Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg.

Recca

Femme Fatale
Jag hade tänkt försöka utmana mig själv och inte sitta hela tiden på rollspel.nu och uggla. Det återstår att se hur det går (obs, en bra grej att säga om jag blir ulv oxo xD ).

Mukwa

Swashbuckler
Jag vill nog gärna vara med... sitter och funderar över att leda ett varulvsspel själv, men drar du igång ett så snart, tar jag mitt efter.

Vicotnik

Den onde
Staff member
RealDream said:
Jag vill nog gärna vara med... sitter och funderar över att leda ett varulvsspel själv, men drar du igång ett så snart, tar jag mitt efter.
Yes, som jag nämt så kommer jag nog dra igång mitt spel runt mitten av november, lite mer än en månad kvar.

Vimes

Sillkung
Med tanke på hur många som är intresserade av att hålla i spel (jag har i varje fall två halvmogna varulvsspelsupplägg i hjärnan) så kanske vi borde starta en tråd där man kan lägga fram förslag.

Typ:

Vimes vill köra ett varulvsspel med Vampire-tema med start 3 januari.

Konrad Konvalj vill köra ett med Fiskhandlar-tema med start 15 januari.

Krank vill starta ett med Transformers-tema med start 1 februari.

Så får folk avgöra däri vad de vill hoppa på.

För, vi är nästan som en spelgrupp. :gremsmile:

F.ö. funderade jag på ett mini varulvsspel med fyra deltagare, en är varulv. En runda som pågår två dagar. Hittas inte ulven så vinner han eller hon. Det skulle kunna vara rätt spexigt. (EDIT: Eller ett med 5 deltagare varav två ulvar.)

_'_

Vico: jag har upptäckt att det kan vara en bra grej att lägga en blänkare i Kontakt och Evenemangs-forumet när man ska samla folk. Det gav mig bättre reslutat än att PM:a runt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
F.ö. funderade jag på ett mini varulvsspel med fyra deltagare, en är varulv. En runda som pågår två dagar. Hittas inte ulven så vinner han eller hon. Det skulle kunna vara rätt spexigt. (EDIT: Eller ett med 5 deltagare varav två ulvar.)
Doit!

Kör ett tvådagars intensiv-lir alá [LoL] annars lär ju jag göra det.

Hitta ulven Clebers Kånkelman bland den övriga pöbeln..

!Paxen

Swashbuckler
Så som jag skulle planera med ett 2 dagar varulvsspel, max 5 spelare, max 1 varulv. Skulle dock vara intressant att se hur du lägger upp det.

Mukwa

Swashbuckler
OT egentligen

Jag skulle gärna vilja ha nån/några att bolla idéer med. Jag har bara varit med på ett varulvsspel (blood bowl) men jag har läst många poster från andra spel som hållits här och jag har lite idéer. Man vill ju inte spoila nåt för någon egentligen, så man blir ju lite ensam som ulvledare :)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: OT egentligen

RealDream said:
Jag skulle gärna vilja ha nån/några att bolla idéer med. Jag har bara varit med på ett varulvsspel (blood bowl) men jag har läst många poster från andra spel som hållits här och jag har lite idéer. Man vill ju inte spoila nåt för någon egentligen, så man blir ju lite ensam som ulvledare :)
Vill du kan jag alltid ställa upp och bolla ideer på spelupplägg, grundmekaniken hjälpa till med förslag på hur man kan försöka balansera spelet. Jag kan stå över ett spel även fast jag nog hellre skulle vilja vara med i spelet.

Alternativ är att skapa en separat tråd där man kan diskutera upplägg, mekanik osv och så kan fler vara med och bolla och diskutera samt så vet man inte vilken uppsättning som används.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vimes said:
Vico: jag har upptäckt att det kan vara en bra grej att lägga en blänkare i Kontakt och Evenemangs-forumet när man ska samla folk. Det gav mig bättre reslutat än att PM:a runt.
Sagt och gjort.

Feuflux

omjonasson.se
Recca said:
Vimes said:
Vimes vill köra ett varulvsspel med Vampire-tema med start 3 januari.
Jag är på!!
Hey, min liggande skiss för varulvsspel har Vampire-tema! :gremlaugh:

Men jag har hållt så många spel här så jag tänker vänta ut er tills alla andra som vill fått arra minst ett spel var.

Feuflux

omjonasson.se

RealDream said:
Jag skulle gärna vilja ha nån/några att bolla idéer med.
Bolla med mig! Jag har kommit fram till att jag suger som spelare och bara blir stressad (och indirekt olycklig) av att vara med, så inget kommer spoilas. :gremsmile:

Mukwa

Swashbuckler

Jag bugar och bockar för erbjudandet, men om du vill vara med så kan du få ge mig lite allmänna upplysningar och så kan jag kanske snacka mer ingående med Feuflux.

Mukwa

Swashbuckler

Om du inte vill vara med så pratar jag gärna med dig. Jag skickar ett pm till dig om hur jag har tänkt, men det kommer nog inte förrän imorgon!

!Paxen

Swashbuckler

Feuflux said:
RealDream said:
Bolla med mig! Jag har kommit fram till att jag suger som spelare och bara blir stressad (och indirekt olycklig) av att vara med, så inget kommer spoilas. :gremsmile:
Jag vill att Feuflex ska vara med i ett varulvsspel, dock endast om han är varulv :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
RE: [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg

Feuflux said:
RealDream said:
Feu du ska inte vara med i Maffia i Ankeborg då?

Feuflux

omjonasson.se
Re: RE: [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg

Jag var sugen på att delta nu senast eftersom jag är pappaledig och faktiskt kan posta på forumet annars än kvällstid (det är inte bra med pauser på 21 timmar från ett varulvsspel...), men stod över ändå. Jag är kass på analys, gör alltid godtrogna tolkningar och ogillar stress lite sådär lagom mycket. Det här gör mig direkt olämplig som varulvsspelare, pokerspelare och en massa annat.

Jag är fortfarande frestad att vara med, men vet att jag inte kommer att ha kul. Läser dock glatt start och slut på alla rundor i de spel som spelas (orkar inte med mittenbitarna).