Halvtand
Risk för dubbel post.
Vad har Halvtand haft för sig under runda ett, jo följande:
Inlägg ett #648155: Tycker det är skönt att vara tillbaka i varulvsvärlden och innan han börjar med ett lite längre rollspel styrke så noterar han att man redan börjat analysera och att Anders Åstrand är någon sorts negativ favorit. Börjar med att gå ut som Komunfullmäktige och säger sen att rösta inte på mig. Rollspels inlägg eller inte, men det vore intressant om det hade kommit med en motivering varför vi inte skulle göra det, alla med makt är ju korrupta eller hur?
Där efter svarar han krank på hans fundering om att Zebulon har hittat på hela född i staden eller inte. Halvtand anser att det känns för random för att bygga något på det och påpekar även att krank hittade på ett svar till Zebulons fråga, och att även de flesta troligtvis har hittat på svaret på frågan utifrån det yrke man har fått. Och avslutar sen med att nämna att Zebulon är antingen wrnu's bästa taktiker, syns, mytoman eller klanting om han nu har avslöjat den tredje fraktionen.
Inlägg två #648157: Svara på kranks fråga om varför Halvtand skriver ut sin yrkesroll och att Halvtand inte ska skriva vad han har för förmåga. Halvtand svarar med att krafter tänker jag inte tjata om den här gången, då han blev trött på dem föra spelet. Och anledningen till att han gick ut med sitt yrke var att det stod att det skulle bli avslöjat under runda 6, och om han var kvar så länge så har han inte förlorat något. Personligen tycker jag att det inte var det bästa man kunde göra, han kunde ha avvaktat tills något drev verkade komma i hans väg, samt så har han inget att styrka det hela med förens runda sex, inget spår i inlägg sen tidigare så väljer vi att inte tro på honom nu så kan han inte bevisa sin roll för oss. Och sista kommentaren är att om någon sen hårdanalyserar och tror sig få ut något av folks yrken, då tänker han ta det som det kommer. Nu vet jag att jag gick ut med mitt yrke tidigt men jag hade faktist mer att förlora än att vinna på dölja mitt yrke och min 'förmåga', vilket kommer bekräftas nästa runda om jag inte plockas va kultisterna.
Inlägg tre #648162: Svarar mig att han tror att alla har fått yrken, även kultister.
Inlägg fyra #648165: Åter igen ett svar till mig, angående kultister och om de har fått yrken eller inte, där Halvtand ser en ganska stor öppning om SL har missat det, och återigen påpekar för mig att kultisterna lär också ha fått yrken och att min ide faller pladask.
Inlägg fem #648167: Ett tilllägg till hans svar till mig och det är att vi kan prova min ide, samt nämner återigen att han avslöjas runda 6.
Inlägg sex #648209: Påminner Yreburre om att SL har sagt att allt är slumpat med hjälp av
www.random.org
Inlägg sju #648297: Vill uppmärksamma oss om att han kommer vara inaktiv fram tills Måndag kväll.
Inlägg åtta #648549: Tillbaka i spelet igen, börjar med att notera att mycket har hänt och att analyser får vänta tills allt har lagt sig på plats. Där emot har han lite att komma med. Ändar sin uppgift till att han inte är född i staden. Notera att det var en hel del förvirring runt detta, detta inkluderar både mig och krank.
Ska man läsa mellan raderna i nästa stycke så är det flickvännen som tar det mesta av Halvtands tid, i vilket han även kommenterar att det är några spelare som noterade hans tysnad och att det troligtvis har missat hans inlägg om att han skulle vara frånvarande.
sen går han vidare till att svara på att han trot att yrken och förmågor är sammankopplade till viss del. Där efter svarar han Zebulon på hans frågor om man fick ha kontakt IRL, om kultisterna får det, om det är med en tredje fraktion samt vad den skulle kunna vilja. De två försa frågorna är väl i dags lägget självklara för alla, den om det alltid finns med en tredje fraktion är att det kan finnas men det kan även vara så att den inte finns och vad de vill har han inte en aning om.
Där vidare går Halvtand över till att fundera på vem han ska rösta på, har tankar på att rösta på krank men har inget att backa upp det med och Zebulon funderar han också på att rösta på men vet inte vad det skulle ge kultisterna, var på han konstaterar att han behöver fundera och går och äter frukost.
Inlägg nio #648572: Går mer eller mindre ut på att förklara varför den låga närvaron och de korta posterna, och det beror på att Halvtand har svårt att komma åt en datorn före 18:00 på kvällarna då han inte tänker skriva från jobbet (Där emot gör jag det) samt att man borde ta med i beräkningarna att folk inte alltid har tillgång till datorer.
Inlägg tio #648573: Undrar vilka som finns på Dice försiktighets lista och varför de är med där.
Inlägg elva #: Basenanji påpekar för Halvtand att inte inte ska gömma sig bakom frasen jag är nybörjare då han har vunnit ett spel förr. Och Halvtand säger att han vill ha något att grunda sina anklagelser på då ingen grund är sämre än dålig grund, och nej han är ingen nybörjare längre. Sen kommer en kort lista över vilka han har lagt märket till, observera att han inte har misstankar mot den, utan bara observerat dem.
Först ut är Rising, där han inte har märkt någon skillnad i hans agerande från tidigare spel är snabb ut för att dra igång saker. Där efter kommer Anders Åstrand som är tyst ett tag för att sen få röster på sig och avslöja sitt yrke och förmåga, lite för medgörlig enligt Halvtand.
Sen är det Zebulon's tur och han skriver mycket och snabbt, börjar med att fråga om man är född i staden och förklara sen att det har med hans förmåga att göra, en setup med andra ord, på pekar att folk som ljugit om det har säkert ljugit om annat också. Ligger i grå Zonen, lite misstänkt.
Krank är förvirrad men tror inte att krank kommer fällas.
Anser att jag postar långa listor men förklara dåligt varför jag anser att sakerna i dem är intressanta, vill ha mer detaljer (försöker men det är fan inte lätt och det tar tid att gå igenom allt matrial).
Embergem skriver för kortfattat kan bero på att han har något att dölja eller lathet, smått misstänkt. Efter detta så väljer Halvtand att lägga sin första röst på Shale, då fortfarande är inaktiv. Det jag stör mig på är att det har ungefär kommit 300 inlägg fram tills nu vilket halvtand nämner i sin post och det är inte förens nu han väljer att lägga sin röst. Hade velat se hans röst tidigare, även om det hade betydigt att han hoppade på ett drev.
Inlägg tovl #648660: Dice har lyckats ta sig in på Halvtands skumis lista (den skulle jag vilja se). Anledningen till det är att Halvtand själv var varulv förra spelet och de som du ser som ett hot som varulv är ju självklart de aktiva och just Dice försiktighets lista bestod utav Mig, Basenanji, Rising, Zebulon, Måns och Andersson (fast jag anser inte att Måns eller Andersson är särskillt aktiva), det som gör att halvtand sätter Dice på skummislistan är att han näst intill använder samma ord som halvtand gjorde då han själv var varulv.
Han nämner även att han gick tillbaka i föregående spel och kollade hur det röstades då men det gav inget, två omotiverade röster och en blankröst. Sen svarar han Måns, som säger att Halvtand var få ordig och varulv i förra spelet och ingen såg det komma. Och Halvtand konstaterar, "Jo det var det visst".
Med detta som bakgrund och en inaktiv Shale så väljer Halvtand att rösta på Dice, som tydligen är en del av McDonaldstrojkan, och ber Dice komma med lite funderingar på varför just dessa herrar (försiktigthetslistan) drar till sig dina blickar.
Inlägg tretton #648874: En kort förklaring om vad McDonaldstrojkan, som består av Halvtand, Dice och Embergem. Rättar även Banarok att Halvtand tillhör icke födda i staden. Informerar sen Dice att ja han misstänker Dice pågrund av att Dice beter sig som Halvtand gjorde då han var varul i tidigare spel (där med inte sagt att halvtand är grön i detta spel).
Där på kommenterar han Andersson angående att alla har SAN 99 och att det skulle ta 8 rundor om man förlora 12 i SAN per gång med att kultisterna kan ha förmågor som sänker SAN, för annars kvittar det om man använder sin kraft eller inte.
För att där på rätta mig angående Halvtands anledning till att rösta på Dice.
Inlägg fjorton #648875: Ställer sig skeptisk till drevet mot Dice, hade velat se försvar och argument för att få vara kvar i spelet.
Och var har vi halvtand då? Jävligt bra fråga, över lag har han skrivti väldigt korta inlägg men även förklarat att han inte kommer skriva så långa inlägg och har sällan tillgång till dator för 18:00. Röstar väldigt dåligt, dvs röstar väldigt sällan, vilket om han nu läser ifatt på rasterna på jobbet och sen hemma inte borde vara några problem att slänga in en kort röst då och då, men alla kan inte vara lika aktiva. Får uppfattningen att Halvtand mest svarar på frågor, men har inte kommit med någon analys eller lista över vilka han misstänker ännu, det enda vi har fått är en lista över de som är aktiva, men ingen lista över misstänka och det är något jag skulle vilja se från Halvtand snarast.