Yes!LJSLarsson said:Hej, kommer tyvärr vara lite sporadisk ikväll, vilket jag nämnt tidigare.
Ser att de flesta outat sina siffror. Här kommer mina:
5 4 2 3
En ulvs två högsta siffror är lika med min högsta siffra.
Röst: LJSLarsson
Yes!LJSLarsson said:Hej, kommer tyvärr vara lite sporadisk ikväll, vilket jag nämnt tidigare.
5 4 2 3
Jag är bybo och inser att jag blir hängd för att jag har en, enligt er, felaktig åsikt.Björn den gode said:Nu måste du släppa den här tanken på att det skulle vara rimligt att ha en förmåga som berättade om vilken lägsta siffra någon har ifall vissa i spelet inte alls hade siffror.
Korrekt.Björn den gode said:Så, alltså, du säger nu att din förmåga är motsvarande: "Du kan varje natt välja en person och får då reda på personens lägsta och högsta siffra." Korrekt?
Jag har en förmåga och ingen info. Förmågan kan sia 2 saker. Jag gick bara ut med den ena saken.Björn den gode said:Du har också under trådens gång varit väldigt flytande med ord som 'förmåga', 'info' och 'fluff', så jag vill också att du bekräftar att du i din roll inte har någon information
Självklart kan jag det.Björn den gode said:Då tycker jag, om du överlever det vill säga, att du ska sia någon av de som inte avslöjat hela sin kod och berätta vilken lägsta och högsta siffra den har.
Hu? Nu är jag inte alls med på noterna. Har du sett någon koppling mellan LJSLarsson och !Paxen, som jag missat?Björn den gode said:och vic du fattar att om lsj är ulv så måste i ditt perspektiv paxen också vara det eller hur?Vicotnik said:Jag håller dig fortfarande som troligt ulv av samma anledning som jag lätt min röst ligga på dig fram till att basse pekade ut anth med sitt mastodont inlägg. Dvs en massa små formuleringar.LJSLarsson said:Vic, kan du i detalj förklara varför du tycker jag är skum?
Kan tänka mig att gå tillbaka och se över dig igen under morgondagen. Och så får vi se var min inställning till dig landar.
Förlåt, jag har missat något.. Vad är kopplingen?Recca said:Yes!LJSLarsson said:Hej, kommer tyvärr vara lite sporadisk ikväll, vilket jag nämnt tidigare.
5 4 2 3
Min högsta siffra är 9. Ljslarssons två högsta siffror är 5 och 4. Dvs 9.!Paxen said:Förlåt, jag har missat något.. Vad är kopplingen?Recca said:Yes!LJSLarsson said:Hej, kommer tyvärr vara lite sporadisk ikväll, vilket jag nämnt tidigare.
5 4 2 3
Okej, så du har info om att en ulvs två största siffror går ihop till din största siffra? Då fattar jag bättre.Recca said:Min högsta siffra är 9. Ljslarssons två högsta siffror är 5 och 4. Dvs 9.!Paxen said:Förlåt, jag har missat något.. Vad är kopplingen?Recca said:Yes!LJSLarsson said:Hej, kommer tyvärr vara lite sporadisk ikväll, vilket jag nämnt tidigare.
5 4 2 3
Duh.
Snälla, är det någon som har stats för all outing?Vicotnik said:anth (4) - Basse, Brynolf, Vic, LJSLarsson,
Recca (4): Björn den Gode, !Paxen, Konrda Konvalj, Xyas,
LJSLarsson (1): Recca,
Konrad Konvalj (1): Anth,
Ej röstat: Korpa
Vicotnik: LJS namn finns inte med på den listan alls, det betyder alltså att om LJS är ulv så har antingen du eller !Paxen ljugit. Jag tänker anta att du inte tänker säga att det var du.BDG i ett tidigare inlägg said:Om Vicotnik och !Paxens information stämmer (vilket den gör om de är bybo men kan göra även annars för att dom inte ville bluffa), och om vi har 3 ulvar, så är alltså följande de möjliga kombinationerna (utskrivet för tydlighet):
Recca, Brynolf, anth
Recca, anth, Vico
Recca, Brynolf, Vico
Recca, anth, xyas
Recca, Brynolf, xyas
Recca, anth, Korpa
Recca, Brynolf, Korpa
Recca, anth, Basse
Recca, anth, K.K
Recca, anth, !Paxen
Recca, Brynolf, Basse
Recca, Brynolf, K.K
Recca, Brynolf, !Paxen
Recca, anth, BDG
Recca, Brynolf, BDG
Recca, Vico, xyas
Recca, Vico, Korpa
Brynolf, anth, Vico
Brynolf, anth, xyas
Brynolf, anth, Korpa
Brynolf, anth, Basse
Brynolf, anth, K.K
Brynolf, anth, !Paxen
Spännande! Nu börjar det verkligen hända saker. Följdfråga: vem av Vicotnik och !Paxen tror du ljuger?Recca said:Yes!LJSLarsson said:Hej, kommer tyvärr vara lite sporadisk ikväll, vilket jag nämnt tidigare.
5 4 2 3
Slöhög...anth said:Snälla, är det någon som har stats för all outing?
Spännande! Du förresten du har tidigare dagar varit inne på att det är extremt dåligt för byn om vi inte röstar ut någon. Hur tänker du nu när du röstar på en helt ny person 2 timmar innan deadline, borde du inte i vart fall försöka dra igång med en miljon växlar för att få till ett drev? Har du andra saker som tyder på att LJS är ulv? Kan det finnas fler som har summa 9 på sina högsta siffror? Jag tycker det här är jätteroligt, men vi ska hänga någon ikväll så det är bråttom här hoppas jag du förstår.Recca said:Min högsta siffra är 9. Ljslarssons två högsta siffror är 5 och 4. Dvs 9.!Paxen said:Förlåt, jag har missat något.. Vad är kopplingen?Recca said:Yes!LJSLarsson said:Hej, kommer tyvärr vara lite sporadisk ikväll, vilket jag nämnt tidigare.
5 4 2 3
Duh.
Björn den gode said:Vicotnik: LJS namn finns inte med på den listan alls, det betyder alltså att om LJS är ulv så har antingen du eller !Paxen ljugit. Jag tänker anta att du inte tänker säga att det var du.BDG i ett tidigare inlägg said:Om Vicotnik och !Paxens information stämmer (vilket den gör om de är bybo men kan göra även annars för att dom inte ville bluffa), och om vi har 3 ulvar, så är alltså följande de möjliga kombinationerna (utskrivet för tydlighet):
Recca, Brynolf, anth
Recca, anth, Vico
Recca, Brynolf, Vico
Recca, anth, xyas
Recca, Brynolf, xyas
Recca, anth, Korpa
Recca, Brynolf, Korpa
Recca, anth, Basse
Recca, anth, K.K
Recca, anth, !Paxen
Recca, Brynolf, Basse
Recca, Brynolf, K.K
Recca, Brynolf, !Paxen
Recca, anth, BDG
Recca, Brynolf, BDG
Recca, Vico, xyas
Recca, Vico, Korpa
Brynolf, anth, Vico
Brynolf, anth, xyas
Brynolf, anth, Korpa
Brynolf, anth, Basse
Brynolf, anth, K.K
Brynolf, anth, !Paxen
Och detta bygger alltså på att om ulvarna ska ha högre medelvärde än oss så måste dom ha summa minst 70 (då dom bluffade och höjde sin totalsumma med 10, enligt din info), med så hög summa så kan inte LJS som outat en mycket lägre summa än alla andra ingå i en ulvtrio.
Han skulle möjligtvis kunna ingå i en ulvduo, men med tanke på hur mycket byn redan har fått av fluffet så känns det faktiskt ganska orimligt med bara 2 ulvar särskilt eftersom byn alltid brukar vinna och knappast behöver mer hjälp.
Urk, vad förvirrad jag blir... Ok, så här har vi ju onekligen minst en ulv i krokarna. Om Recca är grön har vi LJS och ev Pax/Vic som onda slan, och ljuger recca så... ja, kan det vara hur som helst.Björn den gode said:Spännande! Nu börjar det verkligen hända saker. Följdfråga: vem av Vicotnik och !Paxen tror du ljuger?Recca said:Yes!LJSLarsson said:Hej, kommer tyvärr vara lite sporadisk ikväll, vilket jag nämnt tidigare.
5 4 2 3