Nej nej nej
Hmm… få se nu. På vilka grunder är det nu ni startar ett drev mot mig?
1. Jag har "legat under radarn" länge.
2. Jag röstade sent på Hellzon (vilket tydligen är mer misstänkt än att rösta sent på någon som inte var troll)
3. Jag har varit osynlig och inte tagit några initiativ, men jag gick på VildKatt
för snabbt. (Alltså, hade inte Markehead varit Clearad av Genesis så hade det där varit det trolligaste argumentet hittills)
…
Usch… vi förtjänar verkligen att förlora. Jag måste ärligt säga att jag är besviken (och lite förbannad eftersom jag är tävlingsmänniska) på hur vi good guys har spelat det här spelet.
Låt mig sammanfatta min besvikelse: Det startar alltså ett drev med motiveringen "du har inte gjort något speciellt men du VERKAR vara skyldig" mot mig och INGEN (förutom Nightowl och senare Walium) protesterar. Och det tar alltså folk som ett tecken på att jag är skyldig snarare än att det är oerhört misstänkt. Jag menar om nästan alla är överens måste det ju betyda att trollen också tycker det är en bra idé.
Exakt samma sak har hänt mot w176, Johan K (som visserligen var badie, men blev plockad av ren slump) och Thark.
...
Alltså, om vi ska kunna plocka någon måste vi kunna producera mer bevis än "han har inte varit aktiv, men nu blev han aktiv vilket är skumt" (trots att jag aviserade tidigt första eller andra omgången att det är exakt så jag spelade under Batman-spelet också)
Men om ni nu beslutar att plocka mig så ska jag inte lämna in utan att försöka hjälpa oss till seger i slutändan i alla fall. Jag ska således peka på riktigt skumt beteende:
Pilzeman
Pilzeman blir också liksom jag mer aktiv mycket under denna runda, men i stället för som jag – som hela tiden sedan dag 1 misstänkt VildKatt – för han inte en konkret linje.
Följande har Pilzeman producerat idag (de är inte nödvändigtvis i tidsordning eftersom jag har lite bråttom med saker på jobbet).
1. Han
kastar snabbt misstankar mot DeBracy som är clearad av Genesis.
2. Han säger att VildKatt är det
"bästa spåret". Sedan försöker han
förvirra oss att tro att VildKatt är GENESIS och inte VITULV som jag gått ut och spekulerat om några
inlägg tidigare (jag har för övrigt inte sett NÅGON annan framföra liknande tydlig bevisföring eller underbyggd spekulation denna runda, ändå tycker ni att JAG är skum och inte tillför något *mutter mutter*).
3. Sen
röstar han på mig för att jag skulle vara maffia med förklaringen
"Dessutom kan han mycket väl vara maffia också, och fortfarande stämma in på din analys med att vilja ha en annan huvudmisstänkt."
som om jag inte har argumenterat för att VildKatt är skum redan dag 1. Plus att han själv var lika snabb att hoppa på VildKatt från början.
Alltså, VildKatt eller Pilzeman. Jag tycker deras vimsiga beteende har mycket kvar att stå till svars för.