Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 2

G

Guest

Guest
Re: En titt på !Paxen

Mukwa said:
Jag skulle vara glad om alla tog sig tid till att posta varsitt inlägg med de mest skumma och anledningar till det. Om nån dör i nattfasen kommer vi åtminstone ha lite att gå på (sen får vi förstås diskutera om ulvarna tog ut X pga att förleda oss andra att tro att X misstankar stämde)

Stövelkatten har varit väldigt inaktiv den här rundan. Kom igen nu! Jag såg att du var inne i vrållådan och härjade. Det skulle inte skada om Trasapa skrev lite mer innan rundan avslutas heller. Och så !Paxen då som börjar få upp lite tempo igen.
Sitter på jobbet just nu. Jag har ett A4 med lite anteckningar jag ska formulera i ett inlägg, men det får bli när jag kommit hem.

De mest fishy i min bok är dock just nu Möller och !Paxen. Kanske Möller lite mer, men det är bara magkänsla. Grundar detta i hans väldigt defensiva sätt på sistone. Det känns lite som att han någonstans ser sin gamla bekanta cell på Sing-Songfängelset...

Snäppet under dessa två kommer xyas. Hans utspel med förmåga/information och det som följde efter detta kändes riktigt, ja, konstigt. Ulvametern plingade till där.

Men jag utvecklar när jag kommit hem. :gremsmile:

G

Guest

Guest

Kan förresten redan nu lägga min röst. (utifall det skulle ske någon oväntad afterwork eller nåt...)

Röst: Möller
Motivering: Mest magkänsla och hans defensiva uppträdande.
Tycker att det inte riktigt det taktar väl med att se sig som en del av en grupp.

Möller

Hubert Hortlax

Mukwa said:
Ja, du måste faktiskt lägga en motiverad röst. Jag förstår inte varför du har gått hela rundan utan att rösta. Xyas förstår jag mer. Han har varit uppgiven sedan runda 1. Det är fortfarande dåligt gjort av honom att inte rösta.
Det är mycket dåligt gjort av Xyas. !Paxen har varit frånvarande, det har han berättat. Men Xyas har varit aktiv. Det finns inget som ursäktar det.

Möller

Hubert Hortlax

Stövelkatten said:
Motivering: Mest magkänsla och hans defensiva uppträdande.
Tycker att det inte riktigt det taktar väl med att se sig som en del av en grupp.
Okej, dethär kommer låta defensivt. Men jag håller inte med.

Ja, jag har försvarat mig. Jag har ju drevats i princip hela rundan. Jag också valt att ibland strunta i att försvara mig, något jag också fått kritik för.

Men jag har varit konstruktiv också. Jag var med i drevet mot Brynolf (fast jag kom iochförsig in sent, jag var borta). Jag har försökt ge en möjligt förklaring till mordet på Konrad. Jag har funderat på om en av Vimes eller Arvidos MC skulle kunna vara ulv och hur den andres vinstkriterie då fungerar.

Okej, det är inte jättemycket. Men mer har jag bara inte kunnat mäkta med - inte med min begränsade tid och den sega rundan.

Sodivra

Champion

Mukwa said:
Jag skulle vara glad om alla tog sig tid till att posta varsitt inlägg med de mest skumma och anledningar till det. Om nån dör i nattfasen kommer vi åtminstone ha lite att gå på (sen får vi förstås diskutera om ulvarna tog ut X pga att förleda oss andra att tro att X misstankar stämde)

Stövelkatten har varit väldigt inaktiv den här rundan. Kom igen nu! Jag såg att du var inne i vrållådan och härjade. Det skulle inte skada om Trasapa skrev lite mer innan rundan avslutas heller. Och så !Paxen då som börjar få upp lite tempo igen.
Ja, in och välj nu, Trasapa och !Paxen! Det är inte realistiskt att någon annan än xyas eller Möller åker ut den här rundan. (xyas behöver väl knappast välja, det är ju mer en fråga om han går online innan deadline :gremsmile: )

Möller

Hubert Hortlax

Xyas har spelat väldigt märkligt hela denhär rundan. Visst, han var viktig i att ta ut Lu-kaazh i runda 1. Men sedan dess har han säckat ihop, som om han gjort sitt. Det håller inte.

Som näst mest misstänkt har jag !Paxen
. Han velade i slutet av runda 1 och röstade på Andersson. Det är dåligt, bättre att rösta och rösta fel tycker jag. Denhär rundan har han skyggat undan.

Arvidos MC har skärpt till sig denhär rundan. Jag har någon sorts vansinnig teori att han och Xyas är våra kvarvarande ulvar baserat på sättet Arvidos försvarar Xyas. Men det håller inte riktigt, så jag får släppa Arvidos.

Sen kommer doldisarna. Både Brynolf och Andersson har bättrat sig denhär rundan, och ingen av dem pingar sådär särdeles mycket. Men Stövelkatten och Trasapa har varit riktigt under min radar, särskilt denhär rundan. Stövelkattens spel påminner lite om Fains spel i första rundan i Supernaturalgate - dölja varulveriet bakom inaktivitet och oerfarenhet. Så Stövelkatten är min trea.

Sodivra

Champion

Möller said:
Xyas har spelat väldigt märkligt hela denhär rundan. Visst, han var viktig i att ta ut Lu-kaazh i runda 1. Men sedan dess har han säckat ihop, som om han gjort sitt. Det håller inte.

Som näst mest misstänkt har jag !Paxen
. Han velade i slutet av runda 1 och röstade på Andersson. Det är dåligt, bättre att rösta och rösta fel tycker jag. Denhär rundan har han skyggat undan.

Arvidos MC har skärpt till sig denhär rundan. Jag har någon sorts vansinnig teori att han och Xyas är våra kvarvarande ulvar baserat på sättet Arvidos försvarar Xyas. Men det håller inte riktigt, så jag får släppa Arvidos.

Sen kommer doldisarna. Både Brynolf och Andersson har bättrat sig denhär rundan, och ingen av dem pingar sådär särdeles mycket. Men Stövelkatten och Trasapa har varit riktigt under min radar, särskilt denhär rundan. Stövelkattens spel påminner lite om Fains spel i första rundan i Supernaturalgate - dölja varulveriet bakom inaktivitet och oerfarenhet. Så Stövelkatten är min trea.
Två saker om mig och xyas:
1- Vad säger du om xyas ursäkt att han är i London över helgen?
2- På vilka inlägg baserar du att jag försvarar xyas? Du har nämnt det i ett tidigare inlägg också.

Sodivra

Champion
Inför nästa runda:

Man vet ju aldrig om man överlever natten i maffia, så jag postar redan nu hur jag skulle öppna nästa runda.

Jag tycker att både Mukwa och xyas har spelat ballsy, Mukwa med sin outningstaktik och xyas med sitt hemlighållande och vad han står för i sin spelstil. Xyas är toppmisstänkt just nu, och Mukwa kunde jag gott ha bättre koll på.

Nästa runda skulle jag därför vilja börja med att sammanställa och lista upp samtliga misstankar och clearingar riktade mot de här två herrarna, och gärna få hjälp från er alla att samla ihop dessa. Skulle xyas röstas ut, oavsett om han är ulv eller bybo, så skulle jag förstås endast göra lista på Mukwa.

Skulle Möller röstas ut, och visa sig vara ulv, så skulle jag genast placera en röst på !Paxen (De har ungefär samma attityd och har hållt någon sorts gnabb mellan varandra som inte är tillräckligt starkt för att sätta varandra i skiten, men ändå kan ge visst alibi) och låta den vila där tills bättre material dök upp, och även ge ett fett grönt plus åt Andersson som gick in och röstade på Möller tidigt.

!Paxen

Swashbuckler
Okej, jag tar och lägger en röst.

Min Röst: Möller mellan dig och Xyas så är det du som jag tycker är mest misstänkt.

Xyas

Swashbuckler
Möller said:
Du har inte röstat än denhär rundan, trots att du varit väldigt aktiv. Varför?
Har knappt hunnit följa de delar av diskussionen som gällt mig själv, ännu mindre sätta mig in i andra. Lägger ogärna en ogenomtänkt röst.

Xyas

Swashbuckler

Brynolf said:
pratar om !Paxen en massa
iPaxen har verkligen inte pingat alls för mig, men det här är vettiga grejer. Men jag måste gå med magkänslan här.

Möller däremot har pingat en del. Framförallt (för mig) är han väldigt intresserad av min info/förm och vill gärna sätta negativ fokus på det. Samt det defensiva spelandet. Så...

Är inte helt hundra på att det här är min slutgiltiga röst. Däremot så tycker jag att eftersom Möller löper stor risk att åka ut (precis som jag) så kan han väl outa sin information och/eller förmåga?

Trasapa

Swordsman
Ja nu var det nedrans kass aktivitet från mitt håll. Jag lovar skärpning. Min röst på Andersson under hela rundan har ju gett föga utdelning. Inte ett smack har jag fått därifrån, men då ingen anna har verkat intresserad av att pusha honom så antar jag att ni andra har "grönat" honom tillsvidare.

Jag hade hoppats på att fler skulle hinna grillas den här rundan, men får skylla mig själv som varit upptagen.

Så till röstningen.
Den här blir knepigare än första rundan då jag hade lite lur på lukas mer eller mindre halva rundan.
Men nu är jag desto mer kluven.
Xyas har ärligt talat inte pingat så stenhårt för mig men det kan vara att han flyger under min noobradar.
Han var trots allt ganska hård på lukas redan tidigt i förra rundan och det utan att han hade behövt anser jag. Inte så sjyst mot sin ulvpolare.

Möller däremot var knepig hela förra rundan och höll låg höjd. Fick inget grepp om honom och det oroade mig. Denna runda har han varit desto aktivare, väldigt defensiv.

Paxen då? Han stavar fel på sitt namn, K.K skrev ett helt annat namn och han var grön. Det är ju ett argument jag kan skrota direkt. En ulv lär ju vara nogrannare än en bybo att få namnet rätt.
Det jag stör mig lite på är att han i slutet av förra rundan tycker vi ska pressa andersson i denna runda. Men det kommer ingenting från det hållet under hela runda 2.

Självklart också brynolf men honom tycker jag att arvidos har klöst ur det mesta matnyttiga.

Xyas bör gå ut med sin info, om inte annat för att det inte ska gå i graven med honom.
Det kan väl knappast skada i det här läget xyas? Borde snarare kunna hjälpa dig ur en situation där du än en gång står på urinens brant.

Sen håller jag med mukwa till viss del angående att rösta ut xyas, är han kvar nästa runda så kommer vi att fortsätta i samma spår. Surt om han visar sig vara grön, men jag tycker att han hade kunnat hjälpa sig själv bättre isf.

Återkommer snarast med en defenitiv röst. Men som det ser ut nu så leder möller drevet med 2 röster(?)

Vimes

Sillkung

xyas said:
iPaxen har verkligen inte pingat alls för mig, men det här är vettiga grejer. Men jag måste gå med magkänslan här.

Möller däremot har pingat en del. Framförallt (för mig) är han väldigt intresserad av min info/förm och vill gärna sätta negativ fokus på det. Samt det defensiva spelandet. Så...

Är inte helt hundra på att det här är min slutgiltiga röst. Däremot så tycker jag att eftersom Möller löper stor risk att åka ut (precis som jag) så kan han väl outa sin information och/eller förmåga?
Fy fan vad slött, xyas. Varje stycke innehåller konstigheter, har du helt slutat anstränga dig när det ser ut som Möller blir den som åker?

Paxen har inget pingat alls? Det är jävligt märkligt att du anser det. Och det främsta du har på Möller är alltså att han har regaerat på ditt minst sagt märkliga beteende kring din info/förmåga (var det inte din info som var grejen, förresten? Det har du väl sagt, väl? Att din förmåga (om du ens har någon) är rätt värdo?). Vem fan har inte reagerat på det här?

Dessutom: när Lukas var i piplinen skrev du att du var helt övertygad om att han var ulv. Du var den ende som var bergfast på den punkten. Varför var det så? Och var är bergfaste Xyas nu? Jag tycker inte att Lukas pingade mer skurk än vad exvis Paxen gör nu. Är det inte bara så att du var övertygad om att Lukas var varulv för att du faktiskt visste att han var det?

Nä, fy fan. Jag vill rösta ut dig:

Röst: xyas

Vimes

Sillkung

Möller (5): Arvidos MC, Andersson, Stövelkatten, !Paxen, xyas

Xyas (4): Brynolf, Möller, Mukwa, Vimes

Andersson (1): Trasapa

-*-

Ni i andra drevet: rösta på xyas, han är den fulaste fisken i dammen, och det vet ni! Trasapa, gör rätt val!

G

Guest

Guest
!Paxen said:
Okej, jag tar och lägger en röst.

Min Röst: Möller mellan dig och Xyas så är det du som jag tycker är mest misstänkt.
Vilket sammanträffade, Arvidos skriver om en möjlig koppling mellan dig och Möller och så hamnar din röst på din förmodade kompanjon? Är det för att skydda din egen rygg?

Vimes

Sillkung
Stövelkatten said:
Vilket sammanträffade, Arvidos skriver om en möjlig koppling mellan dig och Möller och så hamnar din röst på din förmodade kompanjon? Är det för att skydda din egen rygg?
Det här är ett kul påpekande. Skulle Möller och !Paxen vara varulvspolare borde ju Paxen rimligtvis reagera på att han nämns tillsammans med Möller. Alternativet är ju annars att !Paxen är varulv och röstar på Möller som när han visar sig vara bybo enligt detta grönar Paxen en aning.

Eller så spelar Paxen bara jävligt slirigt över huvud taget, varulv eller inte.

Sodivra

Champion
Avgörandets stund

Jag följer tråden med spänning, hela vägen! Upp till bevis nu allihopa, och speciellt xyas och !Paxen!

Vimes

Sillkung
Re: Avgörandets stund

Om Paxen inte är ulv tillsammans med Xyas borde han flytta sin röst till honom istället.

!Paxen

Swashbuckler
Vimes said:
Stövelkatten said:
Det här är ett kul påpekande. Skulle Möller och !Paxen vara varulvspolare borde ju Paxen rimligtvis reagera på att han nämns tillsammans med Möller. Alternativet är ju annars att !Paxen är varulv och röstar på Möller som när han visar sig vara bybo enligt detta grönar Paxen en aning.

Eller så spelar Paxen bara jävligt slirigt över huvud taget, varulv eller inte.
Det här är intressant. Antingen är Xyas bybo som faktiskt inte uppfattar några tells överhuvudtaget, eller så är han en varulv som vill synas som den "endaste som inte trodde på !Paxen som varulv".

Xyas, jag vet vad jag är, men hur kan du vara så säker på att jag är bybo? Du säger att inget hos mig pingar som varulv, men som Vimes säger så slirar jag. Jag är också inaktiv. Och jag gör konstiga uttalanden. Så, vad finns det som rentvår mig?

Jag tänker ligga kvar med Möller som röst, men jag är faktiskt jätteintresserad av svar ifrån Xyas.