Välkommen ombord och välkommen till forumet.Trasapa said:Så.
Jag är på.
Yes, som jag nämt så kommer jag nog dra igång mitt spel runt mitten av november, lite mer än en månad kvar.RealDream said:Jag vill nog gärna vara med... sitter och funderar över att leda ett varulvsspel själv, men drar du igång ett så snart, tar jag mitt efter.
Doit!Vimes said:F.ö. funderade jag på ett mini varulvsspel med fyra deltagare, en är varulv. En runda som pågår två dagar. Hittas inte ulven så vinner han eller hon. Det skulle kunna vara rätt spexigt. (EDIT: Eller ett med 5 deltagare varav två ulvar.)
Jag är på!!Vimes said:Vimes vill köra ett varulvsspel med Vampire-tema med start 3 januari.
Vill du kan jag alltid ställa upp och bolla ideer på spelupplägg, grundmekaniken hjälpa till med förslag på hur man kan försöka balansera spelet. Jag kan stå över ett spel även fast jag nog hellre skulle vilja vara med i spelet.RealDream said:Jag skulle gärna vilja ha nån/några att bolla idéer med. Jag har bara varit med på ett varulvsspel (blood bowl) men jag har läst många poster från andra spel som hållits här och jag har lite idéer. Man vill ju inte spoila nåt för någon egentligen, så man blir ju lite ensam som ulvledare
Sagt och gjort.Vimes said:Vico: jag har upptäckt att det kan vara en bra grej att lägga en blänkare i Kontakt och Evenemangs-forumet när man ska samla folk. Det gav mig bättre reslutat än att PM:a runt.
Hey, min liggande skiss för varulvsspel har Vampire-tema!Recca said:Jag är på!!Vimes said:Vimes vill köra ett varulvsspel med Vampire-tema med start 3 januari.
Bolla med mig! Jag har kommit fram till att jag suger som spelare och bara blir stressad (och indirekt olycklig) av att vara med, så inget kommer spoilas.RealDream said:Jag skulle gärna vilja ha nån/några att bolla idéer med.
Jag vill att Feuflex ska vara med i ett varulvsspel, dock endast om han är varulvFeuflux said:Bolla med mig! Jag har kommit fram till att jag suger som spelare och bara blir stressad (och indirekt olycklig) av att vara med, så inget kommer spoilas.RealDream said:Jag skulle gärna vilja ha nån/några att bolla idéer med.
Feu du ska inte vara med i Maffia i Ankeborg då?Feuflux said:Bolla med mig! Jag har kommit fram till att jag suger som spelare och bara blir stressad (och indirekt olycklig) av att vara med, så inget kommer spoilas.RealDream said:Jag skulle gärna vilja ha nån/några att bolla idéer med.