Purgatorys inlägg
Här hoppar han på krankdrevet i runda 1. Vill bara påpeka att han spelar så som kultist, fast de tyckte att han var högprofil nog att manipuleras första natten. Alltså kan han tänka sig att rösta mot oskyldiga högprofiler.
Det här inlägget (bautaanalys) är intressant. Han hoppar på drevet mot Craygh, vilket inte bevisar något eftersom Craygh redan har 7 röster (nästa är AÅ med 3). Dessutom säger han "Zebulon vet jag inte riktigt vad jag ska tro om". Min första tanke var att det var precis en så lam grej man skulle säga om en medkultist, men min andra tanke var att han gott kunde ha hoppat över Zebulon i analysen - den täcker absolut inte alla spelare.
Detta grönar Zebulon?
"Nu har vi alltså tre lika stora drev igång samtidigt. [Craygh, Zebulon, Andersson, min anm.] Jag tycker att vi nog bör koncentrera våra röster lite mer. Särskilt nu när Craygh har kommit igång så känns de flesta rösterna mot honom lite omotiverade eftersom de flesta röstade på honom på grund av inaktivitet." Okej, nu vill han inte rösta Craygh längre. Säger väl inte heller något, Zeb och Andersson var heta mål båda som misstänkta och Andersson som erfaren spelare, och som kultist vill man gärna ha kvar inaktiva i spel, även om de är medborgare.
Här röstar han "ingen", medan han pekar på Andersson och Zebulon. Sen flummar han i flera (5) inlägg innan han
här säger att Dicetåget [Halvtand, Basenanji, Pilzeman, Vicotnik, Banarok, Hellzon] luktar varulv och röstar på Zebulon. Vid det här laget är väl åtminstone halva det tåget grönat, resten kan vi ju kika på. Men skulle han pekat ut Banarok på det viset om B var kultist? (Slutet på tåget, och jag och Vic var väl åtminstone gula vid det laget.)
Här (runda 2) och
här säger han rent ut att han "misstänker" de som hoppade på i slutet på tåget - jag tror nästan Banarok blir grön nu, den lille reptilen. (Jag borde väl också få kunna bli det, snälla?)
Här (runda 2) hoppar han på ett Banarokdrev som andre person (efter Johoohno).
Banarok är nu grönare än Hulken. Analys av B i
detta inlägg, det är nästan onödigt vid det här laget.
I runda 3 hoppar han på Johoohno-drevet, ety det går två drev - ett mot Johoohno och ett mot AÅ. Hilarity ensues.
Johoohno blir ännu lite grönare av detta?
Här hoppar han på Halvtanddrevet - de tre drev som går är Åstrand (6 röster), Purgis och Halvtand (3 var efter Purgis röst). Grönar detta Halvtand? Hade alla tre varit kultister kunde han ju hoppat på Åstranddrevet som alibi.
Runda 4 - röst på Johoohno igen. Byter till Halvtand
här. Nu gick drevet mot honom, så jag kan tänka mig att han bara spelar Allan i runda 4.