Nekromanti Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21:00)

Pilzefrau

hon/henne
Dag 5, slutar 21:00 på Måndag

Hej igen.
Jag hade aldrig tänkt låta min röst på Johan K vara kvar, tänkte bara pressa honom och misstänkte honom egentligen inte. Det var svårt att tycka speciellt mycket om honom alls eftersom han inte sa något. Nu var han skum iaf, så ingen skada skedd.

Något annat jag hade tänkt göra om jag hunnit skriva tidigare ikväll (hann inte mer än att läsa igenom vid 17:00 men inte svara) var att svara på de två (fast en drog tillbaka va?) som röstat på mig. Samma anledning som Vicotnik lät det som, mitt svar blir det samma.

Jag torde inte vara troll eftersom jag följde Genesis direkt när han skrev om ACKERFORS och Hellzon. Hellzon var då visserligen misstänkt, men kunde trollen redan då förutspå att han skulle åka?
Jag torde inte heller vara maffia då jag pressröstade på Johan K helt slumpmässigt och glömde min röst på honom. Sånt gör man inte på kompisar. När detta skedde hade han inte alls många röster. Ingen alls den rundan faktiskt.
/Pilze, återkommer med egna tankar när jag uppdaterat min lista över folk.

Genesis

Ni dés ni maître
Ny lista för mig

Följande lista är baserad på ren magkänsla. Jag skall försöka titta noggrannare imorgon, om jag har tid.

Arvidos: Arvidos har uppfört sig fläckfritt på sistone. Han borde vara grön. Men jag kan inte skaka av mig känslan. Men nu vore det korkat att rösta på honom.
Dnalor: Skummis.
Foggmock: Stark spelare. Troligen reko.
Johoohno: Också stark spelare, och jag litar på honom i nuläget. Behöver dock posta litet mer.
Lindenius: Något skum.
Pilzeman: Verkar onekligen ren. Nästan på grönlistan.
thark: Borde röstas ut om vi inte får bättre ledtrådar. Grejen är att han kan vara TROBERG och vara troll, och i så fall har han skaffat sig ett vattentätt alibi genom att sno en förmåga från förra spelet.
Vicotnik: Inte troll. Kanske maffia.
Vildkatt: Mysko. Skummis. Har inte bidragit med särskilt mycket vettigt.
Walium: Till synes reko. TAMAGOCHI TIM kan dock vara en utstuderad bluff. Nog inte troll, dock, eftersom han anklagade Hellzon.

Grönlistan:
Dr.Markehed
Genesis
magoo
Nightowl
omgitburns
Orfeus

---

En fråga: Kan någon av de kvarvarande maffiosorna tänkas vara vrålisinfiltratörer?

I övrigt: Röst: thark. Jag är ledsen, men du är för farlig för att ha kvar, och vi börjar få ont om spelare. Hittar någon något mer solitt att gå på, eller om en bandvagn mot Dnalor eller Vildkatt så kanske jag flyttar min röst, men det logiska just nu är att rösta ut dig.

//erik. Paranoid!

Pilzefrau

hon/henne
Var skiljer sig våra listor?

Var skiljer sig våra listor? En intressant fråga för oss alla kan ju vara att kommentera om någon man själv håller för misstänkt är helt grön på någon annans lista. Ni andra?, håller ni med Genesis, och mig?

Angående Arvidos, Dnalor, Lindenius, magoo, omgitburns, Orfeus, thark, Nightowl, Vitcotnik, VildKatt och Walium håller jag med dig.

Foggmock har jag markerat inte helt säker, mest för att inget har övertygat mig om motsatsen. men jag har inte heller läst igenom hela tråden en andra gång med listan bredvid, något jag bara gjort de första två-tre dragen.
Johoohno: samma som ovan.
Pilzeman lägger jag så klart på min egen grönlista.

VildKatt har iaf jag sett rollspela en del, nästan från start, men det jag kanske ser i syne... Om hon verkligen gör det och sen verkligen är den hon rollspelar är hon grön, men inget av de två behöver ju vara sant...
/Pilze

VildKatt

Warrior
Re: Var skiljer sig våra listor?

Jag hoppas du ser rätt, för sanningen att säga så har jag just rollspelat sedan jag började. Vet inte om det hela är så klart, men jag försöker i alla fall, till gott eller ont. Men hur det än blir med det så blir det väl snart klart om det var ett bra drag av mig eller ej, för snart är vi få nog att kunna synas i sömmarna allihop.

Men som man säger; full fart framåt!

Anders Åstrand

Swordsman
Re: KÖR, dag 5 börjar här (slutar 21:00 på Måndag)

Förlåt kära medtävlande.

Jag hoppas ni lyckas vinna det här åt oss mitt spel till trots.

Heja forumet!

Andersson

Hero
God jakt!

Typiskt att åka ut under helgen när man kan spela utan att behöva sitta och smygsurfa på jobbet. Nåja, på dem bara forumiter!

Och kom ihåg, forumkamrater, fienden är välorganiserad.

Pilzefrau

hon/henne
Misstänkta [röst]

Tittat efter och förklarat Foggmock någorlunda säker. Det finns iaf ingen anledning att slänga ut honom nu, så länge man har andra som är mer misstänkta.
Dessa utgörs för mig av Thark, Lindenius, Vildkatt, Johoohno och Dnalor.
VildKatt vill jag däremot avvakta med, för om hon spelar sin sanna roll vill jag inte bli av med den.
Dessutom skulle jag inte ha något emot att pressa Vicotnik eftersom hen föreslog hela pressaridén (säkert ett välprövat grepp iofs, men jag hörde det först från henom), pressade mig men klarat sig undan själv.
Röst: Vicotnik
You know the drill. Varför är du inget troll (eller maffia för den delen)?
/Pilze

Man Mountainman

Storsvagåret
Uppenbarligen inte.

Det verkar som att folk har bestämt sig för att jag är "skum", men jag har svårt att se varför.

Eftersom jag de facto inte är vare sig ett troll eller en mafioso så vore det fördelaktigt för forumiterna om de ville lägga fram sina anklagelser mot mig så att jag kan försvara mig. Om detta inte är görbart, men folk envisas med att rösta på mig, så kommer jag att känna mig nödgad att outa mig, på det att vi ej må banna en forumit i onödan.

/Kalle

Man Mountainman

Storsvagåret
Min röst

Själv har jag, efter ingående studium av Arvidos' logg, bestämt mig för att rösta på Vildkatt. Notera hennes röstningshistoria:

Björn den Gode: Etablerat icke-troll
w176: Etablerat icke-troll
Genesis: Röstar iögonfallande nog på Genesis, som i alla fall övertygat mig om att han inte tillhör trollens skara, istället för Hellzon, som sedermera visat sig vara ett troll!
Arvidos: Inte etablerat som någonting alls, men har bidragit med väldigt mycket arbete för forumiternas gagn.
w176 igen
Dnalor: Inte etablerad som nånting alls, men jag har det on good authority att han inte är ett troll :gremgrin:

I mina ögon närmast skriker denna röstningshistorik "troll", och sålunda:

Röst: Vildkatt

Man Mountainman

Storsvagåret
Tillägg

Notera Vildkatts benägenhet att hoppa på bandvagnar i fallet w176 och undertecknad, men hennes totala misslyckande att hoppa på den väldigt populära bandvagnen mot Hellzon. Det här är ett röstningsmönster som jag finner oerhört svårförklarat med annat än att Vildkatt är ett troll.

/Kalle

magoo

Hero
Re: Tillägg

hennes totala misslyckande att hoppa på den väldigt populära bandvagnen mot Hellzon.
Fast där håller jag inte med dig. Om jag var ett troll skulle jag absolut hoppa på bandvagnen mot ett annat troll när den väl har börjat rulla. Jag tror absolut att det finns troll i rösterna mot Hellzon. Kanske inte bland de sista rösterna, ens.

Man Mountainman

Storsvagåret
Poäng

Låt oss närmare studera det inlägg där Vildkatt lägger sin röst på Genesis:

Faktum är att jag litar lika lite på Hellzon och Genisis egentligen. Hur vi än väljer att göra i det sammanhanget så är risken stor att vi blir av med något som hade kunnat främja oss som forumiter.

Thark har däremot goda åsikter och jag tycker att han, för närvarande, sammanfattar saker rätt.

Min röst faller därför också på Genisis. Inte därför att jag litar med på Hellzon, för det gör jag egentligen inte med alla de bevis han har emot sig, men om tåget skulle tappa vagnar så känns det bättra garderat och då kan vi slå ut den andra högeligen misstänkta. På så vis borde vi onekligen få bort åtminstone ett orosmoment.

Röst:Genisis
När det här skedde så var alla väldigt mycket i valet och kvalet om huruvida Genesis eller Hellzon var den skyldige. Som troll skulle Vildkatt kunna rättfärdiga sitt röstande med denna osäkerhet. But I dunno.

/Kalle

magoo

Hero

Varför outade Walium sig så tidigt som TAMAGOTCHI TIM? Att skriva bzz bzz i sitt inlägg innebär ju att det är superenkelt att bli avslöjad. Tamagotchi Tim har bara gjort tre inlägg i forumets historia, inget av dem är speciellt matnyttigt och bara ett innehåller orden bzz bzz.

Jag tror inte att han är ett troll eftersom han var drivande i att avslöja Hellzon, däremot tror jag att han skulle kunna tillhöra Linköpingsmaffian.

Jag har utgått från Arvidos lista (någorlunda kontrollerad) och markerat röda och gröna kommentarer respektive personer. Högst på min röda misstänkta-lista hamnar Johoohno och Pilzeman som varit ganska neutrala, ställt små kluriga frågor och varit väldigt tillbakadragna på slutet (ändock aktiva).

/Magoo

Genesis

Ni dés ni maître

Jag håller faktiskt med, till viss del. Foggmock sade att han hade sett Walium läsa på en tråd om favoritforumiter (antagligen den här). Det tycker jag inte tyder på att han kollade upp TAMAGOTCHI TIM (då skulle han ha läst dennes inlägg), utan snarare att han letade efter någon trovärdig men obskyr att posera som. Så han tog den mest obskyre av Risings favoritforumiter och bestämde sig för att rollspela honom från början, vilket skulle ge ett klockrent alias.

Jag tycker inte att det är tillräckligt för att rösta på honom ännu (han kan ju ha sökt på namnet och fått upp tråden), men det är tillräckligt för att ha honom i åtanke. Jag tror, liksom du, att han mycket väl kan vara maffia, och skulle inte klassa honom som någon jag vill ha kvar till slutet.

thark

Hero
Re: Tillägg

Som jag skrev i ... äsch, nu hittar jag inte inlägget, men ganska tidigt draget efter vill jag minnas att jag påpekade att övriga genesisröstare (förvisso var jag en av dem) kunde tålas att tittas närmare på och tycktes ha avsevärt sämre förklarade anledningar (själv har jag uppenbarligen synnerligen uselt omdöme). Följaktligen kommer det knappast som någon förvåning att jag håller med om att det blivit dags för:

Röst: VildKatt

Jag har fortfarande en vag misstro mot Nightowl baserat på att jag inte riktigt lyckas reda ut härvan. Antag att han talar sanning: Vem har förmågan att kunna banna ARFERT och varför? Om det verkligen är formulerat som "banna" (blir lättare att förklara om det nu är någon annan form av "mord") så borde det vara någon med moderatorsroll. Det skulle kunna vara Linköpingsmaffian, vilket skulle matcha att det finns folk där som inte riktigt drar jämt med mannen i fråga, men de har i sig inget motiv att vilja bli av med honom. Är det månne någon som har fullständigt privat win-condition som bara går ut på att luska ut och eliminera denne? (Vill minnas att jag läst om att sådana varianter förekommer.)

På det stora hela verkar det dock trovärdigt, ARFERT är tillräckligt framträdande för att förmodligen existerar och därmed vara ett dåligt val att fejka, inte maffia och knappast troll. Mest spännande vore förstås om N'tuggla vore personen som behöver ha kål på ARFERT och vet att denne garanterat inte kommer att våga avslöja sig för att bestrida det, men det är återigen en sån där sak man kan stressa upp sig över utan att komma fram till något så tills vidare så väljer jag åtminstone att tro på utspelet. (Jag ändrade inte röst sist eftersom det inte känns så meningsfullt när saken väl redan är mer eller mindre avgjord.)

Jag skulle ärligt talat närmast vilja fortgå att vara misstänksam mot den gode Genesis såsom besatt av potentiell maffiakontakt, men det baseras åter på att det för mig är självklart att ACKERFORS ingår i Linköpingsmaffian och de skilde åsikterna i frågan demonstrerar att det är en uppfattning som inte garanterat stämmer med spelets verklighet. Sen är det lite känsloargument över att han fortsätter anklaga mig vilket kanske influerar mig för mycket, ärligt talat finns det ju goda skäl därtill.

Dr.Markehed har inte direkt hörts av så mycket. Mitt antagande när "Hellzon" påstod honom vara grön var att det förmodligen var ett försök att dra en oskyldig i fallet men jag börjar bli allt mer tveksam, nu ser jag det snarare som att det inte påverkar omdömet i endera riktning--än mer så nu när det visat sig finnas två fientliga fraktioner. Det skulle lätt gå att tolka det hela som att han sett att han hyfsat "clearats" och sen inte säger så mycket för att inte råka tabba sig och dra på sig nya misstankar. En god tvåa gällande personer jag skulle vilja sätta i förhörsstolen, men som sagt, rösten hamnar på VK.