Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

tull

Hero
Vimes said:
Glom said:
Vimes, jag har tidigare sagt varför mina huvudmisstänkta är kefka och måns: drinkkonspirationen mot Vicotnik.
Jo, jag vet. Dock är det ju ett rätt safe val. Klart de är misstänkta.

Dessutom kan vi tänka oss att någon av dem är DTF (eller båda). Vilka tror du är överklass? Vilka får du dåliga vibbar av?
va fan, vad säger att det inte finns en fjärde fraktion? Dessutom tycker jag att vi fokuserar lite väl mycket på DTF under denna runda om man jämför med tidigare runda.
Är inte vårt uppdrag att döda överklassen först och främst?
Om det nu är så att en tredje fraktion aldrig lyckats här på wrnu så känns det som en låg prioritet att fokusera på nu.

Vimes

Sillkung
Persson said:
va fan, vad säger att det inte finns en fjärde fraktion? Dessutom tycker jag att vi fokuserar lite väl mycket på DTF under denna runda om man jämför med tidigare runda.
Är inte vårt uppdrag att döda överklassen först och främst?
Om det nu är så att en tredje fraktion aldrig lyckats här på wrnu så känns det som en låg prioritet att fokusera på nu.
Nä, sure. Dock tror jag inte det är så väldigt troligt att det finns en fjärde. Det blir jäkligt struligt för oss att vinna ju fler sådana här okända faktorer det finns inblandade.

Jag håller med om att prio ett är överklassen. DTF är dessutom en nagel i ögat på dem också.

!Paxen

Swashbuckler
Paxen misstänker vilka?

Ja, frågan borde vara vilka jag inte misstänker?

Krank har jag fortfarande inte fått veta vilken alkoholhalt han måste ha för att kunna använda sin förmåga. Visst, jag misstänker kanske Krank för att han just är Krank, men det är ganska behändigt att skylla på att ens alkoholhalt måste vara en viss procent för att börja fungera.

Rising är misstänkt för ungefär samma anledning, just för att han är Rising. Alla veteraner är ju väldigt farliga. Fast jag misstänker honom inte så mycket.

Persson vet jag inte vart jag ska tro om. Han outade sin förmåga väldigt tidigt för att han inte visste hur han kunde använda den. Hmm, använde han den någonsin?

Vicotnik är jag inte helt säker på åt vardera hållet.

Glom har hela tiden hållt en låg profil, och gjort en del skumma uttalanden. Vad ska man tro om honom?

Kefka borde man ju hålla mer koll på. Han har jag totalt glömt bort, vilket är lite pinsamt.

Jag misstänker alla mer eller mindre. Troligtvis är flera gröna (jag tänker inte säga vilka jag tror är gröna).

FÖ så kände jag ingen sorg över Vandraren, eftersom det var bättre att han försvann i första rundan än att man skulle försöka få bort honom senare. Han skulle ha fortsatt varit misstänkt länge, troligtvis.

DesertRain

Hero
Glom said:
n.
* Purgatory har alkotålighet på något vis kopplad till ras, robot?
Det har jag aldrig sagt, jag sa att min alkoholnivå spelar roll för att min förmåga ska fungera, Det har ingenting med min ras att göra.

Glom

Veteran
Vimes said:
Glom said:
Vimes, jag har tidigare sagt varför mina huvudmisstänkta är kefka och måns: drinkkonspirationen mot Vicotnik.
Jo, jag vet. Dock är det ju ett rätt safe val. Klart de är misstänkta.

Dessutom kan vi tänka oss att någon av dem är DTF (eller båda). Vilka tror du är överklass? Vilka får du dåliga vibbar av?
De två jag misstänker vara ÖK är Måns och kefka. Rimligtvis finns det fler än två ÖK men inga som jag ser. Du säger att det är ett "safe val", vandraren förra omgången var väl ett "safe val" då man kunde skylla på inaktivitet för att rösta ut en borgare, det fanns inga andra orsaker. Måns och kefka däremot har ju förgiftat vicotnik, att rösta på någon när de har bevis mot sig tycker jag är helt rätt-det kan väl inte vara att sätt att dölja en röst på en borgare?

Jag tror jag förstår folks frågor nu, de vill nog att jag gör en sån där lång lista med alla spelare och mina kommentarer om dem. Inte bara de jag misstänker eller har funderingar kring.

Björn den gode

Swashbuckler
Glom said:
Persson said:
Vilken annan person i överklassen skulle du föredra?
- "kefka, robotar borde inte få vara med på sådana här fina baler, slöseri med fin sprit." :gremgrin:
I call gotcha! Kom igen, Persson, varför gjorde inte du det? "Vilken annan person i överklassen skulle du föredra?" "-kefka..."

Vimes

Sillkung
Jag vet inte om du behöver nämna alla spelare, Glom.

Grejen med att deklarera vilka man misstänker är att som ÖK måste du ljuga ihop en sådan lista (just därför är Måns och Kefka jävligt safe, det går liksom inte att inte tycka att de är misstänkta) och när den första varulven dinglar kommer vi ha jättebra använding av dessa deklarationer.

Glom

Veteran
kom igen, det där ju uppenbarligen ett skämt från Perssons sida. Mitt svar var avsett att komma från en överklassnubbe som inte tyckte robotar var fina nog för att vara med i överklassen och speciellt inte som partypoopers på överklasstillställningar.

Glom

Veteran
Purgatory said:
Glom said:
n.
* Purgatory har alkotålighet på något vis kopplad till ras, robot?
Det har jag aldrig sagt, jag sa att min alkoholnivå spelar roll för att min förmåga ska fungera, Det har ingenting med min ras att göra.
Men du har hintat
#680777 Jag kan dock hinta att den är relaterad till ras.
#680874 "Rassiande är bra om jag utgår från min förmåga. Mer tänker jag inte berätta såvida inte någon ger mig en bra orsak."

Du får gärna göra klart på vilekt sätt din alkotålighet har med ras att göra. Kan det ge lite ljus åt vicotniks förgiftning? Ni delar ju alkotåligheten. vissa har spekulerat i att drinkar från vissa raser kan ge problem för andra raser o.s.v

tull

Hero
Björn den gode said:
Glom said:
Persson said:
Vilken annan person i överklassen skulle du föredra?
- "kefka, robotar borde inte få vara med på sådana här fina baler, slöseri med fin sprit." :gremgrin:
I call gotcha! Kom igen, Persson, varför gjorde inte du det? "Vilken annan person i överklassen skulle du föredra?" "-kefka..."
Jag ville inte verka påstridig. :gremwhistle:
Dessutom trodde jag inte det skulle funka, jag menar är Glom så dum att han erkänner att både han och kefka är överklass? Nej jag tror han bara var klumpig och svarade på frågan utan att tänka på hur den var ställd.

Jaja nu sabbar jag mitt eget case här men vafan, jag vill att minst 2 till tror att detta knep funkade innan jag sätter det i sten.

tull

Hero
Glom said:
kom igen, det där ju uppenbarligen ett skämt från Perssons sida. Mitt svar var avsett att komma från en överklassnubbe som inte tyckte robotar var fina nog för att vara med i överklassen och speciellt inte som partypoopers på överklasstillställningar.
Nej det var på allvar. Jag ville se om metoden fungerade.

tull

Hero
Re: Paxen misstänker vilka?

Paxen said:
Persson vet jag inte vart jag ska tro om. Han outade sin förmåga väldigt tidigt för att han inte visste hur han kunde använda den. Hmm, använde han den någonsin?.
Jag outade min ras tidigt. Men min förmåga outade jag inte förnst denna rundan. Jag använde min förmåga på Rising.

tull

Hero
Glom said:

Fast det där var ett dåligt försvarstal.
Har Glom varit på i snacket om robotar/rasfrågor tidigare?

!Paxen

Swashbuckler

Persson said:
Paxen said:
Persson vet jag inte vart jag ska tro om. Han outade sin förmåga väldigt tidigt för att han inte visste hur han kunde använda den. Hmm, använde han den någonsin?.
Jag outade min ras tidigt. Men min förmåga outade jag inte förnst denna rundan. Jag använde min förmåga på Rising.
Okej, så jag såg fel.

tull

Hero

Paxen said:
Persson said:
Paxen said:
Japp. Men det är lugnt, inga förtalsanmärkningar ifrån min sida.
Okej, så jag såg fel.

DesertRain

Hero
Glom said:
Men du har hintat
#680777 Jag kan dock hinta att den är relaterad till ras.
#680874 "Rassiande är bra om jag utgår från min förmåga. Mer tänker jag inte berätta såvida inte någon ger mig en bra orsak."

Du får gärna göra klart på vilekt sätt din alkotålighet har med ras att göra.
Var i de två inläggen skrev jag att min alkoholtålighet har med min ras att göra? Min förmåga är relaterad till min ras, och rasoutning och rassianden är bra om jag utgår från min förmåga. Jag har aldrig skrivit att min ras skulle ha något med min alkoholtålighet att göra.

Glom said:
Kan det ge lite ljus åt vicotniks förgiftning? Ni delar ju alkotåligheten. vissa har spekulerat i att drinkar från vissa raser kan ge problem för andra raser o.s.v
Jag har aldrig skrivit att jag tål alkohol. Du kanske har missuppfattat vad jag har menat när jag skrivit alkohåltålighet. Med det så menar jag hur mycket alkohol jag tål, inte att jag är immun på något sätt.

Björn den gode

Swashbuckler
Ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte riktigt heller vad man kan läsa ut av det, antagligen vet jag bättre imorrn när alkoholhalten (den verkliga) är lägre. Men det var väldigt roligt hur som helst, alla creds för den.

DesertRain

Hero
Det ser ju ut som antingen Glom eller Kefka kommer att ryka denna rundan, så vi får väl se vad som händer om så blir fallet.

Björn den gode

Swashbuckler
hm, det har du rätt i, hur som helst så påminde det här mig om att jag sitter med en gammal röst på någon som jag inte ens har analyserat själv, så kan vi ju inte ha det, jag är iofs fine med att kefka dör men jag skulle allra helst se till att vi plockade ut Zebulon, den enda som skulle kunna få mig att ändra mig där är väl krank.

Röst: Zebulon

Glom

Veteran
Purgatory said:
Jag har aldrig skrivit att jag tål alkohol. Du kanske har missuppfattat vad jag har menat när jag skrivit alkohåltålighet. Med det så menar jag hur mycket alkohol jag tål, inte att jag är immun på något sätt.
Ok, sorry Purgatory. Jag inbillade mig att någon sagt att hon hade samma förmåga som vicotnik och att det var du, men hittar inget sånt uttalande.

Däremot hittade jag följande som jag inte noterat föut (inte det första iallafall)
#680938 "Min förmåga liknar Kranks, jag är ett djur nöjd"
#680947 " Effekten är likande, men inte alkoholkraven. Den fungerar endast om jag har lite alkohol i kroppen."

Så du är alltså ett djur och rassiare?
Underligt att ingen diskuterat denna information mera.