Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1

G

Guest

Guest
Re: Rösträkning

Tja, måhända att de varit där och petat men vad skulle de annars göra? Att gå emot drevet så tidigt skulle kräva en jäkligt bra motivering.

En anomali jag kan skönja i hur folk flyttade sina röster efter drevet mot dig är att !Paxen flyttade sin röst till Arvidos. Även om jag tror mig veta varför han gjorde så vore det trevligt om han kunde förklara sina intentioner lite tydligare.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rösträkning

Stövelkatten said:
Tja, måhända att de varit där och petat men vad skulle de annars göra? Att gå emot drevet så tidigt skulle kräva en jäkligt bra motivering.

En anomali jag kan skönja i hur folk flyttade sina röster efter drevet mot dig är att !Paxen flyttade sin röst till Arvidos. Även om jag tror mig veta varför han gjorde så vore det trevligt om han kunde förklara sina intentioner lite tydligare.
Jag vill ha två drev igång. Inget mer än så, och jag kan inte förstå varför inte folk förstår det.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Rösträkning

!Paxen said:
Stövelkatten said:
Tja, måhända att de varit där och petat men vad skulle de annars göra? Att gå emot drevet så tidigt skulle kräva en jäkligt bra motivering.

En anomali jag kan skönja i hur folk flyttade sina röster efter drevet mot dig är att !Paxen flyttade sin röst till Arvidos. Även om jag tror mig veta varför han gjorde så vore det trevligt om han kunde förklara sina intentioner lite tydligare.
Jag vill ha två drev igång. Inget mer än så, och jag kan inte förstå varför inte folk förstår det.
Känner du dig anklagad?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rösträkning

Öh, vad menar du? Det är väl klart det kan finnas en, kanske till och med två ulvar i drevet mot dig, men det kommer också finnas sex, kanske fem, bybor. Det är väl samma odds som att plocka ulvar ur hela byn, mer eller mindre?
7 - 12 = 5. Det är alltså typ hälften. Ulvar hakar ju gärna på drev mot bybor och då tycker jag att det känns mest rimligt att fokusera på de som var i drevet, och inte på de utanför (i första hand). Det är inte alls samma odds som att plocka ulvar ur hela byn. Det är betydligt bättre odds att plocka ulvar från det här drevet eftersom inte hela byn var med.

Såvida inte du är en buse, då det kanske är noll björnbusar i drevet mot dig, och 7 medborgare.
Och det här var anledningen till att jag påpekade att vi skulle jaga dem när ni grönat mig. Jag vet ju att jag är grön och därför vet jag att jag kan gå på det här, ni måste som sagt gröna mig för att kunna göra det. Blir jag nattdödad och därmed grönad har ni (förmodligen och förhoppningsvis) stor användning av det här drevet.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rösträkning

Arvidos MC said:
!Paxen said:
Stövelkatten said:
Tja, måhända att de varit där och petat men vad skulle de annars göra? Att gå emot drevet så tidigt skulle kräva en jäkligt bra motivering.

En anomali jag kan skönja i hur folk flyttade sina röster efter drevet mot dig är att !Paxen flyttade sin röst till Arvidos. Även om jag tror mig veta varför han gjorde så vore det trevligt om han kunde förklara sina intentioner lite tydligare.
Jag vill ha två drev igång. Inget mer än så, och jag kan inte förstå varför inte folk förstår det.
Känner du dig anklagad?
Får jag fråga, varför tycker du att det ser ut som att jag känner mig anklagad?

Visserligen så kan det som vissa har skrivit angränsa till att vara anklagaelser, men endast en har snackat om att det jag skriver är en tell.

Som sagt så verkar det vara så att ingen förstår att jag vill ha två drev igång samtidigt fast jag skriver det i ett av inläggen. Istället så blir folk förvånade över att jag väljer att lägga min röst på Arvidos.

Men det inlägget du gjorde nu gör så att jag känner mig anklagad, det har det där trista "Om du inte har något att dölja, varför verkar det som att du har det?".
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rösträkning

7 - 12 = 5. Det är alltså typ hälften. Ulvar hakar ju gärna på drev mot bybor och då tycker jag att det känns mest rimligt att fokusera på de som var i drevet, och inte på de utanför (i första hand). Det är inte alls samma odds som att plocka ulvar ur hela byn. Det är betydligt bättre odds att plocka ulvar från det här drevet eftersom inte hela byn var med.
Lägg dessutom till att drevet gick otroligt fort. Ulvarna kan med största sannolikhet snacka med varandra och om de ligger i samma drev kommer de dreven gå fortare än våra bybodrev eftersom vi egentligen inte behövt övertyga lika många personer som det finns röster i drevet.

Det här är naturligtvis inte alls ett idiotsäkert sätt att fånga ulvar på, men det är bättre än ingenting.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,193
Location
Uppsala (Umeå)
[RÖST]

Jag flyttar min röst från Mukwa till Lu-kaazh. Mukwa reagerade vettigt på drevet och gav också ifrån sig rimlig information.

Lu-kaazh beteende är skumt hela vägen. Det vildsinta angreppet på felskrivningen är lika skumt som den snabba röstflytten. Det som är mystiskt är dock varför han är nervös eftersom han inte hade några röster på sig när det hände.

Men just nu är det Lu-kkazh jag vill ha svar från, alltså Röst: Lu-kaazh
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Hur många drev vill folk ha igång samtidigt?

Jag vill ha minst 2 drev igång, vi har tillräckligt med folk till det, t om till att ha igång 3. Just nu finns det ett drev emot Luu-Kaazh.

Så, vad säger folk?
 
G

Guest

Guest
Re: Rösträkning

!Paxen said:
Som sagt så verkar det vara så att ingen förstår att jag vill ha två drev igång samtidigt fast jag skriver det i ett av inläggen. Istället så blir folk förvånade över att jag väljer att lägga min röst på Arvidos.
Typiskt bajsinlägg från min sida men jag vill bara förtydliga att min fråga till dig inte alls ska tolkas som en anklagning - jag ville blott veta om du hade något mer att gå på. Jag stödjer dig i ditt uttalande gällande att vi kan driva två drev.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rösträkning

Som sagt så verkar det vara så att ingen förstår att jag vill ha två drev igång samtidigt fast jag skriver det i ett av inläggen. Istället så blir folk förvånade över att jag väljer att lägga min röst på Arvidos.
Jag har sett att du vill ha två drev igång samtidigt, men då vill jag att du motiverar varför du valde att gå på just Arvidos.

När du lade din röst fanns det 4 personer som hade röster på sig:

Mukwa
Arvidos
Stövelkatten
Lu-Kaazh

Om du inte ville lägga din röst på Lu-Kaazh och inte på mig (om du nu tyckte att det drevet var överspelat) fanns iallafall två att välja mellan.

Varför valde du inte att gå med Arvidos i drevet mot Stövelkatten? Varför valde du istället att gå med Brynolf i drevet mot Arvidos?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Rösträkning

Mukwa said:
Öh, vad menar du? Det är väl klart det kan finnas en, kanske till och med två ulvar i drevet mot dig, men det kommer också finnas sex, kanske fem, bybor. Det är väl samma odds som att plocka ulvar ur hela byn, mer eller mindre?
7 - 12 = 5. Det är alltså typ hälften. Ulvar hakar ju gärna på drev mot bybor och då tycker jag att det känns mest rimligt att fokusera på de som var i drevet, och inte på de utanför (i första hand). Det är inte alls samma odds som att plocka ulvar ur hela byn. Det är betydligt bättre odds att plocka ulvar från det här drevet eftersom inte hela byn var med.

...
Ja, jag förstår tanken. Det är något att komma ihåg för senare, men jag vill inte dra på för stora växlar utifrån tidigare spel.

Skulle jag ha varit en björnbuse så hade jag försökt sprida busarnas röster, iallafall så här tidigt i spelet. Finns det 4 busar så kanske 2 röstat på dig och de andra 2 har röstat på varsin, eller ingen.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Lu-Kaazh har 7 röster på sig

och då är det väl dags att Lu-Kaazh kommer med en välmotiverad outning.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rösträkning

Mukwa said:
Som sagt så verkar det vara så att ingen förstår att jag vill ha två drev igång samtidigt fast jag skriver det i ett av inläggen. Istället så blir folk förvånade över att jag väljer att lägga min röst på Arvidos.
Jag har sett att du vill ha två drev igång samtidigt, men då vill jag att du motiverar varför du valde att gå på just Arvidos.

När du lade din röst fanns det 4 personer som hade röster på sig:

Mukwa
Arvidos
Stövelkatten
Lu-Kaazh

Om du inte ville lägga din röst på Lu-Kaazh och inte på mig (om du nu tyckte att det drevet var överspelat) fanns iallafall två att välja mellan.

Varför valde du inte att gå med Arvidos i drevet mot Stövelkatten? Varför valde du istället att gå med Brynolf i drevet mot Arvidos?
Du, jag kollade upp det där.. När jag gjorde min röst på Arvidos så får jag fram att det såg ut såhär.

Mukwa: pax
Möller: Mukwa
Stövelkatten: Mukwa
pax: Mukwa-->Arvidos
KK:Mukwa
Brynolf: Arvidos
Vimes: Mukwa-->Luu-Kaazh
Andersson: Mukwa
Luu-Kaazh: KK-->Mukwa

Nu förbehåller jag mig att det kan vara något fel, då jag kollade upp detta under tiden jag käkade, men det ser ut som att jag röstade på Arvidos när det fanns röster på 3 olika personer, Arvidos, Luu-Kaazh och Mukwa. Luu-Kaazh röstade jag inte på för att jag ville ha 2 drev, Mukwa hade jag redan fått tillräckligt mycket info av jkust då för att känna mig nöjd.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rösträkning

FAN! Nu känner jag mig dum. Arvidos hade ju lagt röst på Stövelkatten, så Mukwa har inte fel.

Jag hade totalt förbisett det. Min röst stannar dock fortfarande kvar på Arvidos
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,193
Location
Uppsala (Umeå)
Rösträkning 21 november kl 1500

Lu-kaazh (7): Vimes, Mukwa, Xyas, Möller, Stövelkatten, Konrad Konvalj, Andersson

Arvidos MC (2): Brynolf, !Paxen

Mykwa (1): Lu-kaazh

Stövelkatten (1): Arvidos MC

Ej röstat: Trasapa
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Rösträkning

Mukwa said:
Lägg dessutom till att drevet gick otroligt fort. Ulvarna kan med största sannolikhet snacka med varandra och om de ligger i samma drev kommer de dreven gå fortare än våra bybodrev eftersom vi egentligen inte behövt övertyga lika många personer som det finns röster i drevet.
Jag förstår inte riktigt dethär.

Dels tycker jag inte att drevet gick ovanligt fort jämfört med mina erfarenheter av Supernaturalgate. Där hann vi med fler uppåt 2 drev per dag, alltså ungefär som nu. (Ni som var med på Supernaturalgate får gärna rycka och rätta mig om det behövs!)

Varför gynnas ulvarna av snabba drev? Jag trodde de ville förhala spelet så vi får ut lite information.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rösträkning

Jag hade totalt förbisett det. Min röst stannar dock fortfarande kvar på Arvidos
Men du väljer fortfarande att inte motivera ditt val?
Jag vill fortfarande veta varför din röst ligger på Arvidos och inte på Stövelkatten.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rösträkning

Varför gynnas ulvarna av snabba drev? Jag trodde de ville förhala spelet så vi får ut lite information.
Ulvarna gynnas inte av snabba drev. Det blir däremot snabbare om ulvarna hakar på det. Färre att övertala (vi övertalar ju inte direkt ulvarna att gå med i våra drev, framförallt inte i drev mot bybor). Jag kan ha helt fel också, drev kanske skapas så här fort. Jag har för mig att det tog betydligt längre tid i Blood Bowl.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Rösträkning 21 november kl 1500

Andersson said:
Lu-kaazh (7): Vimes, Mukwa, Xyas, Möller, Stövelkatten, Konrad Konvalj, Andersson

Arvidos MC (2): Brynolf, !Paxen

Mykwa (1): Lu-kaazh

Stövelkatten (1): Arvidos MC

Ej röstat: Trasapa
Jag lägger ner min röst på Stövelkatten. Jag har lite tankar, men ska vänta lite med att fatta ett beslut.

Röst: Ingen
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rösträkning

Mukwa said:
Jag hade totalt förbisett det. Min röst stannar dock fortfarande kvar på Arvidos
Men du väljer fortfarande att inte motivera ditt val?
Jag vill fortfarande veta varför din röst ligger på Arvidos och inte på Stövelkatten.
Vad vill du ha för mer motivering? Jag valde Arvidos för att jag inte såg rösten mot Stövelkatten, och jag vill ha igång två drev samtidigt. Jag har faktiskt ingen aning om Arvidos är varulv eller inte, jag har ingen aning om du är det eller inte. Om du anser att det är en tell, visst, men jag hoppas att du nu har fått det definitiva svaret på din fråga, och uifrån det vet vad du ska göra.

Ännu en gång, så att alla vet det: Jag har ingen anledning att rösta på Arvidos mer än att jag vill ha igång 2drev samtidigt
 
Top