antingen så säger vapentypen i vapennamnet att spelaren är snut med 100% sannolikhet, vilket verkar lite skumt. Eller så är teorin inte sann och det vi har sett hitintills har varit en tillfällighet vilket också är skumt.
Att Mukwa är röd skulle också innebära att han antingen är en väldigt tursam ulv eller att snutarna sitter inne på någon information som gör att det är riskfritt att ljuga om att vara miller så tidigt. Antagligen är inte denna info att det finns en siare och ingen miller i spel, för det vore typ en varulvs dröm, utan något mer indirekt. Kan något komma på ett potentiell förmåga eller information som ger en hint om att det är säkert att ljuga om att vara miller så tidigt, utan att vara för uppenbar?
Nej, jag tycker nog han känns rätt grön. Skulle Mukwa vara röd, och snutarna vinner, så har de sannolikt vunnit på tur.