Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 2

Mukwa

Swashbuckler
(Förövrigt Mukwa och Vimes: Både Xyas och !Paxen har missat att rösta denhär rundan. Ni glömde, eller valde att utelämna, en var i var sitt inlägg. Om det nu är viktigt.)
Sry. Det var inte meningen. !Paxen och Xyas borde ta sitt ansvar och rösta!

Sodivra

Champion
Möller said:
Brukar man få reda på sådant?
Ja, i de tre spel jag var med i så fungerade det så, men efter att ha fått det påpekat så ser jag att det står i Vics inlägg runda 1 att så är det inte här.

Brukar man få reda på sådant?

Okej, det här är vad du skrev först:

Säg att Xyas är bybo. Varulvarna såg att polaren Lu-kaazh var påväg ut och att Xyas troligen skulle framstå som grönare iochmed sitt drev. Xyas misstänkte Konrad Konvalj, och skulle alltså troligen ödslat tid på på Konrad, kanske röstat ut honom. Det vore ju helt klart bra för ulvarna.

Men varulvarna mördar Konrad, och Xyas blir friare att hitta riktiga varulvar. Det kan såklart finnas flera av orsaker till att mörda Konhar knappt märkt honomrad, men det finns alltså en rätt klar nackdel. 

Är jag helt tokig som då anser att detta är åtminstone en brödsmula på att Xyas är varulv?
Så här skrev du sen:

Det hade varit bra för ulvarna att ha kvar Konrad Konvalj i spel eftersom Xyas hade jagat honom (i onödan, vet vi). Ändå tog de Konrad. Är inte det åtminstone lite konstigt?
I min första läsning så tolkade jag den första varianten som hängandes på att xyas var varulv, och den andra varianten som hängandes på att han var bybo. Nu när jag läser det igen, och vrider på huvudet och kisar, så förstår jag hur de kan vara samma sak, men alltså...

Hela den här redogörelsen får mig att tänka att det gick till så här:

- Istället för att känna av byn så spenderar Du, Lu-Kaazh och den tredje varulven er största uppmärksamhet på att planera i er egen kanal, vad är det bästa draget?

- Ni bestämmer er för att ha ihjäl Konrad Konvalj för att subtilt sätta dit xyas

- När du lanserar den här teorin för byn så möts det av frågetecken eftersom
-> Ni har inte känt av hur diskussionen går tillräckligt, och det blir malplacerat
-> Det utgår från att xyas skulle rösta på och sedan mörda Konrad vilket blir helt kontraproduktivt: xyas tappar förtroende och slösar bort tid han hade kunnat spendera med att plantera misstankar på andra

- Eftersom ni hade en plan så håller du kvar vid den "kom igen, är det inte lite misstänkt ändå?" för att rädda Konrad-mordet, istället för att bara rycka på axlarna och säga "Jaja, det var kanske en dum teori" som en bybo kanske skulle gjort.

Mig ger dina inlägg nu vibbar av att du räddar ditt namn istället för att utveckla dina teorier, vill sätta dit någon istället för att utforska möjligheter, och framförallt uppgivenhet.

Det är ju som att du bara lägger dig i väntan på döden! Kom igen nu! Så farligt är det väl inte? Upp och skriv ditt försvarstal nu!

Det är du och !Paxen som är varulvarna, eller hur? Det är därför du är uppgiven? Kom igen, erkänn! Det är okej. :gremsmile:

Möller

Hubert Hortlax
Arvidos MC said:
- Eftersom ni hade en plan så håller du kvar vid den "kom igen, är det inte lite misstänkt ändå?" för att rädda Konrad-mordet, istället för att bara rycka på axlarna och säga "Jaja, det var kanske en dum teori" som en bybo kanske skulle gjort.

Mig ger dina inlägg nu vibbar av att du räddar ditt namn istället för att utveckla dina teorier, vill sätta dit någon istället för att utforska möjligheter, och framförallt uppgivenhet.
Jag är inte säker på att jag förstår.

Du säger att en bybo skulle insett att teorin var dum, ryckt på axlarna och börjat nysta i något annat. Men du säger också att jag ska utveckla mina teorier.

Tills dethär inlägget har jag inte fått något argument varför min teori varit orimlig. Eftersom jag inte har fått det, har jag bitit mig fast vid den och försökt förklara den. Innan ni förstår den kan ni ju inte kritisera den på ett förklarande sätt, och jag kan inte ta min teori i försvar och försöka utveckla den.

Så, nu hoppas jag att du fortfarande har ett uns förtroende för mig och låter mig tänka ett tag (tills imorgon förmiddag, känns väl lämpligt) innan jag avkastar eller försvarar min teori. Din kritik är rimlig, men jag kan inte bara släppa allt direkt.

Arvidos MC said:
Det är du och !Paxen som är varulvarna, eller hur? Det är därför du är uppgiven? Kom igen, erkänn! Det är okej. :gremsmile:
Det vore nått! Har det hänt, nån gång? Att en varulv erkänt alltså.

Möller

Hubert Hortlax
Arvidos MC said:
-> Det utgår från att xyas skulle rösta på och sedan mörda Konrad vilket blir helt kontraproduktivt: xyas tappar förtroende och slösar bort tid han hade kunnat spendera med att plantera misstankar på andra
Eh, endel kan jag nog komma med redan idag. Det krävdes bara tillräckligt många genomläsningar för att förstå vad du skrev här.

Möllers teori uppställd said:
Xyas är varulv.

Xyas misstänker Konrad (bybo).

Xyas mördar Konrad (tillsammans med övriga ulvar).
(Tänka sig, jag tror jag blir bättre på att förklara varje gång jag gör det :gremsmile: )

Xyas ödslar tid på att misstänka Konrad, det har du helt rätt i.

Men tappar han förtroende? Han har inte tappat ditt förtroende, bara för att han misstänkte bybon Konrad? Snarare är det ju ett hälsosamt tecken att bybor ibland misstänker varandra.

Nja, jag vet inte. Riktigt ännu vill jag inte rycka på axlarna och gå vidare. Min teori är inte helt straight forward. Men jag är uppfödd på Vicotniks och kranks rövarhistorier om det avancerade spel de fört när de varit ulvar. Och Xyas är både erfaren och tydligen känd för att ha bollar av stål - det hade varit mindre rimligt att misstänka en nybörjare för dethär spelet.

Vimes

Sillkung
Noterat från kudden

Jag noterar att Möller inte har svarat på mina kommentarer kring vad jag uppfattar som scum-pings i hans inlägg den här rundan. Det är förstås så att det inte är helt lätt att bemöta "Du skriver ju som en varulv!"-anklagelser. Men det är intressant att de inte ens är kommenterade. Jag anser nog att i varje fall mina två påpekanden om de uppenbara efterhandskonstruktioner Möller presenterar kring sin blindhet för Lukas varulveri bör anses tillräckligt graverande (jag anser det iaf) för att kommenteras. Men Möller väljer bort dem helt och fortsätter att snurra med Arvidos. Min känsla inför det här är att Möller försöker vara taktisk i hanterandet av drevet och det är ulvalikt!

Brynolf

Dum fan
xyas said:
Tittar man tillbaka på rundan så är det väl möjligt att göra den här konstruktionen. Men så här pass allmänna analyser går att göra om, i princip vilket agerande som helst.
Visst är det så. Men jag tycker det är roligt att sätta ihop och fick en trevlig diskussion med Mukwa på det här sättet. Jag skulle gärna se dig gå in och uttala dig om de olika punkterna på ett liknande sätt.

För att agerandet ovan ska vara misstänkliggörande på riktigt så måste det kombineras med scum tells i beteende tycker jag. Tycker du att mitt allmänna beteende har varit skumt?
Ja, jag röstar ju inte på dig bara för att jag själv har fantiserat ihop en situation där du är ondskefull. Framför allt betedde du dig väldigt skumt i slutet av förra rundan och jag fattar inte vad för hemsk hemlighet du skulle ha som får dig att agera så.

Andersson

Hero
Re: Runda 2 [RÖST]

Möller said:
Andersson said:
Däremot är ditt försök att koppla samman det med ett misstänkliggörande av xyas ii bästa fall obegripligt
Utveckla gärna.

Alltså, det är en svag koppling. En brödsmula på Xyas, som jag sa tidigare.

Men jag ska försöka förklara dethär en gång till.

Om Xyas är bybo, så var det dåligt för ulvarna att plocka Konrad. Xyas kan ju nu hitta de riktiga ulvarna.

Men om Xyas är ulv uppstår inte problemet. Xyas kommer inte hitta fler ulvar (om det nu inte blir nödvändigt att offra ännu en, men det är rätt osannolikt tror jag).

Är det så obegripligt?
Resonemanget är obegripligt eftersom det förutsätter två premisser:
1) Att Konrad Konvalj är den enda bybo som byborna drevar på av misstag.
2) Xyas hade blivit ett prima hängningsoffer i Runda 2 om han inte friats genom kopplingen till KK.

1) Kan omöjligen stämma, eftersom det förra rundan förekom drev med fyra röster eller fler på åtminstone 6 personer (Lukaazh, Konrad Konvalj, Arvidos, xyas, !paxen, Mukwa). Räknar vi med tre varulvar måste alltså minst tre bybor ha drevats på.

Dessutom har xyas så vitt jag kan se i mina anteckningar aldrig röstat på KK, utan bara pratat om honom. Det gör att bägge leden i argumentet försvagas(vad säger att xyas-bybon skulle fortsätta dreva på KK av misstag; och motsatt, vad säger att xyas-varulven skulle frias av en så relativt lös koppling?)

2) försvagas också av att xyas-varulven för att det hela ska fungera också behöver hålla en låg profil för att behålla den nyvunna trovärdigheten trovärdighet. Det gör han inte. Han vecklar in sig i en diskussion om hemliga roller som inte behöver outas, vilket ju gör att han får strålkastaren på sig i vilket fall som helst.

Mitt problem med teorin är inte främst att jag tycker att den är långsökt och att jag inte håller med om den. Gudarna ska veta att jag många gånger kommit med många långsökta teorier som varit grundmurat fel. Men det som stör mig är att du så envist håller fast vid teorin, och att desto mer du vecklar in dig i försvaret för den ju skummare pingar du.

Andersson

Hero
Spill lite bönor Möller

För att sammanfatta ovanstående inlägg:

Du har press på dig Möller, droppa försvaret av teorin och ge oss istället någonting som kan fria misstankarna mot dig (exempelvis lista på misstänkta, teorier om läget, eller varför inte försvara dig mot Arvidos anklagelse att du och !Paxen är i cahoots).

Vimes

Sillkung

Så, sista dagen den här rundan. Det finns väl fyra personer som kan bli utröstade som jag ser det:
xyas
Möller
!Paxen
Brynolf

Alla måste överväga vem de tycker är det bästa valet. Just nu ligger de flesta rösterna på Brynolf, och ni i det drevet måste börja fundera om ni verkligen tycker att Brynolf är det bästa valet vi har. Är han varulvigast?

Och ni fyra här ovan: nu vill jag se er göra minst varsitt bra inlägg där ni pekar på vem vi ska rösta ut och motiverar det med en schysst analys.

Andersson

Hero
Re: Ang. Xyas

Mukwa said:
Hans nya antydan om förmågan är bara larvigt. Vadå spoilar settingen? Vadå gör det lättare för ulvarna? Ännu larvigare är att ni andra backar efter att han har hostat ur sig nåt så vagt.

Varför tycker jag att det är larvigt? Därför att vi har Vicky som spelkonstruktör. 3 ulvar på 12 pers ger perfekt balans, då balanseras spelet med grundsetting: 1 väktare och 1 siare. Vad skulle Xyas kunna ha som hjälper ulvarna om han yppar? Svar: ingenting (mer än vilken förmåga Xyas sitter på, men att ständigt ligga i hetluften med en kraftfull förmåga i roll-pm:et är ju Xyas på tok för erfaren för).
----------------------
Om du trodde att du kunde hålla dig undan genom att bara snacka om det här hela rundan tror du fel, Xyas. Jag vill veta vilka du tycker är mest misstänkta (motivera dina val). Det kan ju vara dags att slänga ur sig en röst den här rundan också.
Det här håller jag helt med om. Det är något allvarligt fel med xyas hintande om rollen, speciellt om vi väljer att tro på Vimes och Arvidos relation mellan Kalle och Alexander Lukas. Hur många specialroller/vinstvillkor kan det finnas egentligen? Man kan hänga honom bara därför, om inte annat för att få frågan av dagordningen.

Det enda som avpingar xyas för min del är hans tidiga röst på Lu-kaazh. Har han så stora ballar att han går till generalangrepp på en varulvskollega tidigt i spelet?

Möller

Hubert Hortlax

Okej, nu ger jag upp min teori. Jag förstår inte fullt ut kritiken mot den, men eftersom nu två spelare tagit sig tiden att såga teorin så ökar ju sannolikheten att ni och inte jag har rätt.den

För den delen släpper jag dock inte Xyas. Jag ogillar verkligen hintantet om förmågor/information och att det är dåligt för byn att rösta ut Xyas. Det är verkligen ett scum tell. Dessutom har Xyas inte röstat än.

Brynolf har skärpt till sig. Han reagerade bra under press. Att han varit mer aktiv i runda 2 än runda 1 kan vara ulva-självförtroende, men det kan lika gärna vara så att Brynolf har mer tid för spel på helger än vardagar.

!Paxen är jag väldigt osäker på. Han har varit väldigt frånvarande, vilket förvisso är ett varulvstecken. I dethär inlägget, !Paxens enda längre inlägg denhär rundan, känner jag igen mig själv när jag går igenom det nogrannt. Jag hade ungefär samma misstankar och funderingar som !Paxen då i början av rundan. Min första tanke var »Om !Paxen spelar och tänker lite som mig och jag är grön, då är väl !Paxen också grön.« Fast uppenbarligen har mitt beteende varit ulva-likt. Jag är inte emot att rösta ut !Paxen denhär rundan, även om han visar sig vara bybo hjälper han inte byn i dagsläget.

Arvidos MC var väldigt okonstruktiv förra rundan. Nu har han bättrat sig och spelar hårt och misstänktsamt. Visserligen är det jag som hamnat i skottlinjen, men det ändå är bättre än om Arvidos MC inte spelade alls. Men på något sätt känns det som om han är lite för hård i sitt försvar av Xyas - som ju pingar varulv oavsett min teori.

Arvidos MC är grön för att han och Vimes har vinstkriterier som är beroende av den andra. Om stadsborna vinner och Arvidos MC men inte Vimes är kvar i spel, så vinner Arvidos MC en egen vinst. Ett hedersomnämnande, typ. Och tvärt om med Vimes då. Visst?

Men säg att Arvidos MC är varulv och hade i sin roll Kalle Anka som sitt alias. Då bryts inte Vimes vinstkriterie helt, eller hur? Vimes kan fortfarande klara sig genom hela spelet, besegra den falska Kalle och få hedersomnämnandet på slutet. Okej, det är långsökt. Men är det omöjligt?

Röst: Xyas
Det är ändå Xyas som pingar mest för mig och det är honom jag helst ser utröstad.

Mukwa

Swashbuckler

et enda som avpingar xyas för min del är hans tidiga röst på Lu-kaazh. Har han så stora ballar att han går till generalangrepp på en varulvskollega tidigt i spelet?
Jag tycker inte det här är särskilt ballsy. Han var bara en i mängden som gick på Lu-Kaazh. Han ville dock sluta dreva Lu-Kaazh efter namnoutningen. Flera resonerade som mig och Möller då. Släpp Lu-Kaazh nu och kom ihåg det här till senare. Det var inte Xyas inställning. Han var helgrön enligt Xyas. Men sen började Xyas hugga på Lu-Kaazh igen (varför kommer jag faktiskt inte ihåg, det måste vi kolla upp, vi måste kolla upp hur röstningen såg ut då också ifall Xyas ville avvärja ett drev på nån).

Varför inte ballsy? Det är bara en av ulvarna som gjort så här förstås. Det ger bra alibi senare (som Xyas febrilt påpekar i runda 2 lite överallt), Xyas har inte varit med och försökt få ut nån bybo (eller jo, han har hunnit med det ändå, men ni fattar nog) och behöver då inte motivera varför. Det är klart att ulvarna allra helst ville ha kvar Lu-Kaazh, men de visste att nån av ulvarna behövde bita sig fast på honom eftersom det var stor risk att han skulle åka ut.

Vad vill jag få ut av att rösta ut Xyas? Jo, han kommer vara huvudmisstänkt nästa runda också om vi inte gör det och då har vi bara skjutit upp problemet. Om det visar sig att Xyas är ulv kan vi börja hänga dem som röstade på mig i slutet. Det stod i så fall nämligen bara mellan mig och två ulvar (lu-Kaazh röst på Xyas är dock oerhört jobbig, men jag tänker förklara den som att han hjälpte varulvspolaren Xyas (dessutom var drevet mot mig över när hans röst kom).
Arvidos-drevet behöver vi också undersöka, och då två framstående Arvidos-drevare (direkt efter Lu-Kaazh-drevet) nämligen: !Paxen och Möller. Om Xyas är ulv så är jag övertygad om att Möller inte är det (Att Möller gör samma sak mot Xyas som Xyas gjort mot Lu-kaazh skulle vara jävligt ballsy). Jag skulle i så fall hänga !Paxen i runda 3.

Det omvända gäller dock. OM Xyas är bybo skulle jag gå på Möller istället.

Brynolf... Ja, om Xyas är ulv så skulle jag gå efter Brynolf också. Är Xyas bybo kan jag inte gröna Brynolf, så jag antar att Brynolf kommer få smaka press även i nästa runda... jag har som sagt inte så mycket att gå på när det kommer till Brynolf. Hans röster i runda 1 är väldigt radarduckande.

Andersson

Hero

Möller said:
Arvidos MC är grön för att han och Vimes har vinstkriterier som är beroende av den andra. Om stadsborna vinner och Arvidos MC men inte Vimes är kvar i spel, så vinner Arvidos MC en egen vinst. Ett hedersomnämnande, typ. Och tvärt om med Vimes då. Visst?

Men säg att Arvidos MC är varulv och hade i sin roll Kalle Anka som sitt alias. Då bryts inte Vimes vinstkriterie helt, eller hur? Vimes kan fortfarande klara sig genom hela spelet, besegra den falska Kalle och få hedersomnämnandet på slutet. Okej, det är långsökt. Men är det omöjligt?
Nej varken Vimes eller Arvidos grönas i sig av att de hävdar att de har individuella vinstkriterier som inbegriper varandra. Teoretiskt är det något de skulle kunna snackat ihop sig om som varulvar.

Fast det måste väl rimligen betyda att BÅDE Arvidos och Vimes är varulvar (den ena kan ju inte ha ett vinstvillkor som förutsätter en karaktär som inte är med i spel alls - ett så trasigt upplägg på spelet tror i varje fall inte jag på.)

Men det skulle i så fall innebära att vare sig Kalle Anka, eller Alexander Lukas är med i spel och det känns väl också sådär troligt. (Det eftersom allt fluff tyder på att det är Björnbusarna och Magica de Hex som är i farten)

Sedan noterar jag att du misstänkliggör Arvidos (som jag anser är grönare) men inte Vimes, trots att man faktiskt skulle kunna resonera likadant om Vimes.

Mukwa

Swashbuckler

Om Xyas är ulv så är jag övertygad om att Möller inte är det (Att Möller gör samma sak mot Xyas som Xyas gjort mot Lu-kaazh skulle vara jävligt ballsy). Jag skulle i så fall hänga !Paxen i runda 3.
Och om jag ska tänka ett steg längre... Eftersom Möller faktiskt hårddrevar Xyas så verkar det som att Xyas faktiskt är bybo, och då borde vi hänga !Paxen på en gång istället.

Möller

Hubert Hortlax

Andersson said:
Sedan noterar jag att du misstänkliggör Arvidos (som jag anser är grönare) men inte Vimes, trots att man faktiskt skulle kunna resonera likadant om Vimes.
För mig pingar Arvidos MC mer än Vimes. Arvidos MC var aningen konstig i första rundan, och försvarar Xyas hårt i andra. Inte direkt väldigt misstänkt, men på Vimes har jag inget.

Vimes spelar sämre än han gjorde i Supernaturalgate, men jag vet att han har mer att göra privat nu än då. Och det är allt.

Både Vimes och Arvidos MC kan vara ulvar, men jag får för mig att det iallafall är möjligt att en av dem är det. Att skurken har Kalle Anka eller Alexander Lukas som alias i sin roll och att stadsbons vinstkriterie då bara blir ett förtäckt »Du vinner om du är kvar i slutet«.

Möller

Hubert Hortlax

Mukwa said:
Om Xyas är ulv så är jag övertygad om att Möller inte är det (Att Möller gör samma sak mot Xyas som Xyas gjort mot Lu-kaazh skulle vara jävligt ballsy). Jag skulle i så fall hänga !Paxen i runda 3.
Och om jag ska tänka ett steg längre... Eftersom Möller faktiskt hårddrevar Xyas så verkar det som att Xyas faktiskt är bybo, och då borde vi hänga !Paxen på en gång istället.
Okej, jag är inte säker på att jag förstår.

Om mitt spelande grönar Xyas, varför vill du hänga !Paxen och inte mig?

Mukwa

Swashbuckler

Jag är fakiskt inte ens säker på att jag hängde med :)

Om Xyas är ulv har ju du (Möller) drevat en ulv i två rundor. Det är inte särskilt misstänkt. !Paxen har däremot lagt ned sin röst när det stod mellan två ulvar. Det är misstänkt.

Om Xyas däremot är bybo så är det ju omvänt. Möller har drevat en bybo istället för en ulv (lu-kaazh) och det är misstänkt. Att !Paxen lade ned sin röst då är inte lika misstänkt.

Sånna här analyser är jag inte ämnad för känner jag. Om Xyas är ulv så tror jag inte att Möller är det. !Paxen har dock gått miste om att rösta ut två ulvar och det är jäkligt misstänkt, därför tror jag att !Paxen är ulv i så fall.

Är Xyas bybo så händer inte ett skit med mitt resonemang. Möller är lite mer misstänkt för att ha försökt tippa över drevet till Xyas istället för Lu-Kaazh. Det är allt.

Andersson

Hero
Om xyas ballar

Som svar på diskussionen om xyas var opportunist eller inte när han gick på Lu-kaazh. Jag tycker inte nedanstående egentligen grönar xyas, utan bara är saker att ta i beaktande (och sådant som Mukwa frågade om i sitt inlägg).

xyas lägger sin röst på Lu-kaazh tidigt (onsdag eftermiddag) - när ett drev på xyas blåser på för fullt. Ingen röst ligger just då på L (även om många nämner honom som skum) Motiveringen ser ut som följer från detta inlägg

xyas said:
Jag ær helt och hållet øvertygad om att Lukas ær en varulv. Han scum tellar tydligt och hans outning satt før långt inne och kom fram inkonsekvent. Det ær æven en vældigt safe outning givet att det ær en karaktær i periferin och førekommer i mer æn ett av de fluff-alternativ som diskuterats.

Røst: Lu-kaazh

Dær kommer min røst troligtvis att stanna rundan ut, med reservationen før att det alltid kan ske oførutseeda ting. Det var hela tiden min ambition att avsluta min røst på Lukas, men det var också nødvændigt att få mer ut av rundan och dreva vidare. Jag valde dærfør att sæga att jag grønade Lukas før att førhoppningsvis invagga varulvarna i lite falsk sækerhet. Vilket jag måste sæga har funkat bættre æn væntat tack vare Vimes.

Nær vimes lade sin røst på mig med argumentationen xyas-lukas = BFF så var min førsta tanke att det hær ær precis vad varulvarna vill ha. Varulvarna kan inte gå på hårt och førsøka grøna Lukas, det ær før mycket misstankar mot honom. Men hær får de chansen att anvænda de misstankarna før att førsøka få en annan utrøstad (mig). Lyckas de har de effektivt anvænt ådan strategi, då är han definitivt också kapabel till att köra taktiken med att prata om "Informationen/rollen-thamisstankarna mot Lukas før egen vinning. Lukas ær såklart fortfarande på kroken, men de har fått bort en bybo och har hela næsta runda på sig att røkridåa bort Lukas.
På morgonen den 24 (deadline-dagen) skriver Lu-kaazh så här och argumenterar att han är säker på att Lu-kaazh är varulv i detta inlägg
De scum tells jag kan identifiera i drevet mot mig ær:
- Snabbt påhopp på drevet mot mig (varulvarna ser øppningen och tar den).
- Kommentarer om att Lukas fortfarande ær misstænkt (alibi-inlægg).
- Avsaknad av upprørdhet och stenhårt pressande av mig i drevet. Det ær inte en varulv som står i skottlinjen, så varulvarna har råd att spela coolt och låta andra pressa.

Allt det hær førutsætter såklart att Lukas ær varulv, men det ær jag fortfarande sæker på.
Detat alltså i ett läge där L inte har några röster på sig utom från just xyas.

Sedan argumenterar han vidare, på eftermiddagen, just när Mukwa-och Knattarna-debaclet börjar dra igång såhär i detta inlägg :
xyas said:
Jag har alltså inte "en massa saker" varför vi ska rösta ut Lukas. Jag har en magkänsla baserat på hans spelstil som inte passar, hans svaga och svajiga outande och hans radar-duckande efter att drevet vände mot mig. Det är fortfarande första rundan.
Det är det jag menar att det är en otroligt ballsy varulvstaktik att tidigt gå ut och driva mot en annan varulv, speciellt som han var tidigt ute trea på första drevet mot Lu-kaazh i början av rundan.

Dock - tror man att xyas är ballsy och skicklig nog att köra en sådan taktik, kan han mycket väl även köra en stenbluff om sin roll/information that dares not speak its name.

Möller

Hubert Hortlax

Bra genomgång, Mukwa! Jag tror jag förstår.

Men din röst vilar kvar på Brynolf. Ska den göra det?

Andersson

Hero

Jag förstår inte resonemanget om att varulven har "alias" på sin roll. Det skulle väl i så fall göra det fullständigt meningslöst att pressa fram namn, eftersom ulvarna då inte behöver ljuga (det skulle motsvara att varulven är Magica de Hex, men har falskleg som Kajsa Anka...). Eller finns det något exempel på att det faktiskt fungerat så? Jag tror fortfarande att om en av dem är ulv, så är båda det.

Arvidos är grönare för min del, sedan förra rundan. Men faktiskt är Vimes också relativt grön, om man ser på hans samlade inlägg framför allt i relationen kring Arvidos.