Re: Röst: Dice
Hellzon said:
Röst nu så får folk en timme på sig att reagera.
Enånhalv, till och med. Stopp 21.30. Trodde det var nio jämnt.
Halvtand said:
För att fortsätta är jag lite avig mot dice-drevet. Jag hade velat se försvar och argument och kanske till och med lite bön för sitt spel.
Det hade iofs inte varit dumt, det kan jag ju hålla med om.
Purgatory said:
jag gillar inte riktigt Dice-tåget det luktar varulv
Klart det finns varulvar i tåget. När vi fått reda på huruvida Dice var kultist eller inte ska vi gräva i vad alla som röstade på honom hade för "anledning".
Dock finns det folk där som jag ser som nästintill gröna - Basenanji och Vicotnik, framförallt. Och mig själv.
Det känns bra.
Sen
vart kom Bearnietåget ifrån? Craygh röstade på honom för att han var tyst och inte tillförde mycket. Yreburre skriver sedan
"Lägger dock min röst på Bearnie, som många andra har påpekat är hans påhopp mor Eksem berättigat. Herrn har skrivit väldigt flyktigt och försvarande i tonen känns det..." Måste ju vara en typo där i, annars fungerar det ju ingenstans. Slutligen röstar Eksem på Bearnie för att
"Jag vill med den här rösten rikta strålkastarljuset mot Bearnie, så att när det uppdagas att jag är en medborgare så kan ni som är bättre spelare nyktert bedöma hur misstänkt Bearnie är, eller inte är."
Den ende där som har en bra anledning är ju Eksem, och det är på gränsen till hämndröst där med. Nu kan jag iofs tycka att Bearnie är lite skum som postar lite (ha tid eller inte ha tid, så få inlägg var skumt, nu har han ju ökat takten lite), men skulle en kultist köra igång ett drev mot en annan användare sådär? Är rentav både Eksem och Bearnie kultister och villiga att offra den ene för att den andre ska få jättemycket kudos av oss bybor?
Jaja, WIFOM-resonemang kanske. Men inte omöjligt, med tanke på den relativa skumheten (ingen av dem är ju direkt grön).
Nästan så jag önskar att jag stått kvar på Eksem (eller hoppat på Bearnie). Det skulle besvarat några frågor. Tittar in vid nio, men jag tror inte det är värt att spä ut Dicevagnen så här dags. Den går nog inte att stoppa, och jag sörjer inte om vi röstar ut Dice. Och vad är det för filurer som har röstat på Bearnie? Craygh och Yreburre...
Tror vi kan hitta kultister i alla tågen, hursomhelst. Intressant att det är en hop nybörjare kvar på Eksem- och Bearnietågen.