Nekromanti Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21:00)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Funderingar och röstande

Jag var bort igårkväll och kommer att vara bort idag. Men jag har läst ikapp lite nu och resonemangen kring Orfeus och Nightowl tycker jag verkar vettiga. Som ni vet så har jag hela tiden varit för att vi pressar dem hårdare. Annars tycker jag att det är mycket förvirring och lite ordning. Låt mig lista de personer som jag tror är relativt gröna:

omygoditburns (eller hur han nu stavar det)
magoo
Genesis

De tre ovannämnda har yppat så mycket information att de måste ha vävt osannolikt komplexa lögner för att vara troll. Risken finns väl fortfarande att de har någon hemlig agenda som de har dolt för oss, men troll är de nog inte.

thark skulle jag nog heller inte jaga med blåslampa. Att han är Troberg och en vanlig användare som ger trollutslag om han blir siad låter också rimligt. Troberg är helt klart med i spelet och om någon annan var honom så borde de ha klivit fram vid det här laget.

Men det är problematiskt att Orfeus är så passiv för han kan sitta på värdefull information som vi inte får ta del av eftersom han är så frånvarande.

Dr Markehed skulle jag nog inte pressa hårdast heller, eftersom Genesis har gått i god för honom.

Men Nightowl ska vi defintivt avkräva svar och ytterligare förklaringar. Min röst hamnar därför på Nightowl.

Andersson

Hero
Re: Funderingar och röstande

walium said:
thark skulle jag nog heller inte jaga med blåslampa. Att han är Troberg och en vanlig användare som ger trollutslag om han blir siad låter också rimligt. Troberg är helt klart med i spelet och om någon annan var honom så borde de ha klivit fram vid det här laget.
Det är ganska säkert att thark är TROBERG, eftersom jag är helt övertygad om Rising måste ha lagt in honom i spelet. (Undantaget är om TROBERG är ett vanligt troll, och spelaren som spelar honom därför inte skulle ha några incitament att syna bluffen).

Däremot litar jag inte på att TROBERG är ofarlig och att hans enda förmåga är att bli felsiad. Det låter, om inte annat, lite o-Risingskt. Men som jag sagt innan, thark vet vi vart vi har, han kan tas senare om så behövs.

VildKatt

Warrior
Re: Kolla här också omgitburns! (eller magoo)

Jag liter inte helt på Arvidos, det ska erkännas eftersom jag röstat på honom förr. Nightowl verkar ryka idag, men jag är nog också för att sätta mer press på något tystare deltagare som ändå verkar ha en del att säga. Fick en del skit för att jag försökte balansera sist, men jag gör nog tusan ett försök till.

Röst; Dnalor

Pilzefrau

hon/henne

Jag vet att jag inte borde misstänka er längre, och det gör jag egentligen inte, men jag måste bara berätta om detta mysko jag hittade igår.
omgitburns röstade på herr nils när han var inne i sin lättmanipulerade period i början. Hade han inte fått ett pm där det stod att herr nils var reko?
Sedan visste han inte vad vrållådan var. Förklaras detta inte ordentligt i ert start-pm eller undrade han om verklighetens vrållåda?
/Pilze, har äntligen börjat gå igenom gamla inlägg och göra upp en lista på misstänkta/säkra

Foggmock

Myrmidon

Magoo har sagt att vrållådans medlemmar inte kände till varandra i början, tanken var ju att de skulle posta i vrållådan för att outa sig vilket medförde risk för att ett meddelande skulle snappas upp av resten av forumet och det är ju därför Herr Nils ville ha chiffrerade meddelanden.

Vad gäller omgitburns så anser jag honom vara harmlös, han verkar inte ha koll på någonting egentligen, förstår inte hur spelet fungerar (säger att han inte ens hört talas om varulvsspel innan), förstår inte sin roll, förstår inte hur man bör spela och så vidare. Det skulle kunna vara en elaborat trollögn, men han beter sig motsvarande på resten av forumet och är hårt outad som Vrållådeit. Så länge de inte har någon egen agenda finns ingen anledning att döda dem, de verkar ju vara något mer komplicerade frimurare helt enkelt. :gremcool:

Pilzefrau

hon/henne

Det var det jag misstänkte, men för det första ville jag få det sagt i alla fall och för det andra vill inte jag vara den som säger sånt om personer. Jag håller helt med dig om omgitburns, men jag har nån sorts spärr (off alltså, inen konstig regel med min roll) som gör det svårt att skriva sånt när jag vet att han läser. Oviktigt sidospår alltså.
/Pilze

Andersson

Hero

Håller med Foggmock om detta. Både magoos förklaring, det vi sett och hört från vrållådeiterna samt hans övriga handlande tyder på oerfarenhet inte trollighet från omgitburns sida.

Dessutom är det inte helt klart för en icke helt insnöad wrnu-besökare vad som menas med begreppet "vrållådan". Jag fattade heller inte först vad som avsågs, t ex.

omgitburns

Veteran
Re: Kolla här omgitburns!

jag kommer vara inaktiv över lördag och söndag kanske mer ska åka bort :/ hoppas jag får tag i en data.

thark

Hero
Re: Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21

Vill bara säga att jag ursäktar för att jag inte varit aktiv detta drag, trött i skallen, nu har det mesta vettiga redan hunnit sägas och det återstår inte så mycket för mig. (Ja, jag inser att jag spelar pinsamt uselt och ohjälpsamt.)

Det börjar kännas lite tjatigt när jag säger Röst: Nightowl men vid det här laget behöver jag väl inte ens motivera det närmare? Ska bli kul att till slut få klarhet i huruvida jag är fullkomligt ute och spökar eller inte, åtminstone.

För övrigt: Anders Å, det är inget d i Linköping. Det har inget med spelet att göra, det retar mig bara till vansinne när du skriver Lindköping. :)

Mer OT: Bredden på omgitburns 1080660 (eftersom det är en obruten textrad) får trådbredden i platt lägge att balla ut. Skulle det möjligen kunna ges tillåtelse att redigera in ett mellanslag någonstans?

Att Rising inte är så ivrig att ersätta Orfeus indikerar för mig att det inte nödvändigtvis är en superkritisk roll, vore det frågan om ett troll eller någon viktig specialförmåga skulle det förmodligen vara mer bråttom med en sådan sak.

Maffiafrågan är intressant; vad skulle egentligen deras taktik (=det man kan hitta dem på) vara? Vad jag förstått behöver de försöka hitta och eliminera moderatorer? Frågan är då, vilken roll har moderatorer i detta spel? Väktare eller någon annan form av specialförmåga? Hursomhelst skulle det innebära att om t ex alla troll har rykt och det därmed inte finns någon att skydda från så finns det heller inget för dem att gå på i jakten på "beskyddarna" mer än ren slump (det skulle mynna ut i huruvida användarna kan slumpgissa sig till dem först eller de kan slumpgissa sig till sitt mål först, oddsen förmodligen varande på deras sida). Äh, jag är så degig i skallen, kommer inte fram till någon vettig analys.

Det vore intressant om magoo och omgitburns bara skriver slumpbokstäver för att fejka att de känner till chiffret (vi som inte har nyckeln kan ju inte se om det är äkta eller inte), det tror jag dock inte för fem öre, men det vore en jäkligt ball grej. :-D

Personligen skulle jag vilja knäppa Johan K mest för att han är så retligt gemytlig och intetsägande, det säger dock inte så mycket, förutom att han varit intetsägande utan att hittills drar till sig någon vidare press för det. Just att han är det ultimata fåret gör honom ju dock också till perfekt ulv i fårakläder. Ni som träffat mannen mer direkt, brukar han vara bra på ljugochbluffspel? :)

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Kolla här omgitburns!

Varför lovar du trollen att de ska få information av er om de trollar en av er? Är det för att du anser att ni är värdelösa så att ni kan tänka er att offra er för att trollen inte ska ta någon annan?

Förövrigt tycker jag att ni ska sluta posta krypterade meddelanden på forumet, om ni inte använder olika nycklar för varje meddelande eller så, för vigenerechiffret är verkligen inte omöjligt att knäcka, och ju mer data man har desto enklare blir det.

Nu spelar det iofs ingen roll, eftersom du har lovar trollen att de ska få läsa det ändå bara de dödar av en av er.

Lindenius

Swashbuckler
Svårt att välja [Röst]

Det är skönt att några/åtminstone en användare har kunnat avskrivas denna runda (Magoo). Det har varit svårt att välja den här gången. Jag tycker både Nightowl och Dnalor är lika svårlästa. För mig kvittar det vilken av de två som åker. Jag sätter därför min röst på:

Röst: Dnalor.

Fast vad vi skulle behöva är någon form av utspel från någon om någonting snart. Den enda anledningen till att Hellzon åkte var ju att han pratade för mycket och sa mer än han hade täckning för. Kan inget fler troll råka försäga sig snart?

Anders Åstrand

Swordsman

För övrigt: Anders Å, det är inget d i Linköping. Det har inget med spelet att göra, det retar mig bara till vansinne när du skriver Lindköping. :)
Jag vet att Linköping heter Linköping, men Rising har sagt att fraktionen heter Lindköping. :gremsmile:

meh, tänkte ju länka till inlägget där han beskriver Lindköpingsmaffian, så har tråkrising ändrat det så det står Linköpingsmaffian nu. Mycket förvirrande när en fraktion bara byter namn sådär :gremsmile:

Foggmock

Myrmidon
[Röst]

Jag har som jag skrev tidigare av rena offanledningar extremt svårt att misstänka Johan K för något sinister, dessutom är han antagligen en usel lögnare (jag har aldrig sett honom ljuga så jag vet inte... :gremsmile:. Det innebär inte att han är av kroken dock.

Personligen så delar jag Lindenius analys, jag finner dock fler anledningar att misstänka Dnalor än Nighowl, men båda är väldigt svårlästa och har inte visat något beteende som tippat dem åt något håll för mig - därför vill jag inte ta ställning i den frågan än. Vicotnik och Pilzeman har jag småmisstänkt och dessutom har de flugit under radarn en stund, så jag vill pressa dem. Hence:

Röst: Pilzeman

Foggmock

Myrmidon

Han editerade ju ut det med kommentar om att han inte ville ha några tråkningar, därför tyckte jag det var komiskt att alla fortsatte skriva Lindköping, som en uppenbar diss. :gremgrin:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: [Röst]

Så bra att man får vara med på radarn, då kanske man till slut kan få försöka övertyga er övriga om att jag är en vanlig forumit. :gremlaugh:

Andersson

Hero

Klart att det heter Lindköpingsmaffian, det har ju Rising själv sagt. Att kalla det något annat är klart misstänkt! :gremtongue:

Nightowl

Champion
Jaså NIGHTOWL har försvunnit från forumet... nå, det var väl ingen större förlust! :gremgrin:

Här har jag ju sagt att jag redan misstänker Dnalor, så jag kan väl lika gärna hoppa på bandvagnen redan - för att magoo tyckte Marco och ev Dnalor var reko måste väl ha varit beroende på vrållådan, och då är det väl omgitbumsybumsy som är... Inisignia, eller nåt. (Eller så är han DIMFROST, som ju borde vara en Lindköpingsmaffioso, och DIMFROST brukar ju hänga i Vrållådan?)

Iallafall, Dnalor står överst på min lista nu... jag har börjat tycka Foggmock är ganska skum efter Arvidos' påpekanden men det är fortfarande ganska långt efter Arvidos (men han har gått om Lindenius... :gremtongue:)

Sedan är ju jag på kroken igen. Som sagt, något mer alibi än "jag postade ju till Mekanurg!" och "min dator är kajk" (vi får se om jag kommer åt forumet lättare nu med en ny tråd - jag har alltså inte kunnat öppna forumet hemma när min dator är som slöast - än mindre tråden!).

Jag är inte direkt villig att avslöja min identitet än, men om det nu skulle få mig av kroken kanske... men då skulle jag nästan vilja ha väktarbeskydd efter det!

Erik

Anders Åstrand

Swordsman
Har inte hunnit sätta mig in i spelet särskillt mycket den här dagen, och ska iväg för kvällen snart.
Röst: Pilzeman

Lindenius

Swashbuckler

Klart att det heter Lindköpingsmaffian, det har ju Rising själv sagt. Att kalla det något annat är klart misstänkt! :gremtongue:
Jag tycker det är misstänkt att ens påpeka det självklara i att det är misstänkt att kalla något för något annat än vad Rising stipulerat. :gremtongue: :gremtongue: