Paniken sprider sig bland de kvarvarande en av de fyra är Magica de Hex men vem? Allt de tror sig ha vetat har blivit omkulkastat, kan de lita på Anderssons utsagor om Brynolf och Mukwa? Ljuger Vimes om vem han är och trasapa stämmer det att han är en av knattarna? Skymningen börjar lägga sig och ni kan höra på radion om hur ett upplopp har startas på Sing-Song. Än är det en stund kvar tills polisen ska komma och hämta en av er. Joakim von Anka har ni inte sätt skymten av troligtvis sitter han i valvet och vaktar sin turkrona och förmögenhet. Om den senaste tiden har varit långsam och knapp någon diskunion har uppstått så har den här timmen varit bland den längsta i ert liv. Ni har diskuterat och argumenterat och ni börjar känna hur era röster börjar ta stryk. Men snart kan ni förhoppningsvis vila dem för nu är era röster lagda, osäkerheten är dock stor trots det har ni kommit fram till ett beslut: Brynolf är den som är skyldig, hoppas ni... han har ju betet sig väldigt underligt i alla fall, men Andersson säger ju att han är oskyldig.
Till slut anländer polisen och Brynolf lämnas över till dem som en inslagen julklapp och polisen åker iväg med Brynolf.
Sakta rör ni er tillbaka mot arbetsplatsen, fortfarande misstänkt sneglande på varandra. Har ni verkligen skickat rätt person till Sing-Song. På radion så verkar det vara en extra sändning om upploppet på Sing-Song. Mukwa, Trasapa och Vimes ni ser i fjärran hur en gestalt kommer gående upp mot Pengabingen som verkar ha er i sikte. På radion kan ni nu höra hur polisen har upploppet underkontroll och det kommer även in rapporter om att Magica de Hex har låsts in i isolerings cell.
Ni drar en suck av lättnad, ni stadsbor har vunnit, ni har lyckats slänga skurkarna i fängelset. Ni kan samtidigt skymta figuren i fjärran, Kajsa Anka och till Vimes (Alexander Lukas) stora lättnad så har han för engångs skull triumfera över Kalle Anka.
Stort grattis till Stadsborna som tog hem en väldigt jämn och spännande omgång. Vi tackar Brynolf (Skurk) för ett väldigt gott kämpande trots stora motgångar, tyvärr så räckte det inte hela vägen, men nästa gång kanske.
Jag kommer posta rollerna och mina egna funderingar så snart som möjligt.
Sist och viktigast så vill jag tacka alla som har deltagit i spelet, det har varit väldigt roligt att följa spelet och jag hoppas ni har haft roligt.
Alla får posta.
Till slut anländer polisen och Brynolf lämnas över till dem som en inslagen julklapp och polisen åker iväg med Brynolf.
Sakta rör ni er tillbaka mot arbetsplatsen, fortfarande misstänkt sneglande på varandra. Har ni verkligen skickat rätt person till Sing-Song. På radion så verkar det vara en extra sändning om upploppet på Sing-Song. Mukwa, Trasapa och Vimes ni ser i fjärran hur en gestalt kommer gående upp mot Pengabingen som verkar ha er i sikte. På radion kan ni nu höra hur polisen har upploppet underkontroll och det kommer även in rapporter om att Magica de Hex har låsts in i isolerings cell.
Ni drar en suck av lättnad, ni stadsbor har vunnit, ni har lyckats slänga skurkarna i fängelset. Ni kan samtidigt skymta figuren i fjärran, Kajsa Anka och till Vimes (Alexander Lukas) stora lättnad så har han för engångs skull triumfera över Kalle Anka.
Stort grattis till Stadsborna som tog hem en väldigt jämn och spännande omgång. Vi tackar Brynolf (Skurk) för ett väldigt gott kämpande trots stora motgångar, tyvärr så räckte det inte hela vägen, men nästa gång kanske.
Jag kommer posta rollerna och mina egna funderingar så snart som möjligt.
Sist och viktigast så vill jag tacka alla som har deltagit i spelet, det har varit väldigt roligt att följa spelet och jag hoppas ni har haft roligt.
Alla får posta.