Basenanji said:
Fuck jobbet.
Tes a la KK:
KK said:
1. [Mukwa] dinglar nu
2. Nässe visar om han är Väktare, om inte dinglar han nästa
3. Är Nässe väktare dinglar Vimes därpå och då har vi även lite kvitton från Basse i och med att Nässe var vår väktare
---
Låt oss för exemplets skull anta att Nässe och Hastfer är ulvar och att vi tar Mukwa (bybo) nu. Jag ryker för ulvarna vill inte ha kvar en siare och väktarclaimet som Nässe gjorde visar att det inte finns nån väktare kvar i spel:
Kvar i spel runda fyra:
Brynolf
Hastfer-Ulv
KK
Nässe-Ulv
Vimes
Nu finns det ingen siare, ingen väktare och massa möjligheter att tjöta grums. Då räcker det att ulvparet får med sig en, bara en bybo på deras rejs. Vågar vi lita på att KK, Vimes och Brynolf är så kalla at de på egen hand förmår identifiera ulvarna?
Och ja, man kan byta ut namnen, men problemet kvarstår.
Min slutsats är att vi inte alls kan chansa på att ta ut nån nu.
Du har rätt i att vi inte kan chansa på att hänga Nässe den här rundan. Hurivida han är Väktare eller inte spelare ingen större roll. Jo, det är klart att det spelar roll så länge han är väktare! Är han Väktare har vi vunnit utan krussiduller. Är han inte Väktare så ryker du Basse och Nässe är kvar i spel, vilket innebär att han inte är Väktare.
Nästa runda så vet vi att Nässe är ulv och kan plocka bort honom ur spel.
Har jag fel gällande Mukwa så finns alltså sista ulven bland: K.K-Hastfer-Vimes
Tar vi Nässe den här rundan så kvarstår problemet. Du kommer per garanti ryka så vi får ingen hjälp av siaren ändå.
Kvar om vi fimpar Nässe och han är ulv har vi alltså: Mukwa-K.K-Hastfer-Vimes
En möjlig ulv mer än tidigare.
Jag kan inte utlova att jag äter katter, men Mukwas spel från outningen av Väktare (och innan också för den delen) talar sitt tydliga språk. Han är ulv.
R1: Nässe lägger sin röst på Larsson för att han vill hellre ha kvar Basse i spel. Han tror båda är bybor. Detta är innan Basse outar siare. Att göra ett röstbyte från Larsson till Basse i slutet är således att fetglömma. Att rösta på Ulv-Empis är inget Nässe vill göra.
Mukwa lajjar runt helt utan misstänkta mot slutet av R1. Han röstar K.K-Hastfer och skyddar Ulv-Emps.
R2: Nässe skall hängas. Mukwa är med på det tåget för som det ser ut så är det ett tåg som kommer leda till ändstation för Nässes del. Saker och ting händer och Ulv-Emps ryker. Nässe har inte för avsikt att rädda sitt eget skinn och inte byn heller för den delen. Han röstar på Emps för att rädda sig själv, hans misstankar mot Emps? "Öh..han har tvingats göra dokument, men i övrigt varken grön eller röd"
R3: Ja det är nu det. Nu kommer Nässe-Väktare ut och hans misstankar ligger på Vimes. Han har "grönat" Hastfer av någon outgrundlig anledning och det finns inte ett skvatt av varken bu eller bä mot Mukwa.
Nä, det är Mukwa som skall dingla.
Kvar mot slutet: Vimes-K.K-Hastfer om Nässe är Väktare kommer det så klart se annorlunda ut, men det här är alltså värsta scenariot.
Tycker Grön-Brynolf och Grön-Basse att vi skall ha kvar Mukwa-K.K-Hastfer in till slutet så skall ni så klart rösta på Vimes och är det tajt kommer jag också rösta på Vimes så klart. Det är samma sits och det krävs att Hastfer är grön.
Jag vet att jag är grön och de som vill mena annat kan ju lyfta fram min ulvighet genom spelet. Eller är jag en superulv som Mukwa?