Mukwa said:
Asso, jag har ju redan bestämt mig för Larsson. Det handlar inte så mycket om troligaste ulven som det handlar om att jag har Larsson som ulv och utifrån detta analyserar övriga.
Här är Larsson inte den troligaste ulven, fast han ju var det i citatet tidigare. Desssutom visar Recca att hon också har gjort ett ställningstagande när hon valt att inte rösta på Empi utan istället vill gå på LJSL.
Om jag vore ulv skulle du inte hitta ett smack på mig, Mukwa för då skulle jag inte formulera mig på ett sätt som du kunde tolka på ett konstigt sätt. Jag gör inte sånt när jag är ulv. Gå tillbaks och kolla på mina tidigare spel (dock ej Mos Varulv, för då var jag nybörjarulv), allt är genomplanerat, verkligen varje grej jag skriver har jag vägt fram och tillbaks för att det ska läsas i bästa möjliga ljus och inte kunna utläsas på det vis som du gör med detta. Jag menar att om jag uttrycker mig på ett sätt som du kan tolka som en scumtell på det viset som du gör nu så är det troligare att jag är bybo än ulv, för då har jag inte suttit och vägt mina ord.
Men det är bara att dubbelkolla detta genom att rösta ut mig. Jag har inga som helst problem att åka i det här spelet. Det är klart att jag kommer försöka kämpa för byn in i det sista men om det ska vara en fajt med dig konstant i flera rundor framöver nu så kommer jag inte ha kul och då kan ni lika gärna ta ut mig.
Men då vill jag iaf ha den här rundan till att dra ur mig lite åsikter om folk så att ni får ut något av att gröna mig när ni hänger mig sedan.
Min lista med de jag misstänker minst högst upp:
Recca
Basenanji
Konrad Konvalj
Mukwa
Empiricus
Brynolf
Nässe
Hastfer
Vimes
Vimes brukar vara mycket bättre, mycket mer aktiv. Jag har väntat rätt länge på att Vimes ska göra väsen av sig. Varje dag som går utan att jag ser något har jag blivit allt mer oroad över Vimes. Jag har tidigt i R1 uttryckt att jag inte misstänker honom men samtidigt har jag sneglat rätt mycket på det växande glapp som hans inaktivitet har utgjort. Vimes bybospel saknas i det här spelet. Det är jättebra att jag lyckades avvärja fortsatt meta-beef-diskussion i R1 mellan K.K och Vimes. K.K har efter den beefen börjat spela väldigt byboigt, K.K-style. Men Vimes har inte gjort det. Jag tycker mönstret är väldigt tydligt. Visst, Vimes har inte gjort något super-ulvigt heller (enligt mig). Meta-grejen tycker jag är helt okay eftersom det är en klassiker och får man en freebie att pressa nån medelst så är det klart som fan man gör det. Visserligen har inte det skälet uppgetts som en anledning (mig veterligen), utan Vimes har menat att hans logik helt enkelt trumfar K.K's och just där finns det kanske något att invända mot. Men i huvudsak misstänker jag Vimes för att han inte gjort något som visat att han är bybo, och det är olikt Vimes.
Brynolf. Alltså Brynolf är ju hal. Hans spelstil är ju att inte göra något egentligen (inte förrän en massa toppnamn ramlat av medelst nattmord, då brukar duktige bybo-Brynolf titta fram). Jag gillar inte den tillbakalutade spelstilen, den är på tok för svårläst. Men i R1 tycker jag att han hänger upp sig på småsaker och tar rygg lite för mycket. Enligt mig gör Brynolf bara lätta val. T.ex. ger han sig på mig i R2 men bara lite smått för att visa sitt intresse för Mukwas drev; ett indirekt påhejande, tycks det.
Nässe och Hastfer.
Notoriskt svårt att analysera nybörjare. Nässe är ingen nybörjare men han har inte imponerat. Jag hoppas att det här drevet mot Nässe kommer locka fram Nässe ur hans gömsle. Nässe var mycket mer outrovert i sitt första lir och här är han skygg. I mina ögon är det ulvigt.
Hastfer då? Han är också svår. Alltså, han har gjort väldigt mycket som vid första anblick ser ulvigt ut, men allt kan alltid skyllas på orutin när någon är ny till varulvspel. Han behöver komma in i spel mer, motivera sig kring sina misstankar, inte bara hämndrösta. Jag och Mukwa har båda uppmuntrat Hastfer att börja resonera utifrån sina misstankar gentemot oss två. Det enda han verkar kunna producera är en tanke om att både jag och Mukwa är ulvar och att vår beef är en kompisgrej som ska lura folk. Om Mukwa får som han vill och jag röstas ut är det rätt intressant att notera detta i rullorna.
Empiricus. Empi var typ bäst i förra liret. Jag följde honom noggrannt då. Han har inte varit alls lika aktiv i det här spelet. Men det kan vi nog skylla lite på att det är en klassiker med mindre fluff att förhålla sig till. Efter mycket om och men så anser jag slutligen, likt BDG, att han grönade sig med sin misslyckade Vanilla-outning tidigt i R1. Trots "efterkonstruktionen" känner jag igen tankesättet.
Mukwa. Den här killen har jag forslat in i mitt gröna fack bara för att jag inte tror att en ulv skulle sitta och dreva mig i början av R2 på det här sättet. Jag menar ju att hetsjakten på mig i princip grönar Mukwa för ulvar borde inte göra så mot bybor.
Vidare anser jag att Mukwa har gjort på tok för många sömndruckna misstag i R1, där han bland annat outar vanilj-roll i Empiricus kölvatten. Det känns för klumpigt för att vara en ulv. Mukwa har gjort på tok för många misstag för att ha planerat dem.
K.K. Konrad Konvalj spelar som han brukar, enligt mig. Grön. Han har ännu inte nojjat sig så mycket så jag förväntar mig ett sånt utspel i R3 åtminstone.
Basse. Han måste ju vara grön. Ingen annan har claimat siarrollen, därför är Basse grön. Jag är sjukt nyfiken på hans siande men han gör HELT rätt som håller på det. Det kommer göra att ulvarna har svårare att dreva mot folk av påhittade anledningar. Ska dock erkännas att jag i en svag punkt i början av R1 lekte med tanken om att Basse håller på sin rödning för att han är ulv. Det är något jag slagit ur tanken sen dess.
Summa summarum. Det finns flera spelare som hållit för låg profil och för att vi ska kunna riktigt bedöma dem så måste de fram och skriva. Tyvärr är det så illa att aktivitet indirekt premieras framför inaktivitet. Om Nässe fortsätter hålla sig gömd så ökar misstankarna mot honom. Detsamma gäller ju övriga.