Väck, väck, fördömda passivitet [RÖST]
Jag tror, som jag sagt tidigare, inte att Wilmer är en kultist. Däremot tror jag att någon kultist kan gömma sig bland de passiva spelarna.
De passiva spelarna kan delas in i två grupper. De sporadiska (Banarok, Bearnie, Craygh, Halvtand) och De katatoniska (Poseur, Wilmer & Yrreburre).
De sporadiska postar då och då i forumet, och kommer med inlägg, ffa under press, vilket gör att man får information av att agera mot dem. Det är dock kanske egentligen mer troligt att denna grupp passiva innehåller kultister eftersom dessa dels kan anamma den typen av spelstil (dvs hålla en låg profil för att inte väcka uppmärksamhet), dels för att man blir mer motiverad att spela den "hemliga fraktionen" och lättare hålls igång av den interna kommunikationen på skurksidan, så man kommer ihåg att posta och droppar inte bara ut lika lätt.
Av De sporadiska är Banarok är hyfsat grön i min bok (efter hur Purgatory agerade mot honom), Bearnie är borta den här rundan och det ger inget att dreva på mot honom. Möjligen skulle ett drev mot Craygh 2.0 leda någon vart (förra rundan kom det ett agiterat, men hyfsat intetsägande försvarstal som svar på press mot honom). Halvtand hittar jag inget direkt påtagligt mot, trots att han haft många drev mot sig.
De katatoniska är närmast som grönsaker som inte reagerar på stimuli och även om de kanske inte är lika troliga att vara kultister så hjälper de inte byn någonting. I princip är de alltså bara barlast i det här läget, och tillför byn ingenting utom att vara ett huvud som segervillkoret räknas mot. Eftersom vi plockat bort två kultister håller jag med Basse, att vi faktiskt en runda kan plocka någon ur gruppen De katatoniska för att åtminstone få bort dödkött.
Jag har gett upp hoppet om att Wilmer vaknar till liv och försvarar sig men tycker ändå att man kan plocka någon annan i kategorin, som Yrreburre eller Poseur. Yrreburre har ingen dokumenterad förmåga och har under press försvarat sig ytterst vagt och defensivt. Så han för min röst. Om inte annat för att han förra gången under press vaknade till liv. Fast den rösten kommer mest av magkänsla, och för att jag vill få mer aktivitet på forumet. Kommer någon med ett röstförslag baserat på en habil analys (eller Yrreburre med ett fullgott försvar) är jag fullt beredd att flytta min röst.
Röst: Yrreburre
Wilmer 4: (Hellzon, Eksem, Måns, Basenanji)
Halvtand 1: (Zebulon)
Yrreburre 1: (Andersson)
Inte röstat: Banarok, Bearnie, Craygh, Halvtand, Hellzon, Johoohno, Poseur, Yrreburre