Nekromanti Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21:00)

Pilzefrau

hon/henne
Roligt syftningsfel...

...jag behöver middag. I den konstaterade jag...
Ursäkta, men när du påpekat ett av dina egna fel trodde jag att det var fritt fram. Skrattade högt åt det där. Men jag förstår vad du menar.
/Pilzeman

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Addendum

Mig kan du strycka från Maffia listan, då det skulle direkt vara kontra produktivt för mig att rösta på Johan K för att tvinga fram info om jag viste att han var maffia. Jag hade även möjligheten att flytta min röst i slut skedet så att det skulle bli 50/50 så att det blev slumpen vem som skulle åka.

Där emot har jag inte som jag kan använda som bevis mot att jag inte är ett troll. Annat än Genesis [inlägg=1080210)]inlägg[/inlägg] och det är inte så mycket att hänga i julgranen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Äh, det blev inget kul. Dag 6 slutar Onsdag 21

Efter att ha gått igenom waliums gamla inlägg så anser jag honom grön, finner inget som direkt pekar på att han skulle vara troll eller maffia. Det jag finner pekar snarare åt andra hållet.

Så i min bok är walium grön.

Markehed

Warrior
Re: Röststatistik (Fria Vildkatt) [Röst]

Vad jag får ut av röstningsstatistiken är följande:

Vildkatt röstar inte alls som någon som skulle ha tillgång till en privat kanal skulle rösta. Hon röstar precis som hon känner för och tycker och inte alls i linje med någon annan. Detta tycker jag styrks av hennes argumenterande. Jag känner faktiskt inte alls att Vildkatt är misstänkt i nuläget.

Min topp topptrelista på misstänkta skulle vara de som snabbast gav sig på Vildkatt. Det skulle tjäna flera syften. Snabbt skaffa en huvudmisstänkt för att slippa för mycket utforskande och analyserande. De slipper låta saken bero utan skaffar direkt en misstänkt som inte är ett troll.

Lindenius var den som först gick på Vildkatt denna rundan. Han tycker dessutom att vi ska rösta på de som inte röstade på Vildkatt. De två som inte röstade på Vildkatt och inte är säkra är Pilzeman och Foggmock. Det skulle kunna betyda att de är säkra.

Vad jag börjar känna mig ganska övertygad om är att Lindenius är skylldig. En annan sak är att vi som mer eller mindre är clearade röstar på samma. Vi har helt enkelt inte råd att sprida ut våra röster när trollen har ganska stor röstpower. Kommer någon av de säkra med bättre argument för vem vi bör rösta på så skulle jag kunna tänka mig att ändra mig.

Tills dess Röst: Lindenius

Vicotnik

Den onde
Staff member

Jag gör så att jag ställer mig bakom din röst på Lindenius om inte för att få mer info om honom, har som sagt för lite info på honom för att kunna bedöma hans åsikter.

Röst: Lindenius

Och det du säger låter vetigt och det är som sagt vad Vildkatt har argumenterat för under hela tiden som jag har jagat henne.

magoo

Hero

Jag har också gått igenom röstningsstatistiken som jag tycker säger mig följande:

Dnalor - har tidig röst på Hellzon och på Johan K. Är grön på min lista.

Foggmock - har varken röstat på Hellzon eller Johan K. Har dock gått på Troberg-spåret så är hyfsat förlåten. Kan tillhöra Linköpingsmaffian, förkortas LM i detta inlägg.

Lindenius: Sen röst på Hellzon. Misstänkt, både som troll och LM.

Nightowl - tidig röst på Hellzon. Har röstat få gånger. Misstänkt som LM.

Pilzeman - Röstat ut både Hellzon och Johan K. Grön i min bok.

Vicotnik - Röstat på Hellzon och Johan K. Blev röstad på av Hellzon. Grön i min bok.

Vildkatt - varken röstat på Hellzon eller Johan K, dessutom ett antal uddaröster. Kan mycket väl vara ett troll. Röstar på Dnalor som jag anser vara grön.

Walium - sen röst på Hellzon men har även röstat ut Johan K. Jag tycker att han får vara röd i skuggan av de mer misstänkta.

Genesis - tydlig Hellzon-röst. Kan ändå vara LM.

Jag själv: Röstat som en kratta men lyckades i alla fall pricka Hellzon.

Dr.Markehed - röstade ut Hellzon men kan vara LM, i såna fall i maskopi med Genesis.

omgitburns - har lyckats att enbart rösta på goda forumiter. Jag kan självklart inte vara säker på hans godhet men han är en Vrållådeit och borde vara god.

Röst: Lindenius

Trist att rösta på en nabo men jag hinner ändra mig innan fredag om andra övertygande fakta dyker upp...

Se upp för kombon Genesis / Dr.Markehed dock!

/Magoo

magoo

Hero

Skrev ju fel - Walium är för tillfället grön på min lista, i skuggan av de mer misstänkta. Sorry!

Genesis

Ni dés ni maître

Genesis - tydlig Hellzon-röst. Kan ändå vara LM.
In the interest of att inte slösa kraft och tid på att spekulera på detta vill jag peka på mitt allra första inlägg i spelet, och tillika spelets allra första inlägg, oräknat Rising. Jag citerar mig själv:

Genesis said:
GARDENER, var du nu är någonstans (väljer ut ett slumpmässigt användarnamn ... ). Johoohno! Det är säkert du. Fixa till det här, annars kommer CALIGULA och tar oss!
Eftersom det här var det första som hände, och det var en på 25 att jag skulle chansa rätt, tycker jag mig ha bevisat att jag satt på info innan spelet började. Och det vore ju brutalt korkat av Rising att ge en maffiamedlem info om vem GARDENER är, eller hur?

Inlägget var ett försök att snabbt övertyga Johoohno att jag var på rätt sida och att jag satt på info. Det kanske var riskabelt, men det verkar ju som att det inte snappades upp, annars skulle han ha dött långt tidigare. Eller så var det mitt fel att han dog, men det spelar ingen roll nu. Poängen är att jag är grön, och även om jag kan anklagas för att vara oförsiktig, så tycker jag nu att jag bevisat att jag inte är maffioso.

Rising

Vila i frid
Re: OFF: Jag ändrade denna post av misstag!

Rising, är detta diskvalificerande?
Nä, det är lugnt. Det är bra att du talar om vad du gjort. Då har du ju inte ändrat något i smyg utan bara betett dig på ett sätt som eventuellt kan tolkas som skumt.

Kör på, gott folk.

Pilzefrau

hon/henne
Re: Fria Vildkatt? [Röst]

Det här var ju krångligt. Nu måste man välja sida igen.
Argumentet mot VildKatt är ju egentligen: hon har röstat konstigt.
Lindenius är en av de få jag själv håller för misstänkt sedan innan. Han var visserligen på Hellzon, men då hade denne redan 9 röster totalt, varav 6 stycken hade tillkommit på de timmar som passerat efter att Genesis hängt ut Hellzon, och närmsta runner-up (Genesis) hade två röster. Han kan mycket väl ha insett att Hellzon var rykt och hoppat på för att gömma sig.

Dessutom kan han mycket väl vara maffia också, och fortfarande stämma in på din analys med att vilja ha en annan huvudmisstänkt.
Ny Röst: Lindenius
/Pilze

VildKatt

Warrior

Jag säger inte emot på någon punkt här, men Lindenius har jag sneglat misstänkt på ett par gånger så den här bandvagnen tänker jag i alla fall hoppa på. Tänka sig.

Röst; Lindenius

Behöver jag skriva varför? Nå, bara ifall att; han har krupit under radarn både länge och väl nu, något misstänkt är det.

magoo

Hero

Det var ju ett bra svar som grönade dig jag hade faktiskt glömt bort detta inlägg totalt), vilket är bra eftersom det även grönar Dr.Markedhed (och hans röstningslista) och då blir det två färre att oroa sig för!

Det bekymrar mig att VildKatt som är ännu en av mina mest misstänkta utan tvekan röstar på Lindenius. Det utesluter dock inte att de tillhör två olika skurkfraktioner.

Nightowl

Champion
Också [Röst]

OK, jag köper dina argument för varför man inte ska rösta på VildKatt.

Jag skulle dock vilja ha en närmare motivation till varför jag ska rösta på Lindenius? Varför skulle han vara mer misstänkt än, säg, walium (jag börjar bli mer och mer tveksam till om TAMAGOTCHI TIM inte är en skicklig dimridå)?

Tills vidare: röst: Ingen.

Erik

Tills vidare:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Också

Det som i mina ögon gör walium grön är att det var han som fällde avgörandet i senaste röstningen för eller emot Johan K, vilket för mig bevisar att han inte till hör maffian.
Och för det andra så var han väldigt drivande mot Hellzon i ett tidigt skede. Så walium är enligt mig grön.

Visst han har lite lustiga inlägg, men jag tycker de vägs upp av hans sätt att rösta och ager när det kommer till Hellzon och Johan K.

Foggmock

Myrmidon

Det som i mina ögon gör walium grön är att det var han som fällde avgörandet i senaste röstningen för eller emot Johan K, vilket för mig bevisar att han inte till hör maffian.

Det där bevisar ingenting, mind you. Dina tankebanor kanske är sunda men det finns inget som säger att vare sig troll eller maffia kan tänka sig att offra en av de egna för att vinna trovärdighet.

Själv har jag sett på waliums roll i ett helt nytt ljus efter att jag mindes/insåg att hjältarna i Gothamspelet fick veta vilka skurknamn som var lediga och att ifall de blev pressade på identitet kunde använda dem (krank som fick Mr. Polka dot hade ju ingen nytta av det xD). Att TAMAGOTCHI TIM finns med som roll är, trots vad jag sagt tidigare om Rising och hans galenhet faktiskt lite långsökt, men att det skulle finnas med som ett ledigt "alias" är ju inte helt omöjligt.

Såsom jag tolkar hans spelande finns inget som rentvår honom, men ett par indicier som pekar mot honom, oavsett om han lyckats pricka ett troll eller inte, särskilt inte så tidigt.

Han ligger dock inte på min lista, det gör Vildkatt och nu är Lindenus uppflyttad. Genesis för vettiga resonemang och jag litar på honom till nära nog 100% just nu. Jag känner mig lite omodern som inte hänger på de senaste trenderna men jag tänker inte flytta min röst till Lindenius än, då jag hoppas att tre (om jag räknade rätt) ska räcka för att tvinga fram honom ur mörkret och få honom att komma med en mycket bra förklaring. Gör han inte det kan han räkna med min röst, förhoppningsvis hinner jag isåfall flytta den innan jag ska på tacobuffé och trubadurkväll med mina arbetskamrater så Lindenius deadline hamnar nånstans 18-1900 för min del. Annars är Vildkatt klart förstahandsmål för mig, och jag har dessutom förnyat intresse av walium.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Ja, det stämmer att vi fick ETT namn som vi hade som livlina i gothamspelet, de övriga namn vi tog var på chans, hyfsat okända karaktärer, jag hade aldrig kommit på mitt alias där om det inte hade varit för att någon postade en direkt länk till alla batmans fiender.
Samt så kan jag ju säga att då jag var hjälte så valde vi att inte använda oss av pm och körde på mail, då ingen kan se om du skickar mail till skillnad från pm.

Jag håller med om att Vildkatt ligger på listan över misstänkta och jag vill ha mer info om Lindenus, då jag inte har något att gå efter när det gäller honom.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hallå era velpellar!

"Vad jag börjar känna mig ganska övertygad om är att Lindenius är skylldig. En annan sak är att vi som mer eller mindre är clearade röstar på samma. Vi har helt enkelt inte råd att sprida ut våra röster när trollen har ganska stor röstpower. Kommer någon av de säkra med bättre argument för vem vi bör rösta på så skulle jag kunna tänka mig att ändra mig."

Hur kan du säga att vi ska vara eniga och hålla ihop, för att sedan raskt överge alla planer på att ens pressa VildKatt ytterligare? Hur kan hon gå ifrån att vara misstänkt till att plötsligt vara så grön att den första som röstade på henne nu är starkast misstänkt? Hela ditt resonemang bygger på att VildKatt är oskyldig, vilket ännu är långt ifrån bevisat. Vi kommer heller aldrig att få något att gå på om folk velar runt och plötsligt byter mål.

Hur röstar någon som har tillgång till en privat kanal?

Jag tänker inte ändra min röst förrän VildKatt gjort fler försök att försvara sig och övertygat mig om sin oskuld. Dessutom tycker jag att du nu börjar bete dig väldigt misstänkt.

Lindenius

Swashbuckler
Nej nej nej

Hmm… få se nu. På vilka grunder är det nu ni startar ett drev mot mig?

1. Jag har "legat under radarn" länge.
2. Jag röstade sent på Hellzon (vilket tydligen är mer misstänkt än att rösta sent på någon som inte var troll)
3. Jag har varit osynlig och inte tagit några initiativ, men jag gick på VildKatt för snabbt. (Alltså, hade inte Markehead varit Clearad av Genesis så hade det där varit det trolligaste argumentet hittills)

Usch… vi förtjänar verkligen att förlora. Jag måste ärligt säga att jag är besviken (och lite förbannad eftersom jag är tävlingsmänniska) på hur vi good guys har spelat det här spelet.

Låt mig sammanfatta min besvikelse: Det startar alltså ett drev med motiveringen "du har inte gjort något speciellt men du VERKAR vara skyldig" mot mig och INGEN (förutom Nightowl och senare Walium) protesterar. Och det tar alltså folk som ett tecken på att jag är skyldig snarare än att det är oerhört misstänkt. Jag menar om nästan alla är överens måste det ju betyda att trollen också tycker det är en bra idé.

Exakt samma sak har hänt mot w176, Johan K (som visserligen var badie, men blev plockad av ren slump) och Thark.

...

Alltså, om vi ska kunna plocka någon måste vi kunna producera mer bevis än "han har inte varit aktiv, men nu blev han aktiv vilket är skumt" (trots att jag aviserade tidigt första eller andra omgången att det är exakt så jag spelade under Batman-spelet också)

Men om ni nu beslutar att plocka mig så ska jag inte lämna in utan att försöka hjälpa oss till seger i slutändan i alla fall. Jag ska således peka på riktigt skumt beteende:

Pilzeman

Pilzeman blir också liksom jag mer aktiv mycket under denna runda, men i stället för som jag – som hela tiden sedan dag 1 misstänkt VildKatt – för han inte en konkret linje.

Följande har Pilzeman producerat idag (de är inte nödvändigtvis i tidsordning eftersom jag har lite bråttom med saker på jobbet).

1. Han kastar snabbt misstankar mot DeBracy som är clearad av Genesis.
2. Han säger att VildKatt är det "bästa spåret". Sedan försöker han förvirra oss att tro att VildKatt är GENESIS och inte VITULV som jag gått ut och spekulerat om några inlägg tidigare (jag har för övrigt inte sett NÅGON annan framföra liknande tydlig bevisföring eller underbyggd spekulation denna runda, ändå tycker ni att JAG är skum och inte tillför något *mutter mutter*).
3. Sen röstar han på mig för att jag skulle vara maffia med förklaringen
"Dessutom kan han mycket väl vara maffia också, och fortfarande stämma in på din analys med att vilja ha en annan huvudmisstänkt."
som om jag inte har argumenterat för att VildKatt är skum redan dag 1. Plus att han själv var lika snabb att hoppa på VildKatt från början.

Alltså, VildKatt eller Pilzeman. Jag tycker deras vimsiga beteende har mycket kvar att stå till svars för.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Angående Dr Markehed

Jag håller med dig och ditt senaste inlägg i kombination med de absurda velandet ifrån Dr Markeheds sida gör att du har blivit grönare i min bok.

Vi har redan haft en deltagare som gav trollutslag utan att vara troll (thark) alltså skulle det inte vara orimligt att även det motsatta existerade. Jag tror inte att Genesis ljuger om sin information, men det kan ju vara så att han har fått falska uppgifter i något fall och att just Dr Markehed faktiskt är ett troll. För han uppför ju sig sannerligen som ett.