Ja, men en av dem har sagt att han inte har nån info om den andre... undrar vad det kan stå i det andra...Precis. (brynolf och andersson är oppfinnar-jocke och medhjälparen va? Hade inte mitt excelark tillgängligt...)
Ja, men en av dem har sagt att han inte har nån info om den andre... undrar vad det kan stå i det andra...Precis. (brynolf och andersson är oppfinnar-jocke och medhjälparen va? Hade inte mitt excelark tillgängligt...)
Mukwa har jag redan presenterat en teori om att han kan vara ulv. Det är en våghalsig plan han kört, men den kräver inte ett helt namn från Vicotnik.Vimes said:Oops! DET var intressant. Du har din röst på honom nu, mig veterligen. Och de flesta (många i varje fall) vill mena att du eller !Paxen är varulv. Är det så att du, för att du är varulven, vill plantera att du inte misstänker Paxen om utifall han blir utröstad istället för dig och visar sig vara bybo?
Vilka misstänker du då Möller? Jag skulle vilja se dig presentera två namn och en teori kring varför dessa är ulvar.
och långt senare:!Paxen said:Okej, vi ska få folk att claima roller? Då är det väl smartast att börja med folk som är mest misstänka, så Min röst: Möller
Nja, jag vet inte. Om !Paxen är ulv så vill han vänta, men han är bland en av två mest misstänkta och borde enligt egen logik outa tidigt.!Paxen said:Alltså, jag vill helst vänta med att outa det jag har, men om alla är på så absolut. Men då måste alla outa vad dom är
Sen blir det tyst. Få se nu, !Paxen! Har du kollat på de med avgörande röster? Tills vidare vilar min röst ändå rätt bra på !Paxen.!Paxen said:Själv tror jag mer på att kolla dom som var avgörande röst.
Nej, det skrev jag tidigt denhär rundan.Vimes said:Btw, du har ingen förmåga?
Jag har ingen info alls. Hur ligger det till med infon knattarna emellan?Mukwa said:Ja, men en av dem har sagt att han inte har nån info om den andre... undrar vad det kan stå i det andra...
Det låter sunt.Vimes said:Bra inlägg Möller. !Paxen bör outa så snart som möjligt.
Okej, visst. Jag är väktare, jag kan skydda folk från varulvsattackerBrynolf said:Det låter sunt.Vimes said:Bra inlägg Möller. !Paxen bör outa så snart som möjligt.
Röst: !Paxen
Och det ville du vänta med, varför? Varulvarna påverkas ju väldigt lite av dethär.!Paxen said:Okej, visst. Jag är väktare, jag kan skydda folk från varulvsattacker
Detta inlägg pingar dig som varulv så att jag får tinnitus, Möller.Möller said:Och det ville du vänta med, varför? Varulvarna påverkas ju väldigt lite av dethär.!Paxen said:Okej, visst. Jag är väktare, jag kan skydda folk från varulvsattacker
Ytterliggare en sak återstår. Vilka har du skyddad? Varför valde du dem?
Åtminstone jag tänker då inte betrakta dig som grönare bara för dethär. Det kan vara en vågad ulvlögn - det kan vara så att ni är säkra på att ni mördat den riktiga väktaren.
Jag tänker inte outa något mer förrän alla andra har outat något mer. Så är det med den saken.Möller said:Och det ville du vänta med, varför? Varulvarna påverkas ju väldigt lite av dethär.!Paxen said:Okej, visst. Jag är väktare, jag kan skydda folk från varulvsattacker
Ytterliggare en sak återstår. Vilka har du skyddad? Varför valde du dem?
Åtminstone jag tänker då inte betrakta dig som grönare bara för dethär. Det kan vara en vågad ulvlögn - det kan vara så att ni är säkra på att ni mördat den riktiga väktaren.
Det enda sättet byn kan veta om det finns en väktare är väl i princip om ingen nattskändas. Då har ju väktaren bevisligen fyllt sin funktion.Trasapa said:Missade såklart att någon annan kan ha blivit skyddad från skändning än paxen. Men då vet vi att en väktare finns och det borde vara paxen om ingen annan kommer ut med samma info.
Det faktumet kvarstår, oavsett när !Paxen outar detta. !Paxen sa ju nämligen att han ville vänta tills andra outat. Men det är inte vettigt om han är väktare - det spelar liten eller ingen roll vem som har vilken information etc.Andersson said:Det är väl rätt självklart att det är viktig information för varulvarna (som ju nu lätt kan nattmörda bort väktaren). Och att då inte gröna !Paxen när han släpper den feta informationen är ju dessutom i sig synnerligen misstänkt. Inlägget är ju egentligen rena självmordet för !Paxen (om han inte nattskändas, kommer han automatiskt att drevas mot nästa runda just för att han inte nattskändas).
Jaså. Varför?Andersson said:Jag tycker också att det förklarar !Paxens rätt underliga beteende tidigare rundor.
Som jag skrev, läs hela inlägg istället för att plocka ut bitar.trasapa said:Om däremot ingen nattskändas så vet vi att ulvarna försökte dräpa honom men att paxen skyddade sig själv och han är per automatik grön.
Diskussionen om outningar är i full gång denna runda (inte minst kring powerrollerna) så det finns en latent press på alla varulvar att denna eller nästa runda avslöja mer information. Det spelar alltså visst roll med den informationen för att tvinga ulvarna att ljuga.Möller said:Det faktumet kvarstår, oavsett när !Paxen outar detta. !Paxen sa ju nämligen att han ville vänta tills andra outat. Men det är inte vettigt om han är väktare - det spelar liten eller ingen roll vem som har vilken information etc.
Alltså, om man ska hålla på en outning är det för att ulvarna kan tjäna på att veta om outningen och slippa ljuga. Att !Paxen är väktare spelar ingen roll för ulvarnas lögner.
Jaså. Varför?Andersson said:Jag tycker också att det förklarar !Paxens rätt underliga beteende tidigare rundor.
Xyas, Arvidos och K.K. var väl ändå bybor (stadsbor om man ska vara petig). Eller, vad menar du?Trasapa said:Har tre bybor plockats? Underlig sak för dig att säga som har stenkoll på vad paxen har skrivit tidigt i runda ett..