Re: RÖST: JOHOOHNO
Jag trodde länge att väktaren hade rykt. Jag tycker inte att väktaren ska ge sig tillkänna.
Men, jag uppfattar ett vagt mönster, eftersom manipulationer har stoppats två gånger.
Till Eksem och andra: ni får gärna pressa mig, så ska jag försöka svara så bra jag kan. Men (och det har nog de flesta förstått vid det här laget) jag är inte kultist.
Och jag har...en god aning om vem som är väktare. Men jag suger lite på den karamellen. Kolla in Hellzons excelark, är mitt tips.
---
Drevet mot Johoohno
Johoohno har spelat bra och försvarat sig mycket bra.
Alltså kan det verka lite konstigt att dreva mot honom – men jag går nu på magkänsla (och lite logik). Just nu resonerar jag så här:
1) Kultisterna ville inte i förra rundan bli av med en av sina kultister.
Så därför ville de starta ett annat drev än det mot Bearnie
2) Kultisterna förstod att om de startade ett drev mot någon annan än Bearnie så skulle detta drev förmodligen bli analyserat
Varpå det blev lite gambling kring att hoppa på drevet mot Andersson eller Banarok. Skulle man våga haka på ett sånt drev eller inte? Ser ni hur jag försökte pressa både Eksem och Johoohno mot Bearnie? I min värld (där Johoohno) är kultist, blir detta således ett sätt att tvinga kultisterna att rösta på varandra...
(Och jag fattar inte varför inte kultisterna var mer aktiva än vad de var under förra rundan...snacka om att sumpa bort sina små, små chanser)
3) Om man är osäker vågar man inte rösta
Så, jag tror att Johoohno och Eksem är de skumma. Eksem för att han aktivt styrde undan från Bearnie och Johoohno för att han först försökte starta ett drev mot
Banarok.
Det är min teori, just nu. Jag kan ha fel förstås. Om nån av er ser felaktigheter så får ni gärna rätta mig. Jag kan ändra min röst.
Jag tycker att var och en gör ungefär likadant. Dela med er av era teorier. Att bara hoppa på ett drev just nu räcker liksom inte.
Återkommer snart!
/Basse, [M]