Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Rösträkning

Recca? Hur många nuffror har du alternativt vad blir slutsumman? Tjing, du är här nu och du står på tur.

Vimes

Sillkung

STOPP!

LJSLarsson (4): Björn den Gode, Vicotnik, Konrad Konvalj, Basenanji
Brynolf (2): Recca, Anth
!Paxen (2): xyas, Brynolf
Ingen (1): !Paxen

START!

13 deadlines kvar...

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Recca? Hur många nuffror har du alternativt vad blir slutsumman? Tjing, du är här nu och du står på tur.
Min summa är 29.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: KK outar som nummer 1

antie said:
KK ville att folk skulle outa antingen antalet siffror eller summan.
Jag har ingenting i min flufftext som säger något intressant om någotdera - och hittills har ingen här sagt något av intresse heller.
Hur menar du här?

Att inget intressant har sagts om nuffror innan du outade din nuffra ur det blå med en slant kastning, eller att inget intressant sagts om nuffror efter det?

Recca

Femme Fatale

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Min summa är 29.
Jag väljer att outa min summa eftersom jag inte tror att antalet siffror spelar någon roll. Jag har ingenting i min roll som tyder på att det skulle vara så.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Min summa är 29.
Fnuk. Gillar ju inte att slå på händer som är skadade, men du får en slapp på näven också.

Hur kommer det sig att du får ur dig: "Min summa är 29." på 45 minuter?

Vart är den sylvassa Recca? Nått mer borde du kunna komma med just i detta nu.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Min summa är 29.
Jag väljer att outa min summa eftersom jag inte tror att antalet siffror spelar någon roll. Jag har ingenting i min roll som tyder på att det skulle vara så.
Okay.

Vem är på tur?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
LJSLarsson (4): Björn den Gode, Vicotnik, Konrad Konvalj, Basenanji
Brynolf (2): Recca, Anth
!Paxen (2): xyas, Brynolf,

Nu är det bara 2 röster ifrån att rundan avslutas vilket jag hoppas på att den inte gör för jag skulle vilja höra mer från LJSLarsson innan hängningen verksställs, så jag kommer vara redo att hoppa av tåget mot LJSLarsson ifall det skulle komma in två snabba röster på honom.
Mitt i matchen på mobilen, spännande nu.

Men Vico. Det hade ju varit så mycket fräckare med en skenavrättning. Tänk om vi fått lite ulvdarr.

Hur kalla fötter fick du nu egentligen.
Inte alls som sagt LJSLarsson är den jag i nuläget helst vill se dingla i galjen där emot så vill jag ha ut så mycket info från honom som möjligt innan han dinglar. Är han ulv så är den info han ger oss en hint om vad ulvarna kan ha fått för info. Är han bybo så har vi inte tappat någon info om han går ut med det han har.
Jo jag köper det, men det hade varit bättre med en skenavrättning. Då hade vi haft chansen på att nån ulv darrade till mot slutet lixom.

Jag vill få ut mer av SJSLarsson jag med och det så snart som möjligt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: KK´s idehörna nummer 2

Blajje said:
De flesta verkar resonera som att siffrorna kan avslöja vilka som är ulvar, men jag undrar just om det inte är tvärtom: att siffrorna kan avslöja för ulvarna vilka som har en viss förmåga?
Vad är det här för nått Basse? Det kanske är någon som varit på dig tidigare, men jag kikade tillbaka lite på gammal skåpmat och hittade tjuvfiske som drog till sig mina ögon.

Hur resonerar du om siffrorna? Förutom tankarna om hög summa = powerroll.

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Min summa är 29.
Fnuk. Gillar ju inte att slå på händer som är skadade, men du får en slapp på näven också.

Tyvärr så har jag fått SRI av allt skrivande/spelande. Det känns som att jag har svaga elektriska stötar genom översidan på mina underarmar och i händerna. Det är ytterst obehagligt.

Jag har mer att komma med men det är inget av yttersta vikt precis nu och jag har ingen lust att sabba mig själv ännu mer just nu.

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Min summa är 29.

Tyvärr så har jag fått SRI av allt skrivande/spelande. Det känns som att jag har svaga elektriska stötar genom översidan på mina underarmar och i händerna. Det är ytterst obehagligt.

Jag har mer att komma med men det är inget av yttersta vikt precis nu och jag har ingen lust att sabba mig själv ännu mer just nu.
Usch då, låter surt. Men tror du vi kan få ett namn på nästa outningskandidat bara innan du tar ett brejk?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Outningar

K.K antal siffror 4 totalsumma ?
Vico antal siffror ? totalsumma 22
SJSL antal siffror ? totalsumma 14
Brynte antal siffror ? totalsumma 26
!Paxen antal siffror ? totalsumma 18
anth antal siffror ? totalsumma 26
xyas antal siffror 4 totalsumma ?
Recca antal siffror ? totalsumma 29

BDG är online. Fram med laxen? Eller skall vi sitta och vänta på att Basse vaknar upp ur sin dvala eller Korpa dyker upp igen?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
13 deadlines kvar...
Det är viktigt att påminna.

Vi måste få klart den här första outningen som kan ses som en mjukstart så snabbt det bara går.

Jag har en steg 2 i den här outningen men det känns ju rätt dumt att dra igång den nu så jag tror jag packar ihop för idag.

Recca

Femme Fatale
Re: Outningar

Konrad Konvalj said:

BDG är online. Fram med laxen? Eller skall vi sitta och vänta på att Basse vaknar upp ur sin dvala eller Korpa dyker upp igen?
BDG har inte skrivit så mycket och det har inte heller Bassenanji som jag helst vill ge stafettpinnen. Men om BDG är online så kan han köra härnäst.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: KK outar som nummer 1

Basse said:
Siffror btw, jag ser inte hur summan av siffrorna kan ge speciellt mycket eftersom det är tvärlätt att fejka ihop en summa. jag är mer imponerad av de som har vågat uppge antal siffror. Men att vic skulle vara skum bara därför...nja, det känns inte så. Tvärtom får jag feeling att han vill spela lite kallt och inte sticka ut ovanligt mycket.
Jag fattar inte. Förklara för mig.

Björn den gode

Swashbuckler

Alright. Har tagit mig hem till mitt vackra hem igen och satt och sniperbevakade konversationen så här på slutet för att se om någon ville släppa yxan redan nu. Tyvärr så gavs ingen riktigt chansen eftersom det meddelades att Vicotnik tänkte hoppa av tåget om detta gjordes.

Här kommer min anayls av alla spelare så här långt:

(ok fick pausa lite för att sverige på något sätt spelade 4-4 mot Tyskland, vad hände där egentligen)

!Paxen: Han är fruktansvärt grön. Jag tycker det är märkligt att inte fler har plockat upp det här, och som vanligt kommer folk hävda att jag övertolkar saker, men som vanligt kommer det dessutom visa sig att jag hade rätt efteråt :gremwink: Det finns ett specifikt inlägg som jag tycker mer än något annat talar för att han är grön, men även utan det så tycker jag att det borde vara uppenbart att han tillhör byn. Jag tycker till och med att det är så uppenbart att det i sig gör mig lite misstänksam mot xyas och Brynolf.

Konrad Konvalj: Är helt klart den som har spelat bäst den här rundan. Inte bara har han fångat upp intressanta konversationer utan han har också lagt upp strategier, tryckt på olika punkter, varit mycket aktiv, och ren allmänt spelat som en bra bybo bör göra. Detta betyder inte nödvändtigtvis att han är grön, men om han inte är det så har han spelat ännu bättre, det är långt innan min röst hamnar här.

Brynolf: Ägnade en del tid i början åt att försvara sig efter att Recca och LSJ tyckte dom hittat en scumtell (på en grej som överhuvudtaget inte var en scumtell), jag tyckte han skötte detta rätt bra och har sedan börjat spela lite mer på riktigt. Har haft flera vettiga inlägg och trots att han har en okynnesröst liggandes på !Paxen vilket är misstänkt så har jag honom på min gröna halva.

Recca: Har förutom en aggresiv attack på brynolf mest kommit med märkliga resonemang och antaganden som jag inte alls får ihop. Får tills vidare hänga på den mörkröda sidan.

xyas: Har i princip inte sagt någonting, även om han ägnat en hel del inlägg till att göra det. Ändå ligger han på min gröna halva då jag inte tror att han skulle ha spelat så här som ulv, verkligen inte om jag ska vara helt ärlig.

Vicotnik: Har spelat klart under sin förmåga så här långt. Jag tycker det tyder på att han är ulv, samtidigt finns det en del annat som tyder på att han inte skulle vara det. Han får ligga i mitten så länge.

LJSLarsson: Hm, har vi inte röstat ut honom än? Eller ok, det är väl förstås bra om han ger ifrån sig lite mer information först utifall att jag skulle ha fel. Han verkar inte bara vara fel ute, han skriver dessutom flera märkliga inlägg, hoppar på ett redan från början märkligt drev, lyckas inte släppa det även efter att missförståndet blivit utrett... Och så det här jag är nybörjare, samtidigt som han för minst lika avancerade resonemang som någon annan, och tja, att noga följa med hela klassikern tycker jag tyder på ett intresse som gör att jag inte förväntar mig nybörjarbeteende oavsett hur lite han har spelat själv.

anth: Har spelat mer och mer misstänkt på slutet. Röda halvan.

korpa: Hon har inte sagt mycket alls, men det lilla hon sagt har varit tillräckligt vettigt för att inte putta över henne på den röda halvan, så gröna halvan tills vidare men med punktbevakning.

Basenanji: Jag får hemska flashbacks av något annat spel där jag tidigt var på Basenanji för att spela långt under sin förmåga, senare lät mig övertygas på något märkligt sätt att han var god, och sen visade det sig förstås att han inte var det. Nu händer det igen, och han ligger långt in på röda halvan så här långt.

Björn den gode: Har som vanligt hoppat på och huggit lite till höger och vänster. Har inte tillfört någonting när det gäller fluffet, vilket visserligen inte var förväntat av honom. Har med en grundläggande analys av alla spelare gett en hel del att tänka vidare på, men pekar ovanligt lite med hela handen, vad vill han att byn ska göra egentligen? Gröna halvan dock.

Så för att sammanfatta:

Grön:
!Paxen, (BDG)

Gröna halvan:
KK, Brynolf, Xyas, Korpa

Mitten:
Vicotnik

Röda halvan:
Recca, LJS, anth, Basenanji

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Outningar

Ok, då ska jag outa något, som ni säkert vet så tycker jag att den här delen av spelet är ganska tråkig, samtidigt så har det ibland varit oerhört värdefullt för byn, ibland så värdefullt att vi direkt vunnit partier på det (vilket jag visserligen tycker är tråkigt;) så jag kan förstås inte låta bli att spela med.

Min totalsumma är: 17.

Jag outar detta istället för antalet siffror av två skäl,
1) mitt minne säger mig att det är fler som hintat att dom kan ha nytta av det här, och
2) för mig är det fullkomligt uppenbart hur antalet siffror och vilken slags roll man har hänger ihop, och att det i ett sådant läge bara vore dåligt att outa hur många siffror jag har (ifall ulvarna inte redan räknat ut det).

Så då antar jag att jag ska säga åt Basenanji att outa härnäst, så då gör jag väl det då.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basse+Korpa, se hit!

BDG antal siffror ? totalsumma 17

Basse och Korpa! Dra fram laxen det första ni gör när ni vaknar i morgon. Tjopp tjopp.

Efter det inleder jag steg 2.

Jag omber så klart övriga att hålla sina strategier och tankar för sig själv tillsvidare.