Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 8

Eksem

Champion
Re: RÖST: JOHOOHNO

För att krank blev MANIPULERAD, och mitt andra val gäller bara om mitt första val blir utröstat, inte om personen jag siar lämnar spelat av någon annan anledning.

Mogger

Hipsteranka
Re: RÖST: JOHOOHNO

Eksem said:
...om Banarok är grön...
Men han är inte grön. Det finns bara omständigheter som gör att han kan vara annat än kultist. Men, jag gick tillbaka och läste så mycket jag hann och kultisterna har röstat ganska smart. Ex. röstade wilmer väldigt tidigt på Anders Åstrand när han blev utrustad.

Jag tycker att vi kör på Banarok. Det står mellan honom och Craygh.

Basenanji

Postd20modernist
RÖST: BANAROK

Ok, Eksems post var ju lite speciell.

Minst sagt.

I kombination med Måns (som jag litar på)så hakar jag på drevet mot reptilen – jag får svälja stoltheten och inse att jag nog har haft fel om Banarok.

RÖST: BANAROK

/Basenanji, [M]

Basenanji

Postd20modernist
Röstningsläget

Just nu (om jag inte har gjort fel):

Johoohno 1 (Andersson)
Banarok 2 (Måns, Basenanji)
Craygh 1 (Eksem)

Inte röstat: Banarok, Craygh, Johoohno, Yreburre

--

Alltså, det här är spännande. Men nåt är lurt och jag är inte säker på att jag litar fult ut på Eksem.

/Basse, [M]

Eksem

Champion
Re: Röstningsläget

Något är definitivt lurt, och det är att om Banarok inte är siste kultist så är det något som är fel någonstans. Antingen hos mig, hos Hellzon, hos infödda-teorin eller också finns en kultist med en pinga-fel-förmåga.

Andersson

Hero

Jag måste läsa om gamla inlägg. Nu ska jag tåga mig från jobbet, dock, så det får bli ikväll. Och jag är heller inte helt säker på att man kan lita hundra på Eksem. Men tills vidare:

Röst: Ingen

Craygh 1 (Eksem)

Inte röstat: Andersson, Banarok, Craygh, Johoohno, Yreburre, Zebulon

Banarok

Veteran

jag gillar inte att bli måltavla igen, men ifall drevet fortsätter mot mig imorgon outar jag min förmåga.

eftersom eksem inte är naiv pga pingningen på wilmer så får jag anta att antigen är falskpingaren lös eller så var hellzone naiv jag tror inte craygh är kultist för att vara ärlig jag är mer misstänksam mot basenanji.

annars kan det vara så att kultisten är infödd men det låter otroligt att 3 av kultisterna skulle vara infödda när gruppen infödda inte var så stor till att börja med, därför tycker jag att hellzone var naiv/falksiade någon låter mer troligt.

röst:Basenanji

Eksem

Champion

Jag har tyvärr inte så mycket mer att ge vad gäller pålitlighet. Min infödd-status stämmer mot vad jag påstått, mitt yrke och vilken runda det skulle avslöjas stämmer mot vad jag påstått, min SAN stämmmer mot vad jag påstått, mitt röstande stämmer mot hur jag siat, hur jag siat stämmer mot hur jag spelat och vice versa. Notera t.ex. hur jag varit misstänksam mot såväl Johoohno och Andersson för att sedan släppa det när mitt siande visat annorlunda. Detta har varit konsekvent under hela spelet. Jag har dessutom varit i konflikt med 2 kultister under spelets gång, långt innan de egentligen ens varit på kultistkartan.

Mer än så har jag helt enkelt inte. Så, med det avklarat så kan vi istället gå vidare med hur vi ska vinna det här spelet.

Nyckeln bör ligga i vad som händer med mig och Banarok den här rundan, visst? Blir jag MANIPULERAD vet vi att min förmåga är the bombizzle, blir Banarok utröstad men visar sig vara Medborgare har vi ett mycket svårare läge. Jag tänker då gå efter Craygh, enligt den logik jag presenterat innan. Detta utgår dock från en så farlig premiss som att ingen av de jag siat som Medborgare har något som gör att de blir felpingade. Detta är dock flera drag framåt. Den här rundan tänker jag antingen tro att Banarok är kultist, eller Craygh. Jag låter min röst ligga kvar på Craygh ett tag till. Han ligger på skummisradar men verkar inte vara DTF, det antyder något.

Banarok

Veteran

eftersom jag skrivit konstigt 2 gånger gör jag det på komplett svarssida denhär gången

RÖST:BASENANJI

Basenanji 1 (banarok)
Craygh 1 (Eksem)

Eksem

Champion

Varför tror du att Basenanji är en troligare kultist än Craygh?

Banarok

Veteran

eftersom jag tror fortfarande på att craygh är dtf pga masstickningen och det låter otroligt att han är både kultist och stickare

johoohno

Warrior

Här har det hunnit svänga rejält sedan ny dag grydde, men Eksems information har gjort att det bara blir en kort post idag från mig eftersom mycket tid har gått åt till att gå tillbaka och skärskåda tidigare rundor. Jag har framförallt tittat på runda 5 (samt skummat runda 4). Jag lutar nog åt Banarok som jag gjort tidigare och lägger min röst där tills vidare. Ska återvända till tidigare rundor imorgon kväll.

Röst: Banarok

Banarok

Veteran

jag tänkte vänta med det här till imorgon men inget tyder på att det vänder mest troligt eftersom eksems pikar mot mig är bra men utgår från att ingen av de andra grupperna har en kultist i sig och jag blir ensam kvar osiad och utböling därför tänker jag hjälpa så mycket jag kan med min förmåga och vara med på diskussioner om vad denhär informationen innebär.

jag är också en siare (trummvirvel) och jag har siat 3 personer som inte åkt ut än

jag har siat (i kronologisk ordning)
namn runda resultat
krank 1 (dog)
Eksem 2 (god)
hellzone 3 (god)
johoohno 4 (god)
craygh 2.0 5 (god)
andersson 7 (blockad)

det var därför jag gav upp om eksem efter runda 2 eftersom jag hade siat honom och han pingade god, men jag har varit skeptiskt hela tiden eftersom att jag inte pingat någon som varit ond som därav får mig att misstänka att jag är naiv, men ifall hellzone är naiv är det otroligt att jag är det också därför utgår jag ifrån att mitt siande stämmer.

dethär är också varför jag tror mer på Basenanji än craygh 2.0 och också pga mitt siande tror jag inte eksem är en kultist som låtsas vara kultist så lyncha honom inte ifall jag dör nu och ni ser att jag verkligen är en medborgare.

Basenanji

Postd20modernist

Men Banarok, hur kan du veta att Craygh är stucken?

Jag tycker att Andersson har en bra post här:

Andersson said:
DTF har hittills sprutat följande:

3 okända (runda 4)
Hellzon (runda 6)
Yrreburre (runda 7)
Zebulon (runda 8 )

Det ger följande ekvation:
- Vi är 9 st kvar i spelet.
- Sprutaren lever
- Av de kvarvarande är 2 + X sprutade (X<3)
DTF består således av mellan 3/9 till 6/9 av gruppen (Sprutaren inräknat)

Nu är det väl knappast realistiskt att alla de tre anonyma som sprutades runda 4 finns kvar i spelet. Men man kan nog räkna med att minst en av dem lever. I vilket fall, om vi inte tar bort Sprutaren, utgör förmodligen DTF hälften av gruppen, om vi plockar den sista kultisten den här rundan och DTF smittar en person. (Vi är då åtta kvar och DTF och de smittade är minst 1 + 3 personer).

Det hela väcker ett par frågor
1) Jag har antagit att DTF fungerar ungefär som Jokern d v s vinner om kultisterna dör och en majoritet av de kvarvarande utgörs av Sprutaren samt de smittade (visst var det så i Batman?). Finns det några andra alternativ till hur de fungerar? (T ex fungerar DTF uppenbarligen inte som fanatikerna gjorde förra gången, som inte smittade några, utan vann om byn vann samt ateisterna utrotades).

2) Hur mycket krut, om något, ska man lägga på att jaga DTF? Jag lutar nog mot att det viktigaste är att plocka kultisterna, byn vinner ju på så sätt i alla fall (även om vi blir morfinister allihopa, eller vad nu sprutorna innebär). Men det kanske inte är alla som håller med om det.
[Min fetstil]

Jag håller med Andersson om detta. Har du inget annat att misstänka mig för/fria Craygh för Banarok?

/Basse, [M]

Basenanji

Postd20modernist

Så om jag har förstått dig rätt så misstänker du mig för att Craygh inte är kultist enligt ditt siande...

...eller: han kan inte vara både stickare och kultist samtidigt och eftersom ditt siande visar på att han är medborgare ("god" i din post...) så är han...stickare?

Jag tycker att du snurrar till det lite, men jag tror att det beror på att du är nybörjare (vilket är helt ok). Kan det vara därför som du röstar på mig? För att jag röstade på dig? Som nybörjare kan man känna sig väldigt ansatt och påhoppad när någon vill rösta på en. Då ligger en "hämndröst" nära till hands. Men den här gången är det dumt att rösta på mig: jag är inte kultist och heller inte stucken. Och så har jag ju en ficklampa, you know.

Jag tycker att du ska fundera ett varv till på vem du vill rösta på. Eller åtminstone presentera lite bättre underlag till varför jag är misstänkt.

/Basse, [M]

Banarok

Veteran

okej jag sa att jag inte tyckte om craygh eftersom jag trodde han var en stickare, det var en lögn eftersom jag behövde en anledning att inte rösta på honom PGA jag siade honom som "manipulerar inte" det betyder inte att han inte är stickare eftersom min karaktär är en torr byråkrat kan jag spana efter manipulations inte hur många cortisonsprutor han har i rocken.

kvar i hellzones siad grupp är är du eftersom både hellzone och jag har siat craygh och han har pingat god för båda och det är som sagt otroligt att båda är naiva.

jag misstänker visserligen craygh att vara DTF men jag har inget att gå på och jag jagar med fördel kultister framför DTF.

och jag skulle aldrig hämndrösta det är bara idiotiskt, jag röstar på dig eftersom enligt mig är du den troligaste kanditaten att vara kultist så länge ingen kan komma med konkret bevis till motsattsen.

jag är visserligen misstänkt mot andersson också eftersom han försökte blocka min förmåga, att han blockade mig och jag var siare kunde han inte veta men att blocka en person med okänd förmåga kan vara ett försök att blocka en väktare därför ligger han som nummer 2 i min lista över misstänkta trots eksems siande kan han faktiskt vara ohederlig pga felpingaren.

Craygh

Swordsman

Goddagens!

Jag är nu mer eller mindre tillbaka och tänker förklara min frånvaro väldigt fåordigt. Oplanerad flytt, dåligt tajmat jobb, sjuk. Jag tror att alla förstår, tolkas som ni vill.

Jag har givetvis fått en massa misstankar mot mig, vilket jag ju förstod såklart, jag är inte så hemskt dum. Jag återkommer strax med en analys av mig själv, för att folk faktiskt ska ha någon koll på vad jag sagt och gjort.

Craygh

Swordsman

Jag känner nästan för att byta röst till Eksem eller Andersson, bara för att rädda mitt eget sorgliga skinn (Yes, när det gäller livet blir jag egoistisk sådär)

Men, min magkänsla står kvar på Bearnie. Dels på grund av tidigare nämnda orsak 8Magkänsla, inaktivitet, tråkig ton i inläggen (inte menat som personligt påhopp, bara min åsikt)) Men numera dessutom för att han slår väldigt ifrån sig när någon först riktade misstankar mot honom.

Observera dock att allt detta är ganska lösa bevis, och jag är inte direkt stenövertygad om att han är kultist. Det är dock nogsåpass mycket funderingar att jag vill rikta strålkastarna mot honom.

RÖST: Fortfarande Bearnie

#648695: Ungefär samma sak här. Fortfarande magkänsla på Bearnie, bevisar ingenting eftersom jag är i min tidigare roll, utom att mitt tänk inte verkar helt fel.

#650467: Ganska långt inlägg, försvarar mig bara. Att läsa om det här fick mig att öppna ögonen mot Andersson lite.

#649997 Det här skrev ju givetvis inte jag, men NU vet jag varför folk säger att tre anonyma stacks. Jag kan SVÄRA på att jag minns att jag läste tre namn där förut. Minns dock inte vilka, förutom Pilzeman.

Okay, när jag läste igenom alla mina inlägg så gav det faktiskt inte så mycket. Frågor?