Sagan om en sammanslutning, del 1
"16:JURIST = Bearnie (KULTIST)
FÖRMÅGA: Du är elak och gillar att se människor lida. Varje runda ska du dra bort 1T2 SAN hos valfri spelare (ej dig själv). Du får ange ett andrahandsval ifall ditt förstahandsval skulle bli utröstat.
T.ex. Jag vill i första hand rikta min förmåga mot AAA och i andra hand BBB."
Hähä! Undrade ni varför jag var så elak, så var det för att jag rollspelade. (Men nu är det läge att meddela att ni är ena jädrans skitstövlar allihopa!)
Jag hade så sjukt kul emellanåt - när jag satte grillor i huvudet på folk. Ibland fick jag rent av hybris, som när jag trodde att jag kunde rädda Anders Åstrand runda 3. Jag hade i vart fall en känsla av att vara i kontroll, och slickade förnöjt i mig den positiva och negativa uppmärksamhet jag fick.
Möjligen är det ytterligare ett inslag av hybris, men jag erinrar mig att jag kunde vänt folkopinionen mot mig runda 7. Det fanns dock för lite energi för det - mycket att göra, och dessutom min tur till Danmark fredag till söndag. Jag såg sprickor att utnyttja, resonemang att fullfölja, men mäktade enbart med mitt späda urskuldande. Jag gjorde det jävligt enkelt för er medborgare.
----
Anders Åstrand var riktigt hygglo och försedde oss kultister med ett forum. Det tycker jag vi kan göra till ett beständigt inslag vid varulvsspel, för det var hur behändigt som helst. Det var kul att hålla sig aktiv där med. Här är våran saga i ett urval:
Björn Jacobsen (det är jag) 02 May (tråden heter "Röster") said:
Vilka deltagare tycker ni uppvisar ett kultistiskt beteende utan att egentligen vara kultister? Skriv ner sådant här. Kan vara bra att ha om/när vi behöver hitta någon ny att rösta på och behöver skäl att göra det.
Jag är inte tillräckligt påläst just nu, tyvärr.
Första rundan har precis satt igång. Anders Åstrand är nog fortfarande bakis, och jag har knappt haft tid att vara på forumet över huvud taget.
Björn Jacobsen 04 May said:
Vi har Eksem på 4 röster (nu när jag flyttat min) och vi har Zebulon på 3 stycken. Vill vi rösta ut någon specifik så är det de två vi har att välja mellan. Jag tror det är viktigt att vi sprider våra röster något, och hoppar ni på någon bandvagn se också till att ni har en någorlunda självständig motivering till det också.
Varför inte bli av med Zebulon, förresten? Han verkar ganska skarp.
Lycka till! Må Cthulhu vara med er!
Jag har stuka-bombat - fältet ligger öppet för asgamarna att hugga in...
Anders Åstrand 04 May said:
Jag är jävligt nöjd med att ingen av oss är i något av de två största tågen. Låt så förbli! Att vågmästarrädda bearnie kommer vara sjukt riskabelt.
Det stormade ganska mycket kring mig redan runda ett.
Gustav Wallner (Purgatory) 01 May (tråden "Manipulering") said:
Krank har i mina ögon blivit en intressant kanditat i och med att han påstår sig ha en, förmodligen, mäktig one-shot förmåga samt en annan lite mindre mäktig förmåga som tar vi efter att den första har använts
Björn Jacobsen 04 May (tråden "Manipulering") said:
Ska vi spika följande manipulering för runda 1:
Förstahandsval: Shale manipulerar krank. Andrahandsval: Shale manipulerar Basenanji.
Är det godtagbart för samtliga?
Krank hade lyckats outa att han hade en frän förmåga, och det var inte till hans fördel när vi valde ett första mål.
----
Inför runda 2 lade jag upp en världsabra strategi!
Björn Jacobsen 05 May (tråden "Manipulering #2") said:
Ny runda. Nya krafttag.
Klart vi vill ha bort "elaka" förmågor, men jag gillar samtidigt Hellzons excel-fil och Risings lista. Skalan grön-gul-röd tycker jag vi ska använda oss av, speciellt när när de båda herrarna tickar av en och samma individ i till synes samma -gröna- kategori. Dessa är de vi helt vill få bort, för de kilar runt med små glorior på huvet och är hjälpsamma - ingen kommer vilja misstänka dem när paranoian sätter in eller när vi konspirerar. Vore det så bra att vi kunde ana en läbbig förmåga hos någon i denna lilla grupp så anser jag att denna stackare bör bli vårt nästa offer.
Hur mysigt vore det inte med några sista rundor där ALLA medverkande tickar av som antingen röda eller gula, och paranoian är på helspänn. Då frodas vi!
Tyvärr lät detta Hellzon leva lite för länge - vi (jag) blev helt enkelt lite för bedårade i hans excel-fil.
Dessutom var medborgarna för duktiga, och lyckades gröna sig själva i allt för hög takt. Det hindrade mig inte från att sitta och trumma fingertopparna mot varandra och säga "excellent!" till mig själv när jag skrev det här.
Runda 2 var det också Poseurs tur att få det hett om öronen, och han blev överröst av goda råd:
Anders Åstrand 05 May (tråden "Tänka") said:
Jag kan inte påstå att jag har spelat något superbra spel. Men Poseur har ljugit om något helt och hållet onödigt och Wilmer har outat sin förmåga och annan info helt i onödan utan något som helst drev mot sig.
Vi måste försöka skärpa oss om vi ska vinna det här och tänka till innan vi agerar.
Björn Jacobsen 05 May said:
Jag tycker Wilmer kan fortsätta spela som värsta gröngölingen. Rising är förgrymmad för att han spelar dåligt, inte för att han agerar som en kultist.
Vad gäller Poseur - det här är mitt råd; var så tydlig som möjligt med varför du gjorde som du gjorde, samt vilket som är ditt sanna yrke + förmåga. Ljug inte. Inga undanflykter förutom att du är med för första gången, osv. Kanske trodde du att det var en del av spelet att ljuga eller förställa fakta något. Försök verka så uppriktig som möjligt (gör en Eksem, så att säga).
Anders Åstrand 05 May said:
Skriver det här också. Glöm inte att ta med att du felaktigt ligger på "födda i staden"-listorna pga rent rollspel. Du visste inte att vissa fått info om det i sina PM när du skrev rollspelsinlägget.
Anders Åstrand 06 May (tråden "Poseur!") said:
Vad gör du? Ditt senaste undvikande inlägg var jätteonödigt!
Det du ska göra är att förklara hur allt ligger till, berätta att du ljugit för att du är nybörjare osv enligt instruktioner från bearnie. Du är helt körd annars.
Eller har du någon annan bra plan för att komma ur den här knipan?
En snyggare räddning här, och jag tror Poseur hade kunnat gå fri från drev några rundor senare.
Haha! Ett lustigt tillägg av Anders, med tanke på vad som komma skulle:
Anders Åstrand 06 May (hans emfas) said:
En grej som vi alla måste tänka på är att absolut inte ljuga i spelet utan att tänka oss för extremt jävla noga. Helst ska vi nog konferera här om eventuella lögner innan vi bestämmer oss för att dra dem.
Lögner är vad som kommer att avslöja oss, så håll dessa nere till ett absolut minmum.
Runda 2? Just det, det var när jag lyckades misstänkliggöra Måns för ett tag (den skitstöveln!). Synd att Wilmer mer eller mindre slutade spela helt och hållet efter det här.
Nu kommer vi till det som komma skulle:
Anders Åstrand 07 May said:
https://www.rollspel.nu/threads/46631
HELVETTES JÄVLA SKIT OCH PISS!!!!
Jag är så jävla rökt.
SATAN!
----
Runda tre, och stämningen är nedåt. Inte jag, däremot:
Björn Jacobsen 08 May said:
Ge inte upp hoppet om runda 3, grabbar! Jag gillar utmaningar! Det är nu, när åskan går, som vi blir ännu bättre.
Det stavas HYBRIS och ett gott humör, men ett tag såg det ut att kunna svänga, och Purgatory lovade att bjuda på tårta om vi lyckades:
Björn Jacobsen 08 May said:
"Johoohno: 6 (Basenanji, Måns, Hellzon, Purgatory)
Halvtand: 3 (Zebulon, Bearnie, Pilzeman)
Anders Åstrand: 2 (Wilmer, Rising)
Andersson: 1 Craygh)
Hellzon: 1 (Halvtand)"
Sådär ja! Det är vad jag kallar dagsverke. Allt som allt ser det mycket bättre ut. Vi tuggar på bra! Jag förutsätter att det inte är en köpetårta, Purgie, utan att du bakar den själv?
Nu: Signing off.
Sedan kom Rising in i handlingen och lyckades cleara sig själv samtidigt. Anders Åstrand blev uppgiven, och vi andra försökte trösta:
Gustav Wallner (Purgie) 11 May said:
Synd att förlora dig över en sådan struntsak, men denna typen av spel gör folk ärkeparanoida och gör att de greppar efter minsta halmstrå.
Vi bestämde oss till sist för att Rising skulle få åka, efter det han gjort mot vår käre medkultist. Pilzeman var också på ropet, men jag påpekade hur duktig han var på att gå på mina villospår. Därför fick han leva lite till. Vi var däremot nervösa att någon skulle få för sig att skydda Rising-skrället (ha!), så hans död var föremål för spontana glädjeutbrott:
Purgie: Hoppas nu bara att inte någon med en väktarförmåga skyddar honom!
Poseur: Vore inte särskilt konstigt dock.
Purgie: Yes! We've got him!
Poseur: Sweet indeed!
----
Fortsättning följer.