Re: Kommentarer
Som det verkar så är många (gäller även mig) väldigt frestade att rösta ut Dice. Men då han har postat väldigt lite (6 poster om jag har räknat rätt) så har man inte mycket att döma honom på.
Jag ska försöka att sammanfatta vad Dice har gjort/skrivit för att se om jag kan finna någon anledning att rösta på honom annat än att jag anser att han är skum.
Hans första
post så går han ut som Apotekare och kommer avslöjas runda 7. Något som kommer ta ett bra tag att få bekräftat (Personligen tror jag inte Dice kommer vara kvar så länge, men jag kan ha fel). Om jag inte är helt ute och cyklar så var det några som redan innan Dice postade sagt att vi skulle avvakta med att gå ut med vad vi hade för yrken utan bara gå ut med vilken runda, tror aldrig någon fråga varför han gick ut med det. I den finns det ingen anledning att rösta på honom.
I hans andra
post går han in och varnar för: Basenaji, Vicotnik, Rising, Måns, Zebulon, Andersson. Då vi är aktiva och skriver mycket alternativt så är vi skickliga och att man bör vara försiktig när det gäller oss. En enligt mig delvis korrekt uppfattning man bör inte lita på oss aktiva blint utan bör komma fram till sina egna analyser och uttalanden. Anser att det inte är något skumt med att försvara sig, vilket jag håller med i, det beror på hur man försvarar sig som är intressant. Röstar på Basenanji med motivering att han står på hans försiktighetslista, ska man utgå från att listan består av
Basenaji, Vicotnik, Rising, Måns, Zebulon, Andersson. Inte mycket här heller som kan hållas emot honom, möjligtvis att han anser att aktiva spelare är farliga spelare, men annars inte mycket.
I hans tredje
post svarar han på några frågor frågor som Basenanji ställer honom. Svarar rätt så undvikande på frågorna och rösten på Basenanji motiveras endast med du fanns på min lista. Svarar undvikande på frågorna, men ger egentligen inte några klara besked.
Fjärde
posten innehåller bara en anvisning, där han pekar på att listan med namn är hans försiktighetslista. Om han nu bara har skumläst allt fram tills nu så kan borde det vara ganska svårt att bilda sig en ordentlig uppfattning om vad folk har sagt/gjort. Så lista upplever jag är endast plockad på tidigare erfarenhet eller många inlägg och där är det något som både Dice och kultister har gemensamt en lista över farliga spelare som tvingar dem att agera.
Femte
posten är ett svar till halvtand och på halvtands analys av Dice beteende i detta spela och när Dice var varulv i ett tidigare spel vilket enligt Halvtand är desamma som nu. Har själv inte kollat upp om det stämmer beteendemässigt och orkar ärligt talat inte gå igenom tidigare varulvs omgångar. Och försvaret är kort: Jag spelar som dig, Halvtand.
I sin sjätte
post så informerar Dice bara kort om att han inte kommer ha tillgång till datorn förens efter 22:00, dvs han kommer inte skriva något mer denna omgång och därför kan vi inte få några svar från honom. Där emot lägger han sin röst på Eksem för att förhoppningsvis kunna rädda sitt eget skin, då jag tidigare nämnt att jag kan komma att rösta på Dice.
Vet inte hur jag ska ställa mig till detta dock, men det jag har sett av Eksem i dag så börjar han bli mer och mer Medborgare i mina ögon, Zebulon är Medborgare (kan som sagt tillhöra tredje fraktion) och Bearnie vet jag för lite om och vill som det är just nu inte rösta ut honom heller, förkort tid för att man ska kunna få fram något vettigt från honom och sen hinna vända en bandvagn bort från honom om han nu visar sig vara Medborgare.
Dice du har som sagt inte bidragit med särskilt mycket, varken riktiga analyser av oss spelare, lagt väldigt få röster (vilket inte ger oss något att analysera), svarat väldigt kort på frågor trots du har varit med och UpToDate ett bra tag för att kunna bilda dig en uppfattning och framför allt dela med dig av den till oss.
Röst: Dice