Nekromanti Varulvsspel i "Senaste diskussioner"

Vimes

Sillkung
Hej!

Jag startade just ett nytt varulvsspel i Varulvsspel-forumet. Tidigare har nya trådstarter i det forumet synts i "Senaste diskussioner", men det gjorde inte den här.

Är det meningen att det ska vara så eller är det något vajsing?

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Hej!

Jag startade just ett nytt varulvsspel i Varulvsspel-forumet. Tidigare har nya trådstarter i det forumet synts i "Senaste diskussioner", men det gjorde inte den här.

Jag trodde det var borttaget. För övrigt tog det mig ganska lång tid att leta rätt på varulvsspelsforumet. Så det är bra att det finns en tråd här som påminner.

*BUMP*

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det är avsiktligt, annars dränker forumsspelen fullständigt diskussionerna.

Vimes

Sillkung
wilper said:
Jag vill påpeka, eftersom det verkar oklart, att det jag frågar om är varför nya trådstarter inte syns i "Senaste diskussioner", vilket de gjort tidigare. Att nya inlägg i varulvsspelsforumet inte syns i "Senaste inlägg" har varit ett faktum i flera år, och med tanke på hur många varulvsspel jag spelat på forumet vore det minst sagt märkligt om jag inte märkt det förrens nu. Tidigare (i år till och med) har vi synts i "Senaste diskussioner".

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
wilper said:
Jag vill påpeka, eftersom det verkar oklart, att det jag frågar om är varför nya trådstarter inte syns i "Senaste diskussioner", vilket de gjort tidigare. Att nya inlägg i varulvsspelsforumet inte syns i "Senaste inlägg" har varit ett faktum i flera år, och med tanke på hur många varulvsspel jag spelat på forumet vore det minst sagt märkligt om jag inte märkt det förrens nu. Tidigare (i år till och med) har vi synts i "Senaste diskussioner".
Låt mig påminna dig, Vimes, om att du är lekledare. Så om du fortsätter hålla den här tonen är det ju precis lagom. Men om du börjar dryga dig så kanske du blir avstängd och det vore väldigt tråkigt för ditt spel.

Cissi

Up to no good.
Jag har aldrig sett varulvsspelen i "senaste diskussion" däremot så var det lättare att se att en ny tråd hade kommit upp när forumsspelen låg högre upp än vad de gör nu. Därför kanske det känns som man borde ha sett dem i "senaste diskussioner", men jag tror aldrig fallet varit att de legat där från början.

Vimes

Sillkung
Recca said:
Vimes said:
wilper said:
Låt mig påminna dig, Vimes, om att du är lekledare. Så om du fortsätter hålla den här tonen är det ju precis lagom. Men om du börjar dryga dig så kanske du blir avstängd och det vore väldigt tråkigt för ditt spel.
Det var inte meningen att vara dryg, och jag hoppas att det inte uppfattades så. Uppenbarligen är det otydligt vad jag menar eftersom exakt samma missförstånd uppstod i vrållådan.

Vimes

Sillkung
Cissi said:
Jag har aldrig sett varulvsspelen i "senaste diskussion" däremot så var det lättare att se att en ny tråd hade kommit upp när forumsspelen låg högre upp än vad de gör nu. Därför kanske det känns som man borde ha sett dem i "senaste diskussioner", men jag tror aldrig fallet varit att de legat där från början.
Jo, det har dom.

Cissi

Up to no good.
Vimes said:
Cissi said:
Jo, det har dom.
Okej, okej. Jag sa att JAG aldrig sett dem där. Ursäkta.

Vimes

Sillkung
Spider Jerusalem said:
Anchorman said:
Dem har allt legat där, precis som forumspel
Sen forumet flyttades har dom inte legat där.
Aha! Då var det som jag misstänkte, att det hängde ihop med att de flyttats ner. Är det medvetet att nya trådar i dessa forum inte ska synas i "Senaste inlägg"? När fattades det beslutet och har det meddelats officiellt på något vis?

Edit: om det är medvetet att det är så här vill jag gärna höra en motivering från den/de som fattat det beslutet, men min första tanke var faktiskt att det var något som hade blivit knas när forumen flyttades runt. Bland annat syns ju trådarna i varulvsspelen underforum helt och fullt (både som senaste diskussioner och inlägg), och det verkarrimma illa med att nya trådstarter inte syns i "Senaste diskussioner".

Edit 2: Det här är väl inte hela världen, men flytten till botten av forumlistan och osynligheten i "Senaste diskussioner" gör det mer obekvämt att köra varulvsspel på WRNU. Att vi inte syns i "Senaste inlägg" är helt rätt och rimligt, men det här har jag svårt att tycka är nödvändigt.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Vimes said:
Edit 2: Det här är väl inte hela världen, men flytten till botten av forumlistan och osynligheten i "Senaste diskussioner" gör det mer obekvämt att köra varulvsspel på WRNU. Att vi inte syns i "Senaste inlägg" är helt rätt och rimligt, men det här har jag svårt att tycka är nödvändigt.
Jag ska dubbelkolla med Dante om flytten och motivationen bakom denna.

/Magnus

Troberg

Sinister eater
Allmänt förslag:

Man kan välja att dölja olika forumsgrupper i forumslistan. Vad som hade varit attans coolt är om en användare bara såg senaste inlägg från de furm han valt att visa i forumslistan.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Troberg said:
Allmänt förslag:

Man kan välja att dölja olika forumsgrupper i forumslistan. Vad som hade varit attans coolt är om en användare bara såg senaste inlägg från de furm han valt att visa i forumslistan.
Jag kommer inte att sitta och utveckla nya funktioner till UBB forumet då jag jobbar hårt på den nya platformen.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Jo det är hela världen. Det är plötsligt meckigt att lira varulvsspel!

Troberg

Sinister eater
Spider Jerusalem said:
Troberg said:
Allmänt förslag:

Jag kommer inte att sitta och utveckla nya funktioner till UBB forumet då jag jobbar hårt på den nya platformen.
Nej, jag misstänkte det, därav "Allmänt förslag" i början. Idén kanske passar i nya plattformen också?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vimes said:

Något är vajsing.

Någon inställning kanske fallit bort när forumen flyttade omkring, men nu ska det vara åtgärdat.

Vimes

Sillkung
Gubbster T. Pokémon said:
Vimes said:

Något är vajsing.

Någon inställning kanske fallit bort när forumen flyttade omkring, men nu ska det vara åtgärdat.
Uppfattat!