Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Recca och KK

Paxie said:
Du förutsätter att det jag skrev är info som jag har, när det lika gärna kan vara info som jag gissar mig till.
Jag förutsätter att du är random.

Men som sagt. Jag har släppt det här nu Paxen gör det du med.

Korpa

Umenörd
Re: KK´s idehörna nummer 2

Det kommer ge oss något mer att diskutera. Jag är på!

!Paxen

Swashbuckler

Recca said:
!Paxen said:
Du förutsätter att det jag skrev är info som jag har, när det lika gärna kan vara info som jag gissar mig till.

Vilket verkar mest vettigt: Jag outar hård info? Eller, jag "outar något som jag bara hittar på och ser om ulvarna går på det".
Eh. Att hitta på information vore ju jättemärkligt...

Men ehh, jag misstänker att vi inte lär komma längre. Jag gillar inte att pressa dig Paxie, man vet ju inte om nästa groda som ploppar ur din mun sabbar för byn eller för dig själv. :/
Förutsätter att det är grodor och att det sabbar för byn.

Jag är fortfarande inte helt klar på vad du menar, och du verkar inte komma fram med det heller. Om du inte tänker svara på frågan, skit i det, men dom enda frågorna jag egentligen har är på vilket sätt har jag sabbat för byn och på vilket sätt har jag gjort detta?

Du verkar fortsätta tro att jag förstör för by, jag tycker inte att jag har gjort det. Om du inte tänker komma med något inlägg där du verkligen pekar på att -detta- förstörde byn och som jag kan se verkligen är något som förstörde för byn så är det bara onödigt. Shit the same, fortsätt pressa mig om du vill det eller pressa någon annan.

Att du inte verkar vilja pressa mig tycker jag är jävligt konstigt förresten, eftersom det antyder att du tycker att jag är grön (när vi inte ens har outat något än, ffs!)

Konrad Konvalj

Myrmidon
KK outar som nummer 1

Tjipp åh hoy!

Jag väljer att outa hur många nuffror jag har i mitt protokoll: 4

Hade fler än jag varit sugna på att köra en dubbeloutning med antal siffror + totalsumma hade jag gjort det, men för att inte krångla till det allt för mycket väljer jag att enbart avslöja mängden siffror.

Eftersom jag är först ut med en 4:a så blir det klart intressant att se hur många nuffror som övriga har i protokollet.

Näste djur till rakning: Vicotnik

anth

Vetefan
Och nu någonting helt annat.

Drev.

Varför använder vi inte det för?

Och om någon tycker att vi faktiskt använder drev får ni gärna tala om vem vi drevar mot just nu.
(som jag ser det drevar vi inte mot någon just nu)

anth

Vetefan

Konrad Konvalj said:
Okay.

Vico är en motståndare och xyas är på!

Gött nu är det i rullning.

Jag har ett tillägg för att blidka Vico´s sug efter att motivera sig.

Välj mellan följande:

1. Outa hur många siffror du ha.
2. Outa din totala summa (använd dig av x+x+x+x+x+x+x= SUMMA)

Motivera ditt val och förklara varför du gör som du gör.
Som jag ser det ger sån här info Ulvarna mer hjälp än byborna.

Men om du och Vicotnic vill börja outa får ni gärna göra det - någonstans MÅSTE vi ju börja vare sig vi vill eller inte.

Recca

Femme Fatale

!Paxen said:
Du verkar fortsätta tro att jag förstör för by, jag tycker inte att jag har gjort det. Om du inte tänker komma med något inlägg där du verkligen pekar på att -detta- förstörde byn och som jag kan se verkligen är något som förstörde för byn så är det bara onödigt. Shit the same, fortsätt pressa mig om du vill det eller pressa någon annan.
Förutsätta, antar jag att du menar. Men nej, det jag uttryckligen skrev var att det du outat inte ser ut att hjälpa byn men däremot antagligen ger ulvarna något att jobba med. Men i förlängningen är det förstås omöjligt att veta säkert om du sabbat för byn eller ej. Det jag dock inte tycker är att du hjälpt byn. Och det har jag uttryckt oxo!

Att du inte verkar vilja pressa mig tycker jag är jävligt konstigt förresten, eftersom det antyder att du tycker att jag är grön (när vi inte ens har outat något än, ffs!)
Ursäkta men det är ju inte direkt raketvetenskap att fatta varför jag inte pressar dig mer här, eller?

Du är ju 50/50 random. Du är ju den där personen som brukar blurta ut vad du har för förmåga när du känner för det (ofta helt utan press). Det funkade ju förra ulvspelet men dessförinnan har det ju bara varit byns akilleshäl. Så nä, jag låter bli att pressa dig för att jag inte tror på din "strategi" om man nu kan kalla den det.

För det mesta när du är igång så känner jag mig som den där stackars anställda på porslinsbutiken när elefantkunden kommer in och börjar svänga snabeln kring sig.

Vicotnik

Den onde
Staff member
anth said:
Och nu någonting helt annat.

Drev.

Varför använder vi inte det för?

Och om någon tycker att vi faktiskt använder drev får ni gärna tala om vem vi drevar mot just nu.
(som jag ser det drevar vi inte mot någon just nu)
Anledningen som jag ser till att vi inte drevar som vanlit är av den anledning att rundorna kan avslutas ifall någon blir sittande med 6 eller fler röster vid 22:30. Sen så tar drev längre tid och nu har vi ändå lite tidspress på oss. Men känner vi oss modiga för att försöka dreva som "vanligt" så är jag på utan tvekan, då jag finner detta vara en betydligt bättre metod an purgatorisk outning.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: KK outar som nummer 1

Konrad Konvalj said:
Tjipp åh hoy!

Jag väljer att outa hur många nuffror jag har i mitt protokoll: 4

Hade fler än jag varit sugna på att köra en dubbeloutning med antal siffror + totalsumma hade jag gjort det, men för att inte krångla till det allt för mycket väljer jag att enbart avslöja mängden siffror.

Eftersom jag är först ut med en 4:a så blir det klart intressant att se hur många nuffror som övriga har i protokollet.

Näste djur till rakning: Vicotnik
Om jag nu måste leka Purgatorisk outning så kör i vind.
Summan av mina siffror är 22.
Anledning till detta är att jag tror att summa av siffrorna kommer säga oss mer än antalet.
Nästa person: LJSLarsson

Brynolf

Dum fan

LJSLarsson said:
Varför tycker du Vic skall börja? Vicotniks skrivande har mest handlat om röstsystem och uträkningar, ingenting som starkt pingat varulv.
Vic har föreslagit att vi alla anammar ett spelsätt som inte skulle funka, och påstår att han funderat över denna taktik sedan Klassikern. Jag tycker inte det hänger ihop och ser det som en av de få pingar vi fått hittills det här partiet.

Jag skulle hellre se att Konrad började, eftersom det var han som kom med de mycket specifika förslagen på hur outningarna skulle se ut. Det skulle kunna vara en ulv med kunskap som vet vad han skall leta efter.
Tja, visst skulle det kunna vara det. Men jag tycker snarare det känns som vanlige Konrad.

anth

Vetefan
Vicotnik said:
Anledningen som jag ser till att vi inte drevar som vanlit är av den anledning att rundorna kan avslutas ifall någon blir sittande med 6 eller fler röster vid 22:30. Sen så tar drev längre tid och nu har vi ändå lite tidspress på oss. Men känner vi oss modiga för att försöka dreva som "vanligt" så är jag på utan tvekan, då jag finner detta vara en betydligt bättre metod an purgatorisk outning.
Jag tänker logga in före 22:30 för att kolla röstningsläget så för mig är det inget problem.
Jag ser inget fel i att köra outing och drev samtidigt.

*kastar sig över Brynolf, tar stryptag och skakar om ordentligt*

BRYNOLF!!! Berätta vad du vet!

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
Anledning till detta är att jag tror att summa av siffrorna kommer säga oss mer än antalet.
Kvalificerad gissning.

Du tycker SJSLarsson luktar lite fisk. Lägg en röst på honom och dra igång ett drev också Vicotnik.

Du ser hellre drevande framför purgatorisk ordningsföljd så varför inte slå två flugor i samma sväng.

Du behöver inte vänta på ett drev. Skapa ett istället.

Tjipp.

Basenanji

Postd20modernist

Tittar bara förbi lite och får lätt huvudvärk.

Tycker nog att de flesta diskussioner ger rätt lite, och med det sagt så avslöjar jag väl hur off jag känner mig.

Kan inte riktigt gå igång på BDG:s analys, utan det enda som jag hittar är nog hur en del verkar auto-reta sig på varandra. Det känns tyvärr lite för äkta för att vara slug varulvstaktik så jag lutra mer åt att det handlar om spända varulvsspelsnerver.

Lösa tankar just nu:
Brynolfs "det finns inget fluff" tycker jag känns rimligt och får inte igång mig.

Thibault wtf? Hittar inget som ger en ledtråd där.

De flesta verkar resonera som att siffrorna kan avslöja vilka som är ulvar, men jag undrar just om det inte är tvärtom: att siffrorna kan avslöja för ulvarna vilka som har en viss förmåga?

Annars så tjänar ju byn stenhårt på att outa. Det borde finnas någon balanserad motkraft föreslår jag, Vimes borde ha koll på sånt.

Det ska inte tolkas som att jag tycker att vi ska vara tysta och inte ge ifrån oss något, men att vi ska vara uppmärksamma på att siffrorna kanske är bra för ulvarna att känna till.

Basenanji

Postd20modernist

Sedan: jag tror att det borde ge en del att dreva mot folk, rösta och analysera vad som sagts om röstningarna.

Vi får helt enkelt vara beredda att offra bybor för att kunna komma framåt.

Jag tänker att ett fluff-fritt spel (jag uppfattar Thibaultkodens upplägg på samma sätt som Brynolf) inte kan analyseras på samma sätt som genom att outa grejjs hit och dit.

Till sist: jag tycker mig märka att vi pratar väldigt lite om förmågor, mer än att det har spekulerats i huruvida varulvarna har "nattmord" som sin förmåga.

Men det samtalsämnet kanske ska få mogna lite innan det är redo för att diskuteras mer ingående...

:gremwink:

Vicotnik

Den onde
Staff member

Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Kvalificerad gissning.

Du tycker SJSLarsson luktar lite fisk. Lägg en röst på honom och dra igång ett drev också Vicotnik.

Du ser hellre drevande framför purgatorisk ordningsföljd så varför inte slå två flugor i samma sväng.

Du behöver inte vänta på ett drev. Skapa ett istället.

Tjipp.
Det stämmer, men just nu har jag inte rikigt tiden att kolla upp det ordentligt och jag vill inte lägga en dåligt motiverad röst. Slutar dock jobbet snart (15:30) och ska sen bara ta mig hem och där efter kommer jag lägga min röst och även försöka redo göra för mina misstankar.

Korpa

Umenörd

Basenanji said:
Till sist: jag tycker mig märka att vi pratar väldigt lite om förmågor, mer än att det har spekulerats i huruvida varulvarna har "nattmord" som sin förmåga.

Men det samtalsämnet kanske ska få mogna lite innan det är redo för att diskuteras mer ingående...

:gremwink:
Det ska nog mogna rätt rejält mycket innan vi tar upp det utan anledning. Att diskutera förmågor är en ulvhjälp mer än byhjälp, vi lär ändå märka förr eller senare när någon claimar en speciell roll med en speciell förmåga. Då är det läge att diskutera det, men inte förrän då.

LJSLarsson

Hero
Outar härmed att summan av mina kodsiffror blir 14.
Som nästa person till rakning vill jag se Brynolf.

Nu måste jag börja dra mig inför rollspelet. Hade velat göra en ordentlig up-lista, men hinner inte. Kortfattat berättar jag dock att de som jag ser rödast är Brynolf och Konrad. Brynolf för sitt skumma snackande om fluff i början, Konrad för att han kom med specifika kriterier för outande, erbjöd sig att outa båda kriterierna och sedan bara outade ett.

Ha det gött och vi ses imorgon.
(Heja byn)

Brynolf

Dum fan
Rakning var det. Jag har summa 26. Summan tycker jag är bättre att outa tidigt då det lägger upp för framtida lögnavslöjanden. Antalet siffror hjälper ulvarna mer i dagsläget.

Nästa gubbe får bli Paxen. Han har pratat en del om spelets uppbyggnad redan så han får gärna outa tidigt så vi låser honom lite i det han sagt.