Sry. Det var inte meningen. !Paxen och Xyas borde ta sitt ansvar och rösta!(Förövrigt Mukwa och Vimes: Både Xyas och !Paxen har missat att rösta denhär rundan. Ni glömde, eller valde att utelämna, en var i var sitt inlägg. Om det nu är viktigt.)
Sry. Det var inte meningen. !Paxen och Xyas borde ta sitt ansvar och rösta!(Förövrigt Mukwa och Vimes: Både Xyas och !Paxen har missat att rösta denhär rundan. Ni glömde, eller valde att utelämna, en var i var sitt inlägg. Om det nu är viktigt.)
Ja, i de tre spel jag var med i så fungerade det så, men efter att ha fått det påpekat så ser jag att det står i Vics inlägg runda 1 att så är det inte här.Möller said:Brukar man få reda på sådant?
Så här skrev du sen:Säg att Xyas är bybo. Varulvarna såg att polaren Lu-kaazh var påväg ut och att Xyas troligen skulle framstå som grönare iochmed sitt drev. Xyas misstänkte Konrad Konvalj, och skulle alltså troligen ödslat tid på på Konrad, kanske röstat ut honom. Det vore ju helt klart bra för ulvarna.
Men varulvarna mördar Konrad, och Xyas blir friare att hitta riktiga varulvar. Det kan såklart finnas flera av orsaker till att mörda Konhar knappt märkt honomrad, men det finns alltså en rätt klar nackdel.
Är jag helt tokig som då anser att detta är åtminstone en brödsmula på att Xyas är varulv?
I min första läsning så tolkade jag den första varianten som hängandes på att xyas var varulv, och den andra varianten som hängandes på att han var bybo. Nu när jag läser det igen, och vrider på huvudet och kisar, så förstår jag hur de kan vara samma sak, men alltså...Det hade varit bra för ulvarna att ha kvar Konrad Konvalj i spel eftersom Xyas hade jagat honom (i onödan, vet vi). Ändå tog de Konrad. Är inte det åtminstone lite konstigt?
Jag är inte säker på att jag förstår.Arvidos MC said:- Eftersom ni hade en plan så håller du kvar vid den "kom igen, är det inte lite misstänkt ändå?" för att rädda Konrad-mordet, istället för att bara rycka på axlarna och säga "Jaja, det var kanske en dum teori" som en bybo kanske skulle gjort.
Mig ger dina inlägg nu vibbar av att du räddar ditt namn istället för att utveckla dina teorier, vill sätta dit någon istället för att utforska möjligheter, och framförallt uppgivenhet.
Det vore nått! Har det hänt, nån gång? Att en varulv erkänt alltså.Arvidos MC said:Det är du och !Paxen som är varulvarna, eller hur? Det är därför du är uppgiven? Kom igen, erkänn! Det är okej.
Eh, endel kan jag nog komma med redan idag. Det krävdes bara tillräckligt många genomläsningar för att förstå vad du skrev här.Arvidos MC said:-> Det utgår från att xyas skulle rösta på och sedan mörda Konrad vilket blir helt kontraproduktivt: xyas tappar förtroende och slösar bort tid han hade kunnat spendera med att plantera misstankar på andra
(Tänka sig, jag tror jag blir bättre på att förklara varje gång jag gör det )Möllers teori uppställd said:Xyas är varulv.
Xyas misstänker Konrad (bybo).
Xyas mördar Konrad (tillsammans med övriga ulvar).
Visst är det så. Men jag tycker det är roligt att sätta ihop och fick en trevlig diskussion med Mukwa på det här sättet. Jag skulle gärna se dig gå in och uttala dig om de olika punkterna på ett liknande sätt.xyas said:Tittar man tillbaka på rundan så är det väl möjligt att göra den här konstruktionen. Men så här pass allmänna analyser går att göra om, i princip vilket agerande som helst.
Ja, jag röstar ju inte på dig bara för att jag själv har fantiserat ihop en situation där du är ondskefull. Framför allt betedde du dig väldigt skumt i slutet av förra rundan och jag fattar inte vad för hemsk hemlighet du skulle ha som får dig att agera så.För att agerandet ovan ska vara misstänkliggörande på riktigt så måste det kombineras med scum tells i beteende tycker jag. Tycker du att mitt allmänna beteende har varit skumt?
Resonemanget är obegripligt eftersom det förutsätter två premisser:Möller said:Utveckla gärna.Andersson said:Däremot är ditt försök att koppla samman det med ett misstänkliggörande av xyas ii bästa fall obegripligt
Alltså, det är en svag koppling. En brödsmula på Xyas, som jag sa tidigare.
Men jag ska försöka förklara dethär en gång till.
Om Xyas är bybo, så var det dåligt för ulvarna att plocka Konrad. Xyas kan ju nu hitta de riktiga ulvarna.
Men om Xyas är ulv uppstår inte problemet. Xyas kommer inte hitta fler ulvar (om det nu inte blir nödvändigt att offra ännu en, men det är rätt osannolikt tror jag).
Är det så obegripligt?
Det här håller jag helt med om. Det är något allvarligt fel med xyas hintande om rollen, speciellt om vi väljer att tro på Vimes och Arvidos relation mellan Kalle och Alexander Lukas. Hur många specialroller/vinstvillkor kan det finnas egentligen? Man kan hänga honom bara därför, om inte annat för att få frågan av dagordningen.Mukwa said:Hans nya antydan om förmågan är bara larvigt. Vadå spoilar settingen? Vadå gör det lättare för ulvarna? Ännu larvigare är att ni andra backar efter att han har hostat ur sig nåt så vagt.
Varför tycker jag att det är larvigt? Därför att vi har Vicky som spelkonstruktör. 3 ulvar på 12 pers ger perfekt balans, då balanseras spelet med grundsetting: 1 väktare och 1 siare. Vad skulle Xyas kunna ha som hjälper ulvarna om han yppar? Svar: ingenting (mer än vilken förmåga Xyas sitter på, men att ständigt ligga i hetluften med en kraftfull förmåga i roll-pm:et är ju Xyas på tok för erfaren för).
----------------------
Om du trodde att du kunde hålla dig undan genom att bara snacka om det här hela rundan tror du fel, Xyas. Jag vill veta vilka du tycker är mest misstänkta (motivera dina val). Det kan ju vara dags att slänga ur sig en röst den här rundan också.
Jag tycker inte det här är särskilt ballsy. Han var bara en i mängden som gick på Lu-Kaazh. Han ville dock sluta dreva Lu-Kaazh efter namnoutningen. Flera resonerade som mig och Möller då. Släpp Lu-Kaazh nu och kom ihåg det här till senare. Det var inte Xyas inställning. Han var helgrön enligt Xyas. Men sen började Xyas hugga på Lu-Kaazh igen (varför kommer jag faktiskt inte ihåg, det måste vi kolla upp, vi måste kolla upp hur röstningen såg ut då också ifall Xyas ville avvärja ett drev på nån).et enda som avpingar xyas för min del är hans tidiga röst på Lu-kaazh. Har han så stora ballar att han går till generalangrepp på en varulvskollega tidigt i spelet?
Nej varken Vimes eller Arvidos grönas i sig av att de hävdar att de har individuella vinstkriterier som inbegriper varandra. Teoretiskt är det något de skulle kunna snackat ihop sig om som varulvar.Möller said:Arvidos MC är grön för att han och Vimes har vinstkriterier som är beroende av den andra. Om stadsborna vinner och Arvidos MC men inte Vimes är kvar i spel, så vinner Arvidos MC en egen vinst. Ett hedersomnämnande, typ. Och tvärt om med Vimes då. Visst?
Men säg att Arvidos MC är varulv och hade i sin roll Kalle Anka som sitt alias. Då bryts inte Vimes vinstkriterie helt, eller hur? Vimes kan fortfarande klara sig genom hela spelet, besegra den falska Kalle och få hedersomnämnandet på slutet. Okej, det är långsökt. Men är det omöjligt?
Och om jag ska tänka ett steg längre... Eftersom Möller faktiskt hårddrevar Xyas så verkar det som att Xyas faktiskt är bybo, och då borde vi hänga !Paxen på en gång istället.Om Xyas är ulv så är jag övertygad om att Möller inte är det (Att Möller gör samma sak mot Xyas som Xyas gjort mot Lu-kaazh skulle vara jävligt ballsy). Jag skulle i så fall hänga !Paxen i runda 3.
För mig pingar Arvidos MC mer än Vimes. Arvidos MC var aningen konstig i första rundan, och försvarar Xyas hårt i andra. Inte direkt väldigt misstänkt, men på Vimes har jag inget.Andersson said:Sedan noterar jag att du misstänkliggör Arvidos (som jag anser är grönare) men inte Vimes, trots att man faktiskt skulle kunna resonera likadant om Vimes.
Okej, jag är inte säker på att jag förstår.Mukwa said:Och om jag ska tänka ett steg längre... Eftersom Möller faktiskt hårddrevar Xyas så verkar det som att Xyas faktiskt är bybo, och då borde vi hänga !Paxen på en gång istället.Om Xyas är ulv så är jag övertygad om att Möller inte är det (Att Möller gör samma sak mot Xyas som Xyas gjort mot Lu-kaazh skulle vara jävligt ballsy). Jag skulle i så fall hänga !Paxen i runda 3.
På morgonen den 24 (deadline-dagen) skriver Lu-kaazh så här och argumenterar att han är säker på att Lu-kaazh är varulv i detta inläggxyas said:Jag ær helt och hållet øvertygad om att Lukas ær en varulv. Han scum tellar tydligt och hans outning satt før långt inne och kom fram inkonsekvent. Det ær æven en vældigt safe outning givet att det ær en karaktær i periferin och førekommer i mer æn ett av de fluff-alternativ som diskuterats.
Røst: Lu-kaazh
Dær kommer min røst troligtvis att stanna rundan ut, med reservationen før att det alltid kan ske oførutseeda ting. Det var hela tiden min ambition att avsluta min røst på Lukas, men det var också nødvændigt att få mer ut av rundan och dreva vidare. Jag valde dærfør att sæga att jag grønade Lukas før att førhoppningsvis invagga varulvarna i lite falsk sækerhet. Vilket jag måste sæga har funkat bættre æn væntat tack vare Vimes.
Nær vimes lade sin røst på mig med argumentationen xyas-lukas = BFF så var min førsta tanke att det hær ær precis vad varulvarna vill ha. Varulvarna kan inte gå på hårt och førsøka grøna Lukas, det ær før mycket misstankar mot honom. Men hær får de chansen att anvænda de misstankarna før att førsøka få en annan utrøstad (mig). Lyckas de har de effektivt anvænt ådan strategi, då är han definitivt också kapabel till att köra taktiken med att prata om "Informationen/rollen-thamisstankarna mot Lukas før egen vinning. Lukas ær såklart fortfarande på kroken, men de har fått bort en bybo och har hela næsta runda på sig att røkridåa bort Lukas.
Detat alltså i ett läge där L inte har några röster på sig utom från just xyas.De scum tells jag kan identifiera i drevet mot mig ær:
- Snabbt påhopp på drevet mot mig (varulvarna ser øppningen och tar den).
- Kommentarer om att Lukas fortfarande ær misstænkt (alibi-inlægg).
- Avsaknad av upprørdhet och stenhårt pressande av mig i drevet. Det ær inte en varulv som står i skottlinjen, så varulvarna har råd att spela coolt och låta andra pressa.
Allt det hær førutsætter såklart att Lukas ær varulv, men det ær jag fortfarande sæker på.
Det är det jag menar att det är en otroligt ballsy varulvstaktik att tidigt gå ut och driva mot en annan varulv, speciellt som han var tidigt ute trea på första drevet mot Lu-kaazh i början av rundan.xyas said:Jag har alltså inte "en massa saker" varför vi ska rösta ut Lukas. Jag har en magkänsla baserat på hans spelstil som inte passar, hans svaga och svajiga outande och hans radar-duckande efter att drevet vände mot mig. Det är fortfarande första rundan.