Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen said:
okej, såg det nu. Sorry, det försvann bland alla mastodont-inlägg ^^

Dina siffror var: 8+9+7+5.

Mina är: 8 1 4 5
Mina är: 1 4 9 8

anth

Vetefan
Konrad Konvalj said:
Vad är det här anth?

Jag har inte tagit på mig ett skit att sköta någon drevning efter sista siffran eller ens några siffror alls.

Lixom, jag har fått ut det jag vill av siffrorna och det ända jag har gjort är att försökt fått ut om alla har förmågor eller information eller båda delarna. En typ av massoutning.

Jag ser ingen vinning i att ligga på med piskan och sköta en outning av siffror, men det är väl banne mig ingen scumtell? Nu griper du ju efter minsta lilla halmstrå här.
Jag konstaterar bara att antingen är du en lömsk varulv, eller en väldigt dålig bybo.

Visa att du är en god bybo genom att bete dig som du gjort tidigare daga - gör du inte det så ÄR det ett scumtell.

Brynolf

Dum fan
Re: Outningar

Björn den gode said:
Brynolf said:
Vänta nu Björn, du säger alltså att du var helt hundra på att de två som outat vid det tillfället var bybor?
Nej verkligen inte. Alltså jag var tämligen övertygad om att alla hade 4. Sambandet var då alltså: oavsett vilken roll du har så har du fyra siffor. Jag var ännu mer övertygad om att alla bybor hade 4 (eftersom om någon bybo hade något annat så hade man valt att outa det). Så sambandet alla bybor har fyra siffror var jag fullständigt övertygad om.
"Tämligen" var inte ordet du använde när det begav sig, men never mind. Jag tycker inte du friat dig iom det här inlägget. Varifrån fick du för dig att bybor med annat antal siffror skulle outat det? Det hade ju varit ett bra sätt att få ulvarna att förstå att det är ok att ha olika antal siffror, vilket vi ju inte hade velat. Jag tror jag själv var inne på de tankarna at the time.

anth

Vetefan
anth said:
Har någon en sammanställning om vem som har outat och vad som har outats?

Även om jag blir utröstad ikväll tycker jag fortfarande att det är intressant att följa utvecklingen.
Finns det någon som har en sammanställning.
Vilka har haft sammanställningar tidigare.

Jo KK.

Och varför har KK inte postat den?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Konrad Konvalj said:
xyas+anth finns inte på min lista (3+4=7) så jag förstår inte alls hur du tänker just nu.

Dock vore det väldigt intressant att veta.
Dina rimliga kandidater är ju Xyas med sin 3a och Anth med sin 4a kombinerat med 7 andra personer. Alltså tar vi ut Anth först för att testa din teori och för att han är mest misstänkt. Smack.

Anth = grön. Crap. Nu tar vi ut Recca eller xyas för att testa din information igen.
Recca = grön. Ojdå.
Xyas = grön. Crap.
KK = röd.

Om vi köper Anths förmegåoutning så är han ju grön och då måste ni ta ut mig. Jag ser faktiskt inga andra alternativ. Min siffra 5 sätter ju xyas som röd om Anth är grön och jag ser inte vad det skulle ge att hänga xyas i nuläget. Om ni tycker att jag är den som går till galgen så kommer jag outa min roll förstås. Men just nu får ni ta och diskutera det här utan mig för jag har en intervju att renskriva.
Alltså, är anth grön kan vi ju per garanti veta att hans 4:a är rätt, men det betyder ju fortfarande inte att din 5:a är fel och det finns ju inget som säger att du är näste kvinna till hängning.

Jag finner det ju rätt osannolikt att byn hänger anth-Recca-xyas innan de upptäcker att K.K snackar skit. Lixom vi kommer ju få ett kvitto redan efter anth´s hängning.

Är han scum så kan 4:an vara bogus.
Är han grön är 4:an per garanti rätt.

Är han scum kan 4:an vara vilken siffra som helst (exempelvis 3) vilket gör att xyas inte är ensam om en 3:a och på så vis är det en 2:a och anth som är ulvarna som bildar 5:an vilket i sin tur leder till att en av 5:orna är ulv.

Alltså, vi måste hänga nån för att komma vidare. Jag ser anth som ett bra alternativ.

Konrad Konvalj

Myrmidon
anth said:
anth said:
Har någon en sammanställning om vem som har outat och vad som har outats?

Även om jag blir utröstad ikväll tycker jag fortfarande att det är intressant att följa utvecklingen.
Finns det någon som har en sammanställning.
Vilka har haft sammanställningar tidigare.

Jo KK.

Och varför har KK inte postat den?
Jag har en sammanställning liggande på lägsta siffrorna ty de intresserade mig.

Sen har jag hyfsad koll på vilka som har information och vilka som har förmågor. Även de som har både och.

Vilka nuffror Recca, Basse, Du, och !Paxen outat har jag ingen aning om.

Konrad Konvalj

Myrmidon
anth said:
Konrad Konvalj said:
Vad är det här anth?

Jag har inte tagit på mig ett skit att sköta någon drevning efter sista siffran eller ens några siffror alls.

Lixom, jag har fått ut det jag vill av siffrorna och det ända jag har gjort är att försökt fått ut om alla har förmågor eller information eller båda delarna. En typ av massoutning.

Jag ser ingen vinning i att ligga på med piskan och sköta en outning av siffror, men det är väl banne mig ingen scumtell? Nu griper du ju efter minsta lilla halmstrå här.
Jag konstaterar bara att antingen är du en lömsk varulv, eller en väldigt dålig bybo.

Visa att du är en god bybo genom att bete dig som du gjort tidigare daga - gör du inte det så ÄR det ett scumtell.
Blir jag en dålig bybo genom att skita i att hålla koll på alla outningar?

Nej.

Alltså, om det finns någon som är intresserad av allas koder så bör ju denne ha koll på vilka koder som släppts.

Jag såg att Vico precis bångat ut sin så här kommer min:
3 2 7 6

Konrad Konvalj

Myrmidon
anth said:
Konrad Konvalj said:
Din förmåga skulle i sådana fall kunna avgöra om den du siar har siffror eller inte.

Men din förmåga funkar ju specifikt för att avläsa vilken siffra som är lägst och inget annat.
SNÄLLA SNÄLLA KK - vad BRUKAR siarförmågor göra i ANDRA varulvsspel???
En siarförmåga kan avslöja om någon har ljugit.

Alltså, om din förmåga funkar som så att den avslöjar vilken den lägsta siffran i protokollet är kan du avläsa om min 2:a är sanning eller inte.

Har jag ett blankt papper och hittat på att jag har en 2:a funkar inte din förmåga. Du kommer inte få svar av Vimes att jag har ett blankt papper. Det går ju inte. Du kommer heller inte få svår om min 2:a är min lägsta siffra eller ej. Nej din förmåga funkar inte om Vimes inte gett alla nuffror att ljuga och hitta på om.

För att din förmåga skall funka så måste alla ha siffror. Punkt slut.

anth

Vetefan
Konrad Konvalj said:

Nej.

Alltså, om det finns någon som är intresserad av allas koder så bör ju denne ha koll på vilka koder som släppts.

3 2 7 6
Dålig bybo eller slug ulv.

Du har hållt reda på allt och styrt allt de första dagarna - och slutar plötsligt nu.
Varför?

Jag är grön - vilket kommer märkas kl 22:30 ikväll när jag blir utröstad - vad gör du då?

Brynolf

Dum fan
Jag ser inte riktigt poängen med att släppa lös alla siffror, och vilken ordning vi gör det i verkar ju ha fallerat helt, men here goes...

8 5 7 6

Xyas

Swashbuckler
Mycket outande hær, och det ær ju faktiskt bara førsta rundan. Ska bli spænnande å se hur det går.

8 3 6 4

anth

Vetefan
Konrad Konvalj said:

Alltså, om din förmåga funkar som så att den avslöjar vilken den lägsta siffran i protokollet är kan du avläsa om min 2:a är sanning eller inte.

Har jag ett blankt papper och hittat på att jag har en 2:a funkar inte din förmåga.
Har du missat hur min förmåga fungerar?
Jag frågar INTE Vimes: ""är KKs lägsta suffra 2?"
Jag frågar: "vad ÄR KKs lägsta siffra?"

Om du HAR 2 som lägsta siffra kommer Vimes att svara 2.
Om du inte har några siffror alls - vad tror du Vimes skulle svara då?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj (3up) - Pådrivande när det gäller outning, har fått väldigt mycket att säga till om i spelet, vågar inte rikigt lita på honom pga det.
!Paxen (2up) - Känns som en stabil bybospelare. Upplever inte längre !Paxen's 50/50 spel från honom.
Brynolf (1up) - Bybo. Jag kommer seriöst överväga att sluta spela maffiaspel om Brynolf är ulv.
Recca (3,5up) - Upplever att hon spelar långt under sin förmåga.
xyas (?up) - Ingen direkt uppfattning om xyas.
LJSLarsson (4up) - Den spelare som jag finner mest skum. Jag upplever också att han försvunnit lite från radaren isamband med att anth hamnade i strålkastar ljuset.
anth (4up) - Basenanji hittade en hel del underligheter som anth har slängt ur sig. Tycker dock att Anth försvarar sig bra, är inte helt säker på hans skuld. Men i nuläget känns det som Anth är den spelare som kommer ge oss mest information av de misstänkta om han åker ut.
Korpa (3up) - Ingen direkt uppfattning, enda spelaren som tror på att Anth är bybo.
Basenanji (3up) - Skeptisk till Basse, hans ställning hos mig beror mycket på om Anth är ulv eller inte.
Björn den gode (?up) - Ingen direkt uppfattning om Björn den gode.

Kortfattat så vill jag antingen se Anth eller LJSLarsson dingla i galjen ikväll. Vem av dem som dinglar spelar inte mig någon roll just nu.

Brynolf

Dum fan
anth said:
Konrad Konvalj said:

Har jag ett blankt papper och hittat på att jag har en 2:a funkar inte din förmåga.

Det roliga i den här sketchen är ju att det första alternativet HADE gått ihop med det du sagt och som vi anklagar dig för. Vimes hade då bara svarat "nej" om ulven inte hade några siffror.

Konrad Konvalj

Myrmidon
anth said:
Konrad Konvalj said:

Nej.

3 2 7 6
Dålig bybo eller slug ulv.

Du har hållt reda på allt och styrt allt de första dagarna - och slutar plötsligt nu.
Varför?

Jag är grön - vilket kommer märkas kl 22:30 ikväll när jag blir utröstad - vad gör du då?
anth. Jag har inte ens lagt min röst på dig av osäkerhet. Grejen är ju den att du har en förmåga som stämmer bra överens med min, men du är helt obstinat på att ulvarna skulle kunna ha blankt papper och detta tilltrotts så funkar din förmåga. Det gör den inte.

Jag gillar Korpas klokhet och eftersom Korpa är klok och säger att du är snel hest har jag inte bestämt mig.

Det är alldeles för många i gropen som vill hänga dig så är du ulv har ju dina polare hängt ut dig. Det gör det ju ännu svårare att hitta dem.

xyas är en till som gillar dig. Han är ensam 3:a och det gör mig så klart väldigt misstänksam. Är du grön kommer xyas att stå där och peka i ditt ansikte på oss andra. Hans position som ulv kommer att vara jättebra!

Åh andra sidan så har xyas inte släppt på sin info så låter ulvarna honom vara är det ett litet tecken på att han är ulv som vet att du är grön och därav ställer sig emot en hängning av dig. Mmmm

xyas? Vem vill du hänga? Fnuk. Sitter på mobil nu. Återkommer om en halvtimme.

Konrad Konvalj

Myrmidon
anth said:
Konrad Konvalj said:

Han svarar väl inte alls antar jag.

Jag tror inte han skriver: K.K har blankt papper. Han är ULV

anth

Vetefan
Konrad Konvalj said:
anth. Jag har inte ens lagt min röst på dig av osäkerhet. Grejen är ju den att du har en förmåga som stämmer bra överens med min, men du är helt obstinat på att ulvarna skulle kunna ha blankt papper och detta tilltrotts så funkar din förmåga. Det gör den inte.
SNÄLLA - läs vad jag skriver, INTE vad du tycker.

Jag har ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG sagt att ulvarna saknar siffror.

Det är NI som är obstinata som säger att jag HAR sagt så - varför läser ni inte vad jag skriver för?

Vad som hänt är att jag, 4 timmar in i varulvsspelet, skrev att jag LEKTE MED TANKEN att ulvarna saknade nuffror - men det måste vara uppenbart för var och än som läst det inlägget att jag själv förkastade tanken.

Vad jag sedan envist hävdat är att min förmåga skulle fungera även om de inte har siffror.

Ser du inte skillnaden?

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Åh andra sidan så har xyas inte släppt på sin info så låter ulvarna honom vara är det ett litet tecken på att han är ulv som vet att du är grön och därav ställer sig emot en hängning av dig. Mmmm

xyas? Vem vill du hänga? Fnuk. Sitter på mobil nu. Återkommer om en halvtimme.
Min røst ligger på Basse eller hur? Precis som nær førra rundan tog slut.

Min info ja. Den ær ingen dealbreaker precis. Den skulle kunna anvændas till att fånga upp någon som ljugit om sina siffror. Men utan att gå in på før mycket detaljer ær det inte så troligt att den kommer gå att anvænda. Jag tænker inte gå ut med den (førutom om den blir applicerbar såklart), men om den går med mig i graven ær det ingen større førlust før byn.

Konrad Konvalj

Myrmidon
anth said:
Vad jag sedan envist hävdat är att min förmåga skulle fungera även om de inte har siffror.
Och det är precis det jag hävdar är skit. Det är just det jag skriver att du är obstinat över.

anth

Vetefan
Konrad Konvalj said:
anth said:

Han svarar väl inte alls antar jag.

Jag tror inte han skriver: K.K har blankt papper. Han är ULV
KK, ponera att i PMet med fluff som du fick av Vimes stod att du var siare och du kunde fråga vilken lägsta siffran var för någon annan i spelet.
Ponera att du siade t.ex. mig - men Vimes inte svarade på ditt PM.
Vilken slutsats skulle du då dra?