Basses analys, DEL 1
Vem misstänker vem i runda två?
Hela den här premissen bygger på vad Eksem sa i inlägg #649291:
Eksem said:
Skulle inte det vara helt värdelöst spelat att ge bort en person gratis första rundan, oavsett vilken fraktion man tillhör? Och det är ju en sån jävla gamble också, om någon fattar misstankar så skulle ju de båda kultisterna åka ut direkt.
Jag har därför valt att titta lite på
vem som misstänker vem i andra rundan. Jag tänker mig att kultister inte misstänker andra kultister, därför att det (av dem) uppfattas som en alltför farlig gamble. I den här premissen så utgår jag alltså från att kultisterna försöker kasta ljus mot medborgare i första hand.
Jag listar deltagarnas inlägg i kronologisk ordning, till att börja med:
Purgatory (648911) misstänksam mot de som röstade på Dice i första rundan:
Halvtand, Basenanji, Pilzeman, Vicotnik, Banarok, Hellzon, Andersson
Rising (648922) höjer ett ögonbryn mot Basenanji
Yreburre (648924) misstänksam mot Eksem/Bearnie
Pilzeman (648934) misstänker Poseur och röstar sedan på honom
Craygh (648937) röstar på Bearnie för att få mer info.
Hellzon (648938) röstar på Poseur utifrån Pilzemans tidigare inlägg.
Hellzon (648948) ser inte Wilmer som helt och hållet grön.
Vicotnik (648955) röstar på Poseur av samma anledning som Pilzeman och Hellzon
Andersson (648963) röstar och misstänker Poseur
Basenanji (648965) Fan jag är ju så paranoid att jag misstänker halva gänget, men i huvudsak misstänker jag:
moller, Craygh, Halvtand, Måns. Sedan röstar jag på Poseur, med den lama motiveringen att andra vet bättre än jag.
Zebulon (648975) Troliga kultister: Wilmer, Purgatory, Halvtand, moller
Måns (648986) röstar Poseur som andra har gjort före honom.
Eksem (648996) Utifrån vilka som deltagit i drevet mot Dice ser E moller och Halvtand som misstänkta
Craygh (649011) fortsätter att tycka att Bearnie är suspekt
Hellzon (649015) menar att Puragtory och Johoohno ska kollas för att de hoppade på krankdrevet och av honom bedöms som "halvgrön". Senare föreslår Hellzon att vi ska titta lite närmare på Halvtand och Banarok
Hellzon (649022) vill utifrån en analys av gruppen infödda, undersöka Poseur och Halvtand.
Purgatory (649039) menar att Banarok och Hellzon är skummast av de som röstade på Dice.
Halvtand (649048) passar på att rösta på Embergem för att E inte har gjort något väsen av sig.
Yreburre (649053) menar att Eksem och Bearnie är skumma. Därtill misstänker han Poseur och röstar också på honom.
Purgatory (649056) vill hålla ögonen på Banarok
Purgatory (649058) vill hålla koll på Embergem och Johoohno, efter att ha tagit del av Hellzons analys.
Eksem (649062) undrar över Halvtand
Eksem röstar på (649063) på Embergem för att denne är en osynlig typ
Johoohno (649074) undrar om Banarok försäger sig. Han röstar sedan på Banarok.
Purgatory (649075) hakar på Johoohnos idé om att Banarok har försagt sig
Banarok (649094) tycker att Eksem är skum, röstar också på Eksem
Basenanji (649114) misstänker Poseur och är nyfiken på Bearnie-Eksem. Dessutom vill jag vet hur Risings tankar går
Måns (649122) röstar Embergem för att dra igång ännu ett drev
Rising (649178) röstar på Poseur
Bearnie (649189) röstar på Måns
Poseur (649218) röstar på Embergem, för att E är under radarn och för att han har näst mest röster
Zebulon (649230) vill sätta press på Wilmer, Purgatory och Halvtand. Han sger också sig vara nyfikn på Eksem, men änrar sig efter att ha förstått betydelsen av yrket kurator
Hellzon (649231) vill pressa de som är inaktiva (jmf "vita") och röstar således på Embergem
Vicotnik (649246) misstänker Yreburre som inte gör mycket väsen av sig
Rising (649249) röstar på Bearnie för att Eksem-Bearniedabtten kändes skum (härma han mig eller?)
Johoohno (649250) Misstänker och röstar på Måns och uppfattar Hellzons olika inlägg som ett sätt att fiska efter drev
Basenanji (649252) misstänker och röstar på Yreburre, som jag tycker ligger lågt
Embergem (649257) misstänker och röstar Halvtand. Orangea på hans lista blir: Eksem, Basenanji, Måns, Hellzon, Banarok
Halvtand (649285) Misstänker/presenterar: Bearnie, Embergem, Zebulon, Basenanji, Måns
Craygh (649306) vill pressa: Embergem, Poseur, Måns och Wilmer
(Säger att han tänker lägga sin röst på Måns, men gör inte det i denna post)
Pilzeman (649319) röstar Yreburre för att jaga på inaktiva
Zebulon (649331) hoppar på Yreburre-tåget eftersom han tror att Y är kultist
Anders Åstrand (649378) röstar Banarok pga felsägningen.
/Basenanji, medvurst i en borg