Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: KK outar som nummer 1

xyas said:
Konrad Konvalj said:
xyas said:
Jag tror inte summan av siffrorna ger oss något alls.
Vad baserar du det på? Magkänsla också eller?
Baserat på hur jag läser mitt roll-PM. Varför tror du att det ger något? (om du nu gör det, och det antar jag eftersom du föreslog att det skulle vara ett av alternativen vid outningen)
Jag är inne på att summan av kardemumman är av vikt. Det utläser jag ifrån mitt pm.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
xyas said:
Konrad Konvalj said:
xyas said:
Jag tror inte summan av siffrorna ger oss något alls.
Vad baserar du det på? Magkänsla också eller?
Baserat på hur jag läser mitt roll-PM. Varför tror du att det ger något? (om du nu gör det, och det antar jag eftersom du föreslog att det skulle vara ett av alternativen vid outningen)
Jag är inne på att summan av kardemumman är av vikt. Det utläser jag ifrån mitt pm.
Jag tror nog att ni båda har rätt (men att Xyas har lite fel).

!Paxen

Swashbuckler

Bara så att ni vet så kommer jag nog lägga mig snart, sover nog innan 10. Detta betyder att om ni endast vill lägga press på mig så kommer jag nog inte kunna komma med något mer efter kl 10 åtminstone.

Och för att jag inte ska ta något med mig något till graven..

Röst: Ingen

anth

Vetefan

anth said:
26
Motivering får ni när jag inte sitter med en mobil
Motivering: jag kunde inte se någon skillnad att outa antalet eller summan av siffrorna, så jag singlade slant.

Ni andra som ser någon skillnad får gärna upplysa mig om den.

Brynolf

Dum fan

Eh, var det inte jobbigare att skriva "jag motiverar senare när jag har en dator" än "jag singlade slant"?

Jag har varit inne lite på att det är bättre att outa summa än antal siffr, men det är så klart uppe för debatt.

Vicotnik

Den onde
Staff member

anth said:
anth said:
26
Motivering: jag kunde inte se någon skillnad att outa antalet eller summan av siffrorna, så jag singlade slant.

Att singla slant om något sånt är fegt, eftersom det är ett sätt att försöka undvika att ta ställning till saker och ting och detta ser jag klart som en skumtell.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
anth said:
anth said:
26

Att singla slant om något sånt är fegt, eftersom det är ett sätt att försöka undvika att ta ställning till saker och ting och detta ser jag klart som en skumtell.
Passar på att pumpa in lite mer "skit" på anth i samband med att sie Germans hänger 3-0.

anth har dessutom valt att outa sin slutsiffra helt ur det blå. Ingen press, ingen som ville ha hans nuffror enligt den purgatoriska ordningsföljden.

!Paxen

Swashbuckler

Okej, jag tänker anta att jag inte kommer att bli utröstad ikväll, och kommer därför gå och lägga mig nu. Förhoppningsvis så vaknar jag upp och är fortsatt delaktig i varulvsspelet och så kan jag fortsätta randomisera spelet.

Ha en trevlig kväll och hoppas att tyskarna förlorar alla spelare sina spelare till dålig halvtidsärtsoppa

Basenanji

Postd20modernist

Jag kan inte ge så mycket output ifrån mig för jag tycker att det här spelet är svårare än vanligt att analysera och hänga med i.

Så, några tankar:

Jag tycker nog att den där första attacken på Brynolf luktar lite varulv. Jag har dessutom fått för mig att Recca är skum, dels för att hon dodgar med hänvisning till onda armar och dels för att hon är så aggressiv.

I min hjärna resulterar det i två huvudmisstänkta: LSJLarsson och Recca. !Paxen är lika galen som alltid och ni övriga har väl gjort vad man kan förvänta sig 8alltså, det ska förstås som att ni spelar bra till skillnad från mig som just nu bara ser massa onödigt smågnabbande fram och tillbaka).

Siffror btw, jag ser inte hur summan av siffrorna kan ge speciellt mycket eftersom det är tvärlätt att fejka ihop en summa. jag är mer imponerad av de som har vågat uppge antal siffror. Men att vic skulle vara skum bara därför...nja, det känns inte så. Tvärtom får jag feeling att han vill spela lite kallt och inte sticka ut ovanligt mycket.

Röstläget då? Tja, det börjar dra ihop sig lite och det är nog bra eftersom det kan bli analysmaterial till senare.

Min röst går faktiskt till LSJLarsson, för hans märkliga och tidiga attack på Brynolf.

Röst: LSJLarsson

Vicotnik

Den onde
Staff member
Rösträkning

LJSLarsson (4): Björn den Gode, Vicotnik, Konrad Konvalj, Basenanji
Brynolf (2): Recca, Anth
!Paxen (2): xyas, Brynolf,

Nu är det bara 2 röster ifrån att rundan avslutas vilket jag hoppas på att den inte gör för jag skulle vilja höra mer från LJSLarsson innan hängningen verksställs, så jag kommer vara redo att hoppa av tåget mot LJSLarsson ifall det skulle komma in två snabba röster på honom.

Basenanji

Postd20modernist

Röstningsläget tisdag 16/10 kl. 22.14

Varning för fel, jag är skittrött

LJSLarsson (4) BDG, Vicotnik, Konrad Konvalj, Basenanji
Brynolf (2) Recca, anth
!Paxen (1) xyas
BDG (1) Korpa

---
anth-> xyas

Basenanji-> BDG

Korpa-> BDG

LJSLarsson-> Brynolf

anth-> BDG

BDG 3 Basenanji, Korpa, anth
Brynolf 1 LJSLarsson

Recca-> Brynolf

Brynolf 2 LJSLarsson, Recca

BDG-> LJSLarsson

Brynolf 2 LSJLarsson, Recca
LJSLarsson 1 BDG

anth-> Brynolf

Brynolf 3 LSJLarsson, Recca, anth
BDG 2 Basenanji, Korpa
LJSLarsson 1 BDG

Basenanji-> Ingen

Brynolf 3 LJSLarsson Recca, anth
BDG 1 Korpa
LJSLarsson 1 BDG

LJSLarsson-> Ingen

Brynolf 2 Recca, anth
BDG 1 Korpa
LJSLarsson 1 BDG

Vic-> LJSLarsson

LJSLarsson 2 BDG, Vicotnik
Brynolf 2 Recca, anth
BDG 1 Korpa

KK-> LJSLarsson

LJSLarsson 3 BDG, Vicotnik, Konrad Konvalj
Brynolf 2 Recca, anth
BDG 1 Korpa

xyas-> !Paxen

Brynolf 2 Recca, anth
BDG 1 Korpa
!Paxen 1 xyas

!Paxen-> !Paxen

Brynolf 2 Recca, anth
!Paxen 2 xyas, !Paxen
BDG 1 Korpa

!Paxen-> Ingen

Brynolf 2 Recca, anth
!Paxen 1 xyas
BDG 1 Korpa

Basenanji-> LJSLarsson

LJSLarsson 4 BDG, Vicotnik, Konrad Konvalj, Basenanji
Brynolf 2 Recca, anth
!Paxen 1 xyas
BDG 1 Korpa

Brynolf

Dum fan
Re: Rösträkning

Vicotnik said:

Nu är det bara 2 röster ifrån att rundan avslutas vilket jag hoppas på att den inte gör för jag skulle vilja höra mer från LJSLarsson innan hängningen verksställs, så jag kommer vara redo att hoppa av tåget mot LJSLarsson ifall det skulle komma in två snabba röster på honom.
Så ska du ju inte säga. Det vore väl kanon om vi fick in två ubersuspekta röster så här sent.

anth

Vetefan

Vivotnik said:
KOnrad Konvalj said:
anth har dessutom valt att outa sin slutsiffra helt ur det blå. Ingen press, ingen som ville ha hans nuffror enligt den purgatoriska ordningsföljden.
KK ville att folk skulle outa antingen antalet siffror eller summan.
Jag har ingenting i min flufftext som säger något intressant om någotdera - och hittills har ingen här sagt något av intresse heller.

Vic, om du kommer till en korsning, du har två vägar att välja och du ser ingen skillnad på vägarna - är du då feg om du singlar slant?
Jag tar ställning när det finns information - tar jag ställning innan dess är jag dum i huvudet.

KK, när jag såg att vi försökte få folk som inte var online att outa tyckte jag att det var bättre att själv outade medan jag var online. Ska vi outa i turordning kan den här outingen mycket väl ta 48 timmar och som du själv sa har vi bara två veckor på oss.

Om ni vill ha ett skäl till varför man ska outa summan istället för antalet kan jag säga att jag under kvällen fått en vag magkänsla av att ulvarna skulle tjäna mer på att vi outar antalet istället för summan. Känslan är fortfarande för vag och för dåligt underbyggd för att jag skulle sätta några pengar på den.

Sedan undrar jag var tempot är - nu har vi spelat i 24 timmar och fortfarande inget riktigt drev.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Sedan undrar jag var tempot är - nu har vi spelat i 24 timmar och fortfarande inget riktigt drev.
Vi har ett ordentligt drev mot LJSLarsson just nu, 4 röster i den här typen av spel är väldigt mycket. Med tanke på att det endast krävs 6 röster just nu för att dingla i galjen.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:

Mitt i matchen på mobilen, spännande nu.

Men Vico. Det hade ju varit så mycket fräckare med en skenavrättning. Tänk om vi fått lite ulvdarr.

Hur kalla fötter fick du nu egentligen.

anth

Vetefan

Vicotnik said:
Vi har ett ordentligt drev mot LJSLarsson just nu, 4 röster i den här typen av spel är väldigt mycket. Med tanke på att det endast krävs 6 röster just nu för att dingla i galjen.
Sorry, missade det. Du postade din röstsammanställning medan jag skrev mitt inlägg.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:

Mitt i matchen på mobilen, spännande nu.

Men Vico. Det hade ju varit så mycket fräckare med en skenavrättning. Tänk om vi fått lite ulvdarr.

Hur kalla fötter fick du nu egentligen.
Inte alls som sagt LJSLarsson är den jag i nuläget helst vill se dingla i galjen där emot så vill jag ha ut så mycket info från honom som möjligt innan han dinglar. Är han ulv så är den info han ger oss en hint om vad ulvarna kan ha fått för info. Är han bybo så har vi inte tappat någon info om han går ut med det han har.