Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 3

Mukwa

Swashbuckler
K har lagt upp en plan som vi förlorar på om han är ulv. Det är förstås creepy, men jag tror jag vill lita på KK.
Isåfall börjar vi med att nacka dig.

Mukwa känns som en vettig röst. Vem vill Mukwa ha ihjäl?
Mukwa vill ha ut KK, Vimes, Hastfer i vilken ordning som helst. Detta förutsatt att nässe talar sanning. Jag var inte med i slutet på förra rundan så det är bättre om andra skriver hur det gick till och vad intrycket av basse var då.

Mukwa

Swashbuckler
Äh, nu måste jag pausa. Det spelar ingen roll för min del vem vi nackar så länge det inte är Nässe. Han kommer visa sin rödhet ändå.
OGGA BOGGA Du vill ha ut Basse! Du skriver ju det! ... :gremsmile:

Jag ska icke dingla, nej. Varken i den här rundan eller i nästa. KK spelar upp sig i den här rundan, förutom att han inte förstår vad jag pratar om för att sedan typ komma till samma insikt som jag. Men ett par grejer är samtidigt riktigt alarmerande, som att nässe t ex ska berätta vilka han har skyddat. Om Nässe är bybo så är det kasst eftersom ulvarna då får reda på vem de kan ta ut, och är han ulv kan han bara ljuga ihop nåt och vi kommer inte få ut mer av det för det. Men KK har blivit riktigt skakis av den här claimen. Han har trott att nässe ska vara en easy target efter att ha drevat ut Empi (för att Empi ändå hade dåligt med tid för spelet).

...

Nej. KK grönas givetvis av att ha velat ha ut Empi. Allt annat är konstigt tänkt. Jag kan tänka mig att ha kvar KK en runda till. Min röst kommer falla på den som spelat minst byboigt av alla:

Röst: Vimes
Du har inte varit inblandad i annat än bybohängningar, du har lågflugit och ojat dig över att du inte presterar istället för att prestera. Alla vet att du är en av de bästa byborna. Att du har fått för dig att du är en bättre ulvspelare är kul med meriter som Maffia-liret :gremsmile: Nä. Du är givetvis mycket bättre som bybo. Jag tror att även det här liret kan få dig att inse det.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
Äh, nu måste jag pausa. Det spelar ingen roll för min del vem vi nackar så länge det inte är Nässe. Han kommer visa sin rödhet ändå.
OGGA BOGGA Du vill ha ut Basse! Du skriver ju det! ... :gremsmile:

Jag ska icke dingla, nej. Varken i den här rundan eller i nästa. KK spelar upp sig i den här rundan, förutom att han inte förstår vad jag pratar om för att sedan typ komma till samma insikt som jag. Men ett par grejer är samtidigt riktigt alarmerande, som att nässe t ex ska berätta vilka han har skyddat. Om Nässe är bybo så är det kasst eftersom ulvarna då får reda på vem de kan ta ut, och är han ulv kan han bara ljuga ihop nåt och vi kommer inte få ut mer av det för det. Men KK har blivit riktigt skakis av den här claimen. Han har trott att nässe ska vara en easy target efter att ha drevat ut Empi (för att Empi ändå hade dåligt med tid för spelet).

...

Nej. KK grönas givetvis av att ha velat ha ut Empi. Allt annat är konstigt tänkt. Jag kan tänka mig att ha kvar KK en runda till. Min röst kommer falla på den som spelat minst byboigt av alla:

Du har inte varit inblandad i annat än bybohängningar, du har lågflugit och ojat dig över att du inte presterar istället för att prestera. Alla vet att du är en av de bästa byborna. Att du har fått för dig att du är en bättre ulvspelare är kul med meriter som Maffia-liret :gremsmile: Nä. Du är givetvis mycket bättre som bybo. Jag tror att även det här liret kan få dig att inse det.
Såhär va Mukwa.

Jag har helt enkelt Vimes eller Mukwa som kompis åt ulv-Nässe så det gör det samma vem som dinglar nu.

Att ställa Hastfer vs. Vimes kommer ge samma utslag och jag är trygg med att vi kommer vinna spelet ändå så jag är helt med på noterna att hänga Vimes.

Väktar-Nässe kommer då få ännu ett problem på halsen.

Är det Nässe-Vimes som är ulvar så har jag ju svårt att tro att Nässe är så speciellt sugen på att hänga Vimes (jo jag vet, han skriver att Vimes är nr1 men är han och Vimes ulvar så vill han ju så klart inte hänga Vimes).

Väktar-Nässes grön eller rödhet kommer att visa sig efter den här rundan hur som, och kan vi få ut mer av att ställa Hastfer mot Vimes så är det ju bara att köra. Får vi hjälp av Väktar-Nässe att hänga Vimes så är ju det en fördel eftersom en bybo-Nässe inte kan hänga Hastfer i och med tidigare uttalanden.

Hur det än blir så blir det bra. Jag har kommit till den insikten och har vi fel gällande Vimes här så kommer jag ju att jaga dig till världens ände Mukwa.

Ditt lilla snack om att Väktar-Nässe skall sitta tyst i båten förstår jag inte riktigt. Alltså, Nässe har en uppgift den här rundan och det är att skydda Basse. Gör han inte det så är han ulv.

Det spelar ingen som helst roll om Väktar-Nässe går ut med all information den här rundan. Gör han inte sitt jobb så är han ulv. Gör han sitt jobb då har vi Basse kvar nästa runda och Nässe har grönat sig själv genom att ulvarna nattmördar honom. Simpel as that.

Ulvarna måste nacka Basse för att kunna vinna spelet. Så enkelt är det. Vem skall annars ulvarna nacka? Alltså, oavsett status på Väktar-Nässe? Nackar ulvarna Väktar-Nässe så är det ju lugnt ändå. Äh, jag tror du fattar vad jag menar men vill inte riktigt.

Mukwa

Swashbuckler
KK said:
[massa blaj] och därför skall Mukwa bort den här rundan enligt K.K.
Nu vill jag att du svarar på det här:

Vad får du ut av att hänga mig när det visar sig att jag är grön? Är Vimes automatiskt ulv då? Han har mig veterligen inte tyckt någonting om mig det här partiet och våra röster har inte direkt varit sammanflätade. Finns det något samband är det förstås bra, men jag tror inte att man kan dra särskilt stora växlar på mukwa-vimes.

Mukwa

Swashbuckler
Basenanji said:
Jag truór helt enkelt att Hastfer är ulv för sitt sporadiska deltagadne, för att Liliana inte orkade med att spela ulv och för att Vico kände sig tvungen att ordna med ersättare.

Inte superbra case, men att Mukwa/Vimes eller du skulle vara ulv är ännu mindre troligt.

Mukwa grönas av sitt gnabb på Recca.
Vimes öht, plus att han hoppar på Empdrevet i slutet på förra rundan.
KK av sitt spel öht.
Så då är det bättre att ta ut Hastfer menar du? Att ta ut nässe den här rundan ser jag inte som ett alternativ i dagsläget. Om du ryker i nattfasen så hänger vi nässe.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
KK said:

Vad får du ut av att hänga mig när det visar sig att jag är grön? Är Vimes automatiskt ulv då? Han har mig veterligen inte tyckt någonting om mig det här partiet och våra röster har inte direkt varit sammanflätade. Finns det något samband är det förstås bra, men jag tror inte att man kan dra särskilt stora växlar på mukwa-vimes.
Allt mitt blajj kan läsas hur man vill.

Jag gör en sån här:

K.K väljer att sätta Hastfer i det gröna ledet.

Kvar blir: Mukwa-Vimes och Väktar-Nässe.

K.K väljer att inte tro på Väktar-Nässe men att hänga honom vore ju idioti.

Någon av Mukwa/Vimes hängs den här rundan.

Nästa runda:
Nässe hängs om han inte räddad Basses liv och på så vis grönat sig.
Har Nässe räddat Basses liv är han själv nattmördad och då har vi ett kvitto där.

Att hänga nästa runda:
1. Nässe (om Basse är död)
2. Den kvarvarande av Vimes/Mukwa

K.K blajjar som fan och tycker helt klart i nuläget att det är ännu mer intressant att ställa Hastfer mot Vimes. Det baserat på att Nässe "inte kan" lägga en röst på Hastfer och "måste" lägga en röst på Vimes om vi skall tror på en grön variant av Väktare-Nässe.

Görs något annat mot slutet av denna runda så är det ännu ett kvitto på ulveri.

Är jag otydlig Mukwa? Är Vimes bybo så kommer jag jaga dig med blåslampa resten av spelet så är det. Eller så har Hastfer ulvat brallan av mig, men det kan vi ju få ett minikvitto på genom att ställa honom mot Vimes. Nässe mer eller mindre tvingas då att rösta på Vimes för att inte sumpa sin Väktaroutning redan i den här rundan.

Summan av det hela är att K.K väljer att tolka Hastfer byboigt och har Vimes/Mukwa som två kandidater till ulveri, vem av dem vi hänger kvittar. Nässe behövs inte ens läggas in i ekvationen för han själv grönar/rödar sig ju hur det än blir i nästa runda.

Övriga spelare: Brynolf/Basse är grön.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
KK said:

Vart skall vi dra stora växlar då Mukwa?

Vi måste hänga någon och om du anser att jag är ute och cyklar får du ju peka på vart jag har fel i dina ögon. Lixom, det kommer att vara rundgång den här rundan och det kommer vara fajt nästa runda hur det än går. Det är inte upp till eventuella ulv-kandidater att avgöra det här utan det ligger främst på Basse/Brynolfs axlar att göra det bästa av det hela.

Mukwa-Vimes-K.K-Hastfer är våra alternativ. Jag har Vimes/Mukwa som kandidater i ulvtoppen tillsammans med Väktar-Nässe som får sköta sig själv den här rundan.

Jag ser inget som pekar mot en kombo av Empis-Hastfer-Nässe

Däremot har jag väl varit ganska tydlig med att jag har kombos som ser ut så här: Empis-Nässe-Vimes och Empis-Nässe-Mukwa

Att inte hänga någon av Mukwa/Vimes är då för mig helt otänktbart.

Mukwa

Swashbuckler
Det spelar ingen som helst roll om Väktar-Nässe går ut med all information den här rundan. Gör han inte sitt jobb så är han ulv. Gör han sitt jobb då har vi Basse kvar nästa runda och Nässe har grönat sig själv genom att ulvarna nattmördar honom. Simpel as that.

Ulvarna måste nacka Basse för att kunna vinna spelet. Så enkelt är det. Vem skall annars ulvarna nacka? Alltså, oavsett status på Väktar-Nässe? Nackar ulvarna Väktar-Nässe så är det ju lugnt ändå. Äh, jag tror du fattar vad jag menar men vill inte riktigt.
Nej jag fattar på riktigt inte. Det är inte så enkelt som du vill få det till, men att snacka om det är bara bra för ulvarna. Nu är ju inte ulvarna puckon så så här: Nässe skyddade... Recca i R1 och sedan basse i R2. Här i R3 kan han alltså inte skydda basse och pang så har vi hängt en bybo så har vi förlorat även om nässe talar sanning. Det här gör också att jag tror att Nässe valde att gå ut med sitt väktarclaim för att han de facto kan skydda Basse. Och heck. Även om han inte kan det ska han fan inte diskutera det, för ulvarna kommer inte ha nåt annat val än att nacka Nässe, för det är t o m ännu värre om nattmordet inte blir av. Ulvarna sitter och svettas som fan nu. Låt dem göra det, och låt dem ta ut Nässe. Är Nässe kvar i spel nästa runda så är han inte nödvändigtvis röd för det, för ulvarna kan ha fegat ur i allt sitt svettande över nattmordet och valt att köra en wifom på byn. Isåfall är det Brynolf som dinglar...

Basse! Oi! Får du ha ett andrahandsalternativ till siandet ifall personen du siar går och dör? Isåfall tycker jag att du ska sia Nässe i första hand och sedan KK/Vimes/Hastfer i andra.

Mukwa

Swashbuckler
Det är inte upp till eventuella ulv-kandidater att avgöra det här utan det ligger främst på Basse/Brynolfs axlar att göra det bästa av det hela.
Det här håller jag dock helt med om.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:

Nej jag fattar på riktigt inte. Det är inte så enkelt som du vill få det till, men att snacka om det är bara bra för ulvarna. Nu är ju inte ulvarna puckon så så här: Nässe skyddade... Recca i R1 och sedan basse i R2. Här i R3 kan han alltså inte skydda basse och pang så har vi hängt en bybo så har vi förlorat även om nässe talar sanning. Det här gör också att jag tror att Nässe valde att gå ut med sitt väktarclaim för att han de facto kan skydda Basse. Och heck. Även om han inte kan det ska han fan inte diskutera det, för ulvarna kommer inte ha nåt annat val än att nacka Nässe, för det är t o m ännu värre om nattmordet inte blir av. Ulvarna sitter och svettas som fan nu. Låt dem göra det, och låt dem ta ut Nässe. Är Nässe kvar i spel nästa runda så är han inte nödvändigtvis röd för det, för ulvarna kan ha fegat ur i allt sitt svettande över nattmordet och valt att köra en wifom på byn. Isåfall är det Brynolf som dinglar...

Basse! Oi! Får du ha ett andrahandsalternativ till siandet ifall personen du siar går och dör? Isåfall tycker jag att du ska sia Nässe i första hand och sedan KK/Vimes/Hastfer i andra.
Vad är det här för BS Mukwa?

Det ända jag kan köpa är att Nässe skall vara tyst om vilka han siat. Resten är ju blajj.

Om Nässe är väktare och inte kan skydda Basse den här rundan då är han ulv. Svårare än så är det inte Mukwa. Nässe kan omöjligt vara världens sämsta väktare som går ut med infon nu i den här rundan och sedan inte kan använda den för att skydda den ända spelaren i byn som är av vikt att ha kvar.

Ulvarna kan få nacka Nässe precis hur mycket de vill den här rundan för det är skit samma. Vi får status på honom så snart han är väck så det spelar ju ingen roll.

Sen att Basse skall avslöja hur hans förmåga fungerar?

Det är så jävla ulvigt Mukwa. Basse och Brynolf är våra två gröna spelare och där snackar du om att Basse skall göra bort sig och berätta hur det funkar? Du tror inte Basse vet precis vad han skall göra? Basse har så här långt skött sig toppen lixom. I motsats till Väktar-Nässe som du inte vill att han skall snacka.

Mukwa said:
Är Nässe kvar i spel nästa runda så är han inte nödvändigtvis röd för det, för ulvarna kan ha fegat ur i allt sitt svettande över nattmordet och valt att köra en wifom på byn. Isåfall är det Brynolf som dinglar...
Jorå, Jag har rätt svårt att se Grön-Brynolf dingla Mukwa. Är det någon som svettas nu så är det väl du? Det kommer så mycket skit ur dig och du sitter här och skriver att K.K snackar blaj.

Är Nässe kvar nästa runda och Basse är borta är Nässe röd. Sluta jiddra.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
Vaddå sia Nässe i första hand?

Röst: Mukwa

Snacka om att ge ulvarna segern genom att sia någon som bekräftar sig själv röd eller grön genom sitt agerande. Det är ju ungefär lika smart som att hänga en bybo för annars är det kört eller vad du körde med igår kväll.

Äh, vafan. Nu har jag Mukwa-rage igen så det är väl bäst jag tar en kopp kaffe :gremsmile:

Jag är ju inte arg på dig Mukwa. Jag skrattar mig harmynt och förstår inte vad du håller på med.

Mukwa

Swashbuckler
Sen att Basse skall avslöja hur hans förmåga fungerar?

Det är så jävla ulvigt Mukwa. Basse och Brynolf är våra två gröna spelare och där snackar du om att Basse skall göra bort sig och berätta hur det funkar? Du tror inte Basse vet precis vad han skall göra? Basse har så här långt skött sig toppen lixom. I motsats till Väktar-Nässe som du inte vill att han skall snacka.
Vad skulle det ge ulvarna att få reda på det? Inte ett skit. Vad skulle det ge oss? Ett svar på ulvtrixighet i samband med nattmordet.
Så här:

Om Nässe och X är ulvar så väljer de att ta ut Brynolf i natten. Vad händer då? Kan vi lita på Nässe? Nä. Det kan vi inte och då måste vi ha siat honom. Alltså, om Basse får ha andrahandsalternativ ifall hans targets blir nattdödade så tycker jag att han ska sia Basse. Och återigen... hur fasen skulle det här hjälpa ulvarna? Om Nässe är ulv så har vi ingen siare kvar och då är det skit samma. Om Nässe är bybo så hjälper det ändå inte de kvarstående ulvarna att planera inför nattmordet. Eller har jag missat nåt?

Mukwa

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Äh, vafan. Nu har jag Mukwa-rage igen så det är väl bäst jag tar en kopp kaffe :gremsmile:

Jag är ju inte arg på dig Mukwa. Jag skrattar mig harmynt och förstår inte vad du håller på med.
Suck... jag som fick dig lugn där ett tag :gremsmile: Att jag spretar i mina tankar är jag fullt medveten om, men det är för att vi mer eller mindre borde kunna vinna det här partiet rent strategiskt snarare än genom att hitta dirt. Har jag fel så får du förstås gärna förklara det. Jag vill inte att basse outar något som potentiellt sett är skadligt. Så ja ok. Han behöver inte svara på min fråga, nu vet han ju vad jag tycker och kan överväga det själv. Jag litar på basse.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Vaddå sia Nässe i första hand?

Snacka om att ge ulvarna segern genom att sia någon som bekräftar sig själv röd eller grön genom sitt agerande. Det är ju ungefär lika smart som att hänga en bybo för annars är det kört eller vad du körde med igår kväll.

Mukwa said:
Får du ha ett andrahandsalternativ till siandet ifall personen du siar går och dör?
Fan så trött jag blir.

1. Basse ryker om Nässe är ulv
2. Är Nässe bybo och skyddar Basse så är Nässe grön. Ingen ryker på grund av nattmord.
3. Är Nässe bybo och plockas av ulvarna är han bevisligen grön (eller röd för det framkommer ju om ulvarna nackad sin egen).

Varför skall Basse sia Nässe i första hand? Varför skall han sia Nässe överhuvudtaget. Varför håller du på så här Mukwa?

Ditt hetaste tips är alltså att vår grönaste spelare Basse skall gå ut och berätta hur hans siar regler funkar och han skall sia Nässe som första alternativ.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
Om Nässe och X är ulvar så väljer de att ta ut Brynolf i natten.
Bra! Då har vi Basses siande att gå på. En till grön spelare eller en till röd spelare. Att sia Nässe är inte aktuellt.

Mukwa said:
Vad händer då? Kan vi lita på Nässe? Nä. Det kan vi inte och då måste vi ha siat honom.
Nä, vi kan inte lita på Nässe och det skall vi inte göra heller. Hans status röd/grön sköter sig självt.

Mukwa said:
Alltså, om Basse får ha andrahandsalternativ ifall hans targets blir nattdödade så tycker jag att han ska sia Basse.
Nä, han skall sia enligt dig sia Hastfer-K.K-Vimes om han har ett andrahandsalternativ.

Mukwa said:
Och återigen... hur fasen skulle det här hjälpa ulvarna? Om Nässe är ulv så har vi ingen siare kvar och då är det skit samma.
Är Nässe ulv så ryker inte Brynolf utan då ryker Basse och då har vi inget siande precis som du säger. Men så länge vi kan hoppas på Basse så skall inte Basse slösa bort sina skills på nån som röd/grönar sig självt.

Mukwa said:
Om Nässe är bybo så hjälper det ändå inte de kvarstående ulvarna att planera inför nattmordet. Eller har jag missat nåt?
Ja. Du vill att vår grönaste spelare skall snacka ut om sin förmåga, men du vill inte att en väldigt trolig ulv skall snacka om sin förmåga. Hur det hjälper ulvarna?

1. Säger Basse om han har andrahandsalternativ eller ej så vet ulvarna plötsligt mer än de vet nu. Det är väl dumt att ge ulvarna nått som de inte vet eller vad är det jag har missförstått Mukwa.

Mukwa

Swashbuckler
KK said:
Det här har vi väl gått igenom :gremsmile: Jag fäller fan fler ulvar när jag är ulv själv än när jag är bybo, så att jag inte var på Empi borde om något vara grönande. Att jag var på recca som en terrier tycker jag iofs att ni borde tycka är rödande eftersom jag gjort så som ulv tidigare, men egentligen är det nog varken grönande eller rödande, för jag brukar bita mig fast oavsett vilken färg jag har. Hursom så borde jag velat säkra upp drevet mot LJSL för att skydda empi, vilket jag inte gjorde utan lät en massa bybor få sista ordet. Det är inte så smart. Jag hänger mig fast på nässe hela r2 och låter tåget gå mot min ulvpolare, utan att göra något igen? Nä, då hade jag givetvis varit tongivande i drevet mot Empi. Ska en ulv ut är det ju bättre att de kvarvarande ulvarna får någon fördel av det, annars kan de lika gärna vara kvar i spel liksom... Jag har inte haft någon ulvsniffarnäsa det här partiet, det köper jag. Jag har inte varit lika bra som jag kan vara som bybo. Men jag har gjort en del korrekta observationer också. LJSL grön, BDG grönish (hade möjligtvis förändrats i R2), basse grön, Brynolf grön. Det säger givetvis ingenting om hur mycket vi kan lita på mitt omdöme när det kommer till den här rundan (heck, jag litar inte själv på att jag kan välja rätt person den här gången), men det säger lite om hur jag har spelat i det här partiet. LJSL var open target så det måste vara grönande att jag inte hade honom som misstänkt, varför skulle en ulv vilja slå ifrån ett helt drev på det sättet som jag gjorde? Brynolf var tydligen så misstänkt att han drog på sig ett siande, och det känns också som att jag hade varit en jäkligt off ulv om jag hade missat chansen att dreva mot Brynolf när resten av byn tyckte att han var mellanmjölk. Jag skulle vilja påstå att ingen ulv skulle vilja gröna de här namnen vid samma tillfälle som jag valde att göra det. Det gör mitt namn till ett grönt namn i byn.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
Konrad Konvalj said:

Suck... jag som fick dig lugn där ett tag :gremsmile: Att jag spretar i mina tankar är jag fullt medveten om, men det är för att vi mer eller mindre borde kunna vinna det här partiet rent strategiskt snarare än genom att hitta dirt. Har jag fel så får du förstås gärna förklara det. Jag vill inte att basse outar något som potentiellt sett är skadligt. Så ja ok. Han behöver inte svara på min fråga, nu vet han ju vad jag tycker och kan överväga det själv. Jag litar på basse.
Det du gör är att du trissar upp mig och skapar brus. Jag vet ju vad du tycker om bybo-K.K. Du tycker K.K är rätt bra som bybo, men att det går att fixa till lite brus så att K.K villar bort sig själv :gremsmile:

Mukwa

Swashbuckler
1. Säger Basse om han har andrahandsalternativ eller ej så vet ulvarna plötsligt mer än de vet nu. Det är väl dumt att ge ulvarna nått som de inte vet eller vad är det jag har missförstått Mukwa.
Jag menar att det inte gör någon skillnad, du menar att det är negativt. På vilket sätt är min fråga. Jag kan dock köpa att om det inte gör någon skillnad så spelar det heller ingen roll, men att det skulle vara negativt, som du menar, så vill jag att du skriver på vilket sätt istället för att bara beskriva hur röd jag ser ut för att tänka så här. Din ulvsniffarnäsa är väldigt off just nu skulle jag vilja påstå. Du är som en knarkhund som fått upp ögonen för lite honkiss. Det luktar gott, men det är inte knark.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
KK said:
Det här har vi väl gått igenom :gremsmile: Jag fäller fan fler ulvar när jag är ulv själv än när jag är bybo, så att jag inte var på Empi borde om något vara grönande. Att jag var på recca som en terrier tycker jag iofs att ni borde tycka är rödande eftersom jag gjort så som ulv tidigare, men egentligen är det nog varken grönande eller rödande, för jag brukar bita mig fast oavsett vilken färg jag har. Hursom så borde jag velat säkra upp drevet mot LJSL för att skydda empi, vilket jag inte gjorde utan lät en massa bybor få sista ordet. Det är inte så smart. Jag hänger mig fast på nässe hela r2 och låter tåget gå mot min ulvpolare, utan att göra något igen? Nä, då hade jag givetvis varit tongivande i drevet mot Empi. Ska en ulv ut är det ju bättre att de kvarvarande ulvarna får någon fördel av det, annars kan de lika gärna vara kvar i spel liksom... Jag har inte haft någon ulvsniffarnäsa det här partiet, det köper jag. Jag har inte varit lika bra som jag kan vara som bybo. Men jag har gjort en del korrekta observationer också. LJSL grön, BDG grönish (hade möjligtvis förändrats i R2), basse grön, Brynolf grön. Det säger givetvis ingenting om hur mycket vi kan lita på mitt omdöme när det kommer till den här rundan (heck, jag litar inte själv på att jag kan välja rätt person den här gången), men det säger lite om hur jag har spelat i det här partiet. LJSL var open target så det måste vara grönande att jag inte hade honom som misstänkt, varför skulle en ulv vilja slå ifrån ett helt drev på det sättet som jag gjorde? Brynolf var tydligen så misstänkt att han drog på sig ett siande, och det känns också som att jag hade varit en jäkligt off ulv om jag hade missat chansen att dreva mot Brynolf när resten av byn tyckte att han var mellanmjölk. Jag skulle vilja påstå att ingen ulv skulle vilja gröna de här namnen vid samma tillfälle som jag valde att göra det. Det gör mitt namn till ett grönt namn i byn.
Sluta skapa brus och samarbeta med mig istället Mukwa.

Finns förklarat hundrasiljoners gånger i närheten av detta inlägg. Det är en bra deal!

Från Väktar-Nässes outning är det lätt att sätta dig på ulv stolen igen Mukwa. Det kan du erkänna och skänka mig sinnesro. Du skall ju inte övertala mig till något utan du skall ju hänga Vimes. Det är din uppgift i det hela. Jag är på det klara med vilka jag vill se hängd så nu tror jag att du och jag åker bort och gör nått annat istället för att kaosa tråden åt helvete.

Som terapi kan du sätta på dig byboglasögonen och läsa om dina inlägg från väktar-outningen och sedan göra en sammanställning på vart du failar :gremsmile:

Mukwa

Swashbuckler
Det du gör är att du trissar upp mig och skapar brus. Jag vet ju vad du tycker om bybo-K.K. Du tycker K.K är rätt bra som bybo, men att det går att fixa till lite brus så att K.K villar bort sig själv
Nja. Ja, kanske. Jag tycker att du är bäst. Och jag tycker att du kan irra runt dig i petitesser. Det kan vara så att det är därför du är bäst, men då är det också tur att jag kan försvara mig :gremsmile:

Nu hänger vi Vimes och får ett siande på någon av oss så att vi vinner det här istället.