Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: KK outar som nummer 1

Som det är just nu så känns LJSLarsson som mest troligt ulv enligt mig (4 Up). Det som får mig att misstänka LJSLarsson är att han tidigt är på Brynolf om att Brynolf inte verkar ha fluff i sitt pm och när Brynolf svarar att han inte har någon karaktärsbeskrivning och vänder på frågan till LJSLarsson så kommer svaret att: Jag svarar på din fråga om Brynolf svarar på ifall han har något mer utöver beskrivning av sin roll. Tänker inte besvara konrad's fråga om vad Vimes text säger honom förens han fått svar från Brynolf.
Jag upplever detta som om LJSLarsson försöker fiska efter information som kan hjälpa honom då han måste outa saker från sin roll.
I LJSLarssons försvarstal så pratar han om att Brynolf möjligtvis inte fått några siffror, men att dömma av tidigare diskution så rör det sig inte om siffrorna:
LJSLarrson said:
Med fluff menar jag allt som inte är konkret fakta om ens roll samt förmågor. Det kan vara långa beskrivande flufftexter eller något kort, enkelt och koncist.
I detta har jag svårt att se att sifferor skulle räknas som fluff. Vilket gör att jag upplever hela LJSLarsson's försvarstal som efterhandskonsturerat. Att han sedan avslutar det med att förklarar sig som nybörjare är ett ganska smart drag eftersom man normalt sett har större översende med nybörjare.

Sen vill jag sparka lite till på LJSLarsson eftersom han går ut med summan av sina siffror men motiverar inte varför han väljer dem.

Röst: LJSLarsson

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
Rakning var det. Jag har summa 26. Summan tycker jag är bättre att outa tidigt då det lägger upp för framtida lögnavslöjanden. Antalet siffror hjälper ulvarna mer i dagsläget.

Nästa gubbe får bli Paxen. Han har pratat en del om spelets uppbyggnad redan så han får gärna outa tidigt så vi låser honom lite i det han sagt.
Totala summan är 18.

Nu vill jag veta vad Recca har

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vico said:
Sen vill jag sparka lite till på LJSLarsson eftersom han går ut med summan av sina siffror men motiverar inte varför han väljer dem.
Jag tycker din röst och motivering är toppen Vico.

Det ända jag kan se som en fara i det hela är att SJ-buss deklarerat att han skall lira rollspel ikväll så det kan va lite risky att rösta där.

Men. Va gör man inte..

Röst: SJSLarsson

Fram med en motivering och x-antal nuffror som bli 14 kanske.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Vico said:

Det ända jag kan se som en fara i det hela är att SJ-buss deklarerat att han skall lira rollspel ikväll så det kan va lite risky att rösta där.

Men. Va gör man inte..

Nej, jag vill se vad andra outar innan Larsson gör det. Så Larsson ska inte outa antal siffror.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Rösträkning

Brynolf (2): Recca, Anth
LJSLarsson (3): Björn den Gode, Vicotnik, Konrad Konvalj

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Konrad Konvalj said:
Vico said:

Men. Va gör man inte..

Nej, jag vill se vad andra outar innan Larsson gör det. Så Larsson ska inte outa antal siffror.
Du är på hugget Paxie! Härligt. Det var länge sedan du kändes så här aktiv och det är ett gott tecken.

Vi låter alla snacka klart först så löser vi biffen sen. xyas är väl på tur? Eller är det Recca?

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Konrad Konvalj said:
Vico said:

Men. Va gör man inte..

Du är på hugget Paxie! Härligt. Det var länge sedan du kändes så här aktiv och det är ett gott tecken.

Vi låter alla snacka klart först så löser vi biffen sen. xyas är väl på tur? Eller är det Recca?
Jag vill egentligen ha Recca först, men hon är inte här. Så, Korpa, kan du outa istället?

Vicotnik

Den onde
Staff member

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Men vafan...

XYAS DU KAN OUTA ISTÄLLET DÅ!!!
Medhåll.
Nu känns det bara som ni vill att alla ska slänga ur sig sin information så ni kan springa vidare. Jag skulle knappast kunna kalla det här Purgatorysk outning, det är snarare är du online så gå ut med något.

Brynolf

Dum fan

Det är faktiskt smått osannolikt hur mycket mer folk spelar under arbetstid än på fritiden...

För övrigt håller jag med paxen som jag varit inne på tidigare: vi tar summorna nu så får vi se när det blir läge för antsl siffror.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Det är faktiskt smått osannolikt hur mycket mer folk spelar under arbetstid än på fritiden...

För övrigt håller jag med paxen som jag varit inne på tidigare: vi tar summorna nu så får vi se när det blir läge för antsl siffror.
I detta håller jag inte riktigt med. Det är ju bättre att ha två alternativ så att det går att kika på motiveringen av vad som väljs.

Jag är dessutom sjukt nyfiken på någon med en en nuffra så att jag kan ställa den till min 4:à och se vad jag kan få ut av det.

Brynolf

Dum fan

Ja, nackdelen här är ju att ulvarna kan hålla sig undan eftersom vi bara rusar vidare till nästa så fort ingen svarar.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Men vafan...

Medhåll.
Nu känns det bara som ni vill att alla ska slänga ur sig sin information så ni kan springa vidare. Jag skulle knappast kunna kalla det här Purgatorysk outning, det är snarare är du online så gå ut med något.
Vi har tros allt bara två veckor på oss. Alla skall outa detta och det så fort det bara går. Nu är inte Recca här och det kan ju betyda vad som helst. En sak är dock säker och det är att vi får mindre och mindre tid på oss.

Xyas

Swashbuckler

Vicotnik said:
Jepp, det känns väldigt problematiskt det här. Ska vi köra purgatoriskt outning så bör vi väl hålla oss till det? Det blir väldigt enkelt för ulvarna att ducka om det räcker att man håller sig undan.

Samtidigt har diskussionen i övrigt nästan helt stannat upp sedan vi började med outandet.

!Paxen

Swashbuckler

Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Men vafan...

Medhåll.
Jag vill snarare kalla detta för "irritation över att folk som jag vill ska outa något loggar ut så jävla snabbt efter att jag säger det".

Inte sagt att det är scumtell, mind you.. bara olyckligt sammanträffande. Recca och Korpa hade jag dock redan satt högst på listan över dom som jag ville outa något.. Xyas vill jag nu ha något ifrån, oavsett om det var felvalt eller inte.