Hej, tillbaka från Venedig och rakt in i varulvsspel. Härligt!
Nå, först en not om min aktivitet, jag kommer ha shitloads att göra den här veckan, så jag kommer inte vara speciellt drivande så här i början. Förhoppningsvis kommer det igång nästa vecka (om jag är kvar i spel då).
Sen:
Nej, vi ska inte massouta i första rudan. RealDream må vara duktig och drivande men det här är åsneskit. Vi ska inte bestämma ett jävla dugg. Vi ska dreva. Punkt. Vi ska låta varulvarna själva fundera på hur de ska ljuga sig runt dreven. Vi ska låta varulvarna själva välja vad de ska outa, och vi ska låta dem motivera varför de väljer det de väljer.
Jag har stort förtroende för VIcos förmåga att skapa ett balanserat spel, ska sägas, och jag har väldigt svårt att tror att han har gjort ett spel där byn tjänar på massoutning.
Sen, det går att fånga en ulv första rundan. Se bara på Supernaturalgate. Där var byn skitbra de första rundorna, men föll på målsnöret när det visade sig att det fanns en DTF. Alla som gaggar om "Nah, det går ändå inte att fånga ulvar i början, bäst att vi röstar ut en inaktiv" kommer jag vara jävligt skeptisk mot. Vi ska rösta ut de mest misstänkta. Varje runda.
Jag har stora förhoppningar på RealDream, Möller och Konrad Konvalj. Möller visade tydligt senast att han kan vara en bybo att räkna med, klok. Hoppas han får hänga med lite längre här. Konrad Konvalj är all over the place och har fel för det mesta, men han är sjukt drivande och aktiv. Så där hoppas jag att han fortsätter härja runt. RealDream visade väldigt god analytisk förmåga i BB-spelet, och jag hoppas att vi får se mer av den varan nu.
Men, inget jävla massoutande. Jag kommer inte vara med på det i varje fall. Så ska det röstas också:
Röst: Mukwa (that's right, jag vet vad han heter!) motivering, se ovan. Missförstå mig inte, jag tycker han är bra, men hans tankar kring hur spelet ska spelas håller jag inte alls med om. Därtill finns det ett drev att haka i här, och det gillar jag.