Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 3

Mukwa

Swashbuckler
Väktar-Nässe har ju fatalt misslyckats med sina tidigare manövrar och hela förra rundan satt han tyst som en mus och var centimeter från hängning. Hade det inte varit hårt övertalande och två röster varav (minst) en rättskaffens bybo i Basse som tiltat över så hade Nässe rykt förra rundan.
Hur lång tid hade Nässe på sig att outa väktarroll? Vilken tid vände drevet till Empi?

Mukwa

Swashbuckler
Väktar-Nässes ända chans är att rädda livet på Basse så att vi får ett utslag nästa runda. Allt annat är rödande för Nässe så det är klart allt skall upp på bordet.
Nässe ska inte alls tala om vilka han har skyddat, det kan han få göra nästa runda om han lever då. Du är ju ulv så att det förslår. Jag som bybo ser ingen som helst vinning i att veta vilka han har skyddat i det här partiet.

Brynolf

Dum fan
Satan take my soul, vad tidigt det är...

Öuh, jag gillar inte riktigt hur Konrad låter just nu. Känns lite väl mkt som att han försöker spika in att allt är lugnt i huvet på oss.

Om ulvarna nu ligger så pyrt till som ni påstår, varför inte då tokchansa på att mörda Basse även om Nässe är snel? Och visst, om Nässe är nåt att ha så torskar de ju då. Men det kan ju ligga en glappsladd någonstans.

Brynolf

Dum fan
Mukwa said:
Väktar-Nässe har ju fatalt misslyckats med sina tidigare manövrar och hela förra rundan satt han tyst som en mus och var centimeter från hängning. Hade det inte varit hårt övertalande och två röster varav (minst) en rättskaffens bybo i Basse som tiltat över så hade Nässe rykt förra rundan.
Hur lång tid hade Nässe på sig att outa väktarroll? Vilken tid vände drevet till Empi?
Det var Vimes, kl 19:30 på hängningsdagen.

Mukwa

Swashbuckler
Brynolf said:
Mukwa said:
Det var Vimes, kl 19:30 på hängningsdagen.
Bra. när var nässe aktiv innan och efter det?

Vimes

Sillkung
:gremsleep:

Nässe claimat väktare alltså. Jävligt bold om han är ulv, men det rimmar dåligt med hans försvinnande i förra rundslutet.

KK har lagt upp en plan som vi förlorar på om han är ulv. Det är förstås creepy, men jag tror jag vill lita på KK. Hade det inte varit för att KKs plan även utgick från att Hastfer var grön hade jag nästan hoppat på det tåget. Nu känns det lite för chansartat, och definitivt mer chansartat än KK vill ge sken av...

Mukwa känns som en vettig röst. Vem vill Mukwa ha ihjäl?

Basenanji

Postd20modernist
...så där mycket tror jag att Nässe är grön. Eller Väktare. Eller bäggedera.

:gremsuck:

Såhär va.

Om en Väktare kan bete sig som Nässe har gjort i det här spelet ska vi sluta spela varulvsspel och börja med Fia m knuff eller nåt, för det ÄR FAN UNDER ALL JÄVLA KRITIK ATT SPELA SÅ SATANS SLAPPT!!!!!!!!11!!!!1

Var var Nässe under söndagen, och då menar jag inte bara under röstningens höjdpunkt från och med 19:30-> utan öht?

Här måste det bli prejudikariserande konsekvensspelande, som man inte brukar säga i juristsvängen, men som ändå betyder att om vi låter folk hålla på som Nässe, tja då kan man ju typ spela fyrtal i bajs hela vägen ut.

"Tjena. Jag är All-Mighty God, men vetni, jag skiter i det här spelet och drar och metar!"<---- that's the Nässe way of doing it.

Och det köper ni?

(Nej, jag är inte arg på Nässe på riktigt, men wtf...skärpning!)

Basenanji

Postd20modernist
...sista posten inna jag tar itu med dagens arbete...

Visst, jag fattar att det är grymmerz att leta ulvar bland andra, men jag kan inte med ett så ballzy spel.

(Shait vad jag är nere med kidzen nu när jag visar upp min dubbelspråkiga sida! Ni är impade, huh?!)

Vi tar Nässe nu. Om han mot all förmodan, mot all logik sedan Platon och mot Självaste Meningen Med Universum skulle visa sig vara grön kan vi åtminstone dra en lättnadens suck över att en spelare med "måttligt intresse av att delta" kan återgå till Viktigare Sysslor.

:gremwink:

Vimes

Sillkung
Härligt Basse! Jag ligger tills vidare kvar med min röst. Imorgon kommer jag jobba hemmifrån, så då ska jag försöka spela ordentligt.

Basenanji

Postd20modernist
Fuck jobbet.

Tes a la KK:
KK said:
1. [Mukwa] dinglar nu
2. Nässe visar om han är Väktare, om inte dinglar han nästa
3. Är Nässe väktare dinglar Vimes därpå och då har vi även lite kvitton från Basse i och med att Nässe var vår väktare
---

Låt oss för exemplets skull anta att Nässe och Hastfer är ulvar och att vi tar Mukwa (bybo) nu. Jag ryker för ulvarna vill inte ha kvar en siare och väktarclaimet som Nässe gjorde visar att det inte finns nån väktare kvar i spel:

Kvar i spel runda fyra:

Brynolf
Hastfer-Ulv
KK
Nässe-Ulv
Vimes

Nu finns det ingen siare, ingen väktare och massa möjligheter att tjöta grums. Då räcker det att ulvparet får med sig en, bara en bybo på deras rejs. Vågar vi lita på att KK, Vimes och Brynolf är så kalla at de på egen hand förmår identifiera ulvarna?

Och ja, man kan byta ut namnen, men problemet kvarstår.

Min slutsats är att vi inte alls kan chansa på att ta ut nån nu.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Fuck jobbet.

Tes a la KK:
KK said:
1. [Mukwa] dinglar nu
2. Nässe visar om han är Väktare, om inte dinglar han nästa
3. Är Nässe väktare dinglar Vimes därpå och då har vi även lite kvitton från Basse i och med att Nässe var vår väktare
---

Låt oss för exemplets skull anta att Nässe och Hastfer är ulvar och att vi tar Mukwa (bybo) nu. Jag ryker för ulvarna vill inte ha kvar en siare och väktarclaimet som Nässe gjorde visar att det inte finns nån väktare kvar i spel:

Kvar i spel runda fyra:

Brynolf
Hastfer-Ulv
KK
Nässe-Ulv
Vimes

Nu finns det ingen siare, ingen väktare och massa möjligheter att tjöta grums. Då räcker det att ulvparet får med sig en, bara en bybo på deras rejs. Vågar vi lita på att KK, Vimes och Brynolf är så kalla at de på egen hand förmår identifiera ulvarna?

Och ja, man kan byta ut namnen, men problemet kvarstår.

Min slutsats är att vi inte alls kan chansa på att ta ut nån nu.
Du har rätt i att vi inte kan chansa på att hänga Nässe den här rundan. Hurivida han är Väktare eller inte spelare ingen större roll. Jo, det är klart att det spelar roll så länge han är väktare! Är han Väktare har vi vunnit utan krussiduller. Är han inte Väktare så ryker du Basse och Nässe är kvar i spel, vilket innebär att han inte är Väktare.

Nästa runda så vet vi att Nässe är ulv och kan plocka bort honom ur spel.

Har jag fel gällande Mukwa så finns alltså sista ulven bland: K.K-Hastfer-Vimes

Tar vi Nässe den här rundan så kvarstår problemet. Du kommer per garanti ryka så vi får ingen hjälp av siaren ändå.

Kvar om vi fimpar Nässe och han är ulv har vi alltså: Mukwa-K.K-Hastfer-Vimes

En möjlig ulv mer än tidigare.

Jag kan inte utlova att jag äter katter, men Mukwas spel från outningen av Väktare (och innan också för den delen) talar sitt tydliga språk. Han är ulv.

R1: Nässe lägger sin röst på Larsson för att han vill hellre ha kvar Basse i spel. Han tror båda är bybor. Detta är innan Basse outar siare. Att göra ett röstbyte från Larsson till Basse i slutet är således att fetglömma. Att rösta på Ulv-Empis är inget Nässe vill göra.

Mukwa lajjar runt helt utan misstänkta mot slutet av R1. Han röstar K.K-Hastfer och skyddar Ulv-Emps.

R2: Nässe skall hängas. Mukwa är med på det tåget för som det ser ut så är det ett tåg som kommer leda till ändstation för Nässes del. Saker och ting händer och Ulv-Emps ryker. Nässe har inte för avsikt att rädda sitt eget skinn och inte byn heller för den delen. Han röstar på Emps för att rädda sig själv, hans misstankar mot Emps? "Öh..han har tvingats göra dokument, men i övrigt varken grön eller röd"

R3: Ja det är nu det. Nu kommer Nässe-Väktare ut och hans misstankar ligger på Vimes. Han har "grönat" Hastfer av någon outgrundlig anledning och det finns inte ett skvatt av varken bu eller bä mot Mukwa.

Nä, det är Mukwa som skall dingla.

Kvar mot slutet: Vimes-K.K-Hastfer om Nässe är Väktare kommer det så klart se annorlunda ut, men det här är alltså värsta scenariot.

Tycker Grön-Brynolf och Grön-Basse att vi skall ha kvar Mukwa-K.K-Hastfer in till slutet så skall ni så klart rösta på Vimes och är det tajt kommer jag också rösta på Vimes så klart. Det är samma sits och det krävs att Hastfer är grön.

Jag vet att jag är grön och de som vill mena annat kan ju lyfta fram min ulvighet genom spelet. Eller är jag en superulv som Mukwa?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basse said:
Vi tar Nässe nu. Om han mot all förmodan, mot all logik sedan Platon och mot Självaste Meningen Med Universum skulle visa sig vara grön kan vi åtminstone dra en lättnadens suck över att en spelare med "måttligt intresse av att delta" kan återgå till Viktigare Sysslor.
Tar vi Nässe så ryker du i vilket fall som helst.

Kvar blir fler ulvar att välja bland för Brynolfs del.

K.K-Vimes-Hastfer-Mukwa

Där kan jag nacka Vimes/Mukwa.

Nackar vi Vimes i R4 och han är bybo så återstår alltså:

K.K-Hastfer-Mukwa och det eftersom Grön-Brynolf nattmördas.

I R5 kommer ja således hänga Mukwa med eller Hastfers hjälp och byn kommer att segra.

Eller finns det bybor kvar i spel som sätter K.K/Hastfer som en trolig kombo? Det vore ju intressant om fler än Mukwa gör det. Han har ju alldeles precis fått upp det spåret, och superulv-K.K han har skitit i det blå skåpet genom att läsa en noobie med snäll glasögonen på sig och försökt vara en hjälpande hand?

Äh, nu måste jag pausa. Det spelar ingen roll för min del vem vi nackar så länge det inte är Nässe. Han kommer visa sin rödhet ändå.

Vimes eller Mukwa har jag precis lika mycket dirt på och jag vill i nuläget följa den starkaste misstanken och det är Mukwa.

Basenanji

Postd20modernist
Bara kort:

Jag tror att Hastfer är den sista ulven.

(Men det är spännande att han packar en BB-väska lycka till! och det var jätteroligt att en nybörjare valde att joina oss galningar!)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Bara kort:

Jag tror att Hastfer är den sista ulven.

(Men det är spännande att han packar en BB-väska lycka till! och det var jätteroligt att en nybörjare valde att joina oss galningar!)
Jag kommer så klart att opponera mig mot det här Basse. Gör det mig till ulv?

Jag har ju förhandsinfo att Hastfer har tid på BB runt den 16:e med hon han bor med. Det är inget ulvtrix så att hålla hans packande av BB-väskan som en scumtell är inget vi har råd med i byn.

Hänger vi Hastfer nu och han är grön som jag tror och Nässe fimpar dig så har vi två ulvar kvar bland:

Nässe-Vimes-Mukwa-K.K (Brynolf är grön)

Då måste vi hänga Nässe vilket gör att vi har en ulv kvar bland:

Vimes-Mukwa-K.K (Nu har Brynolf rykt)

Då är det upp till mig att chansa rätt bland Mukwa/Vimes och det är inte rättvist alls kompis med tanke på att de båda har i mina ögon scumtellat genom spelet.

Plockar ulvarna bort mig istället för Grön-Brynolf, blir det lik förbannat upp till en stackars bybo att välja vem som är mest ulv av Mukwa/Vimes i slutändan och det är just nu ulvarna som styr det hela hur det kommer se ut framåt slutet. Vi vill ha kontroll över det här och därför skall Mukwa bort den här rundan enligt K.K.

Basenanji

Postd20modernist
KK said:
Jag har ju förhandsinfo att Hastfer har tid på BB runt den 16:e med hon han bor med. Det är inget ulvtrix så att hålla hans packande av BB-väskan som en scumtell är inget vi har råd med i byn.
Nej, du missförstår mig. Jag tror inte alls att det är scumtell eller ett ulvtrix, tvärtom tycker jag att det ÄR spännande!

Jag har två barn, en nioåring och en trettonåring och jag minns den där känslan av att packa väska som väldigt speciell och högtidlig!

Så jag menade inte att säga att det var en dålig ursäkt eller nåt. :gremsmile:

(Jag är fö för gammal för att orka vara ironisk)

Basenanji

Postd20modernist
Jag truór helt enkelt att Hastfer är ulv för sitt sporadiska deltagadne, för att Liliana inte orkade med att spela ulv och för att Vico kände sig tvungen att ordna med ersättare.

Inte superbra case, men att Mukwa/Vimes eller du skulle vara ulv är ännu mindre troligt.

Mukwa grönas av sitt gnabb på Recca.
Vimes öht, plus att han hoppar på Empdrevet i slutet på förra rundan.
KK av sitt spel öht.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Jag truór helt enkelt att Hastfer är ulv för sitt sporadiska deltagadne, för att Liliana inte orkade med att spela ulv och för att Vico kände sig tvungen att ordna med ersättare.

Inte superbra case, men att Mukwa/Vimes eller du skulle vara ulv är ännu mindre troligt.

Mukwa grönas av sitt gnabb på Recca.
Vimes öht, plus att han hoppar på Empdrevet i slutet på förra rundan.
KK av sitt spel öht.
Ja vi har ju alla olika ulvar på spelplan.

Det mest intressanta nu är ju i såfall att ställa Hastfer mot x-kandidat. Mitt hetaste tips då är Mukwa.

Ställer sig Väktare-Nässe på Mukwas sida så är det ju en given tell att Hastfer är grön i och med att Väktar-Nässe tidigare gått ut och grönat just Hastfer.

Att bybo-väktar-Nässe numera sätter Hastfer på en röd stol innebär att han i ett tidigare skede ljugit och det är inte okay om man är bybo-väktare-Nässe.

Konrad Konvalj

Myrmidon
För att ge planen ännu mer djup kan jag fylla på med följande:

Mukwa vs. Hastfer

Mukwa kommer rädda sitt egna skinn och rösta på Hastfer så klart. Han har drivit på mot Hastfer hela spelet så det är ju ingen överraskning att han röstar där.

Hastfer har drivet på mot Mukwa så det passar ju perfekt att dessa två kanalpaddlare får gå upp i en match mot varandra.

Att jag ser Mukwa som en troligare kandidat än Hastfer är ju ingen hemlighet.

Där har vi 2-1 till Mukwa.

Vimes har förhållt sig som mig gentemot Hastfer. Alltså, rookie bybo med rätt dålig koll och inte det galantaste spelet, men vafalls. Så rödande har han inte spelat. En röst på Hastfer här kommer så klart att vara anmärkningsvärt.

3-1 nackdel Mukwa.

Vart står Brynolf? Det återstår ju att se, men hans grönhet kan ju inte ifrågasättas så för spänningens skull så får han rösta på Hastfer.

3-2 nackde Mukwa

Du själv lägger din röst på Hastfer eftersom du har han som mer troligt ulv än Mukwa.

3-3, spännande!!

Avgörande röst...tada! Ulv-Nässe!

Röstar Nässe på Hastfer så är det en garanterad tell och ett allt för tydlig bevis på att Hastfer är grön. Mukwas grönhet är i det här läget inte av vikt. Är Mukwa grön så har vi tappat en bybo, men vi har fått ännu ett kvitto på att Nässe är röd och på samma veva ett kvitto på att Hastfer är grön vilket i slutändan leder till två kandidater: K.K-Vimes

Alltså: Empis-K.K-Nässe eller Empis-Vimes-Nässe

Alltså: Vi kan gröna Hastfer och röda Nässe genom att kolla läget hur Nässe ställer sig den här rundan. Det finns inte en sportkeps att bybo-väktar-Nässe går ut och snackar om att Hastfer är grön och sedan fäller ett avgörande genom att hänga honom. Att Nässe har Vimes som huvud ulv öppnar även upp för möjligheten att låta Nässe välja vem som skall dingla av Hastfer vs. Vimes med samma upplägg. Det kommer också leda till seger i slutändan så länge byn litar på K.K

Allt fallerar ju så klart om Nässe är vår väktare på riktigt. Då vinner vi på helt andra grunder. Då får Basse vara kvar i spel och det kommer bli mindre chanstagande och mindre behov av att lita på K.K. Då kan vi istället lita på Basses siande och det måste ju kännas bra mycket tryggare. Men vi kommer att vinna hur som.

Victory!