Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 2

Vimes

Sillkung
I helvete du tänker ligga kvar på Möller, Paxen! Vilka är dina argument för det?

!Paxen

Swashbuckler
Vimes said:
I helvete du tänker ligga kvar på Möller, Paxen! Vilka är dina argument för det?
Han är mer skum än Xyas, och jag tror att Xyas har mer att berätta än vad han har gjort än så länge..

Vi kan göra såhär: Xyas, come clean med vad du har.. Tills du har gjort det, så lägger jag min röst på dig Min röst: Xyas

Det är något du inte berättar, men hell, det kanske är att du är varulv, iofs..

Vimes

Sillkung
Re: Avgörandets stund

Se tidigare inlägg. Du borde rimligtvis inte vara varulv tillsammans med Möller i varje fall. Och det lämnar, imo, xyas. Är du varulv är du sannolikt det med xyas. Därför vore det sjukt kul om du blev tvungen att rösta ut honom.

!Paxen

Swashbuckler

Vimes said:
Se tidigare inlägg. Du borde rimligtvis inte vara varulv tillsammans med Möller i varje fall. Och det lämnar, imo, xyas. Är du varulv är du sannolikt det med xyas. Därför vore det sjukt kul om du blev tvungen att rösta ut honom.
Vilket betyder att om Xyas är varulv så jag härnäst? Hah, det gör det nästan värt att rösta ut Xyas bara för att se folks reaktioner..

Vimes

Sillkung

!Paxen said:
Vilket betyder att om Xyas är varulv så jag härnäst? Hah, det gör det nästan värt att rösta ut Xyas bara för att se folks reaktioner..
Mja. Men om xyas åker ut och visar sig vara ulv kommer du i varje fall vara min huvudmisstänkte, så länge du inte röstar på honom. Är Möller bybo och åker ut blir du också misstänkt.

Trasapa

Swordsman
Re: En titt på !Paxen

Xyas: Du är helt inställd på att inte lämna någon som helst detalj av din info? Även om du står på kanten till utröstning?

Paxen: Vad hände med dina starka misstankar mot andersson? I slutet av förra rundan gick du hårt åt honom och din slutliga röst hamnade även där.

I den här rundan har du knappt nämnt honom förutom när brynolf påpekar det. Då säger du att han helt plöstligt har förklarat sig bra. Hur menar du nu? Jag har inte sett en enda förklaring som är vettig från karln. Berätta gärna vad jag missat som gör att du släppter din huvudmisstänkte.

G

Guest

Guest
Asså, jäklar, jag tycker ni gräver ner er djupare och djupare i varulvsgrytet.
Du, Möller och xyas är mina tres bandidos just nu och jag har apsvårt att välja.
Men xyas information är jag väldigt nyfiken på - vad är det som är så skadligt för byn om det kommer fram. Låter ju sannerligen game-changing.

Så, kom igen nu, xyas. :gremlaugh:
Röst: Xyas

Xyas

Swashbuckler
!Paxen said:
Xyas, jag vet vad jag är, men hur kan du vara så säker på att jag är bybo? Du säger att inget hos mig pingar som varulv, men som Vimes säger så slirar jag. Jag är också inaktiv. Och jag gör konstiga uttalanden. Så, vad finns det som rentvår mig?
Magkänsla mycket. Visst du har en eller två sliriga kommentarer, men inte mer än någon annan. Jag försöker att inte ge efter för paranoian och läsa saker och ting med öppet sinne. Och då verkar du visserligen lite småförvirrad, men varken nervös eller lögnaktig.

Vimes

Sillkung
Stövelkatten said:
Så, kom igen nu, xyas. :gremlaugh:
Fuck yeah, Kattskon! Nu rockar vi!

Kom igen xyas! Visa oss ett skinn grönare än Hulken!

Sodivra

Champion
!Paxen said:
Vimes said:
Han är mer skum än Xyas, och jag tror att Xyas har mer att berätta än vad han har gjort än så länge..

Vi kan göra såhär: Xyas, come clean med vad du har.. Tills du har gjort det, så lägger jag min röst på dig Min röst: Xyas

Det är något du inte berättar, men hell, det kanske är att du är varulv, iofs..
Rösten ligger på honom tills han berättat mer? Kom igen, det där skulle du kört för 24 timmar sen. Få se på en riktig röst nu! Är det xyas eller Möller? XYAS - ELLER - MÖLLER ?

Vimes

Sillkung
Nu väntar Paxen på att hans polare Xyas ska outa något lögnaktigt skräp och för att sedan byta tillbaka till Möller! Vi väntar med spänning!

Xyas

Swashbuckler

Trasapa said:
Xyas: Du är helt inställd på att inte lämna någon som helst detalj av din info? Även om du står på kanten till utröstning?
Ja det är jag.

Det har drevats friskt mot andra än mig den här rundan, men ingen har ännu outat något alls. Det är endast jag, som varit tydlig med att jag inte tänker outa för byns bästa, som krävs på information.

Nyfikenheten tar överhand :gremwink:

Trasapa

Swordsman

Då hamnar min röst på dig. Om det är information som är skadlig för byn så drar jag slutsattsen att du är skadlig för byn. Det verkar heller inte som att denna info har hjälpt dig till några ulvaspår heller för den delen så vad kan det vara för info?

Tyvärr så kommer nyfikenheten till din info att dra mycket uppmärksamhet och frågor som tydligen är bortkastade. Därav är det lika bra för byn att göra sig av med dig och din kassa info så att vi kan börja fokusera som en enad grupp(förhoppningsvis). För nu har du varit med och splittrat röstningen två omgångar.

Så.

Xyas

Swashbuckler

Som jag skrev till Vimes när han frågade tidigare; om jag outar min info/förm ökar det varulvarnas möjligheter att ljuga om sina roller rejält. Jag kan då såklart inte outa först efter att jag gjort den bedömningen bara för att ni är nyfikna. Det enda sättet det är skadligt på är om jag outar det.

Sen är jag rätt säker på att vid det här laget är förväntningarna på min info/förm så skyhöga att vad jag än skulle ha kunnat outa inte hade räckt för att tillfredsställa er fantasi.

G

Guest

Guest

xyas said:
Sen är jag rätt säker på att vid det här laget är förväntningarna på min info/förm så skyhöga att vad jag än skulle ha kunnat outa inte hade räckt för att tillfredsställa er fantasi.
Testa :gremwink:

Vimes

Sillkung

xyas said:
Hehu, ut med det nu.

Sodivra

Champion

xyas said:
Som jag skrev till Vimes när han frågade tidigare; om jag outar min info/förm ökar det varulvarnas möjligheter att ljuga om sina roller rejält. Jag kan då såklart inte outa först efter att jag gjort den bedömningen bara för att ni är nyfikna. Det enda sättet det är skadligt på är om jag outar det.
Finns det något annat du kan ge oss utifrån din information? Är det någon som du misstänker eller grönar på grund av det du vet?

Kan du beskriva vad informationen består av, utan att faktiskt dela med dig av informationen? Typ, jag vet vad det finns för power-roller bland byborna och varulvarna?

Vimes

Sillkung

Okej. Xyas, jag antar att du tänker dig att du, om du är kall nog, kan få drevet att vända för att folk börjar bli nervösa. Du har målat in dig i ett hörn med den här taktiken, för om du outar din lögn (jag fattar fortfarande inte vad du kan ha som är så viktigt att försvara) så är det mindre sannolikt att drevet vänder än om du spelar cool och kör ett chicken-race mot byn.

Hur som helst har det redan sagts, det är lika bra att rösta ut dig. Röstar vi inte ut dig nu kommer nästa runda ärva det här problemet, och rundan efter det, ända tills du är ute.

hade du varit smartare hade du sagt när (vilken runda eller under vilka villkor) du skulle kunna tänka dig att outa. Men det har du inte gjort.