Re: Rösträkning
Alright. Har tagit mig hem till mitt vackra hem igen och satt och sniperbevakade konversationen så här på slutet för att se om någon ville släppa yxan redan nu. Tyvärr så gavs ingen riktigt chansen eftersom det meddelades att Vicotnik tänkte hoppa av tåget om detta gjordes.
Här kommer min anayls av alla spelare så här långt:
(ok fick pausa lite för att sverige på något sätt spelade 4-4 mot Tyskland, vad hände där egentligen)
!Paxen: Han är fruktansvärt grön. Jag tycker det är märkligt att inte fler har plockat upp det här, och som vanligt kommer folk hävda att jag övertolkar saker, men som vanligt kommer det dessutom visa sig att jag hade rätt efteråt
Det finns ett specifikt inlägg som jag tycker mer än något annat talar för att han är grön, men även utan det så tycker jag att det borde vara uppenbart att han tillhör byn. Jag tycker till och med att det är så uppenbart att det i sig gör mig lite misstänksam mot xyas och Brynolf.
Konrad Konvalj: Är helt klart den som har spelat bäst den här rundan. Inte bara har han fångat upp intressanta konversationer utan han har också lagt upp strategier, tryckt på olika punkter, varit mycket aktiv, och ren allmänt spelat som en bra bybo bör göra. Detta betyder inte nödvändtigtvis att han är grön, men om han inte är det så har han spelat ännu bättre, det är långt innan min röst hamnar här.
Brynolf: Ägnade en del tid i början åt att försvara sig efter att Recca och LSJ tyckte dom hittat en scumtell (på en grej som överhuvudtaget inte var en scumtell), jag tyckte han skötte detta rätt bra och har sedan börjat spela lite mer på riktigt. Har haft flera vettiga inlägg och trots att han har en okynnesröst liggandes på !Paxen vilket är misstänkt så har jag honom på min gröna halva.
Recca: Har förutom en aggresiv attack på brynolf mest kommit med märkliga resonemang och antaganden som jag inte alls får ihop. Får tills vidare hänga på den mörkröda sidan.
xyas: Har i princip inte sagt någonting, även om han ägnat en hel del inlägg till att göra det. Ändå ligger han på min gröna halva då jag inte tror att han skulle ha spelat så här som ulv, verkligen inte om jag ska vara helt ärlig.
Vicotnik: Har spelat klart under sin förmåga så här långt. Jag tycker det tyder på att han är ulv, samtidigt finns det en del annat som tyder på att han inte skulle vara det. Han får ligga i mitten så länge.
LJSLarsson: Hm, har vi inte röstat ut honom än? Eller ok, det är väl förstås bra om han ger ifrån sig lite mer information först utifall att jag skulle ha fel. Han verkar inte bara vara fel ute, han skriver dessutom flera märkliga inlägg, hoppar på ett redan från början märkligt drev, lyckas inte släppa det även efter att missförståndet blivit utrett... Och så det här jag är nybörjare, samtidigt som han för minst lika avancerade resonemang som någon annan, och tja, att noga följa med hela klassikern tycker jag tyder på ett intresse som gör att jag inte förväntar mig nybörjarbeteende oavsett hur lite han har spelat själv.
anth: Har spelat mer och mer misstänkt på slutet. Röda halvan.
korpa: Hon har inte sagt mycket alls, men det lilla hon sagt har varit tillräckligt vettigt för att inte putta över henne på den röda halvan, så gröna halvan tills vidare men med punktbevakning.
Basenanji: Jag får hemska flashbacks av något annat spel där jag tidigt var på Basenanji för att spela långt under sin förmåga, senare lät mig övertygas på något märkligt sätt att han var god, och sen visade det sig förstås att han inte var det. Nu händer det igen, och han ligger långt in på röda halvan så här långt.
Björn den gode: Har som vanligt hoppat på och huggit lite till höger och vänster. Har inte tillfört någonting när det gäller fluffet, vilket visserligen inte var förväntat av honom. Har med en grundläggande analys av alla spelare gett en hel del att tänka vidare på, men pekar ovanligt lite med hela handen, vad vill han att byn ska göra egentligen? Gröna halvan dock.
Så för att sammanfatta:
Grön:
!Paxen, (BDG)
Gröna halvan:
KK, Brynolf, Xyas, Korpa
Mitten:
Vicotnik
Röda halvan:
Recca, LJS, anth, Basenanji